## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Hermien


♪ Marlies

Leuk, om al je witmaskers weer eens te zien. :D

De C-tjes doen het ook goed, nog even en ze kunnen verhuizen. Wat gaat dat toch snel.

Klopt het dat Djuul cinnamon is ?


Jammer dat de entingen bij Sproet niet aanslaan. :-\
Ik snap best dat je ergens spijt hebt dat je de knoop vorige week al niet hebt doorgehakt, maar aan de andere kant wil je zo'n beestje toch ook nog een kans geven.

Begrafenissen zijn nooit leuk, maar het zijn soms wel kleine familiereünies.
Bij iemand van deze leeftijd heb je er al gauw vrede mee, vooral als ze al zoveel te verduren hebben.
Veel sterkte morgen bij de begrafenis. :-*

Groetjessssss ;)

Saar

Je hebt leuke foto's geplaatst!
Sterkte met Sproet en met de begrafenis :-*

*Yvon

Hoi hoi

Ik was helemaal in de ban van de foto's dat ik was vergeten je te condoleren met je tante.  :-\  :-[
Hierbij alsnog gecondoleerd.  :-*

En heel veel sterkte met Sproet.  :-*

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Always look..


Caroline



Dank je.  :-*

====

Net even nestcontrole gehouden bij Pablo & Coco en ik snap niks van eitje nummetje 4. ???

Eitje 1 = Doris geworden na 18 dagen
Eitje 2 = niet bevrucht
Eitje 3 = Djuul geworden na 17 dagen
Eitje 4 ==> snap ik dus niks van
Eitje 5 = vandaag 16 dagen en donsje tikt al
Eitje 6 nog volop in ontwikkeling

Eitje 4 = vandaag 18 dagen bebroed, ik zie al zeker 10 dagen iets in het eitje wat, ik weet het niet maar ik twijfel wel over dit eitje hierdoor.

Nu na 18 dagen tikt het "donsje" nog steeds niet en ook piepen doet het niet maar .... het beweegd wel!!! ???

Ik heb net op het toilet gezeten met het licht uit en gekeken met 2 verschillende soorten schouwlampjes en ik zie sowieso een donker oogje en ik zie het donsje gewoon bewegen.  ::)

Tuurlijk is dit goed zou je zeggen maar waarom tikt en piept het dan niet??

Van dit ervaren koppel heb ik inmiddels 7 nestjes gehad en altijd kwamen de donsjes na 17 of 18 dagen uit het eitje. Dit betekend dat ze op zijn laatst met 16 dagen gaan tikken en met 17 dagen gaan piepen.

Dat betekend dat ik al zeker 2 dagen iets had moeten horen.  :-X

Wazig hoor, zeker omdat eitje 5 al tikt wat 2 dagen later is gelegd.  ::)

Ik kan niet meer doen dan afwachten ....



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Elles

wat een prachtige foto's!
maar gecondoleerd met sproet. :'(

krijgt cairo al wat nieuwe pennetje bij zn kuif? ;D

Groetjes,
Elles

♪ Marlies

Achossie, arme Sproet. :'(

Voor het beestje allicht beter dan hoe hij de laatste dagen was. :-\

Is eitje 4 niet toevallig een ander nr. of doe jij ze allemaal nummeren als ze gelegd zijn ?

Paula

Sterkte!

Ik ben echt benieuwd hoe het zal gaan met eitje 4. Vreemd hoor.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Ida

Arme Sproet, rust zacht   :-*

En ja een raar eitje...........misschien een laatpiepertje/tikkertje ?
Afwachten is dan het beste wat je kunt doen.

groetjes Ida

amazingleeuwtje

*rust zacht lieve sproetje* :'(

Lieve Caroline allereerst gecondoleerd met het overlijden van je tante en van sproetje :-*..

Sorry dat ik een beetje laat ben, gister was het een dagje bankhangen van ellende met dat  :censuur weer, zijn we maar lekker gaan WIIuh ;).. Ik ben verslaafd aan het spelletje Zelda ;D..
Vandaag en morgen werken erg druk op de bloemenveiling vanwege de moederdag :-\..

Ik heb genoten van jou foto's, ik heb ze in het echt al mogen bewonderen (zijn ze nog mooier)  ;)...

Veel sterkte morgen Caroline :-*...

Liefs Syl :-*


oh ja en je donsjes zijn om te  :-* ;)...

Sally

Leuke foto's alweer!
T zijn stuk voor stuk knapperds!

