## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

TheaV

Dat was ùùùren lang lees- en kijkplezier. Ik heb heel  wat zitten te genieten  van de verhalen en de schitterende foto's......
Vooral het D-nestje gevolgd......en  thx voor jouw mail. Antwoord volgt.......


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

TheaV

 ;D ;D ;D

Het lezen heeft dus opgeleverd dat ik stapelverliefd ben op D-Day.........
Nu maar hopen  dat onze Dora ook verliefd gaat worden t.z.t. , want....
Dora krijgt een  vriendje ....en D-Day heet vanaf nu dan DINO.....
We beginnen  dus weer met wachten, wachten en wachten  tot hij  mag gaan verhuizen als alles goed gaat.


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Caroline



Welkom in mijn boekje, Thea en uiteraard gefeliciteerd met jullie mooie en lieve DINO!!  :-*

Morgen duik ik met mijn cameraatje mijn kamertje in en zal ik weer een serie nieuwe foto's maken van de D-tjes.  :D

Bij deze dus even een oude foto ....



Knuffeltje van DINO  :-*





Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Claudia74

Oh wat leuk zeg dat ze allemaal nu gereserveerd zijn! Dus D-day ook een nieuw huisje krijgt! :D

Morgen weer foto's :P 8)

Ik heb een bericht teruggestuurd  ;)

Fijne voortzetting van t weekend!!

Gr. Claudia

Serita

Gefeliciteerd met Dino!!!!!! :D En wat fijn dat het hele nest gereserveerd is, toppie!!

Ida

Super dat alle D-tjes weer een nieuw huisje hebben gevonden !
Kun je een goede start maken met je kweekbreak hahaha

Hele fijne zondag en geniet  ;D

groetjes Ida


Caroline



Dat dacht ik ook, Ida, tot ik vanmorgen in het blok keek waar alleen nog D-Day en Dannii in zitten en wat denk je .... ligt er naast hun een nieuw eitje.  :-\

Nu mogen zij al 3 jaar op een rij 2 nestjes en de D-tjes is hun eerste nestje dit jaar maar ik had eigenlijk in de planning  - omdat ik ze nog niet had horen wipwappen -  dat als D-Day en Dannii deze week uitgevlogen zijn het blok bij hen weg te halen en weer een weekje later Van Gils & Perle bij hen in de kooi te plaatsen om beide koppels zo de zomermaanden te laten doorbrengen. Ik heb al zeker een week niet de eitjes geschouwd bij Van Gils & Perle maar ga ervan uit dat ze leeg zijn en morgen schouw ik ze allemaal nog 1 x en ga ze dan omstebeurt verwijderen.

Ik heb het nieuwe eitje van Pablo & Coco - waar ze trouwens nog niet op lagen te broeden - voorlopig maar even weg gehaald. Ik ga nu weer terug naar het voetbalveld waar Thomas een toernooi heeft en zal vanavond even rekenen wanneer de jongen eventueel geboren worden en hoe dit uitvalt met onze zomervakantie. Ed heeft half augistus vakantie en dan MOETEN alle jongen zelfstandig zijn of uiterst alleen 's avonds nog was papondersteuning nodig mogen hebben. Redden deze eitjes van Pablo & Coco het niet hebben ze toch echt pech maar mogen ze dit jaar maar 1 nestje.  ;)

Redt ik het wel qua tijd, strijk ik over mijn hartje en laat ik ze maar desnoods een paar eitjes, in verhouding met van de winter 4-5 nesten is 1 nestje natuurlijk ook geen werk, zeker niet van Pablo & Coco. Die zijn zo ervaren en zo makkelijk, daar hoef ik alleen maar voer bij te zetten.  ;) En ben ik te laat naar haar zin laat Coco mij dit duidelijk horen.  :o

Wordt vervolgd.

Fijne dag allemaal.  8)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Paula

Fijn dat alle D-tjes nu gereserveerd zijn!
Gefeliciteerd Thea met Dino!

Tja, de vogels / natuur laat zich niet tegen houden.
Ik heb even voor jou voor gerekend: Het eitje van Pablo & Coco zou, als je het laat liggen en het meteen bebroed gaat worden zo rond 27 juni uit moeten komen. Op ongeveer 15 augustus is het jong dan 7 weken.
Wordt wel erg krap tegen de vakantie aan.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

TheaV

Citaat van: Claudia74 op  5 juni 2010, 21:41:15
Oh wat leuk zeg dat ze allemaal nu gereserveerd zijn! Dus D-day ook een nieuw huisje krijgt! :D

Morgen weer foto's :P 8)

Gr. Claudia


pppffffff de dag is bijna om en nog geen foto's.... Hoezo geduld??? Of zouden de batterijen nog in de oplader liggen????  ???


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Claudia74


Gerdy

wat heerlijk dat alle d-tjes zijn gereserveerd..en dat nestje zou krap aan worden met je vakantie..

gr gerdy

Caroline



* Het D-nest *

* Doris * Djuul * D-Day * Dannii *




Zoals beloofd toch nog even op de valreep van dit heerlijke zonnige weekend, nieuwe foto's van Doris, Djuul, D-Day & Dannii alias Bo, Sammie, Dino & Dannii ( haar nieuwe naam is nog niet bekend ;) )

Nee hoor Thea, de batterijen zijn hier NOOIT leeg, ik heb er 2 en eentje ligt altijd opgeladen klaar mocht de eerste ermee stoppen. ;D

Nee, ik heb foto's gemaakt en ben ze nu tussen de bedrijven door (lees: huishoudelijke karwijtjes die door het mooie weer zijn blijven liggen), aan het uitzoeken, verkleinen en uploaden. ;)

