## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Saar

Ben ik op marktplaats aan t neuzen...
Kom ik deze advertentie tegen:klik
Moest meteen aan jouw Binky denken ::)
Groetjes Saar :-*

Caroline

Ach gossie .... die lijkt inderdaad wel wat op Binky ....  :-*

Wat een scheetje, zielig hoor.  :-\

===

Iedereen bedankt voor het duimen en de lieve berichtjes.  :-* :-* :-*

Net even flink aan de gang geweest met de valkjes, voor de valkjes en in de kweekkamer, alles is weer spik en span in zoverre het gaat met 5 broedkooien met een blok erin, dan is het toch allemaal wat proffesorisch schoonmaken maar het ziet er in ieder geval weer netjes uit.  ;)

Helaas was er zaterdagavond, gewoon terwijl wij tv zaten te kijken en er niks aan de hand was weer een kleine korte paniek, de 3 gewonde valkjes, Rocky, Nina en Armani hadden hun wondjes een beetje opengestoten maar niets ernstigs. Coco had schrikrui aan één kant en verloor daar al haar slagpennen  :-\ .... Naomi, Jim en JOOP! hadden aan de vleugelboogjes kleine wondjes.  :-\

Dit zie je helaas vaker, meerdere paniekbuien achter elkaar, lijkt wel of ze dan schrikkeriger zijn.  :-\ Gelukkig lijken ze er allemaal geen last van te hebben.  :)

Even een tussenstandje over de kooien in de kweekkamer.

* In de grote lummelenkooi zitten nu Uniek, Ushi, Ulani & Ugly. Ze doen het goed, ik probeer ze zo veel mogelijk aandacht te geven om ze lekker tam te houden. Op een nieuw pennetje hier en daar zitten ze alle vier weer volledig in de veren en al zeg ik het zelf  ::) ze zijn prachtig!!  :-*
Als het goed is wordt vandaag de post verwerkt en krijgt Gendika morgen de veertjes binnen. Ik zal woensdag even bellen of ze al meer weten.  ;)

* Dior & Cartier trekken steeds meer naar elkaar toe, Dior doet nu echt het versierfluitje, Cartier gaat regelmatig kippetje zitten maar dit begrijpt Dior nog niet, wel kroelen ze dagelijks lekker met elkaar, het is een lief stelletje.  :-*

* Amor & Diégah hebben dus 4 bevruchte eitjes, de eerste ligt bij Giorgio & Anaïs en verwacht ik woensdag een donsje uit, het is al aan het tikken. Het tweede donsje wat dus gewoon bij Amor & Diégah geboren gaat worden verwacht ik donderdag/vrijdag.  :D En zo natuurlijk om de 2 dagen nog 2 donsjes, de eitjes ontwikkelen goed.  :)

* Eros & Perle verzorgen Vince, Violet, Vlinder en Valentijn erg goed maar daar is dan ook alles mee gezegd ....  :-\ Eros plukt werkelijk alle veren eraf, hij heeft nog niet eerder zo erg geplukt.  :'( Ik kijk het even aan en blijft hij het zo voortzetten ga ik de zorg met 4 weken volledig over nemen. Eros uit de kooi halen is namelijk geen optie, dan wordt Perle zo gek dat ze de jongen verwaarloosd en niet meer te eten geeft, ze blijft dan tijgeren door de kooi.  :-X Wat ik volgend kweekseizoen doen met dit koppel, weet ik nog niet .... misschien gaan ze wel vroegtijdig in de vut.  >:(

* Kouros & Lou Lou verzorgen hun 4 pleegkindertjes (van Amor & Diégah) SUPER!!!! Keurig verdelen ze de taken en de kropjes zijn de hele dag keurig gevuld.  :D De jongen worden gelukkig ook niet geplukt waarmee ik natuurlijk erg blij ben.  :D

Even een paar kleine gokjes ....

- Wayan wordt een getekend mannetje met hier en daar een foutje maar wel erg mooi!!!

