## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

..Neline..

zo, ik had weer heel wat bij te lezen!

Tjonge, wat een stress moet jij gehad hebben! gelukkig zit er nog leven in de eitjes, hopelijk blijven ze zich goed ontwikkelen. En wat super van Kouros dat hij het broeden heeft overgenomen zeg. Je moet wel super trots zijn op die papa!  :D

Gefeliciteerd met Lucky! zo'n donsje kan echt een hoop hebben dan zeg  :o Gelukkig heb je het donsje kunnen redden met je zilvere nagelak  ;D

Ik snap dat je je schuldig voelt, zou ik ook hebben. Maar zoals iedereen al zegt: iedereen maakt fouten. je kon er niks aan doen. Het eitje verwacht je ook niet te laten vallen en het licht laat je ook niet expres uit. Je had gewoon ff pech..  :-\ Gelukkig valt de schade nog mee.

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

*~Romilda~*

Aaach wat een vervelend nieuws!!Maar het nieuwe donsje daarentegen,wat een geweldig verhaal zeg met de nagellak..Lucky heel erg mooi!
Succes met je andere valkjes!
Groetjes romilda

Annelies

Hoi Lien

Wat een elende zeg, maar straf jezelf niet teveel meis.
Als ik kijk wat jij elke dag doet, full time moeder, huisvrouw, kweekster, echtgenoot en dan zo vaak een migraine aanval.
Mijn respect heb je hiervoor hoor, en dat het dan een keer verkeerd gaat met een migraine aanval waarbij je dan even in slaap valt en dan de lamp vergeet, ja dat is stomme pech maar zoals Monky ook al zei "je bent ook maar een mens "

Je bent een topper  :-*

Sterkte en ik ga duimen dat alles goed groeit en uitgaat komen.  ;)

*Manon*

Monkey heeft het heel mooi omschreven, niks meer aan toe te voegen....

Je bent een topwijffie  :-* :-*

Gefeliciteerd met Lucky!!

Liefs Manon

Ida

Weer bijgelezen..........wat een pech zeg...........
Natuurlijk ben je boos op jezelf maar je deed het niet expres.
Bij zo'n druk leventje vergeet je wel eens iets, helemaal niet erg hoor. Hopelijk gaat alles weer goedkomen  ;)

Naast de paniek ook leuk nieuws, gefeliciteerd met Lucky, lief klein wit donsje uit een prachtig zilveren eitje gekropen !

En als laatste wat hier al geschreven is klopt:
Je bent een toppertje !

groetjesssssssssss en dikke knuffel van Rico

Elske

Oh my, wat een nare dingen! Gelukkig lijken ze er allemaal goed af te komen, wat zal jij geschrokken zijn!

En natuurlijk heel fijn dat Lucky zo sterk is, stoer hoor!

Caroline

Mag ik jullie voorstellen!!!!

* Lucky *

Dank je wel voor jullie lieve woorden. Ik kan het mezelf op dit moment nog niet vergeven, vind het echt verschrikkelijk om die arme beestjes te zien zitten door mijn stomme fout maar ga zeker proberen om het een plekje te geven.  ;)

- De valkjes die flink gewond zijn hebben de hele dag zitten sippen op 2 pootjes maar ook zij beginnen alweer wat actiever te worden, gelukkig.

- Giorgio heeft ook flink pijn zie ik maar ik kan niet goed zijn wond zien omdat hij natuurlijk wildkleur is en het bloed nu opgedroogd ook donker is. Ik zie in ieder geval geen vers bloed. Vanmiddag rond half 12 waren de stekelvarkentjes maar een heel klein beetje gevoerd en aangezien we de hele middag weg gingen naar Maaseik (België) heb ik ze een half kropje pap gegeven, ik moest toch pap maken voor Indian en Ieme, dus dat ging in één moeite door. Toen we vanavond rond 18 uur thuis kwamen waren Kimmie, Kane en Kesso ram vol gevoerd door de ouders zelf.  :D

- Kouros & Nina hebben hun taken ook weer eerlijk verdeeld en hun Love, Lilly en Lucky worden keurig verzorgd. Ik vind het echt onvoorstelbaar dat Lucky levend uit het eitje is gekropen, ik heb het eitje nog eens goed bekeken en het dopje heeft echt helemaal los gelegen, het enige geluk was dat het vlies intact is gebleven. Was hier een gaatje, hoe klein ook, in gekomen was Lucky dood gebloed ...

