## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline

13 november 2009, 10:48:18 #6165 Last Edit: 13 november 2009, 10:52:57 by Caroline

Kweekkamernieuws, 13-11-2009

* Amor & Diégah *

Eerste ronde, 4 pleegkinders, de T-tjes  :D

Tweede ronde, 4 eitjes --> liggen bij K & L ;)

Amor & Diégah hebben het nog steeds druk met Tiara (Jasmijn), Tiamo (Euro), Thunder & Twister (Sero) die nu tussen de 4 en 5 weken oud zijn maar tussendoor wordt er ook nog gewipt. Resultaat --> op dit moment 4 eitjes van de tweede ronde waarvan zeker eitje 1 en 3 bevrucht is. Alle 4 deze eitjes liggen bij hun oudste zoon, Kouros en zijn poppetje Lou Lou, die hadden voor de tweede ronde weer onbevruchte eitjes. Zo kunnen zij toch een nestje groot brengen en .... er gaan geen eitjes verloren waarin getekende (witmasker) jongen zitten. ;) Want zowel Amor als Diégah broeden maar af en toe op de eitjes, als ze het even niet te druk hadden met de pleegkinderen dus deze eitjes zouden nooit goed ontwikkelen. Eitje 2 kan ook nog bevrucht zijn want eitje 1 -2 -3 gingen tegelijk naar Kouros & Lou Lou, 10 november en kan iets langzamer ontwikkelen. :)  Eitje 4 is pas gisteren gelegd dus nog te vroeg om wat te zien. ;)

Eitje 1 --> 6 nov. gelegd = BEVRUCHT --> 28 nov. donsje verwacht bij Kouros & Lou Lou :D
Eitje 2 --> 8 nov. gelegd = ??
Eitje 3 --> 10 nov. gelegd = BEVRUCHT --> 28 nov. donsje verwacht bij Kouros & Lou Lou :D
Eitje 4 --> 12 nov. gelegd = ??

Hieronder de verwachte jongen die dus bij Kouros & Lou Lou geboren gaan worden maar van Amor & Diégah zijn. ;)

Amor: bont cinnamon split voor witmasker {X1:  opaline}  
Diégah: bont opaline split voor witmasker  

Zonen:
13% bont witmasker opaline split voor {X1:  cinnamon}
13% bont witmasker split voor {X1:  cinnamon} {X2: opaline}
13% bont opaline split voor {X1:  cinnamon}
13% bont split voor {X1:  cinnamon} {X2: opaline}
25% bont opaline split voor witmasker {X1:  cinnamon}
25% bont split voor witmasker {X1:  cinnamon} {X2: opaline}  

Dochter:
13% bont witmasker cinnamon opaline
13% bont witmasker cinnamon
13% bont cinnamon opaline
13% bont cinnamon
25% bont cinnamon opaline split voor witmasker
25% bont cinnamon split voor witmasker

Bijna al hun jongen zijn getekend(primrose).

* Eros & Perle *

Eerste ronde, 4 jongen liggen bij Amor & Diégah. :D

Tweede ronde, 4 eitjes. :D

Hun eerste 4 jongen, 2 albinomeisjes en 2 witmaskerjongetjes liggen dus bij Amor & Diégah. Thunder blijft trouwens Thunder heten en heeft pareltjes gekregen, Twister, nu Sero is een witmasker man split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon opaline}. Meteen nadat ik de 2 witmaskertjes bij hun ouders had weggehaald omdat deze zo geplukt werden begonnen Eros & Perle aan een nieuw nestje. Op dit moment liggen daar 4 eitjes waarvan de eerste 3 zeker bevrucht zijn. :D Eitje 4 kan ik nog niks zien, dit is van gisteren. ;)

Eitje 1 --> 6 nov. gelegd = BEVRUCHT --> 24 nov. donsje verwacht :D
Eitje 2 --> 8 nov. gelegd = BEVRUCHT --> 26 nov. donsje verwacht :D
Eitje 3 --> 10 nov. gelegd = BEVRUCHT --> 28 nov. donsje verwacht :D
Eitje 4 -->  12 nov. gelegd =??

Bij de data dat ik de donsjes verwacht ben ik uitgegaan van 18 dagen, soms komen de donsjes hier al na 17 dagen broeden, soms ook pas dag 19.  ;)

Eros: witmasker lutino split voor {X1: opaline} = albino MAN
Perle: bont witmasker cinnamon opaline POP

Zonen:
50% witmasker opaline split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
50% witmasker split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon opaline }

Dochters:
50% witmasker lutino opaline split voor bont
50% witmasker lutino split voor bont

* Kouros & Lou Lou *

Eerste rond, 4 lege eitjes.

