## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Monky

Oi Caroline, hoe meer eitjes deste beter :)

Ik hoop dat je wat ziet morgen... Ik duim heel erg hard.
Misschien kan je het eitje nog een beetje manipuleren door tegen het eitje te zeggen dat het een bonte witmasker man moet worden  ;D ;D ;D

Wat zijn de jongen toch schatjes. Fijn dat het nu even lekker gaat. Lekker door gaan zo  :)

Groetjes,
Monky


Sally

Proficiat met Indy's zusjes of broertjes.
Wat n schatjes zeg!
Spannend of ze gele wangentjes hebben of niet.

Leuke foto's alweer van al je "kleintjes", Jouros groeit ook goed precies.

Ik ga duimen dat de eitjes van Kouros en Nina Ricci bevrucht zijn!
Spannend.  ;D

Groetjes Sally!

Caroline





Mag ik jullie voorstellen!!!!


* Kesso *






Kesso betekend: "de nieuwe"

Het is het laatste donsje van Giorgio & Anaïs, hun eerste nestje van dit kweekjaar is compleet.  :D

Alle drie worden optimaal gevoerd.  :)


Zelfs net geboren Kesso heeft al een gevuld kropje.


V.l.n.r. Kesso, Kane & Kimmie.




Als laatste nog een foto van Kimmie tussen de bloemen ... deze maakte ik speciaal voor Kim en heb ik een beterschapskaart van gemaakt, ik stuur die morgen naar haar toe. Donsje Kimmie is naar haar vernoemd.  ;)

=====================

Kouros & Nina Ricci hadden vanmorgen hun derde eitje, ik heb helaas nog niet kunnen kijken of het eerste eitje bevrucht is ... van Kouros mag ik helemaal niet in het blok kijken en vanmorgen lag Nina in het blok dus ik dacht even kijken, nou kijken mocht maar toen ik mijn hand in het blok wilde stoppen pakte Kouros van ondere uit, een stuk vel uit mijn onderarm.  >:( :o

Morgen zal ik geen 3/4 mouwen aantrekken maar lange mouwen nog een keer een poging wagen als Nina in het blok zit.  ;)

=====================


Even een foto van gisteren erbij gepakt ....

Kleine Indian, de prachtige getekende, is wildkleurig wat betekend dat het een MAN ♂ is en bij deze ook officieel gereserveerd.



Kleine Ieme heeft nog steeds geen enkel grijs veertje, dit wordt dus een clearpied wat betekend dat ik van dit valkje niet het geslacht weet zonder DNA-analye. Op dit moment heb ik GEEN wachtende voor een clearpied op mijn lijstje staan wat betekend dat dit valkje ♂ ♀ nog niet gereserveerd is, ik zal de mensen op de reserveringslijst nog eens na lopen maar mocht er iemand interesse hebben ...  ;)

Meer nieuws heb ik op het moment even niet.

Fijne avond allemaal!!




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Larissa

gefeliciteerd met het kesso

Mooie foto's weer van Kimmie en Kane
Fijne Avond

groetjeS Larissa

..Neline..

Super leuke foto's! Vooral deze:

Citaat van: Caroline op 30 januari 2011, 13:27:33








:-* :-*

Hopelijk zijn de eitjes van Kouros en Nina bevrucht. Zou wel leuk zijn! je kan er leuke jongen uit krijgen! :D


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Caroline

Citaat van: ..Neline.. op 31 januari 2011, 19:55:36
Super leuke foto's! Vooral deze:

Citaat van: Caroline op 30 januari 2011, 13:27:33








:-* :-*




Deze foto vind ik iik zo speciaal en die close up van Izzy en Ieme, een paar dagen geleden.  :D :-*

==========================

Ik heb vanmorgen maar even een fleesevest aangetrokken.  :P

Als ze jongen/eitjes hebben zijn ze verschrikkelijk fel. De tamste zijn het ergste van het stelletje, deze zijn namelijk niet bang van je en gaan niet uit de weg.

De iets minder tamme kun je nog met een zetje uit het blok "gooien" en blijven graag op afstand.

