## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline



Dank je wel meiden, voor de lieve beterschapwensen.  :-*

We hebben weer een lekker weekje.  :-\

Vorige week was Sophy wat verkouden, niks bijzonders, een beetje verhoging (tot 38 ° C), wat hangerig en slecht eten maar dit was het wel. :)

Het weekend lekker veel buiten geweest met het mooie weer, we hebben veel gefietst (dagelijks 20 km), veel gewandeld met de honden en ook is Sophy samen met Jasper een middag naar mijn schoonzusje en zwager geweest waar ze lekker in de tuin hebben gespeeld in het badje en onder de tuindouche. :D

Maandag ook nog een lekker eind gefietst terwijl de kinderen op school waren, de snotneus bleef, ze hoestte lelijk - sinds ze een keer kinkhoest heeft gehad, keert die blafhoest elke keer terug - maar verder merkte ik weinig aan haar.

Dinsdag werd ze weer wat hangeriger en ik kreeg er bijna geen eten in en gisteren kreeg ze koorts die op een gegeven moment op liep tot 40 ° C als de paracetamol is uitgewerkt. Vannacht heeft ze veel liggen spoken en ijlen en vanmorgen werd ze wakker met een temperatuur van 39.8 ° C. Bij mijn vraag of ze ergens pijn had vertelde ze me over haar knieën die ze van de week kapot had gevallen maar verder had ze nergens pijn zo verzekerde ze me. :-\

Haar zus Sanne had op 2 jarige leeftijd ook een keer dagen op een rij 40 ° koorts zonder ergens over te klagen en na een bezoekje aan de arts had ze een verwaarloosde dubbele oorontsteking. Die heeft een hele hoge pijngrens dus ik wilde met Sophy geen risico lopen en heb toch de huisarts gebeld vanmorgen, die haar even wilde zien.

Maar goed want Sophy heeft een keelontsteking en haar linker oortje is ontstoken. Ik heb neusspray mee gekregen om het geheel open te krijgen. Over een paar dagen moet er verbetering zijn zo niet krijgt ze er een antibioticakuurtje bij. Ook een bikkel dus, net als haar zus en haar broertjes trouwens ook. ;)

====

Afgelopen dinsdag had Thomas een ongelukje. :-\

Hij had op school gym gehad en ze hadden gedoucht en moesten zich aankleden, houdt hij met zijn hand de deurpost vast om een schoen aan te trekken (zo begreep ik) toen er iemand met een klap de deur achter zich dicht gooide toen hij naar de klas liep. :o :o

Van Thomas zijn linkerhand zaten de nagels en nagelriemen van zijn pink, zijn ringvinger en zijn middelvinger er tussen.  :o >:( :'(  Alle drie de nagelriemen hebben een flinke schaafwond, de pink - en ringvingernagel zitten een blauwe vlek op, nagel van de middelvinger zit los. :-\

Nu heeft Thomas vorig schooljaar ook een ongelukje op school gehad, hierdoor stond zijn duimnagel helemaal haaks op zijn vinger.  :P Helaas zat de helft toen nog vast en moest deze na een week badderen in de soda toch verwijderd worden onder verdoving (door 2 spuiten die verschikkelijk pijnlijk waren) omdat hij ging ontsteking. Met deze nachtmerrie nog in zijn geheugen gegrift raakte hij dinsdag helemaal in paniek. De juf kreeg hem amper tot bedaren.  :-X Gelukkig was het bijna 12 uur en stond Ed al buiten te wachten om Sanne en Thomas te halen voor de middagboterham. ;)

Dit keer zit de nagel aan beide zijkanten nog vast maar in het midden zit een flinke luchtbel onder de nagel. Er komt steeds wondvocht onderuit. Na overleg met de arts kan dit geen kwaad maar we moeten het wel goed in de gaten houden. Om te voorkomen dat het deze keer weer gaat ontsteken zit overdag zijn vinger ingesmeerd met Betadinezalf helemaal in gebonden met verband, je kunt ze immers niet verbieden om buiten te spelen en 's avonds moet hij weken in warm water met soda. Nu, 3 dagen in de soda geweest, ziet het er nog steeds goed uit, zolang het wondvocht helder blijft, is het goed maar wordt het troebel of wordt de vinger rood en dik moet ik met Thomas naar de huisarts komen en ik heb maar niet tegen Thomas verteld wat ze dan gaan doen ....

