## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

☺ Pita ☺

Hahahaha blijft ze toch?
Wat ben je ook een muts he!! :D
Mag ik zeggen dat ik al een vermoeden had? :P
Moet ff lachen hoor heerlijk is dit.
Oow ps heb jij nog steeds veel last van migraine Caroline?
PM me anders even ik heb andere medicatie en ben tot nu toe hoofdpijn vrij :D
Mss ook iets voor jou?

Caroline



Hey Peet, toevallig gisteren een migraine-aanval en vandaag nog een flink bonkend hoofd vandaar nog niet veel online vandaag.  ::)

Komt goed .... ik ben rustig de valkjes aan het verzorgen en vanmiddag kmt Caroline (Carco) op de koffie, Ed is thuis en moet vannacht werken, ik doe gewoon een beetje rustig aan vandaag.  ;)

Misschien tot later ....

PS. Klein updeetje....

* Zoëy gaat straks met Caroline mee naar Dort voor Patty ....

* de A-tjes zijn net verhuisd en krijgen nu hun eerste papje, ben benieuwd.  ::)

* Armani & Princess hebben 2 eitjes ....

* B-tjes doen het super!!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi,  wat fijn dat je het via Caroline (Carco) hebt kunnen regelen voor Zoey. Wat zal patty blij zijn met haar nieuwe valkje ...is natuurlijk een beauty ook he... :D :D cucces met het afscheid nemen hoor! Blij te horen dat het goed gaat met de B-tjes ook..... Grtjs.  Ann



patty_dordtse valkjes

Ik wacht het rustig af  ;D

Ben benieuwd of de Atjes het lekker vinden  ;D


Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

patty_dordtse valkjes

hoi,

ze/hij is goed overgekomen hoor.
het is nu erg rustig in de kooi...

ben benieuwd morgen wat de andere gaan doen als ze los zijn.

zal morgen foto's maken en sturen.


:-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website


Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Jel

Hoi Carolien

bij deze een foto van Zilver.



groetjes Jel
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

amazingleeuwtje


Jan1988

Beterschap Carolien! lekker vroeg je ogen sluiten!

Ben echt benieuwd hoe de A-tjes het doen alleen!
Zitten ze nou met zijn drieen in een kooi?

Kunnen de veertjes lekker terug groeien!

beginnen  ze nou met zaad of krijgen ze alleen nog pap?
Kan niet wachten tot ik Ayo kan ophalen!

Beterschap!


patty_dordtse valkjes

Goeie morgen,

Hoe gaat het met jouw migraine?
Hier is die nog steeds niet foetsie hoor.
Zoey is goed de nacht door gekomen heeft gisteren 1 geluid gemaakt toen we binnen kwamen en is later ff gaan scharrelen door de kooi en is gaan zitten en gaan slapen...

op dit moment is zoey lekker al aan het ontbijten dus zal strakjes foto's maken van zoey...

maar volgens carolien denkt zij ook dat het een ventje is... ;D ;D ;D...
de toekomst zal het zeggen toch...


dikke kroel van uit dord


ps naomi zag zoey gelijk toen ze binnen wam en zei gelijk achhhhh mama hebben we een nieuwe valkje is die tam etc etc...mag ik hem haar vasthouden je snapt het wel haha


:-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

patty_dordtse valkjes



kennis making is goed gegaan hoor...

Af en toe bedelt (zonder geluid)zoey naar de andere haha grapjas
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Caroline



Goeiemorgen!!!

