## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline



Goeiemorgen!!!

Even een kleine update ....  :P

De eerste week van de kids zit er weer op. Er is weer volop gevoetbald, gezwommen, gestreetdanst en de oudste 3 gingen weer naar school.  :D Ik hoor van alle 3 alleen maar positieve verhalen dus ga ervan uit dat ze het ook wel weer lekker vinden terug in hun ritme.

Ed is nu voetballen met Thomas en ik ben nog even terug gekropen met Sophy onder mijn nog warme dekbedje, even mijn digitale krantje lezen met een bakkie koffie en een updeetje typen.  ;)

De valkjes zijn allemaal nog wat onrustig - zoals altijd na een verhuizing van kooi naar kooi - alhoewel je ze wel ziet genieten van de veranderingen en .... de blokken.  :D

* Elia, het laatste jong van het E-nest wat hier nog was omdat de nieuwe baasjes de laatste weken van de vakantie nog in het buitenland zaten, is gisteren verhuisd. Zij gaat naar een buitenvolière en hoefde ik de laatste weken dus niet echt veel naar om te kijken, ze moest juist wat wilder worden. Wel mocht ze elke dag even lekker vliegen zodat ze dit wel goed kan nu. :) Elia blijft Elia heten en ik ga haar zeker een keer opzoeken, ze woont bij een klasgenootje van onze Jasper.

* Eros die nu buiten zit, vermaakt zich wel bij de grasjes al roept hij af en toe even naar de valkjes binnen welke gelukkig niet antwoorden.  :P

* In de 2 grote kooien in huiskamer hebben de valkjes alweer hun plaatsje veroverd. Er heerst weer rust en Giorgio fluit weer gezellig alle deuntjes met ons, Pablo & Coco zitten de halve dag te dutten, volop in de rui en genietend van hun rust, zij kregen als laatste hun 2 nestjes (D + E-nest). Armani & Princess zijn beide niet tam maar gelukkig zijn ze opgegroeid in de huiskamer en kunnen ze dus ook goed tegen de drukte van ons bewegelijke gezinnetje.;D

* Tommy & Isabella trekken toch steeds meer naar elkaar toe alhoewel er verder nog geen lichamelijk contact is. Ik kan met Isabella alles doen en ze stapt met enige dwang ook op maar een echt mensenvalkje is het niet, ze gaat liever haar eigen dingen doen en dit vind ik ook prima. Tommy is in de rui en ... voelt zich al een hele vent, hij begint de deuntjes die ik met de mannetjes fluit al over te nemen en fluit nu regelmatig tegen me want zijn grootste liefde ben ik nog altijd. ::)

* Van Gils & Perle zijn veel in het blok te vinden maar ik heb ze verder nog niet sexueel actief gezien. De interesse in het blok is al positief en omdat ze een lief koppeltje samen zijn verwacht ik dat dit best goed komt.

* Kouros & Lou Lou doen eigenlijk hetzelfde alleen is Kouros even ontzettend irritant, die krijst altijd tot ze eenmaal een nestje hebben, de hele wereld moet weten dat hij een blok heeft en oh wee, degene die erbij in de buurt komt, daar wordt nog harder tegen geschreeuwd. :( Ik hoop dus ook dat er snel een ei ligt.

* Dior & Cartier mijn onervaren geelwangkoppel wat voor het eerst een blok kreeg is helemaal in hun sas ermee. Van de week hoorde en zag ik ze al meerdere malen wippen en eergisteren zat Dior op het stokje aan het blok te dutten en gisteren toen ik mijn kweekkamertje inliep stoof Dior het blok uit dus het begin is er.

* JOOP! & Juicy doen gezellig mee, die wipwappen ook om de paar dagen, uiteraard mogen zij geen jongen krijgen en grootbrengen. In hun kooi zit de POP Naomi die al haar kooigenootjes versiert met haar mannelijke versiertoeren en deuntjes, Nina die flink in de rui is en hopelijk nu mooi in de veren gaat komen na wat geplukt in de huiskamer door een ander valkje en Vlinder die weliswaar wel haar lange slagpennen heeft gebroken maar wel nog alle veren verder in de veerschachten heeft zitten. Ze heeft nog wel steeds 2 lumps-knobbels maar omdat de andere ook goed zijn weggegaan heb ik goeie hoop dat deze laatste 2 ook nog wel zullen verdwijnen.

