## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline



:censuur >:( :-\ :'(

Ging het na 3 dagen 40 ° C koorts eindelijk weer de goeie kant op met Thomas, 2 dagen koortsvrij en 2 dagen lekker met de kinderen en de honden naar de bossen wezen wandelen .... vind ik hem net weer zo hangerig worden .... maar weer de thermometer uit de la gepakt, heeft hij weer 38,5.  :-\

Ik kijk het even een uurtje aan maar als hij weer boven de 39 ° C uit gaat, krijgt hij weer een paracetamolzetpil en ga ik langs de huisartsenpost .... de huisarts kan me wat met zijn mooie verhalen over de Mexicaanse griep .... ik weet niet meer wat ik ervan moet denken hoor.  :-X

Afgelopen donderdag is een peuter van 3 jaar 's morgens dood in haar bedje gevonden hier in Brabant.  :o Mankeerde alleen maar een Mexicaans griepje en moest thuis maar uitzieken met een paracetamolletje ....

Wat is wijsheid?? ???



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marian

Ja dat is een moeilijke :-\
Over het algemeen verloopt de mexicaanse griep vrij mild, het zal echter je kind maar zijn...
De ziekenhuizen lopen op de EHBO vol met ongeruste moeders (ouders) met kinderen.
Boven de 38,5, ziek, oorklachten, hoofdpijnklachten, keelklachten, warm/koud, rillen en zweten, zijn verschijnselen. Je zult ze zeker kennen.
Ik denk dat je moederlijke intuïtie een goede wegwijzer is!
De huisartsenpost kan ook best overgeslagen worden hoor ;) :-X
Sterkte! :-*

Liefs, Marian

amazingleeuwtje

Achjeeeeee nou Caroline ik ben het helemaal met Marianne eens...

Sterkte met Thomas

Liefs Syl

Anke

Hoi Caroline,
Ach jee, Thomas alweer koorts.
Hopelijk valt het allemaal mee.
Ik duim dat hij snel opknapt!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline



Bedankt meiden  :-* .... ik kijk het nog even aan.  ;)

Ik had Thomas net toch maar een paracetamolletje gegeven, het ging weer richting de 39 en hij voelde zich zo vervelend door de verkoudheid .... hij ligt nu lekker op de bank te slapen en hij is niet meer zo warm en klinkt rustig.  :)

Over een uurtje komt Ed thuis van het voetballen .... dan kijk ik weer even, vertrouw ik het niet, bel ik de huisartsenpost.

Marian, wat bedoel je met: "De huisartsenpost kan ook best overgeslagen worden hoor. "

Op zich ben ik helemaal niet zo naar de dokter rennerig maar door alles wat je in de media leest en hoort op het moment over de Mexicaanse griep weet ik het echt even helemaal niet meer, het maakt me erg onzeker ....

Aan de ene kant klinkt het heel logisch wat mijn huisarts zegt, aan de andere kant lees je dan de volgende dag in de krant dat de huisartsen onzorgvuldig met deze griep om gaan door mensen met zieke kinderen naar huis te sturen om uit te zieken met een paracetamolletje .... dit is precies wat mijn huisarts ook deed ....

???

Ik ga nu eerst maar even eten met Sanne, Jasper en Sophy.  ;)

Oooh, nog even ontopic.  :P

Tiara, Tiamo, Thunder, Twister, Uniek, Ushi, Ulani & Ugly maken het alle 8 oké!!!!  :D ;D

De pleegkinderen worden prima verzorgd, Uniekje heeft netjes zijn ringetje laten zitten.  :D

Tot later!!  ;)

PS. ik heb gisteren nog een leuk filmpje gemaakt van de honden in de tuin en vandaag met zijn GSM nog een hele serie leuke foto's van de kinderen en de honden in de bossen. 4 km verderop hebben wij een prachtig natuurgebied met zandvestuivingen. KIJK HIER en HIER  ;)

Mijn foto's volgen nog ....



