## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Paula

Gefeliciteerd met Elf!

Boris - Do en Dannii - Noo-Noo zien er mooi uit!
Om met dergelijke temperaturen te verhuizen is inderdaad geen doen. Als het goed is worden de temperaturen in de loop van de komende week weer wat meer richting normaal.

Fijn voor Naomi (en ook voor jou!  ;) ) dat ze zich zo goed vermaakt bij de anderen in de kooi.

Ook jij (en iedereen) een prettig weekend!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

♪ Marlies

Zo, gaat lekker hier. :D

Jammer dat je voor a.s. dinsdag geen eitjes meer hebt die uit kunnen komen. :P

Fijn weekend, hopelijk niet meer zo warm als gisteren. :-\

Caroline



Even een "oranje" update!!  ;D

Tot mijn grote frustratie ging gisterenavond Coco wéér van het nest. Dit terwijl ik al dagen helemaal geen nestcontroles meer hou in de avond omdat ik dacht dat dit de reden was maar dat is dus niet. Na die eerste avond gaat ze gewoon tussen half 10 en half 11 's avonds van het blok, de jongen zijn dan gevoerd en ma gaat het liefst op een stok slapen bij haar ventje. Nu doet ze dit al een aantal kweekjaren maar wel pas als de jongen een week of 2 oud zijn dus wanneer het verantwoord is. De oudste was gisteren 8 dagen, de tweede 4 dagen en de jongste is gisteren geboren.  :-\

Al mijn trucjes heb ik gisteren uitgeprobeerd maar ik kreeg haar dit keer niet meer terug in het blok.  :(

Na 2 1/2 uur proberen, lamp uit, lamp aan, vers voer en nog 1 x onder dwang, ze verrekte het.   >:(

Omdat het best veel stress veroorzaakte onder de andere 24 valkjes in dezelfde kamer besloot ik haar maar te vertrouwen, schijnbaar wist we wel wat ze deed. Het was ook zo ontzettend warm daar, rond middennacht was de temperatuur nog steeds 30 °.

Ik heb de nachtlamp aangedaan, de andere lampen uit en ben naar bed gegaan.  ::) Vanmorgen om kwart over 7 zat pa op de jongen en was Coco aan het eten, de jongen maakte het goed. Of er iemand op gebroed heeft vannacht, weet ik niet. ???

Ik denk dat ik ze het vanavond maar uit laat zoeken, gelukkig is de oudste 8 dagen ouder dan de jongste en kleine Elf kruipt heerlijk onder zijn grote broer of zus. Daarbij helpt de temperatuur ook mee en misschien, ik weet het niet gaat ze later op de nacht wel bij de jongen zitten.  ;)

Bedankt voor de leuke reacties.  :-*

Allemaal een fijn weekend, met hopelijk iets minder hoge temperaturen.  8)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Soms weet je niet waar je goed aandoet in bepaalde situaties.
Ik denk inderdaad dat je er goed aan hebt gedaan om ze niet verder te dwingen.
Ze hebben altijd goed voor de jongen gezorgd dus ze zal wel weten wat ze doet.  ::)
Gelukkig geeft het oudste donsje ook de warmte aan het jongste donsje.

Prachtige foto's van D-nest valkjes !!  :D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Ida

Hi Caroline,

Hoe is het met je oranjedonsjes ? gaat het 's nachts nog goed in het blok of is moeders elke avond van het blok af ?

Dikke knuffel van Rico  :-*

Caroline



Inderdaad Ida, het is weer tijd voor een update over de "oranjedonsjes".  ;D

Tot mijn spijt moet ik schrijven dat mama Coco iedere avond nadat zij en Pablo de jongen gevoerd hebben, bij Pablo op stok gaat zitten om vervolgens daar de nacht door te brengen.  :-\

Toevallig heb ik de afgelopen nachten door de warmte slecht geslapen en eenmaal wakker moest ik naar het toilet van het vele drinken  :P en bij een kijkje in mijn kweekkamer zag ik dat de donsjes inderdaad de nachten alleen door brengen in het blok.  :(

Gelukkig is Elia al een flinke dons van 11 dagen en houdt hij/zij de kleine Elf van 3 dagen goed warm en helpt de buitentemperatuur ook mee want ze schijnen er namelijk allemaal niks aan over te houden, ze doen het stuk voor stuk goed en Elia heeft inmiddels al een ring om een een heuze kuif van een paar mm. Een grijze, wat betekend dat het sowieso een cinnamon witmasker is. Krijgt het pareltjes, is het een poppetje, zonder parels is het een man.  :)

De kuif van Enjoy, het middelste jong, wordt volgens mij geel, deze zou dan cinnamon bont zijn. ;D Voor hem of haar telt hetzelfde, pareltjes pop, geen pareltjes man.  ;)

Zolang de jongen het goed doen, laat ik Coco maar gaan 's avonds. Overdag zitten de jongen ook grotendeels alleen.  ::) Pablo & Coco is mijn eerste en oudste koppel en zijn hele trouwe goeie en zorgzame ouders die tot nu toe probleemloos al 7 nesten groot brachten, ik ga er dus vanuit dat ze wel weten wat ze doen en waarschijnlijk zelf aanvoelen dat het door de hittegolf gewoon warm genoeg is voor de jongen. Ik merkte vanavond ook toen ik ging voeren dat toen Pablo er net vanaf kwam, Enjoy helemaal zat te hijgen.

Verder maken al mijn valkjes het meer dan goed en heb ik weinig nieuws.  :)

Wel heb ik leuk nieuws gekregen het weekend maar daar wil ik nog even niet al te veel over vertellen.  :P :-X

Ik wil er een kleine beetje over kwijt ....

Zoals de meeste van jullie wel weten wacht ik met 3 poppetjes nog tot er een partner voor hen geboren wordt. Voor alle drie een wat aparte mutatie die niet iedere dag (tam) geboren wordt.  ::)

* Naomi, mijn bonte cinnamon opaline geelwang POP wacht op een bonte (cinnamon) (opaline) geelwang MAN

* Nina, mijn opaline lutino bleekmasker POP wacht op een getekende (cinnamon) (opaline) witmasker MAN

* Vlindertje, mijn albino meisje wacht op een bonte (opaline) bleekmasker MAN

Aangezien ik al heel vaak teleurgesteld ben, wil ik er verder deze keer nog niet teveel over los laten maar ....

Eén van bovenstaande mutaties is 3 weken geleden geboren en als over 2 weken de geslachtsbepaling d.m.v. DNA-analyse heeft uitgewezen dat het een MAN is mag ik hem komen halen om hem vanaf 5 1/2 week zelf zelfstandig te gaan maken, hij/zij wordt namelijk niet tam gemaakt bij de kweker.  ;) :D 8)

Blijkt het een pop te zijn heb ik wederom pech ....  :'(

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte.  ;)

Spannend hè?? Dus .... hard duimen allemaal.  :P

Een fijne avond allemaal, eindelijk weer eens een koele avond hier in het Brabantse land.  :D

PS. Ik probeer morgen of woensdag even wat nieuwe foto's te maken van Doris=Bo, Dannii=Noo-Noo en Elia, Enjoy & Elf.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Serita

Hopelijk weet Coco idd wat ze doet, het is ook harstikke warm natuurlijk. dus misschien zit er wel wat in!

En oooh wat spannend wachten op de geslachtsbepaling!! Ga voor je duimen!

Always look..


Ida

Yes we weten weer hoe het bij jouw en de valkjes gaat  ;)
Ik dacht zelf ook dat het misschien wel aan het warme weer kon liggen dat Coco het blok verlaat, rare tuttebel toch.
Zolang Elia de kleine Elf warm kan houden moet het goedkomen met deze 3 donsjes - daar duim ik ook voor hoor !

En voor het andere spannende nieuwtje draaien de duimen volop voor je  ;D Ik hoop echt dat het dit keer gaat lukken.

groetjesssss vanuit Amersfoort.

Gerdy

wat heb je weer super foto's van je kleintjes gemaakt..

enne mijn duimen draaien volop.

gr Gerdy

Paula

Ik denk dat Coco inderdaad zoveel ervaring heeft, dat ze weet wat ze doet. Ga daar maar vanuit.

En de nieuwe jonge vogel? Het moet toch ooit lukken? Ik duim mee voor jou!
           
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

carco

Spannend  :D

Punkie en Pollie zijn helemaal gek hier hoor, die zitten zelfs nu nog in het blok, de hele dag door terwijl het van de week wel 35 graden in het nachthok was: echt om te stikken, maar zij houden vol bij de kleintjes te zitten  ::)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Kirsten

Hoi Caroline,

Ik weet natuurlijk niet over welke mutatie je van de drie je het nu hebt, maar hier zijn er twee opaline cinnamon bonte geelwang valkjes geboren  :D Ze zijn nu inmiddels een paar weken oud en komende week kan ik veertjes gaan trekken.
Mocht het hier en daar tegenvallen, dan kan ik misschien dus alsnog voor wat leuks zorgen  :D

Groetjes!
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

♪ Marlies

Ik hoop voor je dat een van die mannen ( liefst alle 3 natuurlijk) nu eindelijk eens een keer geboren gaan worden. Het wordt nu zo onderhand wel eens tijd. ::)

Wat Coco betreft, ze zal best wel weten wat ze doet, het is nu zo warm overal in huis. Hier zit het zo rond de 26 graden , dus ik denk dat dat bij jou niet veel anders zal zijn.

Wanneer krijgen de kindertjes vakantie ?

Groetjesssssssss ;)

Caroline

Citaat van: Kirsten op  5 juli 2010, 23:41:45
Hoi Caroline,

Ik weet natuurlijk niet over welke mutatie je van de drie je het nu hebt, maar hier zijn er twee opaline cinnamon bonte geelwang valkjes geboren  :D Ze zijn nu inmiddels een paar weken oud en komende week kan ik veertjes gaan trekken.
Mocht het hier en daar tegenvallen, dan kan ik misschien dus alsnog voor wat leuks zorgen  :D

Groetjes!
Kirsten


Hey Kir, wat gaaf!!!!  ;D ;D

Ik bel je vanavond even, oké??

Liefs Caroline

====

Iedereen bedankt voor het duimen en de super lieve reacties.

Ik ga heel hard hopen en heb er een heel goed gevoel over dat ik deze keer een keer wel geluk heb.  ;)

Heb ik wel een keer verdiend.  ::)

Ik hou jullie op de hoogte.  8)

Fijne dag allemaal!!  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.