Jullie zijn weer helemaal bij ... ik ga nu gauw wat doen, Sophy en Jasper zijn weer in slaap gevallen maar die gingen gisterenavond na een bezoekje bij mijn schoonzusje ook pas om half 10 naar hun bedje. :o

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte en wens ik jullie allemaal een super weekend, het weer wordt heerlijk vandaag. :D

Bedankt voor de leuke reacties en de succeswensen. :-*




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Paula

Citaat van: Caroline op 11 september 2010, 10:18:46
Goeiemorgen!!!
* Elia blijft Elia heten en ik ga haar zeker een keer opzoeken, ze woont bij een klasgenootje van onze Jasper.

Goeiemorgen Caroline!  :)
Wel leuk als ze in de buurt blijven. Kun je ze altijd nog eens terug zien! (Je bent hier ook altijd van harte welkom, dat weet je he!  ;) )

Citaat van: Caroline op 11 september 2010, 10:18:46
* Eros die nu buiten zit, vermaakt zich wel bij de grasjes al roept hij af en toe even naar de valkjes binnen welke gelukkig niet antwoorden.  :P

Ja, vind je het gek dat ze niet terug roepen. De valkjes binnen zijn allang blij met de rust nu hij buiten zit!  :P

Citaat van: Caroline op 11 september 2010, 10:18:46
* Van Gils & Perle zijn veel in het blok te vinden maar ik heb ze verder nog niet sexueel actief gezien. De interesse in het blok is al positief en omdat ze een lief koppeltje samen zijn verwacht ik dat dit best goed komt.

Hopelijk komen er dit keer wel bevruchte eitjes. Veel succes met dit koppel!

Citaat van: Caroline op 11 september 2010, 10:18:46
* Dior & Cartier mijn onervaren geelwangkoppel wat voor het eerst een blok kreeg is helemaal in hun sas ermee. Van de week hoorde en zag ik ze al meerdere malen wippen en eergisteren zat Dior op het stokje aan het blok te dutten en gisteren toen ik mijn kweekkamertje inliep stoof Dior het blok uit dus het begin is er.

Als er van hen jongen komen, is dit dan jouw 1e geelwang nest?

Citaat van: Caroline op 11 september 2010, 10:18:46
* JOOP! & Juicy doen gezellig mee, die wipwappen ook om de paar dagen, uiteraard mogen zij geen jongen krijgen en grootbrengen.
Als er bij JOOP! en Juicy eitjes komen, ga je die dan eventueel bij een ander koppel onderleggen?

Citaat van: Caroline op 11 september 2010, 10:18:46
Vlinder die weliswaar wel haar lange slagpennen heeft gebroken maar wel nog alle veren verder in de veerschachten heeft zitten. Ze heeft nog wel steeds 2 lumps-knobbels maar omdat de andere ook goed zijn weggegaan heb ik goeie hoop dat deze laatste 2 ook nog wel zullen verdwijnen.

Hopelijk komt het met Vlindertjes verenpak helemaal in orde!

Veel succes met de 'club'!  ;)

Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Jel

Zo zo we zijn weer helemaal bij ;D
Succes met je geelwangkoppel!


Citaat van: Paula op 11 september 2010, 12:29:04
Citaat van: Caroline op 11 september 2010, 10:18:46
* Dior & Cartier mijn onervaren geelwangkoppel wat voor het eerst een blok kreeg is helemaal in hun sas ermee. Van de week hoorde en zag ik ze al meerdere malen wippen en eergisteren zat Dior op het stokje aan het blok te dutten en gisteren toen ik mijn kweekkamertje inliep stoof Dior het blok uit dus het begin is er.

Als er van hen jongen komen, is dit dan jouw 1e geelwang nest?


Carolien haar eerste gekweekte geelwang is Juicy of zit ik fout??

