## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

*Esther*

Hey,

Lastig probleem hoor.
Ik heb zelf met een plukkooitje gewerkt. Dit was een gewoon blok, met tralies voor de ingang gemaakt.
Wat je ook nog kan proberen, als je dat ziet zitten...
Is halverwege in het blok tralies maken, waar je chance achter zet met evt nog een paar jongen.
Ook de andere jongen laat je in het blok alleen dan in het 'kamertje' er voor.
Wordt het wel gevoerd als het apart zit op de bodem? Want dan zou je het daar wel apart in een plukkooitje oid kunnen zetten?

Succes met het nemen van je beslissing.

gr Esther

amazingleeuwtje

Sjeee dat ziet er niet uit :'(..
Begrijp dat je nu met een dilemma zit Caroline, de nodige tips zijn al gegeven.. Benieuwd hoe jij dit op gaat lossen, want inderdaad dit kan niet langer zo met Change..
Geef Change maar een  :-* van mij..

Liefs Syl

•=Bonnie=•

Lastig hoor, ik vind dat soort gedrag niet om aan te zien, maar ben het verder 100%met je voor en tegen redenering eens.

Heb je al eens die anti plukspray geprobeerd, http://www.topdiervoeders.nl/antiverenpluk-spray-p-193.html  dat is ongeveer hetzelfde goedje als wat wij wel gebruiken tegen nagelbijten maar dan in een spray. Dat smaakt zo afschuwelijk dat ze er misschien niet meer aanzitten. Voor 7.50 kan je niet sukkelen nee heb je, ja kan je krijgen.

Het nadeel lijkt mij... dat Chance zich dan ook niet graag zal poetsen. Maar goed, dan maar ff niet zou ik denken.

Caroline



Dank je, iedereen voor het mee denken.

* Bonnie, die spray is inderdaad een overweging die de moeite waard is, alleen als je ziet hoe ze Chance in 3 dagen hebben toegetakeld .... het is nu zaterdagavond, dan komen er 2 Paasdagen .... ik heb die spray op zijn vroegst dan woensdag in huis, ik moet er niet aan denken om Chance nog een keer 4-5 dagen (nonstop) bij Giorgio & Anaïs te laten.  :-\

* Esther, nee, toen ik Chance apart had gezet in een bakje ging pa alleen maar naar beneden om te plukken. Gevoerd werd er niet.  :-\

====

Ik heb het volgende besloten voor dit moment:

- Chance zit apart in een reiskoffertje zodat pa en ma niet meer kunnen plukken.

- Ik geef 3 x per dag vers en nieuw voer, meteen als ik dit gedaan heb, zet ik Chance in het blok bij de andere 3 C-tjes.

- Zodra het kropje goed gevuld is, zet ik Chance gelijk weer apart.

- Desnoods geef ik tussentijds wat pap, maar dan is in ieder geval het grootste gedeelte wat hij/zij aan voeding, toch door de ouders.

- De nachten zal Chance ook apart zitten met een knuffeltje, mama Anaïs gaat nog de nachten het blok in en volgens mij wordt Chance dan ook nog geplukt.

-----

Zo wil ik het proberen, is hun drang om te plukken groter dan voeren heb ik geen keuze ....

- Gaan/blijven de ouders toch plukken, ook tijdens de korte periode dat Chance bij hen is moet ik echt actie ondernemen. Ik durf niet het risico te nemen en straks hetzelfde mee te maken als bij Vlindertje ....

- Doen ze het zo wel goed, blijf ik dit voorlopig volhouden, desnoods kan Chance dan ook in het blok overnachten bij de andere als ma niet meer 's nachts in het blok slaapt.  ;)

====

Het blijft natuurlijk vreemd, waarom alleen het pleegkind??

Ik hou jullie op de hoogte .... Chance zit nu in het blok bij de andere ....  ???



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

Hoi hoi Caroline,

Jeetje zeg wat zielig voor Chance....

Ik denk dat je de goede besluiten hebt genomen.... ik heb altijd de neiging om ze direct weg te halen als er geplukt wordt omdat ik het ten eerste gewoon vreselijk zielig vind en ten tweede vind ik het niet om aan te zien als ze zo toegetakeld zijn/worden.... maar dan zit er weer een stemmetje in je hoofd..... voeren door de ouders is vele malen beter dan papvoeding....

Maar waarom slaapt ma nog snachts in het blok? De jongen hoeven niet meer warm gehouden te worden zei je... waarom zet je er dan niet iets voor de ingang van het blok en laat chance lekker bij zijn pleegbroertjes/zusjes zitten in de nacht...?
Hij is al zo alleen als je m apart gaat zetten, wat ik overigens een heel goede keus vind... maar dan heeft ie snachts toch de warmte van zijn nestgenootjes...

Jeetje meis, vind dit zo triest...

Ook ik wil je een heel fijn paasweekend wensen  :-* :-* :-*

*Manon*



Ik wens je een heel vrolijk pasen!
Laat de paashaas maar komen om de gekleurde eitjes te verstoppen en een lekker paasontbijtje brengen.

Veel plezier & geniet er van!

