## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline



* Dank je wel, Elles, voor de leuke stukjes die je schrijft over Cairo.  :-*

Geweldig dat hij of zij het zo goed doet. :D

* Hey Paula, ik denk dat het met Chicco ook wel goed komt hoor, van de 4 C-tjes was het juist Chicco die het meeste bij me zat en hij kon ook echt genieten als ik hem kroelde of kusjes gaaf.  ;)

* Aaah, Syl, wat een geweldig nieuws over mijn kleine witte kleindochter.  ;) Ik ben heel erg blij dat Beauty weer de ouwe Beauty lijkt, hopelijk kan ze deze vooruitgang vast blijven houden.  :D
Mijn hoofdje is alles behalve oké.  >:( Aangezien ik ongesteld ben komt deze week alle stress van de afgelopen maand eruit, zoals wel een beetje bekend, wat het een heftig maandje.  :-X :-\ :'( Maar ik doe gewoon lekker rustig, Ed is werken tot half 12 en moet beide Pinksterdagen ook werken dus de kids zijn lekker in de tuin bezig en ik probeer wat rust te nemen zo af en toe.  8)

* Gaaf hè, Marlies, ik ben ook erg benieuwd hoor of de eitje van Van Gils & Perle bevrucht zijn en wat eruit gaat komen qua mutatie.  ::)

* Stoer, Manja, Quinny papa geworden en daarmee Pablo & Coco, ook de ouders van de D-tjes, opa & oma.  :D
Gefeliciteerd!!!  :-*

* Wow, Hermien, wat een leuke update over Binkyboy!!!! SUper super super, dat je hem zo lekker hebt kunnen kroelen.  :D Geniet vanavond ook lekker van hem en geef hem een dikke kus van mij.  :-*

========

ALs laatste heb ik 3 nieuwtjes, 2 minder leuke, 1 leuke ....

** De D-tjes doen het super, alleen de 2 bontjes, Doris en Dannii hebben een kleine huidinfectie.  :-\ Doordat mijn J'adore het enkele jaren geleden had, herkende ik het al in een heel vroeg stadium en wist ik dat ik ze meteen moest badderen in de Biotex.  ;) Het wordt veroorzaakt door een lichaamseigen bacterie door een tijdelijke verminderde weerstand (wat overal door kan komen) even de kop op steekt.  :(
Gelukkig weet ik door het feit dat J'adore het ook had met 2-3 weken oud, dat ze er niet echt ziek van zijn, ze er niks aan over houden en ze na een paar Biotex-badjes weer helemaal genezen zijn. :) En J'adore had het echt heel erg. Daarbij vergeleken hebben Doris en Dannii bijna niks/


J'adore


J'adore

Dan het tweede minder leuke nieuws ....

** Armani & Princess hebben 4 eitjes, in de eerste 3 zie ik nog steeds niks.  :-\ :(

Het leuke nieuws!!!!

** Van Gils & Perle hadden vandaag hun tweede eitje!!!  :D

========

Hele fijne Pinksterdagen.  :-*

Ik probeer morgen of maandag weer een nieuwe serie foto's te maken van de D-tjes. Ze zijn echt veranderd.  :D En dan kunnen jullie meteen zien dat ook DOris & Dannii er super uit zien.  8)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Serita

Hoi hoi,

Balen van die huidinfectie maar wel fijn dat je het gelijk herkend en gelijk kan handelen, dat scheelt wel zeg!

Balen van die ene eitjes, maar fijn dat Gils en Perle vandaag hun tweede eitje hadden! jeeej!

Hermien

Die Van Gils houdt de spanning er wel lekker in, hier. En fijn dat wassen met Biotex de huidinfectie van de D'tjes zal doen smelten als sneeuw voor de zon. Let je er wel even op dat ze niet gaan krimpen....... ;D

De knuf zal ik vanavond doorgeven aan ons ventje. Het is echt zo'n heerlijk eigenwijs plaaggeestje!

Stuur Mi G. maar gauw weg. Ze is niet welkom. Bij jou niet, bij mij niet en bij niemand niet. Gisteren probeerde ze hier ook al binnen te dringen, maar gelukkig heeft Dr. Z. Pil haar hard aangepakt. Sorry, dat ze nu naar jou is gevlucht.

Probeer te genieten van de zon en de valkjes, meid.

Fijne Pinksteren!


                                 :-*   :-*   :-*   :-*

Paula

Hopelijk helpt de Bio-tex goed en zijn Doris en Dannii snel van de infectie af. Kunnen Djuul en D-Day ook door Doris en Dannii besmet worden?
Wel fijn dat ze het verder zo goed doen!

Wat jammer dat er nog niets te zien is bij de eitjes van Armani & Princess. Wanneer was het 1e eitje gelegd? Misschien duurt het iets langer? Hopelijk komt er toch nog iets tot ontwikkeling.

Hoera! voor Van Gils & Perle!! Hopelijk zijn de eitjes bevrucht!