Ik kijk uit naar de dag dat ik jou valkjes int echt mag bewonderen. ;D

Sterkte met het verlies van Sproetje.
Rust zacht lieve Sproet  :-*

En sterkte morgen op de begrafenis van je Tante.


:-*

Caroline

Citaat van: ♪ Marlies op  3 mei 2010, 17:33:08
Achossie, arme Sproet. :'(

Voor het beestje allicht beter dan hoe hij de laatste dagen was. :-\

Is eitje 4 niet toevallig een ander nr. of doe jij ze allemaal nummeren als ze gelegd zijn ?


Nee .... het is echt nummertje 4 .... ik nummer de eitjes meteen de volgende ochtend, geen eentje uitgezonderd.  ;)

====

Dank je wel iedereen voor de lieve berichtjes.  :-* :-* :-*

Voor zowel mijn tante als Sproet, is het beter zo ....

Mijn tante heeft een mooi leventje gehad met ook dieptepunten, zo heeft ze haar dochter verloren toen deze 19 jaar was en 5 1/2 maand zwanger, door een dronkelap die door het rode licht reed, ik hoop dat nu haar droom werkelijkheid is geworden en dat ze weer saampies zijn.  :-*

Sproet is samen met zijn broertje Harry hier geboren, buiten in onze tuin, midden in de winter met 10 cm sneeuw op hun kooi.  :o Toen ze de juiste leeftijd hadden zijn ze samen met hun vader gecastreerd om uitbreiding te voorkomen.  :P
Met zijn viertjes hadden ze een stuk tuin (10 vierkante meter) tot hun beschikking, met een gedeelte wat overdekt was en een gedeelte van 150x60 cm waar ze droog onder konden zitten maar ook nog eens 60 cm boven de grond dus lekker voor de wintermaanden.  ;)


Harry  :-*

Nu zijn pa en ma konijn en Sproet er niet meer, Harry is als enige over. Zolang hij er is, is het afgezette stuk tuin voor hem, hij mag hier zijn dagen slijten, helaas voor hem, alleen want we willen hierna geen konijntjes meer. Met 4 kinderen en 3 hondjes kunnen we de tuin goed zelf gebruiken.  ;)

====

Met de valkjes gaat het lekker .... Perle heeft gelukkig geen last van haar ongelukje (gebroken bloedpen) ik vond vandaag de theedoek die ik gisteren gebruikt had en ze had echt veel bloed verloren in enkele minuten.  :o

De C-tjes zitten op het moment alle 4 op 2 x per dag pap en hebben dit nog echt even nodig .... ze zijn best lui. Bij de vorige nesten zal er altijd nog wel een ouder jong of Vlindertje bij hen in de kooi waarvan ze konden afkijken hoe ze moesten eten.  ::) Oudere jongen heb ik even niet  :P en Vlindertje wil ik liever even lekker apart laten zitten, zeker nu ze in de rui is en helemaal vol zit met nieuwe pennen wil ik haar zo rustig mogelijk houden.  ;)

Dus .... de C-tjes moeten zelf de voerbakken vinden .... gaat ze ook wel lukken alleen hebben ze misschien een weekje langer nodig.  8)

Doris & Djuul doen het ook super, elke dag als ik nestcontrole hou zie je gewoon dat ze gegroeid zijn.  ;D

Ik verwacht wel wat problemen met de laatste jongen qua "te grof voeren" want Doris is nu al 6 dagen en donsje uit eitje 6 verwacht ik pas over 5 dagen.  :-\ Maar ja, dat zien we dan wel weer, ik heb dit probleem wel vaker gehad en met succes kunnen verhelpen.  ;)

====

Verder ben ik super sjaggie .... het is vandaag mijn trouwdag en vanmorgen en vanmiddag was ik grotendeels weg en Ed is werken vanaf kwart over 2 en pas om half 12 thuis .... lekker gezellig.  >:(

Ik ga nu even lekker met de beentjes omhoog op de bank hangen .... even ontstressen.  8)

Fijne avond, allemaal.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Sproetje is nu uit zijn lijden verlost... Rust zacht lieve Sproet :-* :-*
Harry is een heel apart konijn om te zien :)

Wat apart het niet tikkende eitje....
Ik duim dat het goed komt!!

Gefeliciteerd met je trouwdag!!
Gaan jullie het nog gezellig vieren?

Veel sterke morgen bij het afscheid van je tante!!
Groetjes Anke





Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes