## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline



Hoi Adem .... dank je wel voor je update!!!!  :D

Wat grappig dat jullie ook aan Buddy hebben gedacht.  :) Maar ik vind Rocky ook erg leuk en stoer hoor.

FIjn te lezen dat het zo goed met Rocky, het is zo te lezen een er leuk en lief valkje geworden/gebleven, super!!!!

Geef je hem een knuffeltje van me.  :-*

====

Dank je wel, Coby, voor je leuke foto, ze zijn echt wel lief samen!!!!

FIjn dat alles goed is gegaan, het was gezellig toen jullie er waren.

Knuffeltje voor ROcky.  :-*

====

Grrrrh, de rot laptop.  :censuur >:(

Die loopt elke keer warm en dan klapt ie uit.  :-X :-\

Soms doet ie het dagen goed maar vandaag ....  :'( Ik heb al wat berichtjes opnieuw moeten typen.  :(

====

Helaas en mijn excuses hiervoor .... geen foto's meer van de grote lummels, het is me niet meer gelukt.  ::)

Vanmorgen was het heel hard werken om alles verzorgd te krijgen, Ed weer werken en 4 kinderen thuis die het leek wel alle vier niet wilde luisteren.  >:( Dan merk je wel dat je één keer zo lang over het verzorgen van de valkjes doet dan wanneer alleen Sophy thuis is. ')

Vanmiddag kwam Jel samen met zijn vader vanuit het zuiden om Zilver te halen en daarna zijn we even lekker wezen wandelen in de bossen, kinderen en honden in de auto en gaan  met die banaan. ;D Er was zo'n lekker zonnetje, heerlijk!!!!

Alleen was alles nu gesmolten en waren de kinderen meteen rijp voor een lekker warm bad. ;) Ja, en dan is het al weer etenstijd.

Toen Jasper en Sophy in bed lagen kwam Coby en haar vriend, zij kwamen Zora halen die nu Rocky heet. :)

En nu .... nu heb ik geen zin meer om foto's te maken. ::) Zeker niet omdat ik ze toch niet kan plaatsen als mijn laptop steeds uit springt ....

Misschien morgen, ik doe mijn best want morgen is het weer een beetje hetzelfde verhaal, weer druk met 4 kinderen thuis en Ed werken en dan komt in de ochtend Patty om Zoëy te halen en 's middags ga ik Sanne wegbrengen naar haar nicht waar ze met achternicht gaat spelen en  en  en  en  ....

Ik doe gewoon mijn best, meer kan ik niet beloven. De kids hebben vakantie en uiteraard gaan die voor alles. ;)

====

Even een kleine update over de rest.

* mijn zielige Vlinder heeft weer een paar vleugelveren verloren .... grrrrh, het is zo'n brokkenpiloot. Ze is super wild in haar spel in de kooi, en met maar aan 1 kant slagpennen, lazert ze dan elke keer naar beneden, hiermee veren brekend die al zo broos zijn omdat pa er op heeft zitten knabbelen. Het gekke is dat ze uit de kooi heel rustig en relaxt is, ze weet dat ze niet kan vliegen en zal ook zelden bij je vandaan vliegen, maar in de kooi .... soms als ze zo'n gekke bui heeft stop ik haar wel eens in het reiskoffertje. ::)

* Gisteren heb ik een hele tijd met Peggy aan de foon gezeten en vanmorgen heeft Marjolein, het meisje waar Zippo heen zou gaan, foto's zitten bekijken samen met Peggy in mijn dagboekje en ze is is verliefd geworden op Alpha, als hij/zij zelf kan eten, gaat Alpha bij Marjolein wonen. :) Alpha was vanavond trouwens uit (het blok) gevlogen. :D

* Ook Ayo is sinds vandaag definitief gereserveerd, haar nieuwe baasje mag zich zelf bekend maken. ;)

* En Amore, het opaline wildkleur geelwangetje .... heeft nog geen nieuw baasje, ik ben nog met mezelf aan het overleggen. ::)

* Bianco, Buddy & Beau doen het super!!!! Worden netjes gevoerd en goed warm gehouden door pa en ma. :) Het donsje in eitje 4 werkt hard, het tikt en piept of zijn leventje ervan af hangt. Deze is vandaag 16 dagen geleden gelegd, dus verwacht ik sowieso niet vandaag en als laatste het pleegeitje, dit is ook vandaag 16 dagen. :)

Help!!!!!!

Ik heb net even een laatste nest controle gedaan .... Alpha terug in het blok, jongen wegen en toen keek ik nog even de kropje van de B-tje na en toen zag ik dat eitje 4 ook al openstond .... Volgens mij is dat veel te vroeg, ik weet dan ook even niet wat ik moet doen - ik heb het eitje met daarin het luid piepende donsje nog maar even terug onder Lou Lou gelegd. Er zit al een spleet van zeker anderhalve cm die een half cm openstaat en hierdoor steekt de kleine steeds zijn snaveltje. Ik weet even echt niet wat ik moet doen, het lijkt erop dat het ook vast zit net als donsje 1 en donsje 3 maar jeetje, volgens mij is het nog te vroeg .... ik ga over een uurtje nog wel even kijken. Ik durf hem niet te helpen uit angst dat ik te vroeg ben en het gevoel heb, hem vermoord te hebben.

====

Sorry, het is een beetje een rare onsamenhangende update geworden. Doordat mijn laptop steeds uitspringt heb ik het in Word gemaakt en steeds een beetje getypt en als hij te warm was, wat anders tussendoor gedaan. Ik hoop dat jullie het een beetje snappen. ::)

Misschien tot straks met beter nieuws of anders tot morgen.