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de lieve berichtjes, updates over mijn reeds verhuisde kindertjes en prachtige foto's!!!!   :-* :-* :-*

Echt super mooi, leuk en lief!!!! :D

Normaal probeer ik iedereen toch wel apart te beantwoorden en bedanken maar ik loop een beetje achter doordat ik de afgelopen dagen niet zo heel erg fit was en minder online kon zijn, vandaar voor één keertje even iedereen tegelijk bedanken.  ::)

Ook loop ik achter met mijn mailtjes en immetjes en zal deze later op de dag ook even beantwoorden.  ;)

Even een kleine update vanuit het kweekkamertje ....  ;)

* Kweekkooi 1 --> Armani & Princess = getekende & getekende cinnamon witmasker ~ vanmorgen het derde eitje gelegd maar volgens mij zijn de eerste 2 niet bevrucht ....  :-\

* Kweekkooi 2 --> Van Gils & Perle = wildkleur & bonte cinnamon opaline witmasker ~ vanmorgen het derde NIET bevruchte eitje weggehaald, Van Gils & Perle hadden 4 eitjes die goed worden bebroed en beschermd maar helaas - Van Gils wipt niet - dus zijn ze leeg. Ik haal deze week omstebeurt de eitjes weg en morgen met het laatste eitje ook het blok. Vrijdag krijgt de kweekkooi een grote beurt en gaan Van Gils & Perle naar de huiskamer waarna Pablo & Coco in de schone kweekkooi met blok komen.  ;) Als zij willen mogen ze 2 nestjes.  :)

* Kweekkooi 3 --> Kouros & Lou Lou = getekende witmasker & getekende cinnamon opaline ~ verzorgen optimaal het B-nest. De kleine donsjes doen het goed en ook de kleine Birdy zie je groeien. Na dit nest krijgen Kouros & Lou Lou rust en verhuizen ook zij naar de huiskamer.  :)

* Kweekkooi 4 --> Giorgio & Anaïs = opaline (geelwang) wildkleur & getekende cinnamon opaline ~ zitten sinds gisteren zonder hun jongen (A-nest) en ik kan niet zeggen dat ze ze erg missen. Er is volop interesse in het blok. Gisteren heb ik het blok schoongemaakt en ontsmet en na een nachtje drogen heb ik het vanmorgen terug in de kooi gehangen waar het enthousiast werd ontvangen.  :D Giorgio & Anaïs mogen nu nog 1 nestje, daarna krijgen ook zij rust.  :D

* Kweekkooi 5 --> Jim & Ashley = cinnamon lutino bleekmasker & getekende cinnamon opaline witmasker ~ zitten samen in een kweekkooi om een koppeltje te worden. Zij blijven sowieso samen apart zitten tot zij eind van het jaar een blok mogen als Ashley 1 jaar oud is.  ;)

* Kweekkooi 6 --> Dior & Cartier = cinnamon opaline geelwang bronze fallow & cinnamon geelwang bronze fallow ~ Dior & Cartier zitten al sinds november 2009 samen om een koppeltje te worden en dit is gelukt!!!! :D Er wordt dagelijks meerdere keren gewipt, gekroeld en ze slapen lief samen op 1 stokje.  :-*

* Grote lummelkooi goud --> Vlindertje = mijn albinomeisje wat hier is blijven wonen ~ondanks al mijn goeie zorg blijft het fout gaan met haar rechtervleugeltje. :-\ Even voor degene die het niet mee hebben gekregen, haar vader Eros heeft haar zo zwaar geplukt dat hij ook de dikke veren van haar vleugel en staartje er af beet, sommige (rechtervleugel) slagpennen tot op de huid. Hierdoor is er lumps veroorzaakt, een afwijking waarbij de veer onder de huid groeit en een dikke bult veroorzaakt die gaat irriteren en kan gaan infecteren. Lijkt op een ingegroeide haar bij mensen. ;) Elke keer peuter is de bult - na flink weken in een Biotex-bad - open en haal de veer naar buiten, elke keer is deze dan al zo beschadigd en poreus dat hij snel afbreekt waarna het hele ritueel zich opnieuw herhaald. Eerst is het weer mooi rustig, dan komen er kleine bultjes, deze groeien en daarna moet ik de veer er weer uitpeuteren. Het gaat om 3 veerschachten, verdeeld over het hele onderste stukje van haar rechtervleugel ....
Ik weet dat ik zo niet door kan blijven gaan, de bulten zijn nu op dit moment weer op zijn dikst en ik kijk het nu nog 1 x aan, de derde keer, gaat het nu weer fout zal ik met haar naar de dierenarts moeten en ben ik bang dat amputatie de enige optie is. ::)

