## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Ida

Hi Caroline,

Leuke update weer en misschien binnenkort ook weer wat plaatjes van je valkenvolkje  ;D

Ik ben heel blij dat het met jouw weer de goede kant op gaat, neem nog wel voldoende rust want anders ben je weer terug bij af en dat moeten we niet hebben hoor  ;)

Met Rico gaat het super, heeft tijdens de logeerpartij heel veel nieuwe deuntjes/fluitjes geleerd en af en toe lijkt er een woordje te komen. Hij kletst op zijn manier de hele wereld aan elkaar, lachen joh !

groetjes Ida en een hele dikke knuffel van Rico

Caroline



Ik ben boos verdrietig en teleurgesteld ....  >:( :'( :-\

Gisterenavond rond 18 uur ging ik Giorgio & Anaïs vers voer geven en tevens kijk ik dan even in blok, controleer de jongen en bekijk de kropjes ....

Ze zagen er prachtig uit, lekker vol gevoerd al en Chance zat al flink in de pennetjes. Hij/zij is prachtig getekend, mooi symmetrisch op beide vleugeltjes ongeveer hetzelfde aantal grijze veren en al een lief geel kuifje.  :-*

Cairo en CHucky krijgen beide een grijs kuifje, Cairo wordt duidelijk een wildkleurig valkje met kans op gele of oranje wangen.

Kleine Chili moet ik in de gaten houden, die wordt nog al eens te grof gevoerd, die heeft de pech dat het broertje of zusje boven hem niet uit het ei is gekomen en daardoor ontstaat er een flink gat.  :-\

Maar goed, ik was blij tevreden en super trots op Giorgio & Anaïs.  :D :) :-*

Waarom dan nu ineens het tegenovergestelde??

Toen ik rond 22 uur de B-tjes ging pappen en de laatste nestcontrole deed vind ik Chance wild klapperend met zijn vleugeltjes, vleugeltjes waar Giorgio alle grijze veertjes af had gebeten  >:( ook het kleine gele kuifje was voor de helft weg  :'( Bij Cairo en Chucky waren en ook hier en daar kuifpennetjes en vleugelpennetjes weggeknabbeld en Chili was plaatselijk ontdaan van zijn dons.  :(

Weken gaat het goed en ineens .... grrrrh, wat een rot afwijking is dat toch, plukken!!  >:(

En waarom?? Ik snap er niks van, de vorige keer liet Giorgio alle kuifjes zitten, nu zijn ze er als eerste af.  ::)

Tot later .... met de foto's!!  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Wat vervelend weer zeg volgens mij moet die gewoon een muilkorfje om  ;D ;D ;D

ben benieuwd naar de foto"s
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Christine

Wat jammer dat Giorgio de jongen plukken.
Je hebt al diverse knappe jongen gehad.
Ik heb dit topicje wel gelezen maar heb er niet op gereageerd! :-*
Dus vond dat het wel eens tijd was om hier iets in te schrijven ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Creatura

Hey Caroline,

He getver, wat frustrerend zeg dat ze ineens totaal zijn omgeslagen >:( Kan me voorstellen dat je daar van baalt; zeker ook als je de dag ervoor je bedacht dat ze er zo goed uitzien enzo (bijna alsof je erom vraagt dan).
Mja, gelukkig groeien veertjes weer aan, da's toch wel een troost (een schrale op dit moment ;)).

groetjes, Renske

amazingleeuwtje

Ahhhh dit is  :censuur :censuur  :'( :'( Caroline

Inderdaad wat zal toch de rede zijn dat ze dit bij hun eigen kids doen?Ik zit bijna te wachten dat ik dit ook een keer moet ervaren, wat ik natuurlijk niet hoop, maar ik vind dat je het vaak ziet..

Liefs Syl

Rianne

Plukken is echt een drama, waarom doen ze dat nou? Wat ga je nu doen? Kijken wie de plukker is en die apart zetten?