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Bello

Hoi Caroline

He het is me toch ook wat met de griepjes die er heersen.

je weet het moedeinstinct zegt je wel wat je moet doen.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Marian

Citaat van: Caroline op 31 oktober 2009, 17:31:47



Marian, wat bedoel je met: "De huisartsenpost kan ook best overgeslagen worden hoor. "



Het is in principe niet geheel volgens de regels, maar wat ik bedoel is dat je ook rechtstreeks naar de EHBO kunt gaan..., dus zonder eerst een huisarts te consulteren.
Dat bespaart soms wat rompslomp ;)
By the way, dit vind ik niet in alle gevallen hoor.
Maar zoals nu, indien je de huisarts (-enpost) niet volledig vertrouwd en indien je te ongerust bent, kun je dat eens als uitzondering doen.
Ik meen je al voldoende te kennen, dat je niet om elk wissewasje gaat, daarbij geef je dat hier ook aan.
Oh, ja, 't hoesten was ik nog vergeten te melden ::)
Beterschap met Thomas!! Ik hoop dat hij zich morgen ietsie beter voelt en het niet nodig is om te dokteren :)

De filmpjes wil ik nog bekijken, en de foto's later ook ;)
Toppie dat het met de hele bende donsjes goed gaat :D

Liefs, Marian

Caroline

 >:( >:( >:(

Zit ik net een mega bericht te schrijven, duw ik per ongeluk op een verkeerde knop, weet niet eens welke en is mijn hele berichtje leeg.  :'( :'( :'(

Ik moet nu weer naar mijn was en naar de kweekkamer dus misschien straks een tweede poging en anders morgen.  :-[

Thomas is in ieder geval helemaal nagekeken bij de huisartsenpost en ik hoef me geen zorgen te maken.

Verslag is helaas verwijderd, misschien tot straks.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marian

K :censuur!
Soms, wanneer het berichtje wat langer duurt, dan copieer ik 'm tussendoor ;)
Fijn dat je je om Thomas geen ernstige zorgen hoeft te maken :D :D

Fijne avond en lekker slapen,
Marian

*Yvon

Hoi hoi

Hoe gaat tie hier ??

Alles goed met Thomas ??

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline



Dank je wel voor de leuke berichtjes en Marian, bedankt voor de tip.  :-*

Even tijd voor een update.

Ik moet helaas mijn excuses aanbieden .... ik had het weekend foto's beloofd, helaas ik heb ze niet, ik had beloofd de vele mailtjes en immetjes te beantwoorden, ook dit deed ik niet ....

Ik heb zaterdagavond verschrikkelijk nieuws gekregen, de zus van mijn ex is afgelopen week overleden, 53 jaar .... nu heb ik zelf al jaren geen contact met mijn (al 15 jaar) ex en zijn familie maar dit berichtje greep me toch heel erg aan, het is toch 13 jaar mijn schoonzusje geweest.

Alles komt dan toch weer even boven, je wilt erover praten maar toch eigenlijk ook weer niet .... kortom ik was echt even helemaal de weg kwijt gisteren en had even tijd voor mezelf nodig.

We zijn lekker met de kinderen en Fleurtje naar Griendtsveen gereden. Griendtsveen is een oud dromerig Peeldorp met dorpspompen, ophaalbruggetjes, kaarsrechte peelkanalen, oeroude bomen en karakteristieke panden. Het dorpsgezicht is beschermd en in Griendtsveen is nog te zien hoe ruig en ondoordringbaar De peel vroeger moet zijn geweest. In die prachtig natuur kun je heerlijk wandelen en ondanks dat we drijfnat zijn geregend (onze jassen en de kinderen hun paraplu's ;) ) hebben we echt genoten. :) Net was ik even nodig had ....

Vandaag kan ik het een beetje beter loslaten, ik hoop dat ik het snel een plekje kan geven. :)

Thomas

Zoals ik al schreef, werd Thomas zaterdag weer opnieuw ziek, weer richting de 40 ° C koorts. Nadat hij even had geslapen op de bank werd hij wakker en was erg hangerig en huilerig. Rond 18 uur besloot ik toch de huisartsenpost te bellen, na 20 minuten en 9 wachtende voor me verder, de hele situatie uitgelegd en verteld dat ik niet iemand ben die meteen naar de dokter rent met een griepje. Maar ook dat ik nu met alle paniek in de media omtrent de Mexicaanse griep even niet meer weet wat ik moet doen. Na overleg met de arts vertelde de assistente me dat ik toch even met Thomas langs moest komen.