Tweede ronde, 3 lege eitjes.

4 pleegeitjes gekregen van Amor & Diégah. ;D

Balen balen balen, ook alle 3 de eitjes van de tweede ronde van Kouros & Lou Lou zijn niet bevrucht. Ik weet ook niet goed wat ik eraan kan doen, ze wipwappen nu wel alleen Lou Lou blijft lopen tijdens de "daad" en dit terwijl ze het toch wel wil, het is niet om eronderuit te komen ....
Hopelijk is het onervarenheid en zal ze in de toekomst stil blijven staan zodat Kouros raak kan schieten. ;D

Oom ze toch een nestje te geven zodat ze niet weken voor niks in een blok hebben zitten broeden met zijn tweetjes was het een mooie oplossing om de 4 eitjes van Amor & Diégah die anders toch verloren gingen bij Kouros & Lou Lou neer te leggen. Hun 3 eigen eitjes heb ik verwijderd omstebeurt en nu broeden ze dus alleen op de 4 pleegeitjes waarvan en dat vind ik echt super voor ze in ieder geval 2 bevrucht zijn. :D

Voor de mutaties en wanneer de jongen verwacht worden is terug te lezen bij Amor & Diégah, helemaal bovenaan dit berichtje. ;)

* Unique & Queenie *

Eerste ronde, 5 jongen, helaas 1 (Unno) overleden.

Unique & Queenie verzorgen nog steeds hun goed. :D Helaas plukt Unique ze nog steeds en worden de ruggetjes/vleugeltjes toch hier en daar wat kaal. Altijd balen om te zien. Maar goed, als dit alles is ... kan ik ermee leven. ;)

Uniek = een bonte witmasker MAN
Ushi = een bonte opaline witmasker MAN of POP
Ulani = een bonte witmasker MAN of POP
Ugly = denk ik ;) een bonte opaline witmasker MAN of POP maar dit is nog meoielijk te zien.

Volgen mij zit er in ieder geval GEEN bonte cinnamon witmasker popje bij deze ronde.

Unique:bont witmasker split voor {X1:  opaline} {X2: cinnamon}
Queenie:bont witmasker opaline  

Zonen:
50% bont witmasker opaline
50% bont witmasker split voor {X1:  cinnamon} {X2: opaline}  

Dochters:
50% bont witmasker opaline
50% bont witmasker cinnamon

* Giorgio & Anaïs *

Eerste ronde, erg veel interesser in het blok.

Giorgio & Anaïs wipwappen nu dagelijks meerdere malen per dag, ook zitten ze veel en lang in het blok allebei. Er zijn nog geen eitjes (onderweg). Maar zal me niks verbazen als die snel gaan komen. :)

Hieronder ook even de berekening van hen ervan uitgaande dat Girogio geelwang is. Hij werd geboren met gele wangen maar na de eerste rui werden ze oranje. Zijn moeder is een geelwang dus hij is sowieso split geelwang. ;) Dan krijg je dezelfde jongen maar in een kleine percentage geelwang. :)

Anaïs:bont cinnamon gepareld
Giorgio:gepareld geelwang split voor bont {X2: cinnamon}

Zonen:
25% gepareld split voor bont {X1:  geelwang} {X2: cinnamon}
25% cinnamon gepareld split voor bont {X1:  geelwang}
25% bont gepareld split voor {X1:  geelwang} {X2: cinnamon}
25% bont cinnamon gepareld split voor {X1:  geelwang}

Dochters:
25% gepareld geelwang split voor bont
25% cinnamon gepareld geelwang split voor bont
25% bont gepareld geelwang
25% bont cinnamon gepareld geelwang

Hopelijk zullen enkele bonte dochters getekend(primrose) geelwang zijn.

Iedereen weer bedankt voor de berichtjes en het lezen.

Alvast een heel fijn weekend met voor degene die nog kleine kinderen hebben, veel plezier tijdens de intocht. :D

Hopelijk tot snel .... met foto's!!  

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Marian

Ik duim voor ...

En doe maar lekker op je gemak wat betreft de foto's hoor!
Hihi, wij wachten toch wel!! ;D ;D ;) :-*

amazingleeuwtje

Goedemorgen Caroline,
Als eerste natuurlijk draai ik mijn duimen hard voor Sophy dat ze zondag opgeknapt is..
Jammer dat er voor jou nog geen bonte cinnamon witmaskertje bij zit deze ronde..
Er zitten weer mooie donsjes aan te komen, helemaal leuk om te volgen ;D...
Ushi of Ugly hahaha eerste wat ik dacht is *let op Ugly is en popje, ik schreef gelijk dat ik het helemaal geen mooie naam vond ;)* Spannie spannie ;D ;D ;D..
Leuke update doe lekker rustig aan, dikke knuf voor Sophy hoop dat ze zondag kan genieten van de Sint :-*

Goed weekend,

Liefs Syl

Dierenfreackske

Hoi , was leuk om te lezen, whaaaauuuuw, cinnamon bonte geparelde  geelwangetjes, en misschien ook nog getekend he, hoop dat je leuke en mooie donsjes gaat krijgen, hihi!