Paula

Verdorie Caroline, wat ontzettend jammer! Het ging zó goed!

Zelf heb ik ervaring met plukkende kakariki's. Wat ik ook geprobeerd heb, niets heeft geholpen. En ik héb wat uigeprobeerd!
Tot nog toe is nog steeds niet bekend waarom oudervogels hun jongen plukken. Er zijn mensen die menen dat het een tekort aan een (ik meen) aminozuur is. Anderen denken weer dat het een aangewen is of aangeleerd.
Maar wat de oorzaak ook is, het is in ieder geval heel erg vervelend.

Ga je nu Giorgio bij de jongen weghalen? (er vanuit gaand dat hij de plukker is).
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Paula

Citaat van: sylvia59 op 31 maart 2010, 11:30:34
Ik zit bijna te wachten dat ik dit ook een keer moet ervaren, wat ik natuurlijk niet hoop, maar ik vind dat je het vaak ziet..
Liefs Syl



Nou Sylvia, ik hoop niet dat je het ooit mee zult maken. Het is geen pretje om te merken dat de kleintjes geplukt worden. Als je ziet hoe dat er af en toe aan toe gaat ...  >:(  Het is echt heel erg zielig voor de kleintjes.
Ben maar blij dat het bij jou tot nog toe niet is voorgekomen.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Caroline



Even snel, ik moet naar school, de kids halen ....

Maar wat betreft het plukken - mits het binnen de perken blijft en Giorgio niet zo gaat plukken als Eros (volgroeide slagpennen en staartpennen) - laat ik Giorgio gewoon bij zijn poppetje en 4 kinders. Ik ben van mening dat ze beter wat geplukt kunnen worden en door de ouders worden groot gebracht tot zeker 4-5 weken dan dat ik Giorgio weg haal bij zijn poppetje en het risico loop dat zij ook stopt met voeren en ik de jongen, de jongste is nog net een week met de hand moet gaan voeren.  ::)

Ik ga, tot later!!  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Paula

Als het risico bestaat dat Anaïs inderdaad stopt met het voeren van de jongen als je Giorgio weghaalt, tja, dan is er geen andere optie dan Giorgio te laten zitten.

Hopelijk was het maar eenmalig.
Je zou de jongen eventueel in kunnen smeren met vaseline. Misschien dat Giorgio dan niet meer plukt?

Succes!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Paula

Nog een paar middeltjes om de vogel misschien te laten stoppen met plukken:

Indien u geconfronteerd wordt met veren plukkende vogels en geen gelegenheid heeft om de jongen over te leggen dan moet u een flesje Daumex aanschaffen bij de drogist. Dit middel wordt gebruikt tegen het duimzuigen van kinderen en is dus onschadelijk voor onze vogels. Als u hiermee de jongen insmeert zullen ze in de meeste gevallen niet meer geplukt worden door de ouders. Ook het insmeren van de jongen met Hertzhoornolie, uierzalf en of appelazijn wil nog weleens bijdragen tot het doen ophouden van het plukken.
http://www.vogelproblemen.nl/Broedst.%20-%20Plukken%20van%20jongen.htm
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline



Dank je voor de tips, Paula.

En Kim .... het komt wel weer goed hoor, het vorige nestje was ook een beetje geplukt.  :-\

Vaseline zit er al op, sinds gisterenavond 22.15 uur al, al verzacht het maar iets - kleine Chance zat echt te klapperen met zijn vleugeltjes van de pijn. Eenmaal ingesmeerd werd hij rustiger.  ;)

Ik hou ze in de gaten en .... jullie op de hoogte.

Vanavond probeer ik de foto's te plaatsen .... ik haalde zo'n 100 foto's van mijn camera vanmorgen en daar zitten zeker 75 leuke tussen die de moeite waard zijn om te plaatsen.  ;)

Tot laterzzzzz!!!!







Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010