## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

hermelien1989

gefeliciteerd !!!!!

veel succes met je laptop :P

groetjes sanne

Jel

Hee Caroline,
wat leuk dat het eitje van Kouros & Lou Lou bevrucht is ;D
Ik Hoop dat er hele mooie valkjes uit komen (iets wat ik wel verwacht van jou).
Je hebt wel een drukke tijd nu he
naa succes met je laptop hoe is het kunnen gebeuren dat hij zo kapot is ???

Groetjes Jel en een kroel van Zilver!
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

..Neline..

joepie! een bevrucht eitje!  ;D gefeliciteerd!  :D


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Ida

 :D Gefeliciteerd met je 1e bevruchte eitje van dit seizoen !

Fijn weekend
Ida

smiley

Hallo Caroline

Gefeliciteerd met het bevruchte eitje  ;) ;).
Ik hoop dat er nog veel mogen volgen ,en natuurlijk ben ik ook benieuwd wat er allemaal tevoorschijn komt deze keer .
Fijn weekend en groetjes

Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Caroline



Weer even een upate van mij ....

Allereerst bedankt voor de leuke reacties.  :-*

Ik ben bij jullie allemaal ook nog steeds bij gelezen maar reageren gaat nog steeds erg moeilijk aangezien mijn laptop maar voor de helft opent omdat anders mijn hele beeld weg is en ik alleen een wit licht heb.  >:(

Missen kan ik hem eigenlijk niet maar een nieuwe zit er voorlopig ook nog even niet in dus wil ik toch kijken of ik hem niet kan laten repareren.  ::) Afgelopen 4 dagen zijn we wezen shoppen in Maastricht, Den Bosch, Eindhoven, Uden en Veghel. Pffffh, 4 dagen (uiteraard geen hele dagen maar tussen de afspraken en verplichtingen door) zijn we bezig geweest om voor ons allemaal een lekkere warme winterjas, laarzen of schoenen en voldoende kleren om de winter door te komen bij elkaar te sprokkelen.  ;) Uiteraard hebben we er elke keer weer een leuke dag van gemaakt met de ene keer alleen Sophy, een andere dag Sophy en Thomas, een keer Jasper, Thomas en Sanne en een keer alle 4.  :) Ook zijn we allemaal naar de kapper geweest dus we kunnen er echt even allemaal tegenaan en ....

Dat is maar goed ook want morgen starten we aan de verbouwing.  :-\ :( :P Echt niet mijn ding .... brrrrh, ik zie er zo tegen op.  ::) :-[

We gaan meer kamers creëren voor onze kids door in ieder geval eerst de vlizotrap in te ruilen voor vast trap naar de zolder wat dus betekend een flink gat laten maken in de boven verdieping. Is de vaste trap gerealiseerd moeten de ruimtes opnieuw worden ingedeeld en voor een ieder naar wens worden ingericht.  :)

Dus jullie begrijpen .... voorlopig even geen nieuwe laptop en .... nog steeds even wat minder online.  :-\ Maar ik doe mijn best.  ;)

==== ==== ==== ==== ==== ==== ==== ====

Mijn nieuws vanuit de kweekkamer.

* Helaas alle 4 de eitjes van Van Gils & Perle waren niet bevrucht.  :-\ Hopelijk volgende keer beter.  ;)

* Kouros & Lou Lou hadden ook 4 eitjes ....

Eitje 1 gelegd 23/9 = weggegooid, was beschadigd  :-\
Eitje 2 gelegd 25/9 = was bevrucht  :-\
Eitje 3 gelegd 27/9 = niet bevrucht  :-\
Eitje 4 gelegd 29/9 = BEVRUCHT  :D

Helaas is eitje 2 afgestorven .... ik zag eergisteren al weinig ontwikkeling, gisteren zag ik de bekende rode dikke ader verschijnen en vandaag was het eitje leeg tijdens het schouwen.  :-\

Eitje 4 zie ik tot nu toe wel goed ontwikkelen.  :D

Slecht resultaat, 2 nesten, 8 eitjes en maar 1 bevrucht.