Ook heel leuk nieuws van de andere hoor,  je doet het super meid!
Grtjs. Ann

Landiej

Het gaat hard allemaal! Alweer nieuwe donsjes onderweg :o En een albinomeisje gereserveerd, zoals elders in een topic bleek :) Leuk dat je zo ook nog een kinderwens kan laten uitkomen :D

Marian

oepsie, de hond is wel errug groot uitgevallen zie ik nu :-\, ah maar hij is wel liefff ;)

*Yvon

Hoi hoi

Balen dat de eitjes van Kouros & Lou Lou weer niet bevrucht zijn.  :-\
Gefeliciteerd met de wel bevruchtte eitjes !!  :D
Ik ben ook ook wel erg benieuwd naar de jongen van Giorgio & Anaïs.  ;)

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

anika_en_spirit

Heey Caroline,

Ach, arme Sophy! Mijn duimen draaien overuren. Hopelijk kan ze gewoon mee naar de intocht van de oude goedzak, dat is ook zo leuk! Beterschap voor je kleine meisje :-*

Wat een super kweekkamer nieuws allemaal! Binnenkort nog meer kleine, lieve, schattige, leuke, ieniemienie donsjes, heerlijk :D!

Hoe gaat het met mijn kleine kanjer? Geef hem maar een hele dikke  :-* :-* van mij!

Fijn weekend :D.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Caroline

14 november 2009, 11:11:57 #6173 Last Edit: 14 november 2009, 11:17:37 by Caroline

Even snel .... bedankt voor de lieve en leuke berichtjes.  :-*

Sophy lijkt minder heftig ziek te zijn dan Sanne en Thomas, eigenlijk net als Jasper, even wat koorts, wat hangerig en huilerig maar niet echt ziek.  :) Als het zo goed blijft gaan kan ze morgen zeker mee.  :D

Straks eerst nog even kijken naar de intocht op TV .... pffffh, als hij maar niet wegwaait .... jeetje, wat waait het hier.  :o

Om 13.15 uur moet Thomas lange baan zwemmen, als hij dit goed doet mag hij volgende week zaterdag proefzwemmen en de zaterdag daarop diploma zwemmen voor B  :D

En morgen voor we naar de intocht gaan, ben ik eerst nog even met Sanne en Fleur naar de puppy babyklas.  :)

Verder is het hier druk en rommelig door van alles en nog wat .... wat betekend dat de vrije tijd die ik over hou uiteraard voor mijn beestjes is en ik dus online wat minder actief kan zijn.  :-\

Maar komt goed, ik probeer in ieder geval zo goed mogelijk het kweekkamernieuws op de schrijven zodat de mensen die nog op de reserveringslijst staan in ieder geval op de hoogte blijven en .... beloofd, wat er gebeurt, gebeurt er maar morgen maak ik even foto's van de T-tjes en de U-tjes.  8)

* Amor & Diégah hadden vandaag hun vijfde eitje wat ik ook bij Kouros & Lou Lou heb gelegd, die hebben nu dus alle 5 de eitjes van Amor & Diégah.
Hun pleegkinderen maken het goed .... de albinomeisjes Jasmijn en Euro worden wat minder gevoerd, dit is logisch, op die manier dwingen de ouders de jongen om zelf op zoek naar eten te gaan .... ik hou het in de gaten, mocht het te weinig zijn gaan ze apart in de grote lummelkooi en krijgen ze 2 x daags pap van mij.  ;) De 2 witmaskerjongens nemen het er lekker van in het bloken lijken eerst hun veren te laten groeien voor ze uitvliegen.  ;D Ze worden nog goed gevoerd en voetballen van tijd tot tijd met de eitjes wat gelukkig neppertjes zijn.  :P

* Eros & Perle hadden ook eitje 5 vandaag en .... de eerste 4 zijn sowieso bevrucht!!!!  :D

* Kouros & Lou Lou hebben dus 5 pleegeitjes waar zeker 1 en 3 van bevrucht is en goed ontwikkelen, eitje 2 volgens mij niet bevrucht is en in eitje 4 zie ik wel iets en zal ik morgen zekerheid hebben of het bevrucht is. Eitje 5 is vannacht pas gelegd door Diégah dus nog niks over te zeggen.

