## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline

Citaat van: ♪ Marlies op  8 februari 2010, 07:27:50

Jammer dat Alpha oranje wangetjes heeft, maar ik denk dat Ayo wel gele wangetjes gaat krijgen. :D
Als je bij Alpha net onder het oogje naar de veertjes kijkt, zie je dat ze oranje zijn. Bij Ayo zijn ze daar geel. :D

Groetjessssssss ;)


Ik hoop het, Marlies.  :D

Net nog even gekeken, ik zeg nog niet: Ze zijn geel!!!!

Maar ....

* Dag 20 zag ik live bij Alpha al echt oranje en ....

* Dag 19 zag ik op de foto, uitvergroot, zelfs al oranje ....

Vandaag is Ayo 20 dagen ....

* Live zie ik nog geen oranje en ....

* Op de foto, van net dus dag 20, uitvergroot zie ik nog geen oranje ....

Kortom, ik juich nog niet vroeg, zeker niet omdat papa Giorgio de wangetjes redelijk kort geschoren heeft maar tot nu toe in ieder geval geen oranje dus er is nog hoop.  8)

Nu ga ik rennen, ik moet zo naar Jasper zijn school (Ed is hem nu brengen) ik heb om kwart voor 10 Sherborne-therapie. Sherborne bewegingspedagogiek is een lichaamsgerichte methode om te werken aan zelfvertrouwen van kinderen en de band tussen ouders en kinderen.  ;)

Tot later!!!!  8)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Mag je gebruiken hoor het groene lincht  ;D


Thnx sylvia59  :P

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Jan1988

Hoi Caroline

Wat vervelend van Zippo! arm beestje!

Ik zal mijzelf hier even een beetje voorstellen

Hallo ik ben Jan van Wengerden 21 Jaar en kom uit Monnickendam(10 km onder Amsterdam) Ik werk in monnickendam in de jachthaven waar ik havenmeester ben. Plus runnen wij een verhuur van 17 zeiljachten. Zeilen is dan ook een van mijn grooste hobby's

Sinds een half jaartje heb ik  mijn eigen stulpje.. Altijd gek van dieren geweest maar mijn ouders zijn dat iets minder...

Heb wel drie hamsters gehad.. Ik kwam in aanraking met een valkparkiet toen een jaar of zes geleden er toen nog bij mijn ouders er eentje aan kwam vliegen, Plof zo op mijn schouders! Ik heb een week voor dit beestje gezorgd toen de buurman van een paar honderd meter vertelde dat hij zijn vogel kwijt was:(

Nu ik mijn eigen huisje heb vond ik het tijd voor mijn eigen valkparkiet:)

Via deze site kwam ik bij Caroline terecht waar ik er nu eentje van het A nest mag uitzoeken:)

Ben er nog niet uit welke het wordt! (suggesties?)

Groeten Jan


Kimm

hoi jan,

leuk dat je een valkje gaat uitkiezen bij caroline. tja de keus is moeilijk hoor  ;D ze zijn allemaal zo liefjes.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Ida

Hi Caroline,

Wat een mooie fotoreportage weer  ;)  wat heerlijk dat het zo goed gaat met alle jongen en dat er alweer een paar weg zijn/mogen, wat gaat het toch snel he?

Hopelijk kun je het verlies van Zippo snel een plekje geven, maar uit ervaring weet ik hoe moeilijk dt is......maar ook dat hoort erbij.....
Blijft spannend he,  wel of geen gele wangetjes.........ik duim voor je !!
Met Rico gaat het super, hij is lief en vraagt regelmatig om een kroeltje  :P echt met zijn koppie naar beneden, zo mooi !

En Jan, ja welke moet je kiezen.......maakt eigenlijk niets uit, het zijn allemaal lieverdjes en worden bij Caroline allemaal met veel liefde grootgebracht ;D succes met kiezen.


liefs Ida en dikke knuffel van Rico,

parkpop

Hoi Caroline,

Wat erg van Zippo, dat verwacht je niet (meer) als ze een bepaalde leeftijd/grootte hebben bereikt, maar zo zie je...wat een leuke foto's van alle (nieuwe) jonkies. Blijft gewoon een schattig ras vogel die valkjes...

Groetjes van Fred uit Zoetermeer en uiteraard Ulani  ;)


Caroline

Citaat van: Jan1988 op  8 februari 2010, 18:00:22
Hoi Caroline

Wat vervelend van Zippo! arm beestje!

