## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline



Even speciaal voor Hermien ....

Hieronder een foto van een Apentreiter, ook wel Slangenden genoemd, deze boom wordt Apentreiter genoemd, omdat de apen door de gemene stekels niet bij de vruchten kunnen.  ;)

Wij hebben deze in de voortuin, weliswaar nog niet zo groot maar dit is de enige plek die we niet "hard" hebben gemaakt.  :)


KLIK HIER voor info in Wikipedia.  ;)




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Larissa

Hey Caroline

Ik kom je heel veel sterkte wensen met het verlies van je popje

Dikke knuff
Bende van 6 en Larissa

♪ Marlies

Nou dacht ik dat ik hier al een berichtje had achter gelaten vandaag, maar ik zie het niet staan. ???

M'n pc opent deze site de laatste dagen heel langzaam, waarschijnlijk is het daarom fout gegaan. :-\
Meer mensen die daar last van hebben ?


Nog maar een keer dan. ::)

Jammer van Oilily, maar ik denk niet dat je haar had kunnen helpen. :-\
Kan best begrijpen dat je je schuldig voelt, maar dat is nergens voor nodig.


Ik wist niet dat de apentreiter vruchten krijgt.............weer wat geleerd. :D

amazingleeuwtje

Lieve Caroline wens jou heel veel sterkte met het verlies van jou mooie popje Oilily :'(. Ook ik zat maar te denken had ik misschien beter dit of beter dat Caroline.. Het is zo zuur om je valkjes ineens levenloos te vinden, maar we weten beide dat we alles voor onze valkjes doen, zo denk je het gaat weer beter, zo zijn ze weg :'( :'(..

*Rust zacht lieve Oilily*  :-*

Jel

Aaah bah dat is balen :(
Het doet altijd pijn om een valje te verliezen vooral als je veel om je valkje(s) geeft
sterkte met het verliezen va Oilily
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Ida

Ach wat verdrietig weer  :'(
Het blijft altijd pijn doen om een geliefd beestje te verliezen.
Heel veel sterkte  - rust zacht Oilily  :-*

groetjes Ida

Hermien

Bedankt voor de service, Carolien. Nu ik de foto zie ken ik die boom wel, maar wist niet dat-ie apen treitert..... ;D Goed om dat te weten, daar moet IK dus uit de buurt blijven... ;D
Een mens is nooit te oud om te leren.....,toch? Waar een valkparkietenforum al niet goed voor is..... ;D


                                :-*   :-*   :-*   :-*

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Wat triest Caroline.

Heel veel sterkte meis.

Rust zacht lieve Olily en doe onze vriendjes de groetjes. :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Liefs,

Anja

☺ Pita ☺


Frogh777

Beste Caroline..

Leuk je te ontmoet te hebben! Echt een leuke gezinnetje heb je... Het was wel lang rijden. Echt lief van mijn moeder om mij te brengen.

Na te vertrokken te zijn bij jou, hadden we totaal niet een file-vrije reis. Buddy (echt een schatje) keek steeds naar buiten. Vloot zo een af entoe... en lette vooral op voorbij komende autos!
We hebben meteen hem in zijn nieuwe kooi gedaan. Hij stapte netjes op mijn hand. ;D   Onderweg had hij niks gedronken, in zijn kooi begon hij meteen te drinken. Na een tijdje zag ik hem ook wat eten.
Mijn broertje en Neda hebben meteen ook zonnepitjes gevoerd. (wel eerst de harde buitenkant eraf gehaald met de nagels) alleen de pit. Hij vond het heerlijk.

Maar de rest van de tijd hebben we hem gewoon in zijn kooi gelaten. Hij is wel wat rustig. Hij staart vooruit zich, vluit zo afentoe en besluit wat te eten! Dit is zijn eerste dagje hier, hij moet ff aan ons wenne.
Maar het komt wel goed!  ;D

Echt heel erg mooi van je om dat eitje bewaard te hebben. Mijn ma heeft het ergens in haar kast verstopt.  :D

Fijne dagjes nog..

