## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Caroline,
Wat een mooie update weer.
Fijn dat het met de valkjes allemaal goed gaat.
Nu jij nog even beter worden!!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

patty_dordtse valkjes

Tuurlijk heb ik je update gelezen

ik ben niet altijd ingelogt maar ik lees altijd bij hoor... :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Jan1988

He Caroline!

Erg leuk Dagboek! Kan niet wachten tot ik mijn eigen valkje krijg!

groetjes Jan

Dierenfreackske

Hoi Caroline, hopelijk voel je je al een beetje beter vandaag, alvast nog beterschap, toppie dat het zo goed gaat met alle valkjes! Grtjs. Ann



☺ Pita ☺

Jha ja ik heb het toch gezegd dat wordt een goed pappaatje :D

Caroline



Jawel hoor, vandaag weer een beetje beter nog flink verkouden maar de hoofdpijn is naar de achtergrond.  :)

Toen ik vannacht langs de grote kooien in de huiskamer liep om naar bed te gaan hoorde ik PLOP!!!!

Toen ik keek had Diégah vanaf 140 cm hoogte een eitje gedropt.  :o

Nu had ik dit al weer verwacht, zij en Queenie hadden immers allebei al eitjes gelegd en nu ik ze zijn verhuisd is hun cyclus wel doorbroken maar de eitjes die ze nog in zich hebben moeten er toch nog uit.  :)

Het eitje was kapot en heb ik weggegooid .... trouwens de 2 eitjes die ik van Queenie eerder deze week vond in het grit bakje waren ook vanat de tralies laten vallen, deze waren ook geschuurd zag ik bij latere inspectie.  ;)

Het eerste eitje van Diégah ligt bij Kouros & Lou Lou en kan ik vandaag waarschijnlijk schouwen samen met het vierde eitje van hun zelf.

Ik ga nu even de kinderen naar school brengen en zal straks even de vele mailtjes en immetjes die ik de afgelopen 3 dagen kreeg beantwoorden, door 2 avonden niet lekker zijn en een avond cursus ben ik verschrikkelijk achter met dat soort dingen.  :-\

Als ik nog tijd over heb plaats ik de foto's - al zijn ze al erg verouderd - die ik maandag maakte. Ik probeer het weekend weer even nieuwe te maken. Met name de A-tjes zijn heel erg gegroeid en de geplukte Z-tjes hebben alweer heel veel nieuwe veertjes gekregen.  :D

Dus .... tot straks!!!!  8)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Caroline...wat fijn dat de geplukte Z-tjes nieuwe veertjes krijgen...en het A-nestje zo is gegroeid al ...Yess....waar eitjes schouwen...ben benieuwd hoor! Grtjs. Ann



Ida

Hi Caroline,

Fijn dat je weer opgeknapt bent, maar pas goed op jezelf  ;)
Wat fijn dat je Z-tje weer in de veren zitten, ik weet hoe fijn dat is om te zien. Ben zeer benieuwd naar nieuwe plaatjes van je A-tjes - zijn vast al flink gegroeid.

Hier alles oke met je kleine Rico.
Ontdekt inmiddels de vele dingen buiten de kooi, vooral de laptop vindt hij prachtig ! Zit nu -terwijl ik dit berichtje maak- bovenop mijn hoofd zichtzelf te poetsen na een lekkere douche  ;D
Het is zo'n lieverd, wil heeeeeeeeel graag bij me ziten en zoals je zelf al schreef, zit ie heel graag in mijn nek tussen mijn haren.
Klimmen gaat goed, vliegen dat begint te komen en eet nog steeds goed zaadjes en trosgierst. Probeer nu ook wat andere lekkernijen aan te bieden maar meneer heeft niet zo'n trek in gezonde fruithapjes of stukje brood - komt vanzelf als hij dat wil.

Ik zal binnenkort weer nieuwe foto's maken - zie je wel weer verschijnen.
Groetjes en een hele dikke knuffel van Rico :-*





Caroline



Hoi Ida, leuk om weer even ene update te lezen over kleine Rico.

Super dat hij het zo goed doet en dat het nog steeds zo'n knuffeltje is.  :D

Snoepen komt inderdaad meestal wel, hier zijn het overigens ook niet zo'n fruiteters maar zijn ze wel gek op rauwe groente, denk aan andijvie, spinzaie, sla, soepgroente, broccoli, natuurlijk alles in kleine mate, 1 blaadjes spinazie klein geknipt is al voldoende. Gewoon mee laten eten met de pot maar dan natuurlijk alles niet gekookt. Eten we hier verse spinazie gaat er wat af voor de valkjes, eten we broccoli of bloemkool, idem dito. Andijvie heb ik sowieso altijd in huis, dit krijgen de koppels met jongen elke dag. En wat ik ook altijd deed is, als we rijst of een pastasoort(denk aan spaghetti of macaroni) aten, hier voor er saus over heen ging, hier een bakje voor de valkjes van apart houden. Dit uiteraard wel gekookt. Je kunt het zelf in de koelkast bewaren en enkele dagen aanbieden. Hier vinden ze het heerlijk. Nu met zoveel valkjes en 4 kinderen die met met de pot mee eten, is het geen doen meer om het van onze maaltijd af te halen. Ik kook nu voor de valkjes en hun jongen apart. Om de paar dagen een flinke bak notenrijst gemengd met meergranenrijst. En een bak allerlei soorten pasta's door elkaar, meergranen en tricolore macaroni, van die gedraaide spaghetti (ben de naam kwijt) in eier en meergranen vorm, sliertjes spaghetti en spinazie spaghetti, ze vliegen erop af, de koppels elke dag weer en brengen hun jongen er de eerste weken mee groot samen met eivoer, brood en gekiemd zaad, de andere valkjes krijgen het 2 x per week, anders worden ze echt te dik.  8)

Een hele dikke knuffel voor mijn kereltje, liefs Caroline

PS. ik kijk uit naar de foto's!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: Jan1988 op  3 februari 2010, 23:15:47
He Caroline!