Ik zal mijzelf hier even een beetje voorstellen

Hallo ik ben Jan van Wengerden 21 Jaar en kom uit Monnickendam(10 km onder Amsterdam) Ik werk in monnickendam in de jachthaven waar ik havenmeester ben. Plus runnen wij een verhuur van 17 zeiljachten. Zeilen is dan ook een van mijn grooste hobby's

Sinds een half jaartje heb ik  mijn eigen stulpje.. Altijd gek van dieren geweest maar mijn ouders zijn dat iets minder...

Heb wel drie hamsters gehad.. Ik kwam in aanraking met een valkparkiet toen een jaar of zes geleden er toen nog bij mijn ouders er eentje aan kwam vliegen, Plof zo op mijn schouders! Ik heb een week voor dit beestje gezorgd toen de buurman van een paar honderd meter vertelde dat hij zijn vogel kwijt was:(

Nu ik mijn eigen huisje heb vond ik het tijd voor mijn eigen valkparkiet:)

Via deze site kwam ik bij Caroline terecht waar ik er nu eentje van het A nest mag uitzoeken:)

Ben er nog niet uit welke het wordt! (suggesties?)

Groeten Jan




Hoi Jan, leuk dat je je hier ook even kwam voorstellen.  :D

Het gaat goed met het A-nest. Het worden al hele valkjes en krijgen nu echt hun veertjes.

Ik ben benieuwd welke je gaat kiezen .... uiteraard hou ik je op de hoogte!!

Knuffel van de A-tjes.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Dacht dat het fototijd was  :P

( Re:## Binky's friends 3. ## < 9 febr. > * Foto's van de jongen!! * )     ;D ;D ;D

hihi  ...LOL
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Caroline



Dank je wel Ida en Fred, voor de leuke berichtjes.  :-* :-*

En ja, Ida, ik hoop het ook gele wangen zou wel leuk zijn, mijn eerste eigen gekweekte met gele wangen. :D

Een dikke knuffel voor Rico en Ulani.  :-* :-*

====

Nee hoor, Patty, geen fototijd vandaag!!!! Ik plaatste zondag nog foto's.  ;)

Dit wordt denk ik pas weer het weekend .... ik heb namelijk een druk weekje, carnaval staat voor de deur hier in Brabant wat betekend, Sanne verkleed naar Streetdance, Thomas verkleed naar voetballen, Sanne en Thomas donderdag verkleed naar school, Jasper vrijdag verkleed naar school en .... zaterdag en zondag met alle vier verkleed naar de optochten in het centrum.  8)

====

Even een klein updeetje, het is hier zoals altijd druk en eigenlijk heb ik niet zo veel nieuws op het moment.  :)

Het is nog steeds onwerkelijk dat Zippo er niet meer is, je mist haar ook echt in de kooi, het was een verrassende verschijning met haar prachtige lichte cinnamon. Daarnaast blijft het gevoel knagen dat ik niks heb kunnen doen .... ik heb in het verleden div. keren doodzieke, zelfs ten dode opgeschreven jongen met veel liefde en verzorging erdoor  heen gekregen, dit zit in me, zo zit ik in elkaar maar nu .... Zippo lag gewoon dood in de kooi, eenzaam en alleen haar laatste adem uitgeblazen, dit knaagt aan me ....

Voor Marjolein hebben we afgesproken dat zij dit verlies ook een plaatsje gaat geven en in de tussentijd wacht op het nestje van Kouros & Lou Lou. Als die eenmaal veertjes hebben mag zij als eerste een popje uitkiezen.  :D

====

Gisteren na de Sherborne-therapie met Jasper op zijn school ben ik nog even op de koffie gegaan bij een andere moeder, toen ik even over 12 uur thuis kwam met Sanne en Thomas die ik op de terugweg had opgehaald, werd ik blij verrast. Ed hadden 2 leegstaande kweekkooien helemaal voor me schoongeschrobd.  :D :-*

In de eerste kooi zitten nu Armani & Princess.


Armani


Princess

Van de week ontsmet ik nog even de lege blokken en mogen zij 2 nestjes krijgen. Hopelijk hebben ze meer geluk als vorig jaar, toen werd er uiteindelijk maar 1 jong geboren.  ::)

In de andere kooi, de Jockkooi, zitten nu Jim & Ashley (Xoe van het X-nest).