Liefs Manon

Caroline



Dank je, Manon.  :-*

Wat een goed idee, inderdaad!! Vanavond als ik de lummels van het B-nest heb gepapt en de laatste nestcontroles heb gedaan, blokkeer ik de ingang van de C-tjes en kan Chance lekker bij zijn pleegbroertjes en zusjes slapen.  :D

====

Chance zit inmiddels met een lekker gevuld kropje - niet helemaal vol maar goed - apart. Ik moet er echt bij blijven staan want er werd meteen weer geplukt.  :-\

Hun eigen jongen voeren ze zonder probleem helemaal ramvol, bij Chance beginnen ze liever met plukken waarna Chance begint te klapperen met zijn vleugeltjes en meteen niet meer gevoerd wordt.  ::)

Het blijft even afwegen denk ik .... ik ga proberen mijn best te doen om Chance zoveel mogelijk voeding van zijn ouders te laten krijgen en zo min mogelijk door zijn ouders te laten plukken, desnoods met een kleine aanvulling pap en warmte en liefde van mezelf.  ;)

Giorgio & Anaïs plukken hun eigen jongen op dit moment niet meer dan ze al deden, zo hier een paar wat dons en een pennetje, hopelijk gaan ze die nu niet extreem plukken ....



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Citaat van: •=Bonnie=• op  3 april 2010, 18:09:47
Lastig hoor, ik vind dat soort gedrag niet om aan te zien, maar ben het verder 100%met je voor en tegen redenering eens.

Heb je al eens die anti plukspray geprobeerd, http://www.topdiervoeders.nl/antiverenpluk-spray-p-193.html  dat is ongeveer hetzelfde goedje als wat wij wel gebruiken tegen nagelbijten maar dan in een spray. Dat smaakt zo afschuwelijk dat ze er misschien niet meer aanzitten. Voor 7.50 kan je niet sukkelen nee heb je, ja kan je krijgen.

Het nadeel lijkt mij... dat Chance zich dan ook niet graag zal poetsen. Maar goed, dan maar ff niet zou ik denken.


Volgens mij mag je deze spray ook niet voor jongen gebruiken staat me bij?

Wel slim om het zo te doen.
Zo ben ik ook steeds heen en weer aan het schipperen met de kleintjes van Harry en Chinta:is wel een gedoe, maar het werkt wel bij ze.

Je wordt er alleen hondsmoe van  :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Marian

Hoi Caroline,

Ach die zielige Chance :(
En wat blijft het moeilijk een beslissing te nemen.
Je weet, ik heb geen ervaring, las de adviezen, je beslissing en het goede idee van Manon :D
Dat is oa. het mooie van hier vind ik, soms denk je gewoonweg niet aan een mogelijke oplossing/ idee! 8)
Wat fijn dat Chance bij jou even tot rust is kunnen komen.
Is het net bij de laatste voeding goed gegaan? :-\

Groetjes, Marian


Dierenfreackske




Jel

Hoi Carolien,
Wat erg voor Chance en voor jou.
Ik zelf zou in deze situatie kiezen om hem te pappen niet bij Giorgio & Anaïs te laten.
Hoe vervelend het ook is, je moet er toch niet aan denken dat Chance er dadelijk net zo erg of misschien nog erger aan toe is als Vlinder.
Natuurlijk gaat Chance het reden door al die warmen liefde van jou voor je valkjes.
Ik zou Chance toch echt weg laen bij Giorgio & Anaïs en hem pappen om erger te voorkomen.
Groetjes

en een knuffel van Zilver
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

•=Bonnie=•

Citaat van: carco op  3 april 2010, 19:58:37
Citaat van: •=Bonnie=• op  3 april 2010, 18:09:47Heb je al eens die anti plukspray geprobeerd, http://www.topdiervoeders.nl/antiverenpluk-spray-p-193.html 


Volgens mij mag je deze spray ook niet voor jongen gebruiken staat me bij?


Ohw ships, is dat zo? Ik las dat het ongevaarlijk is voor mens en dier, maar heb nog nooit een fles in mijn handen gehad om de bijsluiter te lezen. Ik heb er wel eentje besteld maar die heb ik woensdag pas in huis  :-\

carco

Citaat van: •=Bonnie=• op  3 april 2010, 21:14:13
Citaat van: carco op  3 april 2010, 19:58:37
Citaat van: •=Bonnie=• op  3 april 2010, 18:09:47Heb je al eens die anti plukspray geprobeerd, http://www.topdiervoeders.nl/antiverenpluk-spray-p-193.html 


Volgens mij mag je deze spray ook niet voor jongen gebruiken staat me bij?


Ohw ships, is dat zo? Ik las dat het ongevaarlijk is voor mens en dier, maar heb nog nooit een fles in mijn handen gehad om de bijsluiter te lezen. Ik heb er wel eentje besteld maar die heb ik woensdag pas in huis  :-\


Ik kan het mis hebben hoor, maar ik ben toen ook op zoek geweest en ik meen dat dit erbij stond?

Ik ga even googlen  ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Paula

De anti pik spray waar Bonnie een link van geplaatst heeft, ken ik niet.
Deze heb ik zelf in huis:
Forto Anti Pick

http://www.kk-forto.nl/antipick.htm

Als je bij de beschrijving kijkt, zul je zien dat deze spray ook voor jonge vogels gebruikt mag worden.
Ik heb het zelf ooit bij Kakariki jongen gebruikt. Bij mijn vogels hielp het niet, maar wie weet bij de valkjes wel?
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

carco

Klik op het plaatje voor onze site!