28 april 2024, 13:56:07

geelwang of bleekmasker?

Gestart door kenay86, 12 oktober 2008, 23:10:09

« vorige - volgende »

kenay86

is dit een geel wang of bleekmasker?




♪ Marlies

Wat voor mutaties hebben de ouders ?

kenay86

tot nu toe onbekend... ik heb het wel gevraagt maar nog geen reactie op terug..

als ik de foto's zo bekijk zeg ik aande ene kant geelwange n aan de andere kant weer bleekmasker, vindt het nogal moeilijk te zeggen :) kan eventueel ook wel de groot formaat foto's posten, ik doe dan enkel even de links in een berichtje, misschien kun je het daar duidelijker op zien, ikz ie dat dit nog moeilijker te zien is met dit formaat ;D


Jacqueline

Mijn eerste reactie was geelwang maar het is nog een jonge vogel geloof ik dus als je het zeker wilt weten zou ik nog even wachten tot na de eerste rui.

I_Xyzyx_I

Zijn er geen foto's van dichtbij?  :)

Maar ik zit zelf ook aan een geelwang te denken, aangezien de vogel toch vrij sterke geeltingen bevat. Meestal zijn de bleekmaskers ook een stuk donkerder wat het zwart betreft ;)

Maar zeker weten doe ik dit niet, de kans is groter dat het een bleekmasker is puur op afgaande van hoeveelheden wildkleur geelwang en wildkleur bleekmasker.

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

kenay86

met het idee van jou jasper zat ikd us ook in mijn hoofd :) de eigenaar reageert weinig (hij zegt dat ie erg veel werkt end us geen tijd heeft om mail te beantwoorden) maar ik ga dit vogeltje vrijdag ophalen, een lange rit maar is het zeker waard als je kijkt naar wat ik voor hem/haar moet betalen :) zodra het kleintje hier is zal ik duidelijke foto's maken zodat het wat beter te zien is :)

er is wel een foto van dichterbij genomen, maar dit is zo wazig dat je zelfs de gele wangen niet goed ziet :D ik wacht het wel af vrijdag ;)

bedankt in ieder geval voor de reacties, zal vrijdag de foto's hier plaatsen

groetjes desire

kenay86


I_Xyzyx_I

Ik denk een bleekmasker maar durf het niet met zekerheid te zeggen.

Heeft hij ook foto's van de ouders? Ik vind de vogel eigenlijk te geel voor een bleekmasker maar de wangen te oranje voor een geelwang.. dus misschien een homozygoot bleekmasker?

Maar raden kunnen we allemaal, dus het is even afwachten hoe het vogeltje er in het echt uit ziet zodra hij/zij vol in de veren zit ;)

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Kaatje


Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kenay86

dit zelfde vondt ik ook.. te oranje voor een geelwang maar toch ook weer twijfel..

het kleintje is nu 7 weken oud.. de ouders waren trouwens wildkleur en gepareld.. splits wist ze niet van wat het was dus heb het geprobeert uit te leggen, maar of ze het ook goed snapte weet ik niet :D

het is inderdaad een poepie kim, maar ben toch wel benieuwd welke mutaties het is :D ik durf het niet te zeggen maar ik zeg meer bleekmasker dan geelwang :)

*Esther*

Ik  vind hem te oranje voor bleekmasker en geelwang.
Maar ik heb geen ervaring met eigen jongen in het nest hiermee.

Maar de bleekmaskers die ik heb zijn toch valer
en de gele wangen die ik heb gehad minder oranje.

Toch maar een rui afwachten denk ik.
;)

gr Esther

I_Xyzyx_I

Als het wildkleur x gepareld was met de ouders dan is het of een geelwang popje of een homozygoot bleekmasker man/pop.

Bij homozygoot bleekmasker zijn de wangetjes een stuk donkerder en meer oranje als bij normaal bleekmasker... maar hoe groot is de kans dat beide split bleekmasker zijn ???

Nu ik zo naar het jong kijk zou het ook een geplukt vogeltje kunnen zijn waar de wangetjes ook geplukt waren en die dus wat later doorkomen en deze worden dan oranje naarmate ze verder groeien...

Goed opletten dus en jezelf geen oor aan laten naaien ;)

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

♪ Marlies

Ik denk geelwang. :P
De gele wangen lijken op foto's vaak veel donkerder dan ze in werkelijkheid zijn.

Het bleekmasker jong wat ik heb heeft veel blekere wangen dan deze, maar misschien is het inderdaad verstandig om de eerste rui af te wachten.