Kouros is bij mij geboren dus is absoluut niet bang voor me maar ik mag niet bij zijn nieuwe meisje en hun eitjes komen.  >:(

Nu resepcteer ik dit wel maar ik wil graag tijdens het leggen om de dag eventjes de eitjes nummeren, schouwen en controleren op barstjes, dit moeten ze toelaten van me, zo ook als de donsjes er eenmaal zijn, die wil ik elke dag even in mijn hand nemen, nakijken of alles goed met ze is en laten wennen aan mensenhanden.  ;)

Uiteraard probeer ik hierbij rekening te houden met de ouders en kijk ik altijd als de makkelijkste van de 2 in het blok is, in dit geval was dat Nina. Kouros stuift zo kwaad op dat ik bang ben dat hij de eitjes vertrapt.  :o Alleen had ik niet verwacht dat Kouros mijn blote arm van ondere af zou aanvallen ... schade: 2 iniminie gaatjes met daar tussenin een blauw plekje van het knijpen/bijten.  :(

Maar!!!! Ik heb leuk nieuws!!!!

Vanmorgen "mocht" ik van Kouros even kijken - met mijn hand in fleesemouw getrokken even vriendelijk verzocht of hij wilde vertrekken - en ... het eerste eitje van Kouros & Nina is (tromgeroffel) BEVRUCHT!!! 



Kans op mijn eerste zelf gekweekte bleekmasker en/of bonte (getekende) bleekmasker.  :D

Uiteraard is dit maar een percentage, want er is net zo veel kans op witmasker en bonte (getekende) witmaskers.  ;)

Dit geeft me ook een goed gevoel over eitje 2 + 3 en ... misschien volgen er nog meer eitjes.  8)

Ik ben zo blij voor Kouros na de dood van zijn meisje en voor Nina trouwens ook, de laatste werd namelijk al een paar maandjes "genomen" door Naomi, mijn  bonte geelwang POP.  ???

====================

Helaas ook iets minder nieuws ....  :'(

Kleine Kesso, gisteren met 17 daagjes uit zijn eitje gekropen heeft het zwaar, het was wel gevoerd maar is niet zo allert als een donsje van 1 dag hoort te zijn ....  :-\

In dit geval laat ik de natuur zijn gang gaan, op deze leeftijd kan ik helaas niks voor hem of haar betekenen. Het wordt goed warm gehouden door de ouders en gevoerd, de rest moet het zelf doen.

Wordt vervolgd.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



Nog even terug te komen om de reacties over onze Fleur, het Teckeltje van onze Sanne wat schijnzwanger is ...

Ik weet dat steeds schijnzwanger zijn voor een hond niet goed is. Om die reden willen wij haar in de toekomst ook laten steriliseren.

In de toekomst want ... onze Fleur is pas 1 jaar, dit is pas haar tweede loopsheid geweest en we zijn er nog niet uit of ze 1 keertje een nestje mag krijgen of niet. mag ze 1 x een nestje krijgen wordt dit waarschijnlijk eind van het jaar en dan zal ze na dit nestje voor de volgende loopsheid worden gesteriliseerd.

Besluiten we om haar geen nestje te laten krijgen wordt ze eerder gesteriliseerd.  ;)

Bedankt voor de tips en het meedenken.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Elske

Oh wat zijn die kleintjes toch lief! Ik kan geen genoeg krijgen van al die foto's ;)

Larissa

Gefeliciteerd met het 1e bevruchte eitje van Kourous en Nina, dat er maar een mooi donsje uit mag komen.

Ik blijf duimen voor Kerros, hoop dat hij een mooie grote valk mag worden

groejtes

Anja

Wat een geweldig nieuws Caroline. Gefeliciteerd zeg.

En Kesso wat een poepie zeg. Ik ga duimen hoor.

Caroline 1569

Hoi Caroline

Hoe is het nu met Kesso,al wat bijgekomen?
Hopelijk redt hij het en wordt het een mooie grote valk.

Caroline

Caroline



Thanks voor jullie lieve berichtjes!!  :-* :-*

Even voor het slapen gaan nog een laatste berichtje over Kesso.


Oude foto van gisteren.  ;)

Vanmorgen vond ik hem/haar echt liggend op één zijtje, niet echt warm, niet echt fit.

Vanavond zat het lekker warm onder papa tussen Kimmie en Kane in, het kropje gevoerd.

Het kan gewoon op zijn kontje zitten, het is wel ontzettend klein maar toch wel dapper. 

Ik ga met vertrouwen straks mijn bedje in, komt vast goed met dit kleintje die omringd is door zoveel warmte.  :)

Trusten allemaal!!  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Paula

Fijn dat het met Kesso nu goed lijkt te gaan en gefeliciteerd met het bevruchtte eitje!!
Succes met alle jonkies en eitjes!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Caroline



Thanks meid.