Jij ook hele fijne Pinksterdagen!!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

smiley

Hallo Caroline

Ik zag in het boekje van Anke dat jij een vraag stel over de Royal Kindom .
Ik heb deze kooi ook heb daarmee mijn andere kooi uitgebouwd.
Het is een hele fijn kooi lekker ruim 2 deurtjes aan de voorkant met een goed slot erop .
Ook zitten er aan beide kanten een klein deurtje waar het broedblok aan kan hangen en de wieltjes rijden fijn en zijn niet van plastic .
Het enige nadeel aan de kooi is dat de kooi los staat op het onderstel.
Ik heb dat verholpen met kleine zwarte kabel binders ,om hem vast te maken aan het onderstel .

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Kaatje


Sally

HOi hoi,

Zie je al iets in het 1e eitje van Van Gils en Perle?
Het is nu toch 4 dagen geleden dat dit gelegd is.

Proficiat met het 2e eitje! ;D

Caroline



# Dank je Conny voor je uitleg over je kooi.  :-*

Ik ben helemaal om en ga voor mijn rustperiode (juli+augustus) de kooi bestellen bij Dierenvilla.  ;)

Ik kan hen nog precies plaatsen in mijn kweekkamertje.  ::) JOOP! heeft in het verleden nogal eens voor paniek gezorgd in de vrijgezelle dames kooi in de huiskamer, doordat hij 's nachts naar beneden viel met zijn gehandicapte pootjes.  :-\ Nu in de Jockkooi in de kweekkamer gaat het zo super dat ik heb besloten om hem en zijn meisje Juicy in de kweekkamer te houden alleen .... de Jockkooi is een kweekkooi die nu tijdelijk leeg staat maar waar straks (september) weer gewoon Unique & Queenie in gaan met een blok.  ::)

De nieuwe kooi zal ik dan helemaal inrichten zodat JOOP! hem het beste kan gebruiken met zijn voetjes, hij heeft namelijk niet op alle stokken en speeltjes goed grip.  ;)

====

# Tuurlijk iedereen bedankt voor de lieve berichtjes en ik ben nog wat trillerig en heb nog een dof hoofd maar mijn ergste migraine is weer achter de rug.  :)

# De huidjes van Doris en Dannii zijn ook weer mooi genezen, nu is het alleen nog even wachten tot de veertjes weer mooi aangroeien, helaas zit er op ieder veertje op de plek waar hij in de huid zat toen de huid ontstoken was, een klein beschadigingetje.  :-\ Maar zitten ze eenmaal in de veren zie je hier bijna niks meer van.  :)

Ze worden nog steeds goed gevoerd door beide ouders en ik zal vandaag een leuke serie foto's van ze maken.  8) Ze zijn nu:

Doris - 27 dagen
Djuul - 24 dagen
D-Day - 19 dagen
Dannii - 17 dagen

# En Sally, ik heb net nestcontrole gehouden ....

* Armani & Princess 4 eitjes:

1 - 14 mei gelegd
2 - 16 mei gelegd
3 - 18 mei gelegd
4 - 20 mei gelegd

* Van Gils & Perle 3 eitjes:

1 - 20 mei gelegd
2 - 22 mei gelegd
3 - 23 mei gelegd

En ik zie tot nu toe in geen één eitje iets.  :-[ :-\ :'(

Helaas ....

Dit betekend dat ik het nestje van Armani & Princess wederom volledig als mislukt verklaar .... woensdag kijk ik nog 1 keer de eitjes na en zie ik niks is het gelijk "cold turkey", eitjes weg, blok weg en komen Amor & Diégah hen tot eind augustus gezelschap houden.  :)

Voor Van Gils & Perle is het natuurlijk nog erg vroeg om hier iets over te zeggen. Ik hoor nog regelmatig wipgeluidjes in het blok, ik heb alleen nog niet gezien of Van Gils goed "veegt" en ik kan dit ook niet zien want kom ik in de kweekkamer wil hij me aanvliegen en springt hij gelijk van Perle.  :o

Maar ervan uitgaande dat ze goed wippen kunnen in principe alle eitjes nog bevrucht zijn, eitje 2 en 3 in ieder geval zeker nog en .... volgens mij komen er nog meer eitjes of in ieder geval 1. ;)

# Als laatste nog even een fijn nieuwtje over Vlindertje, er lijken eindelijk slagpennen te groeien, ik juich nog even niet te vroeg maar er zitten er al enkele van zeker 4-5 cm. :D Helaas zitten de bulten van de lumps er ook nog, hiervoor ga ik toch nog een keer een goeie vogelarts consulteren.

Jullie zijn weer helemaal op de hoogte, ik ga nu lekker met mijn gezinnetje fietsen. 8)

Tot laterrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

☺ Pita ☺

Zegt niks mss komt er nog een eitjuh.
Heb ik hier ook een koppel 3 onbevrucht en de laatste wel.
Dus wie weet :D
Kan altijd nog Caroline.

hilde


Paula

Citaat van: Caroline op 24 mei 2010, 12:03:37


ik heb net nestcontrole gehouden ....