Ik ga even kijken hoe Van Gils & Perle op hun eitjes blijven broeden, blijven ze dit goed doen krijgen zij op de laatste dag als het gaat piepen het vierde enige bevruchte eitje van Kouros & Lou Lou.

Van Gils broedt goed maar hoe hij met jongen omgaat weet ik helemaal niet .... Perle is meer dan ervaren. Op deze manier kan ik kijken of Van Gils ook geschikt is als pleegouder aangezien hun eitjes elke keer leeg zijn.

Pakken zij het pleegouderschap samen goed op, krijgen Kouros & Lou Lou de kans om een nieuw nestje te beginnen.

Er uiteraard even vanuitgaande dat eitje 4 goed blijft gaan.  ;)

Dior & Cartier nog steeds wippend en interesse in het blok maar nog geen ei.  ???

Amor & Diégah zijn inmiddels beide in de rui.  :-\

Unique & Queenie moet ik goed in de gaten houden, ze wippen dagelijks en zitten veel op de bodem van de kooi, zij mogen over 2 weken een blok, ik hoop dat ze het nog zo lang vol gaan houden.  ::)

JOOP! & Juicy en Giorgio & Anaïs wippen beide zonder een blok te hebben gewoon omdat ze het lekker vinden.  ;D ;D

En als laatste de mop van de eeuw .... vorige week heb ik Naomi & Nina samen wippend betrapt, de eerste bovenop de tweede.  :o

Erg verrassend, aangezien het beide poppetjes zijn. Naomi een bonte cinnamon opaline geelwang pop, Nina een opaline lutino bleekmasker pop. En .... Nina is eigenlijk het kroelvriendinnetje van Vlinder, zij kroelen samen en zij slapen altijd naast elkaar.

Vreemde kippen.  8)

Ik ga even in mijn badje, anders wordt hij koud.  ;)

Uiteraard blijf ik jullie op de hoogte houden.  :D

Een fijne avond, liefs Caroline  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Paula

Heel veel succes met de verbouwing.
Hopelijk kan jouw laptop toch nog gerepareerd worden.

Ik ben benieuwd of het volgende nestje van Van Gils en Perle wel gaat lukken. Zoals ik al eerder aangegeven heb: zou het misschien kunnen dat er bij Van Gils veertjes in de weg zitten, waardoor het bevruchten niet lukt?
Maar eerst maar afwachten of hij en Perle goed blijven broeden en hun pleegkindje straks goed groot kunnen brengen.

Prettige avond nog!  ;)
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

*Manon*

Hoi hoi Caroline,

Leuke updeet heb je weer geschreven... wel balen van je lappie  :-\ Zal voor zo'n forumfanaat als jij wel behoorlijk afkicken zijn he  :P

Zo'n verbouwing heeft ook heel wat voeten in de aarde en vooral die rommel die je er van krijgt... weet er alles van....  :-X
Wij hebben in Enschede ook eens een vlizotrap vevangen door een vaste trap, omdat we op zolder een slaapkamer gingen maken... ik moet zeggen dat het me reuze is meegevallen.... de trap zetten ze er binnen 1 dag in dus het kan wel snel gaan!

Jammer dat Van Gils en Perle zo weinig bevruchte eitjes hebben, maar misschien ideaal voor een back-up koppel als straks je geelwangen eieren gaan krijgen  ;)

Nou je mop van de eeuw is echt en mop  ;D ;D ;D ;D wat een gekke grieten heb je toch!! Ze hebben het in ieder geval wel erg leuk met elkaar  ;)

Fijne dag en succes met de verbouwing  :-*

Liefs Manon

*~Jeanine~*

Hoi Caroline,

Ben weer een klein beetje bijgelezen ::)
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten Tommy en Isabella. Heb niet zover terug gebladerd dat ik ook de foto's heb gezien maar dat komt vast wel binnenkort.