- Ook Jim & Ashley broeden weer keurig om en om op de eitjes. Eitjes die ijskoud hebben gelegen maar die ik van mezelf nog niet mag schouwen. Ik wil ze vandaag lekker hun eigen ritme weer op laten pakken en morgen als Sophy naar school is en de andere 3 uiteraard ook, ga ik rustig eitje voor eitje bekijken of er nog leven in is te zien.

Het gekke van alles, is dat de meest bange valkjes, de niet tamme Dior, Armani & Princess helemaal niks hebben, ook de geelwangen Cartier, Naomi, Tommy & Isabelle zijn ongeschonden.

En waarom weer paniek ... ik denk doordat er toch wat veranderd is in de kweekkamer, de 5 I-tjes zitten in de grote lummelkooi, Armani & Princess en Dior & Cartier zijn het weekend naar de kweekkamer verhuisd en dit geeft toch andere geluiden, vreemde bewegingen en als dan de nachtlamp uit is, zien ze, of in dit geval waarschijnlijk Vlinder, die albino is, niks. Zonder licht is mijn kweekkamer echt pikdonker, er is geen lichtinval van bijv. een lantaarnpaal of zoiets en ja, raakt er één in paniek, dan volgt de rest meestal ook. De helft van de bodems lag niet meer in de kooien maar op de grond, het leek wel of er een bom was ontploft ....

Maar goed ... het lijkt allemaal met een sisser af te lopen op de wonden en de slagpenloze vleugeltjes na.

Ik heb nog een paar foto's gemaakt van het L-nest. De eerste serie van vanmorgen.

Kleine Lucky

Love, Lilly & Lucky, de laatste kruipt er voor net onder.

Ik zie nog steeds geen grijze kuifje doorkomen, zouden het dan ook nog eens bonte bleekmaskertjes worden ...

Dat zou wel echt super zijn.

De laatste foto's zijn van vanavond, toen ik even ging kijken of de kropjes gevuld waren ....

Jawel hoor, alle drie gevoerd.

Ik ga even lekker ontspannen, mijn migraine is niet in alle hevigheid terug gekomen maar wel aanwezig. :-\

Thanks voor jullie steun, fijne avond allemaal!! :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ida

zotteke

De donsjes van het L-nest zien er echt énorm lief uit  ;D.

Misschien dat een tijdschakelaar voor je nachtlamp een optie is? Zo kun je hem in ieder geval nooit meer vergeten. Tenzij de schakelaar kapot gaat, maar daar gaan we dan maar niet van uit.

smiley

Hallo Caroline

Hier branden er altijd 3 lampjes en toch brak er vannacht tot 2 keer toe paniek uit.
In de ene kooi 10 valkjes in paniek en in een andere kooi 2 grasjes helemaal van de kaart .
Alles weer gerust gesteld ,kon ik 10 minuten later er weer uit omdat Shai in de broedkooi helemaal de weg kwijt was  :o ???
Tika zat nog wel in het blok maar was ook flink in de stress...
Ik denk dan ook dat je er weinig tegen kan doen ,het is alleen zo ontzettend balen dat iedereen zo gewond raakt.
Hier viel de schade erg mee ,hier en daar een veer .
Heb vannacht nog meer licht laten branden dan normaal en ze zijn verder rustig gebleven .
Vaak zijn ze hier ook behoorlijk gewond en het zijn ook bijna altijd dezelfde die dan zo slecht uit de strijd komen !!
En de reden dat het gebeurd daar kom je toch niet achter.

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Caroline

Balen Con, jij ook al paniek ....

Ik durf niet meer lampen aan te houden omdat ik bang ben dat de koppeltjes die wel goed broeden, hun patroon doorbreken en de pop eerder het blok verlaat omdat ze denkt dat het ochtend is.