====

Vandaag ook nog leuk nieuws hoor!!!! :D

Pablo & Coco, de ouders van de D-tjes, hebben nu 3 eitjes en het eerste eitje - het eitje wat ik uit het blok haalde omdat de ouders er nog niks mee deden omdat hun 2 jongste D-tjes nog in het blok zaten, het eitje wat ik even in een schaaltje "gooide" met de gedachte dat het de kliko in kon, het eitje wat ik na 3 dagen toch maar nummerde er bij het tweede eitje in het blok legde .... dat eitje is BEVRUCHT!!!! :D :D :D

Eitje 2 zie ik nog niks maar dit kan nog komen en eitje 3 is van gisteren dus nog te vroeg. ;)

* Doris & Djuul doen het goed op 2 papmaaltijden, ik ga hun morgen op 1 papmaaltijd zetten denk ik. :) Ze moesten best wel wennen en waren een beetje angstig de eerste dagen in de grote lummelkooi maar nu gaat het steeds beter en af en toe stappen ze al netjes op als ik ze kom halen om te wegen of te eten of om gewoon even lekker te kroelen. :D

* D-Day & Dannii, de 2 kleintjes waren meteen veel stoerder in de grote lummelkooi , alleen Dannii gaat nog graag op de bodem liggen zoals in een blok, wat ik niet wil. ;) D-Day zie ik al regelmatig in de zaadbak maar Dannii heeft nog niet zo'n haast. Beide krijgen nog 3 x per dag pap, ze zijn ook pas net 5 weken geweest. ;) Ik denk nog een dag of 2-3 en dan gaan ook zij minderen.  :)

Het weekend maak ik uiteraard weer nieuwe foto's!! 8)

====

Van Gils & Perle zitten nu samen met Kouros & Lou Lou in de kweek(papegaaien)kooi en dit gaat goed. Leuk om te zien dat beide koppeltjes alleen oog hebben voor zijn eigen partner. Ik heb hele trouwe valkjes. :-*

Vlindertje vermaakt zich prima bij JOOP! & Juicy in de kooi. :D Nu ze meer gezelschap heeft en een veel grotere kooi doet ze niet meer zo gek als ik mijn kweekkamertje in kom en heeft ze nog geen nieuwe pennetje gebroken. :D Ze liet zich dan ook zo van de hoogste stok naar beneden vallen om daar heel hard te gaan "droog vliegen". De meeste herkennen zit misschien wel als valkjes het ondersteboven aan een schommel of iets dergelijks doen, Vlinder deed dit op de bodem van de kooi, gewoon helemaal uit haar dak gaan, leuk zul je nu natuurlijk denken maar dit kostte haar keer op keer aan haar rechtvleugel alle slagpennen. :-\ Hopelijk is dit nu verleden tijd en kan ze haar energie anders gebruiken want zijn de slagpennen aan haar rechtervleugel straks voor het eerst van haar leven helemaal aangegroeid zal ze ook voor het eerst van haar leven kunnen vliegen en daar gaan we voor!!!! Ik respecteer ieder zijn keuze om te kortwieken maar persoonlijk zie ik mijn vriendjes liever vliegen. ;)

Zooooo, jullie zijn weer helemaal op de hoogte, meer nieuws heb ik niet te vertellen. ::)

Nog een dagje en dan is het alweer weekend, hopelijk wordt het een beetje fijn weer.  8)

Volgende week zal ik ook wat minder online zijn, dan lopen we met ons gezinnetje 5 km tijdens de avond 4 daagse. :D

Nog een fijne avond. :-*




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Paula

Keel- en oorsteking zijn niet echt fijn, zeker niet voor die kleintjes, maar het is gelukkig wel snel te verhelpen.
(Honing is pijnstillend en verzachtend!  ;) Wel in thee, niet in melk!)  :)

Ach arme Thomas! Wat zal hij pijn hebben! Hopelijk geneest het toch nog snel.
Veel beterschap voor beiden!