Ik ga je weer volgen hoor. Ondanks dat het hier heel stil is zonder de valkjes :'( :'( Geniet ik nog altijd in je boekje.

Gefeliciteerd met het bevruchte eitje van Kouros en Lou Lou.

Hopelijk hoef je niet lang te wachten op de eitjes van Dior en Cartier. En hebben Van Gils en Perle volgende keer wel bevruchte eitjes.

Heel veel liefs Jeanine :-*

Dafrinja

Hoi Caroline!

He jammer dat de eitjes van Van Gils en Perle niet bevrucht zijn.  :-\ Misschien een volgende keer.  ;)
Wat een rare kippetjes heb jij zeg  :o  Nina en Naomi.. :-X van wie hebben ze dat nou afgekeken  ??? :P ::) ;D
Succes met de verbouwing!  :D

Groetjes!
Dafrinja

Caroline

12 oktober 2010, 10:08:27 #10105 Last Edit: 12 oktober 2010, 10:10:28 by Caroline


Hey Jeanine (en natuurlijk iedereen  ;) ) leuk om jou nog steeds in mijn boekje te zien lezen en dit keer te zien reageren.  :D

Sorry voor mijn weinig online zijn en weinige reacties ....

Mijn laptop is dus nog steeds kapot en hij kan maar zo'n klein stuk open dat ik in zo'n rare houding moet gaan zitten om te lezen en te typen dat ik er een hele pijnlijke nek van krijg met hoofdpijn als gevolg.  :-\ Ik gebruik hem dan ook bijna niet meer, veel lees ik wel op mijn minilaptop (10 inch) maar hierop typen is niet echt relaxt, je typt er constant 2 letters tegelijk in.  :(

Verder zijn we ook nog steeds druk bezig met de verbouwing en daar gaan al onze vrije uurtjes overdag eigenlijk in op.

Ed heeft nachtdienst gehad en ligt nu te slapen, heb ik mooi even een uurtje voor mezelf.  ;)

Dus tijd voor een update!!

==== ==== ==== ==== ==== ====

* Amor & Diégah waren uit de rui en zij hebben gisteren een blok gekregen die met vleugeltjes wijd werd ontvangen. ;D

* Van Gils & Perle hadden 4 onbevruchte eitjes, helaas. Ze broeden nog keurig op de eitjes en als aankomende weekend  het enige bevruchte eitje van Kouros & Lou Lou gaat piepen en Van Gils & Perle broeden nog steeds goed, leg ik het piepeitje bij Van Gils & Perle. Zo kunnen hun (met name Van Gils) ook een keer een jong groot brengen. Sneu voor Kouros & Lou Lou maar zij mogen dan meteen een nieuw nestje samen starten. Stoppen Van Gils & Perle deze week met broeden blijft het piepeitje natuurlijk bij Kouros & Lou Lou zelf liggen.

* Kouros & Lou Lou hadden 4 eitjes, 1 kapotte, 1 onbevruchte en 1 bevruchte die na een week is afgestorven ... rest nog 1 eitje, deze is bevrucht en ontwikkeld zich nog steeds goed. Zondag is deze 18 dagen bebroed, ik schreef hierboven bij Van Gils & Perle al wat ik met het eitje doe.

* Jim & Ashley hebben nog geen blok en nog geen interesse in elkaar ... ik ben benieuwd hoe zij over 2 maanden gaan reageren op een blok.

* Unique & Queenie hebben vanmorgen een blok gekregen en zijn en Unique fluit hele serenades in het blok ... ook Queenie is er al meerdere keren in geweest. :D

* Dior & Cartier zitten ook steeds voor langere tijd in het blok, ik verwacht daar toch snel het eerste eitje. Nu afwachten waar Cartier (geelwang) het eitje legt en wat ze er mee gaan doen. ::)

Verder weinig nieuws ...