- Wonder (helaas voor mij  :'( ) wordt een bijna Clear pied witmasker POPje. Hij wordt helemaal wit met een paar grijze veertjes op de rechterschouder en verder komt er nog niks grijs door.  :D Alleen volgens mij wordt het cinnamon dus een popje .... ik had zo graag zo'n mannetje gehouden.  :'( :'(

Wiebe en Wobke kan ik nog niets over zeggen.  ;)

* Giorgio & Anaïs hebben dus nog een eigen geelwangeitje, dit verwacht ik 18 december een donsje uit. Het eitje is beschadigd maar het ontwikkeld verder goed met het likje nagellak erop.  :D ZIj kregen al een pleegeitje van me van Amor & Diégah, dit donsje verwacht ik, ik schreef het al, woensdag, het tikt al.  :D Als ze deze 2 donsjes goed verzorgen, Giorgio is immers geelwang, krijgen ze ook het eerste eitjes van Unique & Queenie van me, dan mogen ze 3 donsjes grootbrengen.  ;)

* Unique & Queenie hebben weer 5 bevruchte eitjes, het eerste donsje verwacht ik volgende week maandag maar ik schreef het al, deze komt waarschijnlijk bij Giorgio & Anaïs uit zijn eitje.  ;)

Jullie zijn weer helemaal op de hoogte .... ik ga mijn 2 oudste kindertjes ophalen voor een boterhammetje.

Tot later .... met nog een paar fotootjes van de donsjes en meer.  8)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

amazingleeuwtje

Ohhhhhhh ik wil mijn kleutertjeeeeeeeeeeeee ;) ;)...

Kan niet meer wachtuh!!!!!!

patty_dordtse valkjes

hopen op een WONDER  dan  ;D

Ben er benieuwd naar de uitslag van je veertjes.

afwachtend op foto'tjes
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

*Manon*

Hoi Caroline,

Leuke updeet weer, ben weer helemaal op de hoogte  ;D

Jammer dat Wonder een popje is, nu maar duimen voor Wiebe of Wobke... laat dat dan het mooie mannetje zijn die je zelf kunt houden...  ;)

Balen dat Eros zo plukt.... wat een grappenmaker is dat zeg om zijn kinders zo toe te takelen...  :-\ :-\

Groetjes!!

Caroline

Citaat van: *Manon* op 14 december 2009, 15:31:49
Hoi Caroline,

Jammer dat Wonder een popje is, nu maar duimen voor Wiebe of Wobke... laat dat dan het mooie mannetje zijn die je zelf kunt houden...  ;)

Groetjes!!

Helaas .... Wiebe en Wobke kunnen NOOIT het mooie WITMASKER mannetje worden wat ik zo graag wil voor Nina .... het zijn namelijk gele donsjes.  :-\

Maar .... Amor & Diégah hebben weer 4 nieuwe bevruchte eitjes, dus 4 nieuwe kansen.  8)

Laterzzzzzz.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

patty_dordtse valkjes

Hahaha Nieuwe kansen nieuwe rondens hihi LOL

;D ;D
jonge valkjes te koop

Marian

Hoi Caroline,

Fijne update! :D
Wel jammer van Wonder, maar zij zal vast een wonder popje worden :-*
Ook wel spannend voor woensdag, of je alle mensen blij kunt maken...
Ach en Dior en Cartier, verloopt prima toch, niet als vuurwerk, maar met een lang voorspel, niks mis mee toch  :P ;D

Fijne avond, groetjes Marian

Caroline

* Uniek * Ushi * Ulani * Ugly *

---> 12 en 14 december 2009 <---

Ik schreef het al .... afgelopen zaterdag heb ik de borstveertjes getrokken van Ushi, Ulani & Ugly en ze voor geslachtsbepaling d.m.v. DNA-analyse naar Gendika gestuurd. Ik was eigenlijk van plan ze een keer naar ADC-Holland te sturen maar aangezien de jongen zelfstandig zijn en weg mogen en Gendika meestal binnen een paar dagen de uitslag heeft en ADC-Holland er als je pech hebt 3 weken over doet heb ik toch weer voor Gendika gekozen, dan maar € 6,= per valkje meer.  ;)

