17 mei 2025, 06:18:10

schreeuwende valkparkiet

Gestart door speedy, 3 oktober 2008, 11:08:38

« vorige - volgende »

speedy

Mijn valkparkiet is van een lieve vogel veranderd in een schreeuwlelijk.
Soms wordt ik er helemaal dol van.Er is niets veranderd in zijn leefomgeving, maar hij is ook veel agressiever geworden.Zodra je maar in de buurt van zijn kooi komt gaat hij in de aanvals positie.Zijn kooi staat altijd open, hij gaat er zelf in en uit en heeft alle vrijheid.Een telefoon gesprek voeren in de kamer is niet mogelijk.Wat moet ik hier mee aan?

Kimm

hoi,

ten eerst moet je dit gedrag gaan negeren.

hoe oud is je valkje? zit hij ook in de rui? zit hij veel alleen?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Fre

Ook ik heb zo'n schreeuwerd, om dol van te worden!
Het is een tam mannetje van ongeveer 5 mnd oud. Hij zit samen met een tam popje en een niet tam koppel in 1 voliere. Hij doet ongeveer elk geluidje wat hij hoort ook na. Dat is het probleem opzich niet, maar daarna gaat hij echt gillen en houdt dit rustig 3 uur!!!! vol. Hij is de enige die dit doet, de andere 3 hoor je vrijwel niet.

Tv kijken of bellen is hier ook echt onmogelijk. Het begint 's morgens vroeg als ik nog niet eens beneden ben en gaat zo lekker de middag in. De voliere heb ik al meerdere keren verplaatst, maar niets helpt.

Ook een doek over een deel van de voliere hangen (niet donker maken, maar dat ze mij niet meer kunnen zien), helpt niet. Ik wil het niet donker maken, omdat er dus nog 3 zijn, maar het werkt toch niet. Ook als ik boven ben gaat meneertje gewoon lekker door met gillen.

Eigenlijk pas als het wat gaat schemeren en donker wordt geeft hij het op.

De tamme valkjes vliegen dagelijks los, dus heb ook geen idee wat het kan zijn.

Ik las hier net een vraag over de rui. Mijn valkjes hebben net in de rui gezeten en is bijna klaar. Is die van mij gewoon aan het puberen?

Uitslapen in het weekend is er hier niet meer bij en vrees voor mijn buren ook niet... (die gelukkig nog niet geklaagd hebben).

Groetjes, Fre

Kimm

hoi fre,

het is moeilijk  om te zeggen waarom  ze het doen. je hebt inderdaad valkjes die erg schreeuwen. ja dat is vervelend vooral als het 3 uur zo doorgaat.

ik zou niet weten helaas of dit overgaat. ik hoop het wel voor je dat hij wat rustiger gaat worden naar mate hij wat ouder wordt. of dat gebeurd weet ik niet ;)

sterkte

groetjes kim

Fre

Hai Kim,

Ik hoop van harte dat dit een keer overgaat  ::) Ik heb zojuist de voliere weer verplaatst, naar een iets donkerder hoekje. De voliere is vrij groot en hoog, dus licht kan er van 3 kanten naar binnen.

Radio aangezet en meneertje is nu aan het zingen i.p.v. gillen. Scheelt wat decibellen  ;) Op hoop van zegen dan maar weer haha.

Ik heb soms wel een eens het vermoeden dat het komt omdat het een papvalkje is. Dat is het popje ook en die heeft in het begin me ook helemaal dol gegild, maar dat is over. Heb wel eens gehoord dat mannetjes over het algemeen ook wat aanhankelijker zijn en dat hij dus meer aandacht van mij wil...

Vanaf november zal ik enkele hele dagen gaan werken en werk er dus al naar toe dat hij zijn aandacht bij het popje moet halen, want ik heb ook ooit een hond gehad die de hele straat bij elkaar jankte tot ik weer thuiskwam. die heb ik toen met echt pijn in mijn hart herplaatst naar een boerderij.

Groetjes, Fre

Kimm

ja het kan ook een vorm van aandacht zijn hoor en hij is ook nog erg jong. ik hoop dat je het geschreeuw kan negeren en inderdaad de radio is een goede optie.
hij kan beter gaan zingen dan schreeuwen.

wel triest hoor dat jij je hond heb weg moeten doen. dat moet je zwaar gevallen zijn :'(

groetjes kim

Fre

Tsja, hij zit ook al weer te gillen hoor....zucht. Maar wat je zegt, hij is nog erg jong, dus misschien is het een combi van dat en idd die aandachttrekkerij.

Mijn hond heb ik heel veel verdriet van gehad, maar ze sprong tegen de ramen op en heeft geprobeerd om door de deels glazen deur te springen om achter mij aan te gaan. Dat was voor mij het besluit (na een bezoek aan de dierenarts) om een ander baasje te gaan zoeken. Ik kon niet eens de kamer uit om naar de wc te gaan.

Ik hoop dus van harte dat mijn schreeuwerd bijtrekt, want hem wegdoen.... nee, dat kan ik niet hoor! Nou is het ook zo dat er in deze wijk heel veel vogels wonen (in huis bedoel ik dan he) en ze schreeuwen ook naar elkaar toe. Mijn niet tamme valkjes zaten eerst bij mij in een andere ruimte, maar ze gilden de hele dag naar elkaar en heb ik ze dus samengezet, wat erg goed gaat.

Doordat het niet tamme koppel zo aan elkaar gehecht is, vliegen ze ook niet spontaan de voliere uit als ik deze open, de andere twee heb ik geleerd om te wachten tot ik mijn hand uitsteek om op te stappen. Dus dat gaat allemaal prima, nu het gillen nog afleren...  ::)

Groetjes, Fre

Kimm

ik heb ook een valkje gehad die is 18 jaar geworden en die schreeuwde ook altijd. als ik de deur uitging en ik was buiten dan hoorde ik hem nog. ik schaamde mij dood ;D

maar het werd op den duur toch minder,dus de hoop nog niet opgeven.  ;)

triest van je hond. och zieltje die wou zo graag bij jou zijn.

groetjes kim

Fre

Jaaaaaa, ik heb iets bedacht en het werkt!

Als mijn Cookie weer eens zijn keel opentrekt, dan loop ik eerst even weg, waarop hij nog harder gaat gillen. Vervolgens kom ik de kamer in en zorg dat hij mij kan zien, maar negeer hem en zijn gegil volkomen. Hij houdt dan vanzelf even op met gillen en als hij zo'n 2 minuten stil is loop ik naar hem toe, babbel wat tegen hem, aai hem en dan geef ik hem wat te doen.

Cookie is dol op rietjes en heb dus een rietje door de tralies heen gevlochten, waarbij een uiteinde gewoon uitsteekt. Het buigende gedeelte heb ik echt een beetje vastgedraait. Dat gaat bij mij wel makkelijk, omdat ik kippengaas heb in de voliere. In het rietje heb ik wat zaadjes trosgierst gepropt. Hij is dus nu echt al even zoet met het rietje en is zowaar ook gewoon stil!

Groetjes, Fre (die nu even geniet van de stilte in huis  ;D)

Kimm

super oplossing hoor en fijn dat het werkt! fijn voor je  :D

groetjes kim