* Vlindertje heeft een paar nieuwe veren aan haar slechte vleugeltje en er ook weer een paar verloren ....

* Naomi wipt nog steeds met Nina, beide poppetjes ... terwijl Nina  eigenlijk heel close is met Vlinder, ook een popje.

* Tommy & Isabella gaan elkaar steeds leuk vinden en Tommy kan sinds een week of 2 heel mooi en zachtjes allerlei deuntjes fluiten. :D

Met alle andere gaat het ook gewoon goed.

Ik ga weer wat doen, ik hou jullie op de hoogte.

Een fijne dag, liefs vanuit Veghel.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

smiley

Hoi daar ben je weer even  ;D ;D

Vervelend van je laptop en zonder jou is het maar stil op het forum !!
Wat jammer dat Perle en Van Gils onbevruchte eitjes hebben  :-\.
We waren allemaal best benieuwd wat daar uit zou komen ,het idee om het ene eitje van Kouros en Lou Lou aan ze te geven vind ik zo lief .
Dat koppel kan dan gelijk overnieuw beginnen en Van Gils en Perle krijgen dan toch de kans om een jong groot te brengen .

Wat leuk dat Tommy en Isabella elkaar toch leuk beginnen te vinden  ;).
Dat belooft wat voor volgend jaar  :P ::).

Hier gaat ook alles zijn gangetje ,de 3 kleintjes zijn zo goed als zelfstandig  ;D ;D .
Dus de twee mannen kunnen gaan verhuizen ,maar ben even heel hard bezig met het tam maken .
Die 2 werden toch opeens eigenwijs niet te geloven zeg !!! wilde ineens niets meer .
Maar dat komt wel goed ik geef niet gauw op .
Ik hoop dat je verbouwing al een beetje opschiet en dat je weer snel uit de rommel bent .
En dat je laptop het snel weer normaal gaat doen ,want het is vreemd om jouw zo weinig op het forum te zien  ;D ;D

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Ida

Hi Caroline,

Ik mis je wel op het forum hoor, het is een beetje stil in je boekje.
Gelukkig heb je ons weer kunnen verwennen met een leuke update  :P

Jammer die eitjes van Van Gils & Perle, was heel benieuwd hoe halfbroertjes/zusjes van mijn Rico eruit zouden zien.
Misschien de volgende keer, nog even geduld hebben dus.

Fijn dat alles verder goed gaat met je birdies en de verbouwing.

Doe rustig aan en ik hoop je weer wat vaker te zien hier op het forum maar heel begrijpelijk dat het met zo'n rare laptop niet echt gaat lukken.
Heb hier zo'n ding die niet meer dicht kan............heel handig.....not dus !!

groetjesssssssssssss Ida en een hele dikke knuffel van Rico - hij is heerlijk aan het puberen  ;D







Paula

Met de valkjes gaat het zo op het lezen wel goed. Gelukkig maar.
Hoe verloopt de verbouwing? Hopelijk gaat het allemaal goed en is het snel weer achter de rug.
En wat de laptop betreft:
Citaat van: Caroline op 12 oktober 2010, 10:08:27
Mijn laptop is dus nog steeds kapot ... Ik gebruik hem dan ook bijna niet meer, veel lees ik wel op mijn minilaptop (10 inch) maar hierop typen is niet echt relaxt, je typt er constant 2 letters tegelijk in.  :(
Een fijne dag, liefs vanuit Veghel. [/size][/i][/color]

Laat anders Sanne intikken, die heeft dunnere vingertjes, gaat misschien makkelijker!  ;)   ;D

Nog een prettige avond en veel succes met de verbouwing!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

*Manon*

Succes met klussen Caroline... erg leuk altijd maar wel tijdrovend hé, straks ben je blij dat je door hebt gepakt met die verbouwing.. zal vast heel mooi worden  :D

Liefs Manon
en een knuffeltje van Tibeau die momenteel op 6 bevruchte eitjes zit te broeden  ;D