Dat eerste eitje van Pablo & Coco is een heel goed stevig eitje!  :D
Ik heb het bij mijn eerste nestje ook gehad. Ik wilde geen nestje, maar Riekie bleef doorleggen. Toen de nestkast maar opgehangen. Het 1e eitje, lag al 3 dagen op de aanrecht klaar om weggegooid te worden   :o, heb ik terug gelegd. Ik nummer de eitjes altijd en bij het nummeren van dit eitje, prikte ik er per ongeluk een gaatje in.
Toch is, ondanks al deze dingen, het eitje uitgekomen!  :D

Fijn dat het zo goed gaat met Vlindertje! Helemaal toppie! :)
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Serita

jeetje meid wat een verhalen!! Arme kindjes zit het niet mee zeg, kan me voorstellen dat thomas in paniek raakte zeg bah!!!

Wat fijn dat vlindertje het nu zo naar dr zin heeft zeg, toppie!!

Ida

Och die arme Sophy en Thomas :-\
Hopelijk gaat het allemaal weer snel de goede kant op en hoeft Thomas niet meer terug met zijn nagel.......geef ze maar een dikke beterschapsknuffel !

Fijn dat de D-tjes het goed doen en weer een bevrucht eitje bij Pablo & Coco ;D 
En wat heerlijk dat het goed gaat met Vlindertje, zou dit dan de oplossing zijn? ! Ik blijf duimen hoor  ;D

Heel fijn weekend en geniet
groetjes Ida


Angel_Rob

Liefs Angèl en Damian


Gerdy

ach gos ze is wel een bikkeltje hoor..ik hoop dat de druppeltjes en spray snel aan slaan..en arme Thomas..ik kan me zijn paniek helemaal voorstellen..ik hoop voor hem zo dat het alleen met het soda badje hersteld.

gr Gerdy

☺ Pita ☺

Beterschap met het grut ;)
Mijn moeder zei altijd kleine kindjes kleine zorgen grote kinderen grote zorgen...
Hopenlijk knappen ze snel op groetjes Petra.

TheaV

Dat was weer een  lange update, lekker veel te lezen!!
Wat een  verhaal. Jij  zult ook wel eens het gevoel hebben  dat je tijd tekort komt....
Gaat het met de kids intussen al wat beter????
In ieder geval is het nu weekend en  zul je w.s. meer tijd ( of juist niet) hebben  voor kids en birds........
En  zoals je zegt........tijd misschien  voor de camera!!!!????
Ik ben  zóóóóóó benieuwd......


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Caroline



Hey lieve meiden, dank je wel voor de lieve woorden.  :-* :-* :-*

Ze hebben geholpen, de beterschapwensen (of de medicatie  ;) ), gisterenochtend om half 6 werd Sophy nog wakker met 39.5 ° C. Ze was gloeiend heet, niet lekker en na een paracetamol zakte het een beetje maar in de loop van de dag zakte de koorts steeds meer en uiteindelijk heeft ze de rest van de dag zonder paracetamol gekund en ook de avond en nacht bleef ze koortsvrij.  :D

Thomas zijn nagel van zijn middelvinger zit nu helemaal lucht onder (dus die zit op de randen na helemaal los  :-\ ) en er blijft vocht onderuit komen.  :-\ Ik baal hier dus echt van. Gisteren ook zijn zwemmen af moeten melden i.v.m. infectiegevaar.  :( Hij durft er zelf nu wel naar te kijken maar toen ik zei dat hij er (vanzelf) af ging omdat hij helemaal los zat raakte hij weer helemaal in paniek.  :o