* Giorgio & Anaïs druk aan de wip maar nog geen eitjes.  ::)

* Unique  & Queenie heb ik ook weinig nieuw nieuws over, alleen dat volgens mij gisteren Ushi gisteren teveel uit het blok heeft gehangen om te bedelen en naar beneden was gevallen.  ;D Hij liep namelijk ineens op de bodem van de kooi .... een beetje te jong om al uitgevlogen te zijn.  :o Maar hij/zij zit nu weer lekker in het blok bij de rest.  8)

* Dior & Cartier hebben het gezellig samen en Dior is nu heel relaxt als ikmet mijn handen in de kooi kom na gezien te hebben dat Cartier ook niet in paniek raakt. Veel meer wil hij niet van mijn handen hebben en ik denk ook dat het niet veel meer zal kunnen worden. Ik heb echt alles uit de kast gehaald hij blijft in paniek raken voor mijn handen. Uiteraard blijf ik mijn best doen om zijn vertrouwen te winnen.  ;)

* Youp heeft het ook erg gezellig bij mijn ouders die erg blij met hem zijn. Hij heeft al vriendschap gesloten met Coco, de valkparkiet, in de kooi naast hem, wel veilig hoor, ze kunnen elkaar niet verwonden, er zit plexiglas tussen de kooien.  :D

Fijn weekend allemaal, liefssssssss  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

bobbie

Ik kom vanmiddag alles wel lezen hier Caroilne, nu zit ik aan de tv gekluisterd.

Waarom?   ;D Omdat Sinterklaas in de stad Schiedam is, en daar wonen Renzo, Jamie-lee en hun ouders. Ik zit dus te kijken of ik mijn kleinkinderen in beeld zie verschijnen.

Ze zijn op  "het stadserf", bij de stoel van Sinterklaas in de buurt. Je weet maar nooit of ze te zien zijn. :D

Doei, Nel :)

bobbie

Zo, hehe, eindelijk tijd om hier te reageren.

Gelukkig dat Sophy minder heftig ziek schijnt te zijn dan de andere kids waren. Desalniettemin heel zielig en vervelend, een kwakkelend kind. Beterschap voor haar. :-*

Jij verveel je ook geen moment he, jeetje wat een administratie/berekeningen/ruilingen/wiplessen/wegen etc bij jou hahaha.

Ik weet nog dat Cootje ook de eerste tijd aan de wandel ging met Pipo op haar rug. Later is dat allemaal goed gekomen.

Ik ben benieuwd wat er allemaal weer geboren gaat worden bij je, spannend hoor.

Btw, ik heb Renzo en Jamie-lee niet op tv gezien. Jolanda had mij gezegd op het Stadserf te gaan staan, maar daar bleek het zo druk dat ze bij de haven zijn gaan staan. De beelden van het Stadserf werden secuurder door mij bekeken dan aan de haven. Ze hebben het in ieder geval naar hun zin gehad. :D 8)

Succes met de kweek, Nel :)

sabine

Hoi Carolien,

Ik ben weer bij gelezen, ik liep een beetje achter.
Wat sneu dat mammakonijn is overleden :'(
Wat leuk dat Yoep een goed huisje heeft gekregen bij jou ouders. En ik heb genoneoten van de schattige foto's.

Prettig weeken!
Liefs Sabine

♪ Marlies

Gelukkig lijkt het met Sophie mee te vallen en kan ze morgen lekker mee naar Sinterklaas.
Leuke tijd, af en toe vind ik het wel eens jammer dat dat voorbij is. Ze willen nu echt niet meer mee. ::) :P Flauw hè ? :P

In je kweekkamertje gaat alles ook lekker z'n gangetje zo te lezen.
Laat Giorgio en Anaïs maar lekker oefenen, komt vanzelf goed. ::)

Fijn dat Joep het ook goed doet bij je ouders. :D
Omdat Joep nog een jonkie is, hoef je niet bang te zijn dat hij/zij iets bij het valkje doet hoor.
Op deze leeftijd zijn ze nog niet zo dat ze elkaar of andere vogels verwonden.
Als hij/zij straks eenmaal volwassen is weet het ook niet beter, en kan het best zijn dat ze de dikste maatjes worden.

Fijn weekend !!

Anke

Hoi Caroline,
Wat een heerlijke uitgebreide update heb je weer geschreven.
Wat jammer dat de eitjes van Kouros en Loulou niet bevrucht zijn.
Gelukkig kon je ze een paar pleegeitjes geven.
Veel plezier bij de intocht morgen!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Marian