* Armani & Princess 4 eitjes:
1 - 14 mei gelegd
2 - 16 mei gelegd
3 - 18 mei gelegd
4 - 20 mei gelegd

* Van Gils & Perle 3 eitjes:
1 - 20 mei gelegd
2 - 22 mei gelegd
3 - 23 mei gelegd

En ik zie tot nu toe in geen één eitje iets.  :-[ :-\ :'(

Als laatste nog even een fijn nieuwtje over Vlindertje, er lijken eindelijk slagpennen te groeien, ik juich nog even niet te vroeg maar er zitten er al enkele van zeker 4-5 cm. :D

ik ga nu lekker met mijn gezinnetje fietsen. 8)





Wie weet het laatste eitje van Armani & Princess ... het zou nog kunnen. De andere eitjes zal waarschijnlijk niets worden. Wel jammer want als je Chicco zo bekijkt, kunnen ze mooie jongen krijgen.

Bij Van Gils & Perle is het inderdaad nog vrij vroeg, dus wie weet.
Citaat van: Caroline op 24 mei 2010, 12:03:37


Ik hoor nog regelmatig wipgeluidjes in het blok, ik heb alleen nog niet gezien of Van Gils goed "veegt" en ik kan dit ook niet zien want kom ik in de kweekkamer wil hij me aanvliegen en springt hij gelijk van Perle.  :o



Van Gils wil gewoon in prive genieten!  :P

Kei goed van Vlindertje! Duimen en hopen dat het zo goed blijft gaan! Succes!

Veel plezier op jullie fietstochtje!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Rob S


Claudia74

Hé Caroline,

Bedankt voor de update fijn om te horen dat het alweer beter gaat met Doris en Dannii!

Nog even spannend dus nog of de nestjes nog wat gaan brengen!

Fiets lekker wij zijn vanmorgen al geweest  :D 1tje ligt uitgeteld in bed en de 2 andere zijn bij een vriendin die al het badje heeft opgezet dus hier lekker rustiggggg ;D

Fijne dag en we zien de foto's wel verschijnen!

Groetjes uit t zonnige Gemert!

Caroline

Citaat van: Rob S op 24 mei 2010, 13:33:59
He Caroline,

Kun jij ook bronze fallows kweken?


Alleen geelwang bronze fallow gecombineerd met cinnamon en opaline.  :D

In september krijgen Dior & Cartier een blok.  ;)

====

Hey Claudia, woont jij in Gemert, wat leuk, zo dichtbij.  :D

We hebben heerlijk gefietst, lekker naar de bedaf in Vorstenbosch, ken je vast wel, waar we heerlijk hebben gewandeld in de bossen en even in het zonnetje hebben  gelegen bij een plas water.  8)

Gelukkig was vandaag beter gegaan dan gisteren toen we dezelfde route maakte .... we nemen namelijk ook onze Fleur mee, de teckel. Fleurtje zit in de fietskar achter Ed zijn fiets en hij heeft Jasper achterop, Sophy zit bij mij achterop en Sanne en Thomas fietsen zelf .... Thomas is nogal onbesuisd, let overal op behalve op het verkeer, slingert veel en luistert slecht  ::) tuurlijk hoort dit voor een deel ook bij zijn stoornis  ;) en aangezien we wel willen dat hij het leert gaan we gewoon op fietspaden en rustige wegen om hem zo toch wegwijs te maken op de fiets en in het verkeer.  :)

Toen hij ineens weer begon te slingeren kon Ed hem niet meer ontwijken en kwam Thomas met zijn trapper tussen de wielen van de fietskar, Thomas zijn fietsje sloeg over de kop en hij kwam op de asfalt terecht .... gelukkig viel de schade wonder boven wonder mee enkel hier en daar wat schaafwondjes maar om er als moeder achter te fietsen en je kind zo door de lucht te zien vliegen was minder, jeetje ik zag hem al zo met zijn hoofd of gezicht (tanden) op de weg vallen.  :-[

Vandaag heeft Sanne naast Ed gefietst en Thomas naast mij, dit ging beter.  8)

De kindjes zijn lekker verkleurd en nu lekker in de tuin aan het spelen. Straks na het eten lekker in bad en vroeg naar bed en morgen Sanne en Thomas naar school, Jasper heeft nog een dagje vrij .... studiedag.  ;)

Als alles op bed ligt - inclusief Ed die vannacht moet werken - trek ik me even terug met mijn cameraatje in mijn kweekkamertje.   :D

Tot later met foto's!!!  :)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

bobbie

Meid wat een opdate  :o

en wat zal je geschrokken zijn toen Thomas werd gelanceerd. :o gelukkig viel de schade mee.

Helaas onbevruchte eitjes, jammer :-\

Fijne dag verder./ 8)

Groetjes, nel :)