Erg leuk Dagboek! Kan niet wachten tot ik mijn eigen valkje krijg!

groetjes Jan


Dank je wel, Jan.  :D

Ik zag je immetje al en beantwoord het zo even.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



Hihihihi!!!!

Vanmiddag is het fototijd!!!!

Net mijn mailtjes beantwoord, nu nog even mijn immetjes, daarna even mijn huisje een beurtje geven en dan even Sanne en Thomas ophalen voor een bammetje.  ;)

Als die weer op school zijn plaats ik de foto's.  :D

Alvast een kleine update over de jongen voor de toekomstige baasjes.  ;)

* Xenox, Xante en mijn Ashley eten sinds 2 dagen zelfstandig en blijven keurig opgewicht. Laten ze dit de komende dagen ook zien mogen ze na zaterdag verhuizen.  :D

* Zilver, Xion, Zoëy, Zaza en Zippo gaan ook steeds meer zelf zaadjes eten, zij krijgen vanaf vandaag nog maar 1 x pap, 's avonds rond 22.00 uur, dan kunnen ze de hele dag oefenen en lukt het nog niet helemaal hoeven ze niet met een leeg maagje naar bed.  ;)

* De Benjamin van het stel, Zora, krijgt nog 2 x per dag en heeft dit ook nog echt nodig.

* Mijn Vlindertje woog gisteren 101 gram, een echt dikkerd wordt het.  8)

* De A-tjes doen het ook super!!!!

- Alpha is niet zoals ik dacht cinnamon maar een bonte opaline wildkleur.  ::) Geslacht (nog) onbekend.

- Ayo is zeker een cinnamon opaline, kleur wangen en geslacht nog onbekend.

- Amore is een opaline wildkleur, geslacht ook nog onbekend.

In principe ga ik ervan uit dat papa Giorgio split geelwang is, wat betekend dat alle cinnamonnetjes geelwangen kunnen zijn. Maar .... zolang ik geen wangen heb gezien van de wildkleurtjes, is er nog niks zeker.  ;)

* Kouros & Lou Lou hebben 4 bevruchte eitjes .... het eitjes van Amor & Diégah zie ik (nog) niks in, misschien morgen, misschien is het niet bevrucht.  ;)

Tot straks ....  8)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Ida

Thanks voor het uitgebreide menu  ;D zal straks eens wat lekkers voor hem maken, heb nog notenrijst staan dus komt helemaal goed  ;)

Kom straks weer foto's kijken !
doei doei

hilde

ik wacht geduldig op de fototijddddddd   ;D   ;D   ;D


groetjessss

Caroline



* Het X-nest maandag 1 februari *

* Xenox * Xante * Xoe * Xion *





Xenox wordt straks Rocky en gaat bij Adem en zijn gezin wonen.  :D


Rocky --> "Ben ik niet mooi??"


Rocky eet al 2 dagen zelf en als hij zo goed blijft eten mag hij zondag verhuizen.  :)


Rocky netjes opgestapt.  ;)


Rocky :-*


Xante, blijft Xante heten en gaat straks bij iemand van het forum wonen die al een valkje van me heeft. :D


Xante eet ook al 2 dagen zelfstandig, ook zij zal snel verhuizen naar haar nieuwe baasjes. :D


Xante


Xante


Xante


Xante :-*


Xoe .... mijn verjaardagscadeautje Ashley. ;D


Ashley eet ook al erg goed, als zij goed op gewicht blijft, ze woog gisterenavond 100 gram, mag zij gaan samenwonen met Jim, zie rechts in mijn handtekening. ;)


Ashley zit hier en daar wat onder bloed vegen dit is van haar vriendinnetje, Vlinder. Die had een veer gebroken en mijn 2 witte meisjes slapen altijd naast elkaar. ;)


Ashley


Ashley :-*

Sophy was mee in de kweekkamer foto's maken en wilde kussen en knuffelen met haar vieze verkouden snoetje ....


Ashley en Sophy


;D ;D


Xion wordt straks Jaylin en gaat bij Helga en haar gezinnetje wonen, waar ook al Angel en Milow van het W-nest wonen. :D


Jaylin kreeg t/m gisteren nog 2 x per dag pap, vanaf vandaag gaan we het een beetje moeilijker maken, ze krijgt nog maar 1 x en zal dus zelf op zoek moeten gaan. Zij blijft sowieso tot 20 februari bij me want haar nieuwe baasjes gaan eerst nog even lekker op vakantie. :)


Jaylin


Jaylin


Jaylin :-*

Vorige week dinsdag, op Thomas zijn verjaardag, vloog Jaylin uit het blok, ik maakte daar een paar foto's van maar plaatste die nog steeds niet.

Bij deze dus ....







Als laatste een foto van mijn eigen Vlindertje .... helaas altijd met knipperende oogjes, albinootjes en andere roodoogjes kunnen niet zo goed tegen flitsers.



Tot straks met meer foto's!!




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.