Zo zie je maar dat het plukken van de ouders altijd goed in de gaten gehouden moet worden en er niet zomaar klakkeloos gezegd kan worden: "gelukkig groeit het weer aan" ::) Dit telt namelijk niet altijd voor het plukken van de grotere dikkere veren. :-\

Oh en even voor de duidelijkheid, Eros, de vader die dit mooie lieve albinomeisje zo mismaakt en mishandeld heeft is volledig voor de kweek uitgesloten. ;)

* Grote lummelkooi zwart --> Alpha, Ayo & Amore = het A-nest ~ zitten sinds gisteren apart, papa en mama Giorgio & Anaïs wilden wel erg graag een nieuw nestje en plukte de koppetjes en zijtjes van hun jongen - om die reden heb ik ze apart gezet en ga ik ze verder zelfstandig maken met aanvulling van pap. Even een uitleg voor Jan, het nieuwe baasje van Ayo. Ze zitten nu in een gewone kooi met stokken, speeltjes en op de bodem beukensnippers. Er hangen ook gewoon bakjes in met grit/maagkiezel, zaadmengsel en pellets en water. Als extra hebben ze op de bodem ook een bakje met zaadjes omdat ze nog veel op de bodem zitten en hangt er hier en daar wat trosgierst in de kooi.  Op dit moment eten ze nog niet veel zelf maar door hun nieuwsgierige karakter en het feit dat ik ze dagelijks een beetje honger laat lijden ;) zullen ze op zoek gaan naar eten en op die manier zelf steeds meer gaan eten tot ze uiteindelijk zonder pap op gewicht blijven. Meestal is dit tussen de 6-8 weken oud. Alpha is al 5 weken, Ayo werd het ook gisteren en morgen wordt Amore, nu mijn Juicy, 5 weken oud. Het pappen doe ik een beetje op mijn gevoel en ervaring, zo'n 2 tot 3 per dag nu en dit ga ik zo snel mogelijk afbouwen. ;)

====

Nou mijn humeur is op dit moment ook naar een nulpunt gedaald ....

Gisteren maakte de auto een vreemd bonkend geluid bij het afremmen. Meteen de garage gebeld - gisterenavond konden we de auto al brengen. Helaas moesten we een huurauto regelen want ik kan met de kinderen (naar school brengen en halen) niet zonder en de auto van Ed zijn vader was al uitgeleend aan Ed zijn broer. ::) Nu de auto toch bij de garage stond moest hij gelijk gekeurd worden .... ze zouden vanmorgen er gelijk mee beginnen.
Krijg ik net een telefoontje, de aandrijfas is gebroken, een nieuwe kost € 400,= en de 2 voorbanden gaan niet meer door de keuring .... zal een lekkere rekening worden. :-\

====

Ik ga nu weer online maar kom later nog even terug met foto's van de A-tjes en de B-tjes!!!! :D

Doeiiiiiii!!!!!!!!! 8)




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

amazingleeuwtje

Niks erger als je auto kapot Caroline :censuur :censuur.. Doe lekker rustig aan je hebt het druk genoeg met je gezin en birdies

:-* Syl

H&H

Hoi Caroline.
Ja Jaylin zit tussen Angel en Milow in. Alhoewel .... Angel is echt supertam geworden. Ze weet precies wat ze moet doen om aandacht te krijgen. En die krijgt ze dan ook volop. Ze vliegt trouwens fantastisch, hele bochten zig zaggen etc. en ze geniet ervan. Milow en Jaylin zijn wat bangig maar tegelijkertijd vol aandacht en nieuwsgierig. En ze zijn .... zoooooo mooi! :-)
Sterkte met je migraine.