Sadjad

Caroline



Dank je wel voor alle lieve reacties. :-* :-* :-*

Het is nog raar dat Oilily niet meer gewoon in de kooi zit, elke keer als ik kijk verwacht ik haar op de bovenste stok te zien koppeltje duikelen, al spelend met de kralen aan een speeltje. ::) Tuurlijk weet ik dat dit tijd nodig heeft. :-\

Ed en ik hebben vandaag hard gewerkt voor de valkjes. Eigenlijk zou ik zelf het weekend alle 10 de kooien een grote schoonmaakbeurt geven, inclusief mijn hele kweekkamertje, Ed had 2 ochtenddiensten (7-15 uur) dus ik zou lekker joggy-dag houden met de kids. Zij lekker hun ding doen en ik poetsen maar zoals bekend zat ik het weekend met zieke kindertjes en zelfs 3 x bij de huisartsenpost, hierdoor viel mijn plannetje in het water. :-\

Nu was Ed zo lief om me mee te helpen vandaag want alleen redt ik het niet in 1 dag. ::)

Alles is weer lekker schoon, alleen de 2 grote kooien in de huiskamer heb ik wel de voerbakken, waterflessen en de bodems al schoon maar de kooien zelf wil ik van de week nog even naar buiten rijden daar had k geen tijd meer voor want om half 4 kwam Sadjad met zijn moeder en zusje om Buddy op te halen. ;)

Sadjad, leuk dat je al een update hebt geplaatst over Buddy, super dat het zo goed is gegaan en ik vond het ook heel erg leuk om jou en je familie nu een keertje in het echt te zien.
Bedankt en heel veel plezier samen met Buddy. :D

====

Gisteren zat ik Vlindertje een complimentje te geven dat haar nieuwe pennetjes van haar slechte vleugeltje nog nooit zo lang waren geweest .... vanmorgen trof ik een bloedbad aan in de kooi. Er was paniek geweest in de lummelkooi en Nikki heeft een kleine beschadiging aan  de linkervleugelboog en Vlindertje had de meeste van al haar nieuwe veertjes er WEER af gebroken. :-\ Ik baal hier echt van. Ze was zo beschadigd dat ik haar apart heb gezet in een kleinere kooi voor voorlopig.

Nikki, Buddy en Beautje zaten zo vol met bloed van haar dat ik die even net als Vlindertje onder de warme kraan heb gehouden, vanmiddag kwam Sadjad Buddy halen en net zijn Jan en Sharon weg die Beautje mee hebben genomen en het ziet er natuurlijk niet uit om een valkje helemaal vol met bloed af te leveren ....

Volgende week verhuisd Nikki naar Manon - ik las je immetje al meis en geef je morgen even een immetje terug. ;)

====

Chance en Cairo krijgen steeds meer nieuwe pennetjes waar beide ouders gelukkig goed af blijven en Chance is volgens mij als ik het goed heb gezien een cinnamon getekend valkje wat betekend - Paula dat ik het geslacht niet d.m.v. de berekening weet. ::) Er zullen veertjes naar Gendika opgestuurd moeten worden. ;)

Chucky en Chili worden nu ze mooi in de veren komen ook al echt valkje en volgens mij behoudt Chili haar gele wangetjes. :) Dus mocht er iemand nog op zoek zijn naar een cinnamon opaline geelwang POPje, die mag me een mailtje of immetje sturen of natuurlijk gewoon een gil in mijn dagboekje geven. ;D

Trouwens ook Cairo en Chucky zoeken nog een nieuw baasje. ;)

====

Leuk nieuws ook over Van Gils & Perle - Van Gils kwam hier in juli 2008 in de tuin op mijn hoofd gevlogen, een tamme wildkleur MAN, hoe bedenkt ie het. ;D Ondanks mijn inzet heb ik nooit zijn vorige baasjes gevonden en Van Gils kreeg in plaatsje in mijn collectie. ;)
Div. poppetje kreeg hij van me om gelukkig mee te worden maar er was nooit een klik, ze mochten niet in zijn buurt komen en als ze kippetje voor hem gingen zitten beet hij ze in de pootjes. :-\ Zelf in de kooi met 5 vrijgezelle dames deed hij lekker zijn ding maar had hij geen interesse in het vrouwelijk  schoon. Net toen ik dacht, blijf dan maar lekker alleen en doe je ding, heb ik Eros & Perle gescheiden omdat Eros geen jongen meer mocht groot brengen. Om nu Perle, net 2 jaar oud nooit meer jongen te laten krijgen omdat haar ventje dit niet meer mag vond ik ook zo zielig, daarom plaatste ik Jim bij haar in de kooi maar die vond ze helemaal niks. ::)