De D-tjes doen het best, Doris & Djuul zijn verhuisd naar de grote lummelkooi om zelf te leren eten. Dit was best even wennen voor ze maar het gaat nu gaat het steeds een beetje beter. Ze krijgen nog 2 x pap van me. Ze knabbelen al een beetje aan de trosgierst en van de zaadjes maar nog lang niet voldoende natuurlijk. :)

D-Day & Dannii zitten nog in het blok maar zoals ik al schreef, Pablo & Coco hebben weer een nieuw eitje van de volgende ronde, ze willen dat de jongen uitvliegen zodat zij het blok kunnen hergebruiken en pikken daarom een beetje aan de veertjes achter op de koppies. Niet heel erg maar hier en daar een veertje. D-Day is vandaag 32 dagen en Dannii 30. Morgen ga ik ze uit het blok halen en ergens op een stok plaatsen, dan kan Coco haar volgende eitje rustig leggen. Ligt dit er krijgen zij het eerste eitje terug. Dit had ik tijdelijk verwijderd. ;)

Ik heb even gerekend, (jij ook las ik Paula, bedankt!! )

Als het eerste en tweede eitje zijn bevrucht en vanaf morgen worden bebroed zijn deze 25 juni uitgeteld, dat betekend dat deze 2 jongen 13 augustus 7 weken oud zijn dus zelfstandig kunnen eten. Stel ze leggen nog 2 bevruchte eitjes, is de laatste 29 juni uitgeteld en 11 augustus al 6 weken. Met 6 weken eten ze al redelijk zelfstandig met hooguit 1 papvoeding tussen 22.00 - 23.00 uur. Wat betekend dat ik als Ed half augustus vakantie heeft, ik met gemak de hele dag weg kan. We gaan niet op vakantie maar maken uitstapjes. ;)

Besluit: Pablo & Coco mogen een tweede nestje. :D

De foto's!!!!

Van Doris & Djuul al netjes op stok, de 2 kleintjes D-Day & Dannii nog op een kleedje. ;)


Doris wordt straks Bo. Hij is vandaag 5 weken en 5 dagen.


Doris gaat bij Ylona wonen, sommige kennen haar van het andere forum, hier is zij niet actief maar leest hier wel (volgens mij dagelijks) mijn dagboekje. Ze heeft al een valkje van me. :)


Doris


Doris :-*


Doris


Doris

=============


Djuul wordt (waarschijnlijk ;) ) Sammie. Zij is vandaag 5 weken en 2 dagen.


Djuul gaat bij Claudia en haar gezinnetje wonen. Claudia is wel actief hier op het forum. :D


Djuul


Djuul


Djuul


Djuul :-*

==============


D-Day wordt Dino. Hij is vandaag 4 weken en 4 dagen.


D-Day gaat bij Thea en haar gezin wonen en wordt het vriendje van Dora, een mooi lutino meisje. :D Ook Thea is actief hier op het forum, en heeft een eigen boekje over Dora en Dino. KIJK HIER


D-Day


D-Day :-*


D-Day


D-Day

==============


Dannii .... op dit moment weet ik nog niet hoe zij straks gaat heten. Zij is vandaag 4 weken en 2 dagen.


Dannii gaat bij Ria wonen, volgens mij nog niet actief op het forum.


Dannii


Dannii lekker kroelen.


Dannii


Dannii :-*

Ik schreef het al een paar weekjes geleden. Dannii had net als Doris een lichte huidinfectie veroorzaakt door een lichaamseigen bacterie die door een tijdelijke verminderde weerstand de kop op had gestoken. Doris was al 10 dagen ouder toen en had al flinke pennetjes. Op de plek waar de veertjes uit de huid kwamen, dus waar de ontsteking zat, zit er dan een beschadiging in de veer. Je ziet dit bij Doris aan de niet helemaal strakke veren. Dit is eenmalig, na de eerste rui met +/-  4 maanden komen er weer mooie nieuwe veren terug.

Veel van Dannii haar pennetjes zaten nog in de huid toen de infectie actief was. "Gelukkig" had ik het eerder bij J'adore, een valkje wat hier is blijven wonen, herkende ik het heel snel en wist ik meteen hoe ik moest reageren. Ik behandelde beide valkjes door dagelijks te badderen  in de Biotex en na een paar daagjes had ik de infectie overwonnen. :)

Sommige pennetjes van Dannii waren net als bij Doris licht beschadigd  maar zeker de helft, degene die nog uit de huid moesten komen waren verloren, deze leken op te drogen en vielen uit. :o

Maar nu een paar weken verder zijn zoals je op de foto's ziet allemaal nieuwe veertjes voor terug gekomen.


Ook de slagpennen. ;D Je ziet hier duidelijk dat de gele het wel gered hebben.

Ik hoop dat jullie genoten hebben. Ik heb nog een serie foto's van Vlindertje, Juicy & JOOP! maar hier heb ik nu geen zin meer in, deze plaats ik morgen.

Voor straks lekker slapen.  8)




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Mooie foto's weer.

George ( bij Irene ) krijgt een nieuw vriendinnetje en wel de oudste van Derrick en Damali  :D
De rede is alleen niet echt leuk, want zijn huidige popje mag nooit meer eitjes leggen  :-\ Ik was er van de week en toen zagen we dat ze een prolaps had. Het is tot 2 keer toe (donderdag en vrijdag) terug gestopt en een hechting erop gedaan. Het zit nu nog steeds, heeft ook de prikpil gehad, maar eitjes leggen zou funest zijn. Zij zit nu binnen en zodoende krijgt hij een ander popje.
George zelf ziet er trouwens ook niet uit: heeft bijna nooit een staart en het lijkt wel alsof hij een bochel op zijn rug heeft  ???
Maar het gaat wel goed met hem hoor  ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!





Claudia74

ik heb dus weer genoten van de foto's  ;D

Welterusten alvast!