Hoe is het met jou en Chiccootje??

Alles goed, alleen druk hoop ik.  ;)

Geef je hem een kusje van me??  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



Brrrrh, het was een spannend nachtje, ik ben veel wakker geweest en ben met een gehoorlijke koppijn wakker geworden ...

Vannacht, een uur of half 1, Ed en ik lagen op bed nog wat te lezen en ik hoorde steeds een valkje roepen. Er klopte iets niet zo zei m'n gevoel en na een kwartiertje ging ik toch maar even kijken, zo kon ik toch niet slapen.  :-\

Beneden gekomen ging het roepen gewoon door, wat bleek, het was Unique. Hij was het blok uit gegaan om de nacht op stok te gaan slapen, zo hoort het ook, mannen slapen de nacht op stok, poppetjes in het blok tot de volgende morgen dat het licht wordt, dan worden ze weer afgelost door hun mannetje. Alleen .... Queenie was er klaar mee. Ik zag haar gisteren al kippetje zitten, ze wil een nieuw nestje. Het roepen wat ik hoorde was Unique, roepend tegen zijn dametje om haar in het blok te krijgen. Helaas ze luisterde niet.  >:(

Daar stond ik, 2 ouders op stok, een donsje van 11 dagen ijskoud helemaal alleeen in het blok. Deze had geen enkele overlevingskans, in mijn kweekkamertje zakt de temperatuur 's nachts naar de 11-12 ° C. Ik moest er niet aan denken om dit donsje ook nog te verliezen, dit was Jouros, het laatste jonkie van mijn vorige maand overleden Lou Lou ...

Mijn warmtelamp kon ik niet bij, doordat ik deze nog nooit heb hoeven gebruiken ligt hij inmiddels in een kast met daarvoor een kast met 3 kooien erop en 2 grote kooien er nog los voor staand ... niet handig dus, ik zal hem daar snel eens weg halen. Maar om dit nu midden in de nacht te doen, nee dat leek me geen strak plan met een koppel op donsjes (Giorgio & Anaïs) en een koppel op eitjes (Kouros & Nina), ik moest er niet aan denken dat er nog meer poppen op stok gingen zitten.

De tweede oplossing was om het bij Giorgio & Anaïs te leggen maar deze donsjes waren nog zo klein vergeleken met Jouros en omdat dat de iniminie Kesso het al zo moeilijk had leek me dit ook geen optie maar ik moest natuurlijk wat ... Jouros was inmiddels in mijn handen aan het opwarmen.

Toen koos ik dus voor de laatste oplossing, in het blok leggen bij de 5 grote I-tjes ...

Spannend, hoe zou dit gaan want in verhouding was Jouros natuurlijk een heel stuk kleiner dan de I-tjes, Izzy, de oudste is vandaag al 4 weken.

Maar ik maakte de juiste keuze!!  :D


Dit tafereeltje trof ik vanmorgen vroeg aan ...


Als je heel goed kijkt zie je helemaal in het midden, tussen de 2 witte Ivory en Inka, links van Izzy en achter de kleine Ieme, het lieve smoeltje van Jouros, zijn kleine gele kuifje al doorkomend. Helemaal links in de hoek ligt Indian.  ;)




Het zal hard werken worden voor Amor & Diégah en waar nodig zal ik bij springen maar ik weet dat ze het kunnen, ze hadden al een paar keer eerder een pleegkind erbij. 1 x ook naast hun 5 eigen jongen.

Het is nog even afwachten of ze het ook gaan voeren maar Jouros lag vanmorgen in ieder geval lekker warm. Leuk detail ... hij ligt bij zijn grootouders en ooms en tantes, Kouros, de vader van Jouros, is een zoon van Amor & Diégah.

En de pleegouders Unique & Queenie ... nou, ik maakte de beste keuze want Jouros had het niet overleefd bij hen, ze zaten om 7 uur naast elkaar op stok te slapen, ze zijn het blok niet meer in geweest.  >:( De natuur is soms hard.  :'(

=================

Kleine Kesso, waar ik me gisteren zorgen om maakte, zat vanmorgen netjes tussen Kimmie en Kane, ook die lijkt er wel te komen ... zo is eind goed, al goed. (hoop ik  ;) )


Zo zaten ze vanmorgen, kleine Kesso is het kleine koppie helemaal vooraan.

Wordt vervolgd.  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.