Het enige mannetje wat ik verder nog beschikbaar had was Van Gils dus na Jim mocht hij bij Perle in de kweekkooi. De vonken vlogen er niet echt af maar Perle legde een eitje. Omdat ik niet wilde dat ze die zomaar overal ging leggen gaf ik haar toch maar een blok en daarin legde ze vervolgens nog een paar eitjes, alleen niet bevrucht want Van Gils en zij wipte immers niet. ;) Van Gils broedde netjes mee op de eitjes en bewaakte ze met zijn leven.

Nu - een paar maandjes later - zitten ze samen in de grote kooi in de huiskamer samen met 5 vrijgezelle poppetjes en tot gisteren ook nog Oilily. En sinds ze samen een onbevrucht nestje hebben gehad trekken ze steeds meer naar elkaar toe. Eerst zaten ze wel eens naast elkaar nu zijn ze bijna altijd samen en sinds deze week wordt er dagelijks gekroeld. Ik ben zo blij en vind dit zo leuk voor allebei. :D Na de grote vakantie, in september, mogen ze weer saampies in een kweekkooi met blok en durf zowaar te hopen op bevruchte eitjes dit keer. ;) Zo niet krijgen ze in ieder geval wat pleegeitjes van me want ze zijn zo lief samen. Perle is een bonte cinnamon opaline witmasker dus mocht Van Gils nog splits hebben zullen deze in combinatie met Perle zeker naar buiten komen, ik ben dan ook heel erg benieuwd naar hun jonkies. :D

====

Als laatste nog even off-topic ....

Mijn gezinnetje is weer helemaal opgeknapt, zelf zijn mijn darmen nog wat onrustig maar dat zal ook wel snel beter gaan. ;) Sophy die eet niet maar vreet en je ziet haar smoeltje weer voller worden, Thomas zijn bloeduitstortinkjes hebben wat meer tijd nodig maar je ziet ze nu elke dag vervagen, ik verwacht dat ze het weekend helemaal weg zullen zijn.

Jullie zijn weer helemaal bij, ik ga mijn mannetje wakker maken, die was even een uurtje naar bed gegaan want heeft straks nachtdienst. ;)

Voor straks allemaal, lekker slapen. 8) Tot gauw!!!




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Hermien

Die Van Gils toch! Volgens mij is het een echte schavuit. Zou wel leuk zijn als nou net híj een eigen nestje krijgt.

Paula

Dat is begrijpelijk Caroline, dat je Oilily mist. Dat zal ook nog wel even blijven.

Lekker he, als alles weer eens flink 'gesopt' is. Wel een hoop werk hoor!  ;)
Die arme Vlinder.  :(  Het ging zo goed. Hopelijk komen de veertjes toch snel weer terug en mogen ze nu eindelijk eens blijven zitten!

Citaat van: Caroline op 14 april 2010, 21:53:04


Chance en Cairo krijgen steeds meer nieuwe pennetjes waar beide ouders gelukkig goed af blijven en Chance is volgens mij als ik het goed heb gezien een cinnamon getekend valkje wat betekend - Paula dat ik het geslacht niet d.m.v. de berekening weet. ::) Er zullen veertjes naar Gendika opgestuurd moeten worden. ;)


Fijn dat Chance het zo goed doet (en de anderen ook natuurlijk!).
Tja, als je het zo niet door berekening weet, dan is het niet anders. Dan maar wat veertjes opsturen, dan weten we het ook zeker, toch?!  :) Maar eh ... wel kalm aan met die borstveertjes he!  ;) Er moeten er wel een paar bljven zitten!  :D 
Citaat van: Caroline op  5 april 2010, 19:21:12

Beau, je ziet precies dat ik een beetje teveel borstveertjes eruit had getrokken voor de geslachtsbepaling. ::)


  ;)   :D

Wie weet, die Van Gils en Perle! Zou wel leuk zijn als het gaat lukken. Ik ben benieuwd hoe hun jongen eruit zouden gaan zien.

Fijn dat jullie allemaal weer opgeknapt zijn. Nu jouw buik nog, maar ook dat komt vast snel terug op orde.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Jan1988