Dus voor Thomas moeten jullie echt nog even duimen.  ;)

En Thea - het weekend meer tijd?? Nee, juist niet.  :-[ Zeker niet als Ed, mijn man, is werken zoals dit weekend. Hij heeft vandaag middagdienst, net als gisteren, hij werkt in ploegen, en is dan weg van 14.00 uur tot half 12 vannacht. Nu is hij voetballen met Thomas dus dat betekend dat ik de hele dag alles alleen moet doen met de kinderen om me heen want die zijn natuurlijk vrij. Dus mee vrije tijd ....  nee.  ;)

Gisteren heb ik Thomas zijn LEGO weer eens onder handen genomen, hij had inmiddels weer 12 grote dozen weer in elkaar gebouwd. Mijn hele huis stond vol.  :-[ :-X :-\

Rond half 1 ben ik begonnen - tussendoor natuurlijk de kinderen van school gehaald en 's avonds gekookt en met de kinderen gegeten en toen de kleinste gebadderd in bed lagen nog doorgegaan - en om kwart voor 9 had ik alles op 1 grote auto van technisch LEGO na in zakjes in de dozen zoals de fabriek het aanlevert. Op die manier kan Thomas de volgende keer volgens de boekjes alles weer opbouwen.  ;) Een hels karwei wat me ook nog eens flink de nagels beschadigd.  :-\

====

Gisteren vond ik eitje 4 bij Pablo & Coco.  :D Eitje 1 ontwikkeld mooi, eitje 2 verklaar ik officieel onbevrucht, ik zag er gisteren nog niks in en vandaag hoop ik meer in eitje 3 te kunnen zien.  8)

* Doris & Djuul zitten sinds gisteren op 1 papvoeding. Ze krijgen alleen 's avonds rond 22 uur nog een spuit. (10 ml.) Op die manier moeten ze het de hele dag zelf doen - wat al best goed gaat - maar gaan ze niet met een leeg maagje slapen.  ;)

* D-Day & Dannii zijn natuurlijk nog een weekje jonger. Zij kregen gisteren 2 1/2 spuitje maar dit ging zo goed dat ze het vandaag met 2 voedingen gaan proberen. Zij krijgen er rond 11 uur 's morgens nog 1. Dan kunnen ze tot 11 uur nog eerst zelf wat proberen en later van de middag ook. Een valkje heeft 2 grote eetmomenten, een beetje afhankelijk wanneer er licht in huis komt natuurlijk, 's morgens tussen 7-9 uur en tussen 17-19 uur. Door te zorgen dat ze op deze tijdstippen een leeg kropje hebben zullen ze zelf op zoek gaan naar eten en dit al snel vinden in de vele voerbakken in de kooi.  ;)

====

Vlindertje heeft het nog steeds gezellig in de kooi bij JOOP! & Juicy, "droogvliegen"doet ze nog steeds weinig tot niet. Toen ze in de Jockkooi kwam bij JOOP! & Juicy had ze zichzelf net weer aan haar rechtervleugel volledig gekortwiekt dus dit is nog steeds kort en een korst van opgedroogd bloed maar vanaf nu zal de tijd uit moeten gaan wijzen of het nog goed gaat komen met dit vleugeltje. Dit is echt het laatste wat ik nog voor haar kan doen, dan heb ik echt alles geprobeerd. Gaat het over een paar weken weer fout zal ik naar een vogelarts moeten en deze zal waarschijnlijk datgene doen wat ik al maanden  probeer uit te stellen .... het onderste gedeelte van haar rechtervleugel amputeren.  :'( Tuurlijk kan ze daarna een fijn en lang leventje leiden maar ik had het zo graag anders gezien.  ::)
Maar ik schreef het van de week al, Vlinder is van november 2009 en heeft nog nooit volledig volgroeide slagpennen gehad, ik ben de tel inmiddels kwijt maar ik denk dat ze zeker een keer of 12 maar misschien wel 15 alles afgebroken tot op haar huid. Dit geeft ook aan hoe sterk ze is want dit gaat keer op keer gepaard met bloedpennen dus het nodige bloedverlies. Regelmatig zit ik helemaal het bloed als ik haar moet helpen. Gelukkig is het nooit gebeurt als ik niet thuis ben maar ze fladdert (het droogvliegen) dan ook alleen uit enthousiasme als ze mij ziet of hoort. Dan gaat ze helemaal door het dolle heen. Ze heeft dus ook nog nooit kunnen vliegen want met maar aan 1 kant slagpennen (links is namelijk wel alles normaal) storten vogels gewoon neer. :-\ Dus mocht ze ooit geholpen moet worden zal ze ook nooit kunnen vliegen en dit hopelijk ook niet missen.
Maar zover is het nog niet, misschien gaat het deze laatste kans wel goed. ;)

====

Nina Ricci, mijn mooie opaline lutino bleekmasker popje zit op dit moment in de grote kooi in de huiskamer bij de vrijgezelle dames, Chica, Rocky, Noa & J'adore,. Samen met Naomi, mijn zo mogelijk nog mooiere bonte cinnamon opaline geelwang popje, te wachten tot er een ventje voor hen geboren wordt. ;)
Naomi wacht op een bonte geelwang MAN, voor Nina wil ik graag een getekende witmasker MAN geboren uit mijn eigen kweeklijn van Amor & Diégah die samen de prachtigste getekende kinderen en kleinkinderen op de wereld hebben gezet. Helaas, afgelopen kweekseizoen zat het niet mee. Amor & Diégah kregen zelf 3 getekende witmaskertjes, Kouros (zoon van Amor & Diégah) & Lou Lou kregen 1 getekend witmaskertje en Spike (zoon van Amor & Diégah) & Lizzy bij Syl kregen 1 getekend witmaskertje. Nu zul je denken 5 kansen daar moet een partner voor Nina bij zitten ....niks was minder waar, het waren alle 5 popjes. :-\
Half mei werden er bij Syl nog 2 (bonte) getekende witmaskertjes geboren dus weer 2 kansen en zo niet is mijn hoop gevestigd op mijn nieuwe kweekseizoen. Van september t/m januari krijgen zowel Amor & Diégah als Kouros & Lou Lou weer een blok.

Waarom dit verhaal, wel ik hoopte dat ik Nina lekker relaxt bij de vrijgezelle dames kon laten zitten samen met Naomi nadat ze beiden in de andere kooi min of meer werden verkracht door Ers maar er zit een vrijgezelle dame bij die haar plukt. :-\ Wie, ik weer het niet, ik zie het namelijk niet gebeuren maar het is aan de zijkant en op de achterkant van haar koppie en nekkie en daar kan ze zelf niet bij :P Ik heb wel een vermoeden, Chica heeft in het verleden haar ex-partner Eros ook heel zwaar geplukt maar zij is nu een close koppeltje met haar zusje Noa die ze niet plukt dus dit lijkt me dan weer onwaarschijnlijk ::) of Rocky, zij plukt zichzelf ook maar Rocky tolereert geen andere valkjes dicht bij haar dus ook dit lijkt me onwaarschijnlijk.::) Dus nu weet ik het niet meer. :P

Nu heb ik besloten om dan Nina maar naar achter naar mijn kweekkamertje te verhuizen, kijken hoe het gaat als ik haar bij Vlinder, JOOP! & Juicy in de Jockkooi plaats. Zo kunnen haar veertjes weer mooi terug groeien en zit ze recht onder de truelight tl-lamp, deze lampen hebben ze capaciteit om een groot deel van de natuurlijke zon over te nemen. Ik heb er 3 in mijn kweekkamer hangen en dit lijkt me wel even goed voor Nina Ricci. ;)