Trusten en bedankt voor jullie lieve reacties. :-*

PS. ha, die Jan, je hebt je bekend gemaakt zie ik .... nu klopt mijn hele berichtje helemaal niet maar hihihi, ik plaats het toch maar.  :D

Bedankt dat je het bent komen vertellen hier.




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



Ik heb net nog even gekeken .... het kleintje leeft nog maar het gaat niet goed ....

Waarschijnlijk doordat het onder pa en ma en tussen 3 broertjes/zusjes ligt is het nu ook nog het dopje verloren - het donsje, een gele, zit dus nog opgerold in het eitje, het vlies geopend en het dopje eraf.  :-\ Ik heb een foto gemaakt, plaats ik later nog wel.

Ik zie wat bloed en ik zie een gedeelte van de dooier al in de buik, ik durf verder niks te doen want volgens mij is de dooier nog niet helemaal opgenomen.  :(

Ik kan niks doen, ik durf niks te doen, ik weet dat het kleintje weinig kans heeft .... ik duim.

Ik heb hem lekker onder zijn mama gelegd en de grote lampen achter uit gedaan, de natuur moet de rest doen.

Ik baal er wel van .... waarom komen deze donsjes zo moeizaam uit het ei?? Je ziet echt dat ze de draai niet (kunnen) maken maar op één plekje blijven tikken - logisch dat er op die plek dan een gaatje komt.  :-\

De vuchtvochtigheid in mijn kamer is prima.  :)

Het wordt een zware nestcontole morgenochtend, wetende wat je waarschijnlijk aan zult treffen ....  :'(

Vecht, kleine Birdy.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Coby ..en.. Binky & Rocky

Hoi Hoi!!

Ik vond het ook super gezellig  ;D
en mooi om te zien hoe je alles doet ;)
daar kan ik zeker nog veel van leren :D

Nog bedankt voor de gastvrijheid en de uitleg over van alles  ;)
Super super super :-*

Ik hoop dat het 4e donsje het gaat halen van het B-nest..  Ik duim met je mee dat je straks het donsje opgedroogd vind.

Groetjes Coby en knuffel van Rocky & Binky




Dierenfreackske

Hoi Caroline, iemand zei me vorig jaar dat ik ze ook kalkpoeder moest geven dan breken de eierschalen beter ,
al voor ze eitjes hebben he, een klein lepeltje door hun eivoer, doe ik ook, en heb alle donsjes (en het waren er veel) zijn wel uit het ei gekomen zonder problemen, ik weet nu wel niet of het toeval is he, maar misschien is het te proberen   :-\ :-\ ?? Nou, weet natuurlijk niet of het daardoor komt ? Hoop dat het donsje uit het eitje is gekomen ,nog, duim hoor!
Kom op kleine birdie ...grtjs. Ann



Caroline



Even hééééél snel, Patty komt over een uurtje en alle kinderen bleven slapen, resultaat, alles loop nog in pyjama en is net wakker ....

Kleine Birdy .... vanmorgen ging ik naar beneden om een dood donsje uit het blok te verwijderen .... mijn verbazing was groot toen een luid schreeuwende Birdy me hielp om hulp.

Hij heeft in de nacht toch nog de dooier tot zich genomen maar zat nu wel helemaal vast grdroogd in zijn eitje.  :-\

Met een warme theedoek en warm mater heb ik hem of haar  ;) losgeweekt en het buikje ziet er verbazing goed uit.

Birdy heeft werkelijk gevochten om uit zijn eitje te komen, hij is doodmoe maar leeft en piept.

Hij ligt nu lekker onder zijn mama, vanmiddag als hij mooi droog is ga ik kijken of het gebedeld heeft en eten heeft gehad, zo niet help ik hem een beetje.  :)

Hij heeft nog steeds jullie duimen nodig maar het is verbazingwekkend dat het er nog is.

Later zijn foto's .... ik kan om één of andere rare reden die ik niet weet niet op internet op mijn grote laptop.

Tot later!!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Paauwtje

Hoi Caroline,

Wat een verhaal toch weer.
Hopen dat hij of zij het toch red en wederom uitgroeit tot een mooie grote valk.

Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

amazingleeuwtje

Blijf vechten kleine Birdy, :-* mijn duimen draaien  voor jou!!!!!!!

Dierenfreackske

Hoi Caroline, JOEPIE , het leeft !! Ik ben zo blij dat ie het gered heeft, weer dankzij jou meiss...oef, wat een geluk dat je snel keek, en het hebt geholpen, is vast doodmoe, hopelijk blijft dit donsje er, want het heeft zo hard gevochten he...ik duim duim duim voor jou en Birdie !! grtjs. Ann ;) ;) :D :D



Nynke

Goh, jij treft het wel met de B-tjes zeg.
Maar op zich een goed teken dat hij er vanochtend nog was.
Ik ga heel hard mee duimen dat hij het mag redden.

Ida

Ook hier draaien de duimen volop hoor !
Hoop echt dat dit donsje het gaat redden na zo lang vechten.

Kom vaak kijken vandaag in je boekje.
liefs Ida en een knuffie van Rico

bobbie

Zooooheeeeej, je hebt het echt goed ingeschat. Maar goed dat je de avond ervoor niet bent gaan helpen.

Goed zo Birdy, roep maar hard om eten, dan ga je groeien en wordt je sterk :-*

Groetjes, Nel :)

Saar

Ik heb zo het vermoeden dat Amore toch bij jou blijft ;D
Gewoon doen ;)

En ik zal duimen voor de kleine Birdy :-*

*Manon*


Geweldig dat kleine Birdy zich zo door de nacht heeft geworsteld.... ik weet uit eigen ervaring hoe het voelt als je zo'n kleine redden kunt  ;) en bij jou is het lopende band werk lijkt het wel....

Ik ga meeduimen voor dappere Birdy!

Liefs Manon