Fijn weekend en de groetjes van Jel & Zilver

Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Caroline



Klopt helemaal, Jel!!  :D :D

Paula, Jel heeft gelijk. Ik heb Giorgio, die split geelwang is, hij kreeg afgelopen kweekjaar samen met Anaïs zijn eerste 2 nestjes, in het eerste nest zaten Ayo, een cinnamon opaline geelwang en mijn Juicy. Juicy is een crossing over, bij haar viel het cinnamon-gen weg en zodoende was zij opaline geelwang. Op de Valkparkietendag van de Internationale werkgroep valkparkieten hoorde ik dat het een niet zo vaak voorkomende crossing over is van een niet zo vaak voorkomende geelwang.  ;D In het tweede nest zat ook een cinnamon opaline geelwangetje, zij heeft nu Indy en woont in België bij Sally.  :D

Maar ... Dior & Cartier is wel mijn eerste koppel waarvan de partners beide geelwang zijn. Al hun jongen zullen ook geelwang zijn, uitgezonderd de crossing overs.  :)

Aangezien geelwangen vaak niet zelf broeden en/of hun jongen verzorgen wil ik niet teveel geelwangkoppels vandaar dat ik naast Dior & Cartier alleen nog Tommy & Isabella heb met gele wangen.  ;)

En je vraag over JOOP! & Juicy ... ik ga er in principe vanuit dat zij geen eitjes gaan leggen, ze hebben ook GEEN blok. Mochten ze toch ergens eitjes leggen en ik heb toevallig ergens een plekje over, zal ik ze misschien ergens onder brengen maar het is dus niet de bedoeling.  ;)


Bedankt voor jullie reacties.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Ida

Hi Caroline,

Na een weekje vakantie in Italie liep ik een beetje achter in je boekje...........
Vandaag eindelijk je updates kunnen lezen, ik ben weer helemaal bij  :P.
Jij bent druk bezig geweest zeg met al je kooien. Je bent weer helemaal klaar voor het nieuwe kweekseizoen. Heel veel succes !
Ben weer benieuwd naar wat er nu weer allemaal bij jouw uit het ei mag kruipen  ;D


groetjes Ida
Knuffel van Rico die nog aan het logeren is bij mijn ouders !

Paula

Citaat van: Caroline op 11 september 2010, 18:23:35
Maar ... Dior & Cartier is wel mijn eerste koppel waarvan de partners beide geelwang zijn. Al hun jongen zullen ook geelwang zijn, uitgezonderd de crossing overs.  :)
En je vraag over JOOP! & Juicy ... ik ga er in principe vanuit dat zij geen eitjes gaan leggen, ze hebben ook GEEN blok. Mochten ze toch ergens eitjes leggen en ik heb toevallig ergens een plekje over, zal ik ze misschien ergens onder brengen maar het is dus niet de bedoeling.  ;)


Dat bedoelde ik dus ook: het eerste geelwang koppel waar een nestje van komt. Ik stelde de vraag verkeerd.  ;)

Wat JOOP! en Juicy betreft: van de kakariki weet ik dat ze gewoon eitjes leggen ook al is er geen nestkast. Van de valkparkiet heb ik ook al vaker gehoord dat ze zonder nestkast eitjes leggen. Dus wie weet ... !  :D
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

* Sanne *

Goeiemorgen mama, morgen moet ik weer naar school. :) Maar ik denk dat de 2e week leuk wordt, de 1e week was ook heel leuk. :D

Liefs van Sanne.  :-* :-* :-*

bobbie

Uhhh ......... jouw boekje bijna onderaan pagina 1 ??? Da kannie he  :P Ik hijs je weer wat hogerop. ;)

Alles onder controle hier lees ik. Ik ben ook erg benieuwd hoe het in de toekomst gaat met het geelwangkoppel. Je hebt genoeg 'opvangouders'  voor het geval ze hun reputatie eer aan doen. :)

Groetjes, nel :)

Nynke

Ook vanaf hier heel veel beterschap met Sophie...
Arm meisje, alweer ziek....

bobbie

Ach jeetje, heb ik niet goed gelezen? :-[

Beterschap voor Sophy. Balen dat ze op deze leeftijd zo vaak ziek moeten zijn om een goede weerstand op te bouwen. :-\

Verwen haar maar lekker.

Groetjes, Nel :)

Caroline



Dank je wel, Nynke en Nel ....

