6 mei 2025, 19:55:42

Wat kan ik het beste doen !?

Gestart door Kaatje, 1 oktober 2008, 18:39:53

« vorige - volgende »

Kaatje

1 oktober 2008, 18:39:53 Last Edit: 1 oktober 2008, 18:45:05 by Kaatje
Hoi,

Paco heeft zoals sommige van jullie weten een klik met Vicky. Paco probeert van alles om Vicky op dit moment te verleiden, maar Vicky heeft hier op dit moment erg weinig zin in  ::)

Paco kan er ook helemaal niks van, hij gaat bovenop de rug van Vicky zitten en maakt wat piepende geluiden, verder gebeurt er niks, hij veegt niet met zijn staart en de cloaca's zullen elkaar op deze manier ook nooit raken.

Nu heb ik het idee dat Paco gewoon zijn evenwicht aan het oefenen is, ... in de vorige kooi ging het wel een stukje beter maar van echt vegen is nooit sprake geweest.

Vicky heeft al moeite met haar evenwicht en op stok "wipwappen" is voor haar haast niet mogelijk, maar Paco blijft wel steeds aandringen.

Wat is nu wijsheid. !?

Ik vind het zielig voor Vicky die gewoon piept omdat ze het beslist niet wilt, ze bijt Paco ook elke keer in zijn poten.

Nienah zit elke dag wel een paar keer kippetje, zij smacht naar een man dat is wel duidelijk, vaak zelfs onder Paco's neus, maar hij schenkt geen aandacht aan Nienah.

Zou ik Paco ( om Vicky verdere onrust te besparen ), misschien tijdelijk alleen moeten laten zitten en dat ik dan over een paar maanden, begin in het voorjaar, Nienah erbij zet !? Kijken of hun een koppeltje willen vormen, Nienah wil graag en voor Paco is het volgens mij de natuur die hem stuurt.

Wie heeft er ooit eens eerder gehoord over een valkje welke niet kan vegen ( wipwappen ) zeg maar !?

Alvast bedankt !

Groetjes, Karin

Lin

ik heb een geelwang man die er 2 jaar over gedaan heeft. Eerst had ie geen interesse, jaar later zat ie erop maar snapte het niet. Een jaar later wist ie hoe het moest en nu kan ie ook nog raken na 2 jaar. Alleen het broeden natuurlijk niet.  :D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kaatje

Hoi Lin,

Bedankt voor je antwoord, er is dus nog hoop dat Paco het ooit onder de knie krijgt  :D

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

*Yvon

Hoi hoi

Tja,er zijn valkjes die het in 1x gelijk door hebben,
maar er zijn ook valkjes die wel tig X moeten oefenen.  :D
Ik zou Paco denk ik niet alleen zetten.  ::)
Volgens mij gaat hij dan heel veel zitten roepen/gillen.
Je zou,als je het zelf ook een goed plan vindt,hem wel bij Nienah kunnen zetten.
Misschien dat zij dan een koppeltje gaan vormen.
En heel misschien lukt het hem bij haar wel in 1x.  ;)
Je kan de 2 ideeĆ©n die je hebt allicht uitproberen.  :)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Kaatje

Hoi Lin,

Gelukkig maar, want dit ziet er zo zielig uit  ::)

Hoi Yvon,

Dan denk ik dat het beste is dat Nienah en Paco in de montana kooi gaan en Vicky en Xena in de Arthur blijven. Ik kijk het nog even aan, maar als hij Vicky als oefenpopje blijft gebruiken dan zet ik ze zeker apart.

Nu het eerder donker is gaan ze ook vroeger op stok en merk ik dat het wel al iets minder wordt, het gepiep van Vicky is gewoon echt zielig vooral omdat ze toch al moeite heeft om normaal te kunnen klimmen en zelfs bij het lopen zich nog wel eens verstapt, laat staan als ze Paco op zich heeft zitten die zelf niet eens zijn evenwicht weet te bewaren  ;)

Bedankt voor de reacties !

Groetjes, Karin