Jim


Ashley

Zij mogen kijken of ze elkaar leuk vinden en een koppeltje willen worden.  ;)

Ashley was gisteren mooi op gewicht gebleven, ik zag ze ook regelmatig samen eten  :) ook slapen deden ze naast elkaar, het is een leuk stelletje samen. Uiteraard krijgen zij geen blok.  ;) Pas als Ashley 1 jaartje oud is.

====

* Xante is klaar voor vertrek en zal waarschijnlijk a.s. zaterdag gehaald worden.

* Xion eet al ook een paar daagjes zelf en krijgt al een paar daagjes geen pap.

* Zilver, Zoëy en Zaza eten ook al goed zelf en ik verwacht nog een dag of 4-5 en zij mogen net als Zilver trouwens verhuizen naar hun nieuwe baasjes. :D

* Ayo, het tweede jong van de A-tjes heeft tot nu toe nog steeds geen oranje in zijn wangen, ik vind het nog te vroeg om haar/hem geelwang te noemen maar zolang er geen oranje zichtbaar is, ben ik blij. ;D

====

De 5 eitjes van Kouros & Lou Lou ontwikkelen zich goed, over een weekje ligt daar alweer het eerste donsje als alles goed mag gaan. ::)

Van Gils & Perle hebben sinds vandaag 2 eitjes, volgens mij 2 niet bevruchte eitjes. Van Gils, het wildkleurtje wat hier in de tui op mijn hoofd kwam geland en is blijven wonen, heb ik namelijk nog nooit zien wippen. ;) Ze hebben het wel gezellig samen, zitten saampies in het blok en als Perle alleen broedt, houdt Van Gils de wacht op het blok. Zou wel jammer zijn als ze geen jonkies krijgen. Misschien het volgende kweekseizoen of anders een keer pleegeitjes. Nu heb ik die helaas niet voor ze. :)

===

Ik ga weer wat doen, nogmaals bedankt voor het meeleven na de dood van Zippo. :-*

Tot laterzzz!!!!  



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Super lieve man heb jij dan zeg...

Ben benieuwd hoe het allemaal weer gaat lopen bij je en wacht in spannig af op de volgende reeks jongen en prachtige foto's he he.


Ja verkleed naar school gaan dat zou mijn dochter elke dag wel willen.

:-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Sassie

Arme Zippo....  :-\

Maar wat een leuke foto's en wat goed dat het met de a-tjes helemaal naar wens gaat  ;)

Saar

Ik heb een vraagje over de wangetjes van Giorgio...
Zijn die een heel stuk lichter van kleur dan die van je andere valkjes?

Bij mijn Harry ( het valkje dat ook werd geboren met gele wangetjes.... ::)) kwamen ze ook anders van kleur terug nadat ze waren geplukt.. alleen zijn ze niet mooi rood, maar eerder oranje :o Dit viel me op toen ik op de wangetjes lette van t wildkleurtje wat ik pas heb verkocht ::). Ben benieuwd of het bij jou ook zo is... :)

Anke

Hoi Caroline,
Mooie update weer :)
Wat lief dat ze de kweekkooien voor je hadden geschrobt!!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Citaat van: Saar op  9 februari 2010, 12:41:59
Ik heb een vraagje over de wangetjes van Giorgio...
Zijn die een heel stuk lichter van kleur dan die van je andere valkjes?

Bij mijn Harry ( het valkje dat ook werd geboren met gele wangetjes.... ::)) kwamen ze ook anders van kleur terug nadat ze waren geplukt.. alleen zijn ze niet mooi rood, maar eerder oranje :o Dit viel me op toen ik op de wangetjes lette van t wildkleurtje wat ik pas heb verkocht ::). Ben benieuwd of het bij jou ook zo is... :)



Giorgio & Anaïs een paar weken geleden ....


Giorgio & Anaïs een jaar geleden, voor de eerste rui van Giorgio waarbij hij zijn pareltjes verloor en zijn gele wangen.  ::) ::)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Saar

Die zijn idd echt rood :o Moet je het verschil zien met Harry ::)


En nee, dit is niet vertekend door de flits..
Ze hebben echt die kleur... ::)
Begin zo langzamerhand grijze haren te krijgen van die wangetjes die veranderen van kleur :P