En nee, Nel, je hebt niks gemist hoor, het stond alleen op mijn Hyves.  ;)

Vanmorgen werd onze Sophy wakker met 39.4 ° C .... ze is niet echt ziek, maar wel hangerig, weinig eetlust en huilerig .... ik denk een virusje wat één van de oudste mee naar huis heeft genomen, dit heb je vaak na de vakantie.

Ze ligt nu lekker in haar bedje met een paracetamolletje, na een kroel en heel veel kusjes van mama, komt best goed.  ;)

Vanavond kon haar dag toch niet meer stuk ....

Vanaf 1 okt. mag ze maandagmiddag en donderdagmorgen naar 't Kikkertje, de peuterspeelzaal.  :D :D

Het eerste jaar dat Jasper fulltime naar school ging bleef Sophy nog even lekker alleen bij mij thuis, gewoon ook even alleen peuter zijn zonder haar broertje die door zijn Down syndroom erg aanwezig en overheersend is  ::) .... nu mag ze lekker 2 dagdelen wennen aan een tijdje zonder haar mama en in augustus volgend jaar mag ze dan naar de basisschool. Ze is gunstig jarig, 3 september.  :)

We zijn al een keertje bij 't Kikkertje wezen kijken en het is al helemaal háár school. Zegt ze ook .... "Sanne en Thomas gaan naar (basisschool) 't Ven, Jasper gaan naar (speciaal onderwijs) de Franciscusschool en ik ga naar 't Kikkertje."  ;D

Zo trots!!  8)

=== === === === === === === ===

Even een kort berichtje uit mijn kweekkamertje ....

Zoals al geschreven, er hebben nu 3 koppeltjes een blok:

* Van Gils & Perle = Opaline wildkleur split ?? ?? MAN & Bonte cinnamon opaline witmasker POP

* Kouros & Lou Lou = Getekende witmasker split X1 cinnamon en X2 opaline MAN & Getekende cinnamon opaline split witmasker POP

* Dior & Cartier = Cinnamon geelwang bronze fallow split X1 opaline & Cinnamon opaline geelwang bronze fallow split bont POP

Het leuke nieuws is dat ik van alle 3 de koppels al allebei de partners in het blok heb gezien voor langere periode en .... ik heb ze al alle drie zien wipwappen.  ;D ;D :P

Spannend dus .... ik verwacht dus wel binnen nu en een weekje ergens de eerste eitjes.  :D

Ik hou jullie op de hoogte.

PS. ik ben niet zo heel actief met berichtjes plaatsen maar probeer wel alles te lezen en te helpen waar ik kan .... het is hier even erg hectisch met alles na de vakantie weer op de rails te krijgen en veel afspraken of de div. scholen. Ouderkring van 3 kids, kennismakingsgesprek, kijklessen bij de sporten enz. daarnaast moet Ed erg veel overwerken de laatste tijd dus moet ik veel alleen doen .... dit is niet erg maar dan besteed ik de weinige vrije tijd 's avonds liever aan de beestjes.  :)

Jasper gaat waarschijnlijk ook nog sporten trouwens .... in Veghel start de hockeyclub een G-team (= gehandicapte team). Afgelopen zaterdag ging hij naar een clinic en vond het helemaal geweldig, nu gaat hij eerst nog een keer of 3-4 op proef en blijft hij het zo leuk vinden elke week.  :D

Een fijne avond.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Paula

Ik had de berichtjes ook al nog een keer doorgelezen en kon ook nergens vinden dat Sophy ziek is. Nu snap ik waarom!  ;)
In ieder geval veel beterschap voor haar. Hopelijk knapt ze snel weer op.

Veel succes met de koppeltjes. Spannend!  :D

Hopelijk krijg je alles weer snel op de rails en kun je weer lekker ontspannen hier 'mee-forummen'.  ;)

Die Jasper lekker op hockey. Zo is hij lekker bezig (en mams ook  :P).

Prettige avond!  :)
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

TheaV

Wat supergaaf van dat sporten!!
En ik lees iets.......??
Koppeltje Cartier&Dior ....geelwang!!
Ik ga jouw boekje weer volgen.....
Ik ben helemaal " verliefd" geworden op geelwang.....


