Re:het kleine vogeltje Karel en karolientje "nieuwe foto,s"

Gestart door christa, 3 oktober 2008, 12:07:06

« vorige - volgende »

christa

ha caroline
ik knuffel karel straks helemaal plat! ;D ;D
en het werd echt tijd dat hij fatsoenlijk ging eten wat is bij jou een gemiddeld gewicht wat de valkjes wegen?
ben je nog heen schaatsen geweest?
gr christa ;)

Caroline

Oei!! De gewichten hier, die zijn best hoog.  ::)

Ik heb een paar kleintjes die wegen rond de 90 gram, een deel die weegt tussen de 115-125 gram en een deel gaat daar nog overheen met Diégah als uitzondering, die weegt in haar rustperiode(als de dus geen nestje heeft) makkelijk 145 gram.  :o

Maar als Karel een klein valkje is, kun je best tevreden zijn met 80 gram .... waarschijnlijk zal dit nog wel hoger worden als hij goed zijn zaadjes gaat eten.  ;)

We zijn niet meer wezen schaatsen .... het drukke leventje is hier weer begonnen, vanmiddag na school zwemles met Thomas gehad en daar kom ik na 18 uur pas van terug .... als je dan hebt gegeten, is het alweer bedtijd.  :-\

Het is hier overigens wel prachtig .... er ligt op sommige plaatsen denk ik wel 10 cm sneeuw hier.  :D

Is ook leuk!!   

Ik ga weer een boekje verder .... groetjesssss!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

krimhilde

Hey Christa,

Onze Punky was gewiekt, vandaar dat ik met hem buiten kwam....ik ging zelfs met hem fietsen (kids van school halen) dat vond ie geweldig!!
Ik wist wel dat ie zn vleugels weer een beetje krijgt maar dacht: zal wel mee vallen  :P ik neem hem nu dus echt niet meer mee naar buiten (hooguit lekker tegen me aangedrukt) hij moet het nu maar met de huiskamer genoegen nemen.....
Ik heb nog helemaal geen boekje hier, misschien ooit nog eens......
zal je straks in een pm ff uitleggen waarom nog niet  ;).

Groetjes Krimhilde
en onze Pitbulls (Punky en Rocky)

Groetjes van Krimhilde

bobbie

Hallo Christa,

Jeetje, wat een schrik, Karel tegen het raam aan gevlogen :o.
Gelukkig is het goed afgelopen.

Een mooitje hoor, Karel. Fijn ook dat het eten vrij goed gaat momenteel (toch?).

Geniet maar lekker van Karel.

groetjes, Nel :)

*Manon*

Hoi Christa,

Fijn dat het goed gaat met Karel, maar wat zul je geschrokken zijn  :-\
Fijn dat hij nu toch eindelijk de strijd opgeeft en zelf gaat eten  ;D ;D ;D

christa

ha krimhilde
lijkt me ontzettend gaaf om met een vogel bij school te komen om de kinderen op te halen!! ;D

ha nel ja idd onze karel is een hele mooie en net zo gek als de rest van de familie!! ;)

nou manon ik ben me ****** geschrokken want hij bleef liggen met zijn koppie in zijn nek. maar hij is heel goed te pas hoor ik heb net nog een caroline knuffel gegeven nou daar krijgt hij geen genoeg van!!! :P

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

christa

hali hallo

hier is alles goed oke koud maar dat hoort bij de winter.de vogels in de voliere kunnen het tot nu toe goed aan gaat zelfs boven verwachting!!de kanarie s en de bourkies zijn het meeste buiten en de bergparkieten komen klimmen en slopen als ze zin hebben.
de valken gaan alleen naar buiten als ik er in kom met water en voer ik denk dat ze denken heb je die valkparkietontvoerder  :P weer.

met karel gaat het goed als hij inde kamer is zonder mij zet hij het op schetteren doet hij ook als hij mij aan hoort komen als ik weer kom van wat ook maar.hij wil eigenlijk alleen bij mij of bij freek zijn het liefst bij mij natuurlijk want ik kan uren met hem onder mijn neus zitten knuffelen.ik denk dat britt vor hem te druk is of misschien wel onbedoeld te hard handig.
hij zit nu te eten aan zijn bakje ei met pap.
als ik de waterkoker pak denkt hij dat dat voor hem is. ;)

groeten christa

bobbie

Hallo Christa,

Ze zijn slim hoor. ;D

Geniet maar lekker van hem.

Groetjes, Nel :)

krimhilde

Hey Christa,

Ja het is ook gaaf om met de vogels de kids van school te halen  ;D
Zodra de kleuters naar buiten komen hebben de vogels meer lawaai dan de kleuters  ;D ;D ;D (Sigrid zit in gr 2).
En als ik dan bij de middenbouw kom om Astrid daar weg te plukken (gr 6) dan krijg je allemaal vragen over de vogels  :D en willen ze de dieren aaien maar jah Pitbull Punky is daar niet echt van gedient al die vreemde handen ;D ;D ;D (pff, gelukkig is het geen doorbijter maar hij laat duidelijk merken als ze te vergaan)

Hier in het noorden des lands hebben de vogels in de volaire's het nog makkelijk vergeleken daar bij jullie!!!
Het is is nog niet onder de -6.5 geweest....(Ureterp dan)
Vandaag een klein beetje sneeuw gehad wat 12:00 uur al bijna weer weg was door de regen  :(

Gr Krimhilde

Groetjes van Krimhilde

christa

hallo
het is nog steeds ver beneden nul en de vogels buiten gaan goed!!
maar onze karel heeft de zomer in het hoofd en dacht al aan zwemmen....................in emmer met sop 8) !ik dacht de hond is weer een keer uitzicht gordijnen dicht om stootgevallen te voorkomen enz enz ik begin gewoon met de dagelijkse sopronde met karel op mijn rug besluit hij maar eens om op onderzoek uit te gaan en ja hoor van mijn rug op het aanrecht en van het aanrecht in de emmer plons nou ik karel er uit geschept natuurlijk maar het water was wel een beetje aan de hete kant dus pootjes onder de bijna koude kraan karel geprobeerd aftedrogen maar dat vond meneer niet zo leuk  ??? maar ja hij had pech het moest.hij wilde het eerste uur helemaal niet meer bij me komen pas toen ik een bakje eierpap had gemaakt kwam hij wel weer!!de hongerhals. :P
karel  maar fijn weer in zijn kooi gestopt en er vanavond nog weer even uitgehaald en ach hij is helemaal goed te pas hij vliegt klimt poept en trekt nog even iemand aan de haren.vond het wel een goed teken hij mankeert dus gelukkig niet wat. ;D
tja zo ben ik tot mijn besluit gekomen om hem niet meer los te laten als ik een keer een vrije morgen heb komen alleen maar rare dingen van. ;)
groeten christa  :)

Kimm

haha gekke karel!
ik had het laatst met bemmie, die nam zo een duik in mijn afwaswater ;D  ;D

ik ben blij dat het goed gaat met kareltje. heb je binnenkort nog wat foto's van hem?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

christa

ha kimm
ik maak binnenkort weer foto s maar ik heb de kinderen beloofd zo lang het nog kan om te gaan schaatsen.dus wanneer dat wrd weet ik nog niet.

ik ben dus niet de enige met een zwemgraage vogel?!
groeten christa

Kimm

haa nee inderdaad, ik wou nog een foto maken toen van bemmie in het afwaswater maar dat heb ik maar niet gedaan want dan zou meneer verzuipen en dat was niet de bedoeling ;D  ;D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Neem Kèrel gewoon mee met schaatsen. Mutsje op, sjaaltje om en glijden maar..... ;D