====

Zo .... het is een hele update geworden, het grootste gedeelte typte ik in Word toen ik vannacht wakker was geworden en een paar uurtjes wakker lag, de rest heb ik net even aangevuld en verwerkt met een bakkie koffie op bed, Sophy slapend en Jasper tv kijken naast me. :)

Ik ga gauw weer verder met mijn huishoudelijke karwijtjes en D-Day en Dannii pap geven. Ik verwacht de fototijd pas morgen en zal ze dan morgenavond plaatsen. ;)

Voor jullie allemaal een fijn en zonnig weekend.  8)




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Nou, dat was zeker een flinke lap tekst. ::) :P

We zijn dan ook weer helemaal op de hoogte.

Gelukkig gaat het met Sophie weer de goede kant op. :D
Nu Thomas z'n nagel nog. Dat lijkt me best een pijnlijk iets. :-\

Fijn dat het met Vlinder ook de goede kant op lijkt te gaan. Misschien dat het nu goed gaat komen.

Vervelend als een volwassen valkje geplukt wordt, en je weet niet door wie.
Hopelijk komen de veertjes bij Nina snel weer terug.

OOk voor jullie een fijn en zonnig weekend !!

Groetjesssssssss ;)

Gerdy

het is inderdaad een lange update maar we zijn dan ook weer helemaal op de hoogte.

super dat het met Sophy weer beter gaat..het is toch altijd sneu als een kleintje ziek is.

ach arme Thomas..hij ziet het al weer helemaal voor zich..ik blijf duimen voor hem.

ik hoop echt dat Vlinder het goed blijft doen..ik heb hier een valkje dat maar echt een heel klein stukje kan vliegen 30 cm  maar ze heeft het helemaal naar haar zin in de voliere.

een fijn en een zonnig weekend.

gr Gerdy

Claudia74

Zo wat een lange update 8)

Ik hoop dat het met Sophy alweer beter gaat, en Thomas' zijn nagel  :( ocherm moet er zelf al niet aan denken laat staan een kind :-\ beterschap!

Nog bedankt voor je gastvrijheid gisterochtend Sebastiaan vond het maar wat leuk dat ie Sammie nu in het echt heeft gezien en kan niet wachten tot hij bij ons komt wonen ;D en mama ook niet  ;)

Thea ik heb het hele d-nestje gezien  ;D 8) oftewel they're lovely :D zien er allemaal erg mooi en goed uit.

Ook Vlinder live gezien, en Pablo & Coco (al broedend)  8)

Een heel fijn weekend!

Gr. Claudia

Paula

We zijn weer helemaal op de hoogte!

Fijn dat het weer goed gaat met Sophy.
Hopelijk geneest de vinger van Thomas toch nog snel. De nagel zal er inderdaad wel vanaf gaan, maar ik vermoed dat hij er dan minder 'last' van heeft dan nu.

Het gaat goed zo bij Pablo & Coco! Hopelijk zijn eitje 3 en 4 ook bevrucht.
En de D-tjes groeien ook goed zo op het horen. Fijn hoor.

Ik ben benieuwd of Vlindertje haar pennetjes nu mag houden. Zou toch heel jammer zijn als dit ook niet helpt.

Jij ook een heel prettig weekend!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

TheaV

Citaat van: Claudia74 op 12 juni 2010, 18:10:30
Zo wat een lange update 8)

Thea ik heb het hele d-nestje gezien  ;D 8) oftewel they're lovely :D zien er allemaal erg mooi en goed uit.

Een heel fijn weekend!

Gr. Claudia


Ja hoor...!!! Wrijf het er nog maar even in dat ik nog zo lang moet wachten om ze te kunnen zien... Ik ben al zo nieuwsgierig, maar dat wist je al. Maar wel fijn om te horen dat ze zo mooi zijn!!
Fijn weekend!


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Claudia74

 ;D 8)

En jij nieuwsgierig, je meent het ;)

Fijn weekend!