## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

*Manon*

Wat een verwennerij inderdaad  ;D ;D ;D ;D
je hebt supermooie valkjes  :-*

Hoe gaat het met Tommy, is hij al gewend en eet hij al steeds meer?
Wat een knapzakje is dat toch!!

En dan wil ik je nog van harte felicteren met Jasper, ook mij is dit helemaal ontschoten.... maar meen het er niet minder om!  :-* :-* :-* Van harte met je grote kanjer meis  :)

Liefs Manon

Nynke

Al een tijdje niet meer hier geweest, maar zo te zien heb ik al heel wat updates gemist.
Binnenkort wou ik je boekje eens opvrolijken met Sisi en Xante.
Sisi en Balou zijn nog steeds onafscheidelijk.
Vandaag hebben we Xante betrapt op kippetje zitten voor Sky.
Aangezien Sky en K.C. (homokoppeltje) erg close zijn wou Sky hier niks van weten.
Misschien komt het ooit nog goed.

Kleine meisjes worden snel groot :D

Gerdy

wat zijn deze valkjes stuk voor stuk toch super mooi en Tommie  :-*

ik heb echt van je foto's zitten genieten.

gr gerdy

Caroline



Wat een bloed!!!!










Op de bovenstaande foto's zie je wat ik gisterenavond aantrof in de kooi van Amor & Diégah en Armani & Princess. :o

Na een snelle controle zag ik dat ze er allemaal goed bij zaten en dat het bloed al opgedroogd was. Maar ... uiteraard wilde ik wel weten waar het bloed vandaan kwam dus heb ik ze één voor één even bij me gepakt om ze nauwkeurig te bestuderen. Ik verwachte op zijn minst ergens een afgebroken bloedveer, er was immers zoveel bloed - wat je op de foto's ziet is maar een paar delen van de kooi maar zo zag de hele kooi eruit - echt verschrikkelijk, geen 10 vierkante cm was nog schoon. :-\

Na een uitgebreide inspectie was het enige wat ik vond, 2 afgebroken nageltjes bij Armani. ???




Van de 2 voorste middelste teentjes is een stukje afgebroken, ik denk dat dit of bij beide of in ieder geval bij eentje tot het "leven" is gebeurt en daardoor flink gebloed heeft.


Armani, hier op een archieffoto ;D van afgelopen winter, lijkt er verder niks aan te hebben overgehouden en klimt gewoon de hele kooi door met zijn nageltjes. Ik denk dus dat het allemaal met een sisser is afgelopen op het poetsen van de kooi na dan want .... pffffh, ik kreeg het bijna niet schoon en zeker Armani & Princess - beide niet echt tam - waren niet echt gecharmeerd van mijn gele poetsdoekje en omdat ik bang was dat hij het nageltje weer zou openstoten heb ik het maar even snel snel gedaan en doe ik morgen de laatste restjes eraf poetsen. ;)




* Elia *




Terwijl ik druk bezig was met de kooi van Armani was er in de kooi ernaast een heel nieuwsgierig dametje ....


Kleine Elia. :-*







Uiteraard dit alles onder het toeziend oog van pa en ma. ;D





==== ==== ==== ==== ==== ==== ====



Mooie lieve Elf is sinds vandaag ook gereserveerd. :D

Ik kreeg vandaag een heel verdrietig berichtje.  :'( :'( :'(

Zaza nu Pino, een jong van Unique & Queenie wat Francis afgelopen winter bij me ophaalde als cadeautje voor haar oma in Limburg was al een paar daagjes flink aan de diarree, ondanks een opname, bij Dr. Hedwig van der Horst bij het NOP in Veldhoven, ter observatie en om Pino te voorzien van bijvoeding en antibiotica is Pino toch vandaag thuis alsnog aan de virus overleden.  :'(

De oma van Francis was ontzettend verdrietig, dit was echt haar maatje. Maar er is weer een klein lichtpuntje voor haar, als mooie Elf zelf kan eten komt Francis Elf ophalen om naar haar oma te brengen :)


Rust zacht, mooie lieve Pino. :-*




* Tommy *




Tommy heeft gisteren en vandaag geen pap meer gehad en hij woog vanavond keurig 93 gram!! ;D ;D

Tommy is 7 weekjes en zelfstandig!!

Ik heb nog een paar fotootjes dat hij lekker in het zonnetje 8) zaadjes zit te pellen, midden in de voerbak. ::)









Maar als hij me ziet gaat ie nog steeds heel hard bedelen hoor. :o ;D Lieffff!!  



==== ==== ==== ====


Vanavond was ik Sophy even "kwijt" was ze buiten ....





Op mijn vraag wat ze aan het doen was antwoord ze: Oh nis ... tuin sjoonmaken voor mama. :-*


Jasper zijn foto's houden jullie nog steeds van me tegoed ... Ed wil naar bed, zijn wekkertje gaat morgenochtend om half 6 :o ... ik ga uiteraard mee en sluit mijn gewone laptop beneden af om mijn mini laptop boven te openen. ;D :P

Aangezien mijn foto's op de gewone laptop staan zullen die moeten wachten. ;)

Voor straks allemaal, lekker slapen. 8)




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Arme Armani, gelukkig valt de schade bij hem zo te zien wel mee.
Dat 2 kleine teentjes zoveel bloedspetters kunnen geven.