Meteen na het veertjes-trek-avontuur stond er een schone grote lummelkooi voor de U-tjes klaar, dat vonden ze maar vreemd.  :o

Ulani en Uniek

Ugly en Ushi

De volgende foto's heb ik net gemaakt .... hierbij beleefde Ulani nog een hachelijk avontuurtje .... ze viel tussen de kast en de muur in, zo'n 5 cm brede ruimte, een ruimte waar ik zelf helemaal niet bij kan komen .... gelukkig kon ik haar met een stokje toch de goeie kant op krijgen en bevrijden.  :)

Uniek

Uniek

Uniek

Uniek

Ushi

Ushi

Ushi

Ushi

Ushi

Ulani schrok elke keer van de flits.  :o

:-\

Ulani

Ulani

Nog een beetje rode oogjes van haar avontuur .... Ulani

Ugly

Ugly

Ugly

Ugly

Deel 2 met de V-tjes en de W-tjes en .... Fleur en Kippie.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

☺ Pita ☺

Nou als ik het zo lees Caroline is tie pss zoals zijn broer en komt
dat voeren van Giorgio ook wel goed hoor ;)
Ben zo benieuwd he? :D

Always look..

Caroline

* Vince * Violet * Vlinder * Valentijn *

---> 14 december 2009 <---

Zoals bekend in mijn boekje, Eros heeft zijn 4 jongen van het V-nest verschrikkelijk geplukt. Nu weet ik wel dat dit weer aangroeit maar zeg nu eerlijk .... het ziet er toch niet uit voor de foto.  :-X :-\ :'(

Maar om nu helemaal geen foto's te maken vind ik ook niet leuk vandaar van elk V-tje een foto in mijn hand, valt de schade ietsepietsie minder op.  ::)

Vince  :-*

Violet  :-*

Vlinder  :-*

Valentijn  :-*

Ze zijn nu misschien niet mooi maar wel heel erg lief.  :-*

* Wayan * Wonder * Wiebe * Wobke *

---> 14 december 2009 <---

Wayan  :-*

Wayan

Wonder  :-*

Wonder  :o

Wiebe  :-*

Wiebe .... wordt ook mooi.  :)

Wobke  :-*

Wobke .... nog geen tekening te zien.  ;)

===

Vanavond toen ik terug kwam uit mijn kweekkamertje lagen Kippie en Fleurtje tegen elkaar bij Ed te slapen, zo lief .... die foto's met helaas was opgelichte oogjes van Fleurtje wilde ik jullie niet onthouden.  ;)

:-*

Helaas had onze Fleur vandaag weer een wat mindere dag .... gisteren is ze naar puppy-cursus geweest, dit was geen probleem zolang ze maar niet onder invloed was van de pijnstiller, ze moest wel zelf voelen tot hoever ze kon gaan en ver verder heeft ze gisteren de gewone wandelingen buiten gemaakt .... dit was duidelijk nog teveel.  :-\ Vandaag had we weer bij bepaalde bewegingen wat pijn, ook liep ze na een dutje eventjes mank en met een gekrompt ruggetje. Door de pijn trekt ze haar buikje in.

Ik heb haar toen toch maar weer een pijnstiller gegeven en vandaag zijn we niet wezen wandelen .... eerst maar helemaal genezen. Dat wandelen kan ze altijd nog, toch??

Voor straks .... lekker slapen.  :-*

PS. Valentijn en één van zijn albinozusje zijn nog te reserveren.

Ook enkele jongen van het tweede nest van Amor & Diégah en van Unique & Queenie zijn nog te reserveren.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Always look..

patty_dordtse valkjes

Ben verliefd  :-X

ach carolien we weten wie de dader  :P is dus wees niet boos op hem komt allemaal wel goed met de veertjes ....

jonge valkjes te koop