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Ida

Sterke met Sophy - geef haar maar een dikke knuffel  :-*
Je gezinnetje kost veel tijd maar dat is niet erg alleen maar leuk. Begrijpelijk dat je dan hier minder kunt zijn.
Hopelijk dat Jasper zich helemaal kan uitleven in de hockey  ;D Succes ermee !

En wat spannend dat er misschien eitjes in de maak zijn  :P
Ben zeer benieuwd naar wat er bij van Gils en Perle mag gaan komen......je verrassingsnest.

Doe rustig aan en alvast een fijn weekend !
groetjes en een knuffel van Rico

Caroline



Even een kleine update!!

Allereerste 2 leuke berichtjes over Unique en Diégah ....

* Zoals de meeste misschien nog herinneren, Unique had erg veel last gehad van de rui, was flink afgevallen, futloos en zat echt in een dip, zo erg dat hij bijna niet at .... nu voert Unique zijn dametje Queenie de hele dag door wat als resultaat had dat hij flink afviel.  :-\ Vorig jaar had Unique hetzelfde, en na een paar daagjes bijvoeding met pap, knapte hij toen weer snel op.

Ook dit keer waren zijn poepjes in orde, sliep hij op 1 pootje en poetste hij zich gewoon, hij was alleen niet zichzelf.  :( Na een paar daagjes 1-2 x daags pap (lag aan wat hij zelf at)
begon hij weer te spelen en wipte hij zijn dametje weer. Langzaam zag je hem weer op leven en actiever worden.

Vanmorgen woog hij voor het eerst weer 100 gram!!!  :D ;D Dit is een heel verschil met de 73 gram die hij 3 1/2 week geleden woog.  ::) Hij fluit weer, versiert weer en is weer helemaal mijn eigen Uniekie.  :-*

Ondanks het wippen wil ik toch dat hij nog even wat langer aansterkt, ik had me zelf voorgenomen 6 weken en dit hou ik aan, ze krijgen niet eerder dan half oktober een blok.  ;)

* Diégah was mijn zwaar gewichtje, ik twijfelde of ik haar een blok zou geven, ze woog 172 gram.  :P Na lang nadenken en veel overleggen met andere kwekers had ik besloten dat ik haar toch in ieder geval 1 nestje zou laten krijgen. Ze zou een blok krijgen als Dior & Cartier interesse in hun blok kregen. Helaas ... Diégah is sinds enkele dagen in de rui, dit betekend de komende weken geen blok voor haar.  ;)

Ik heb wel goed nieuws over haar, ze woog vanmorgen 163 gram, dit betekend dat ze 9 gram is afgevallen.  :D

Als laatste nog wat nieuws over de 3 koppeltjes met blok.  8)

* Van Gils & Perle heb ik al meerdere keren zien wippen, ze zitten beide vaak in het blok en ... Perle heeft een dikke "eierkont" ik verwacht dus snel hun eerste eitje.  :D

* Kouros & Lou Lou heb ik pas 2 keer zien wippen maar het kan natuurlijk zijn dat ze dit doen als ik niet kijk.  ;) Kouros krijst tegen alles en iedereen die in de buurt van het blok komt en ook Lou Lou heeft een "eierkont"  :D

* Dior & Cartier heb ik ook al meerdere keren zien wippen en nog vaker gehoord  :P want ik herken hun geluidje namelijk.  :) Ik heb beide al in het blok gezien maar nog niet zo actief als de andere 2 koppeltjes. Het is natuurlijk ook allemaal nieuw voor hen. Ik verwacht nog geen eitje van Cartier maar ik kan me vergissen natuurlijk.  :-[

Als laatste nog even een kort verslagje over Eros, hij vermaakt zich op dit moment prima buiten, tijdens de storm van de week hoorde ik hem wel flink roepen 's nachts maar hij fladderde verder niet. Hij slaapt naast 2 grasjes 's nachts. En goed nieuws, hij zit helemaal vol met nieuwe pennetjes, hij lijkt buiten nog geen behoefte te hebben gehad om zichzelf te plukken.  :D

Dit was het weer even ... ik ga gauw weer aan de gang, straks als Ed thuis komt van zijn werk moeten we meteen weg, even naar het centrum en daarna naar mijn schoonvader, die wordt 81 jaar vandaag.  :)

Een fijn weekend allemaal en thanks voor de leuke berichtjes.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.