Tommie is en blijft een heeeeeeeel mooi valkje. :o
Hij is wel vroeg zelfstandig.








Nou snap ik hoe jij dat allemaal doet, 4 kindertjes, een heleboel valkjes ( ben de tel kwijt  ::) ) en je huishouden.
Je zet ze gewoon al vroeg aan het werk. ::) :P

Welterusten !! ;)














Paula

Zo'n afgebroken nagel kan flink bloeden, vergis je niet. Ik heb het hier ooit met Noelle meegemaakt, mijn GVH kakariki popje. Bij het vrij rondvliegen heeft ze ergens vast gezeten en heeft zich losgetrokken. Ze ging daarna op het dak van de kamervoliere zitten. Er liep gewoon een straaltje bloed naar beneden!  :o
In een kleine afgesloten ruimte zoals in de kooi ziet het er allemaal nóg erger uit. Zeker als de kooi, zoals bij jou, ook nog eens wit is.

Wat lief, die nieuwsgierige Elia die daar zo mee zit te koekeloeren.  :-*

Wat jammer van Pino (Zaza)!  :(
Hopelijk hebben de eigenaren met Elf meer geluk!
Sterkte ook voor jou.

Wat fijn dat Tommy het zo goed doet. Geweldig en wat is 'ie mooi!!  :-*

Die Sophietje toch ... mama's grote hulp! Lief hoor!
Wat had Jasper een mooie taart! Zal hij zeker heel erg blij mee geweest zijn.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Larissa

Tjeetje Caroline wat een bloed....gelukkig valt het allemaal wel mee met de vogeltjes..kan goed geloven dat jij de schrik goed te pakken hebt gehad.
Geef het vogeltje een dikke kroel van me

En wat een mooie foto's van je valkjes heb je weer gemaakt

En super hoor hoe de kleine meid voor mama wil schoonmaken  ;D

En jij ook nog gefeliciteerd met Jasper en bedankt nog voor de felicitatie

Groetjes

*Manon*

Hoi hoi Caroline,

Wat een bloedspetters joh!!
Ik kan me goed voorstellen dat je schrok... gelukkig viel het achteraf mee maar toch....
Fijn dat Armani er niks aan over lijkt te houden!

Wat is Elia een nieuwschierig ding  :-* en wat is ie mooi!!!!

Wat een triest berichtje over Pino  :'( ik wens je sterkte meis, nooit leuk om zoiets te horen, hij was toch nog niet zo heel oud hé.... Fijn dat nu Elf daar komt te wonen!
Rust zacht Pino  :'(

Wauwie wat een gave fotootjes van je kleine grote dochter  :-*
Zo goed als ze mama helpt...  ;)
En wat een leuke foto van Jasper met de taart.... wat een grote knul al weer!

Slaap lekker voor straks  :-*

Liefs Manon

Angel_Rob

Liefs Angèl en Damian


sabine

Wat vervelend 2 nageltjes die bloeden bij Armani. Bij een gebroken nagel zit alles al erg onder het bloed. Bij 2 lijkt het helemaal op een bloedbad :o Gelukkig viel het verder mee. Behalve met schoonmaken waarschijnlijk.

Groetjes Sabine 

bobbie

Meid wat een bloed joh  :o Je schrikt je wild. Gelukkig zijn het 'maar'  :-X 2 nageltjes en is het bloeden gestopt.

Prettig dat Tommy zichzelf nu goed op gewicht houdt :D

En lieve Sophy  :D :-* 8)

Mooie taart heeft Jasper hoor. En wat zijn foto's betreft: rustig aan, wat in het vat zit verzuurt niet. ;)

Doei, Nel :)

bobbie

Ik bedenk me ineens dat ik niet heb gereageerd op het overleden valkje van die oma  :-[

Triest he. Fijn dat Elf geannuleerd was, alsof het zo moest zijn. Hij krijgt in ieder geval een tophuisje bij oma, die doet alles voor het welzijn van het vogeltje, dat is wel duidelijk. :)

Groetjes, Nel :)

Gerdy

jemig wat een bloed..tuurlijk ben je daar mega van geschrokken..gelukkig viel de schade mee..maar inderdaad teen nageltjes kunnen verschrikkelijk bloeden..

Nog gefeliciteerd met Jasper en de foto's die komen wel.

Sophie-tje zo'n grote meid om mama te helpen..echt een kanjertje hoor.

gr gerdy

hilde

dat vind ik nu eens veel bloed voor maar 2 nageltjes   ocharme

van sophy zijn het mooie plaatjes


fijn dat elf gereserveerd is ,die oma gaat super blij zijn nu ze terug een valkje gaat krijgen omdat het ander jammer genoeg er niet meer is .


en de rest van de fotookesssss zijn ook mooi





Paula

Citaat van: hilde op 29 juli 2010, 17:02:00
die oma gaat super blij zijn nu ze terug een valkje gaat krijgen omdat het ander jammer genoeg er niet meer is .


Het hoort niet echt in dit topic thuis, maar ......
wat is belgisch toch een geweldig leuke taal! Schitterend!  :D
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)