De paniek hier was denk ik zo heftig omdat ik het zelf niet heb gemerkt.  ::) Meestal wordt ik er wel wakker van en kan ik ze geruststellen maar Sophy is niet helemaal lekker dus komt de hele week al elke nacht, ik heb veel aan mijn hoofd en slaap dan slechter dus als ik slaap ... ben ik helemaal van de wereld.  :-[

En wat jij schrijft, het zijn altijd dezelfde klopt .... JOOP! die met zijn kromme teentjes van de stok af lazert en Vlinder die fladdert maar aan één kant geen slagpennen heeft valt als een baksteen naar beneden. Daarnaast heb ik Azzaro, die heeft de gekke gewoonte om zich zelf sowieso altijd van de stok af te laten vallen als er ook maar iets gebeurt,  spannend of leuk maakt niet uit en ja, gaan die in paniek, doet de rest wel mee. En er zitten op dit moment 6 koppeltjes achter in mijn kweekkamer = 12 + 5 vrijgezelle in de Royal Kingdom en 5 lummels van de het I-nest, opgeteld 22 valkjes die in paniek zijn ... ja, dat wil wel.  :o

================================

Ik heb net even de schade bekeken en de valkjes die hun slagpennen hebben verloren kunnen natuurlijk voorlopig niet meer vliegen maar de wondjes zien er allemaal schoon en droog uit. Ook zijn ze conditioneel weer zichzelf, de valkjes zonder jongen gaf ik een energiestoot door gisteren druivensuiker door hun drinkwater te doen.

Alle popjes hebben keurig de hele nacht op hun eitjes en/of jongen gebroed en gingen pas uit het blok nadat ze waren afgelost door hun ventje, zelfs Anaïs sliep netjes bij haar kinderen terwijl ze al zonder kunnen.

Ook heb ik even de eitjes geschouwd die dus gisterennacht (niet afgelopen nacht) ijskoud hebben gelegen bij Jim & Ashley.

Alles is nog in leven en ontwikkelen allemaal zoals het hoor.

Eitje 1 A&D = gelegd 10 februari = uitgeteld 28 februari bij K&N
Eitje 2 U&Q = gelegd 11 februari = uitgeteld 1 maart bij K&N
Eitje 2 A&D = gelegd 12 februari = uitgeteld 2 maart bij J&A
Eitje 3 A&D = gelegd 14 februari = uitgeteld 4 maart bij J&A
Eitje 3 U&Q = gelegd 15 februari = uitgeteld 5 maart bij J&A
Eitje 5 A&D = gelegd 18 februari = uitgeteld 8 maart bij J&A

A&D = Amor & Diégah
U&Q = Unique & Queenie

Dit zijn de biologische ouders van de eitjes en hebben nu rust.

K&N = Kouros & Nina Ricci
J&A = Jim & Ashley

Dit zijn de pleegouders door wie de eitjes worden uitgebroed en de jongen worden groot gebracht.

De donsjes bij Kouros & Nina doen het ook goed, je ziet dat kleine Lucky al gegroeid is en bij Love komt er al grijs door op de vleugeltjes, ik verwacht morgen wel een kuifaanzet te zien.

Ook Kimmie, Kane & Kesso groeien lekker, over enkele dagen weet ik de kleur van de wangen van Kesso, het zou me niks verbazen als ze geel worden.  ::)

Ik ga nog snel wat doen voor ik die 4 kanjers van me van school ga halen ... tot later en een fijne dag allemaal.  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

smiley

Hoi Caroline

Wat heerlijk te lezen dat allen eitjes het nog goed doen ,en de rust weer is terug gekeerd  :P :P
Nu maar hopen dat het heeeeel lang niet meer gebeurt  ;)
Jammer van de gewonde valkjes ( geef ze allemaal maar een knuffel van mij ) maar gelukkig mag je alle eitjes houden .
Was even bang dat er zeker 4 verloren waren ,gelukkig niet .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Larissa

hey hey

Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen, zou leuk zijn als Kesso gele wangen krijgt
Spannend hoor, al die eitjes van verschillende ouders...bij verschillende pleegkoppels

groetjes
:-*

Bello

Erg he, laat je zo'n eitje per ongeluk vallen...

Maar komt er me toch een mooi donsje uit kruipen zeg!!!

heerlijk om die koppies zo te zien

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Cherro

Meid, neem het jezelf niet kwalijk.
Dit soort dingen gebeuren helaas, hoe je je best ook doet :(

Gelukkig gaat alles super met het hele stel, en is de rust weer teruggevonden door alle boefjes.

En Lucky, die naam staat hem zeker precies goed!
Wat een geluk zeg, normaal zou je inderdaad verwachten dat het vliesje dan ook stuk zou zijn, pfff! Lucky Lucky!

Hoop dat ook jij snel je rust weer vind! :-*

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!