Thomas is helemaal nagekeken en beluisterd, zijn longen, keel en oortjes waren "schoon" en ook zijn buikje voelde goed en soepel aan. Hij had geen lasten van zijn nekje. Hij is alleen snot maar dan ook snot verkouden en hoest zijn longen uit zijn lijfje ....
Conclusie: Hij heeft waarschijnlijk een fikse luchtweginfectie, deze zie en hoor je niet maar het lichaam kan daar wel op reageren met koorts. Voor de Mexicaanse hoefde ik me geen zorgen te maken. Hij heeft een goeie neusspray meegekregen en als hij geen koorts meer had mocht hij gewoon naar buiten en naar school vandaag. Zaterdag of zondagnacht ging zijn temperatuur nog een keertje naar de 39,8 maar daarna is hij laat gebleven. Het hoesten is nog verschrikkelijk, maar komt wel los nu en zijn neusverkoudheid is wat verbeterd waardoor hij zich nu ook wat beter voelt.

Vanmorgen is hij naar school en in overleg met de juf kijken we of hij vanmiddag ook gaat. Zwemles slaan we vandaag sowieso nog een keertje over. ;)

Tiara, Tiamo, Thunder & Twister

Aan het eind van elke dag vind ik keurig gevulde kropjes, propvol gevuld mag ik wel zeggen. Alleen .... in de ochtend hebben Amor & Diégah echt nodig om op te starten, dit herken ik trouwens wel van de andere nesten ook,  tot bijna tussen de middag liggen de jongen met een kwart gevuld kropje in het blok. Ze lijken dan eerst zichzelf vol te proppen en pa na een tweede maaltijd gaan ze de jongen voeren. Omdat ik dit toch wat minder vind, heb ik gisteren en vandaag alle vier de T-tjes 6 ml. pap gegeven, dit is ongeveer een half kropje. ;)

Gisterenavond bij de laatste controle miste is Thunder in het blok. Hoe hij het heeft gedaan weet ik niet maar ik vond het met koude teentjes op de bodem van de kooi, 140 cm lager ....
Gelukkig heeft hij niks aan zijn avontuur over gehouden.

Uniek, Ushi, Ulani & Ugly

Gisteren ook even een kleine paniek over Ulani & Ugly. De ouders, Unique & Queenie, vullen de kropjes de hele dag ram vol, alleen voor de 2 kleintjes, Ulani & Ugly, net iets te grof voer. Resultaat, een hele dikke iets wat harde krop. Gisterenochtend vertrouwde ik het niet helemaal en om te voorkomen dat het problemen zou gaan opleveren heb ik rond 10 uur beide een 1 ml. warm water gegeven en de krop gemasseerd. Toen ik  om 13 uur terug kwam van babypuppyklas samen met Sanne en Fleur, was al het water uit de kropjes maar er resteerde nog steeds zaadjes. Toen heb ik beide 2 ml. dunne pap gegeven en de ouders geen zaad meer gegeven maar brood, eivoer, macaroni, spaghetti en gekiemd zaad. Vanmorgen waren beide kropjes al weer netjes leeg. :D Ik hou ze vanaf nu goed in de gaten en verdun hun kropje desnoods dagelijks wat zolang het nodig is. ;)
Straks krijgt Ushi een ringetje. Tevens krijgen ze allemaal een schone blok en zal ik meteen wat fotootjes maken. Wanneer ik ze plaats .... I don't no. ;D

Eros & Perle

Lijken hun jongen helemaal niet te missen, nog dezelfde avond zaten zij in het blok te wippen, ik verwacht dus snel nieuwe eitjes bij hen. :D

Kouros & Lou Lou

Hebben flink zitten wippen afgelopen week en bij hen vond ik vanmorgen het eerste eitje van hun tweede nestje. Hopelijk zijn de eitjes deze ronde wel bevrucht!!!!

Nu ga ik snel rennen, Sanne en Thomas op school halen.

Ik hou jullie zoals altijd natuurlijk op de hoogte .... fijne dag iedereen. :D




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Caroline, aach, wat jammer van Thomas, al een geluk wel dat het al zeker geen Mexicaanse griep is,  da's al een pak van je hart he toch, maar een gewone infectie kan minstens even vermoeiiend en lastig zijn hoor!
Aach, ik hoop dat hij snel beter is, nu je die goede spray heb gehad.... :D :D :D

Aach, arme Thunder, zo inneens op de bodem van de kooi, gelukkig heb je het op tijd gezien he! En hoop voor jou ook dat de eitjes van Kouros en Lou lou bevrucht zijn deze keer! Zou mooi zijn he! Grtjs. Ann




diana-jop

Hoi Caroline,

Via Peggy had ik gehoord van jou en je valkparkieten en ben helemaal enthousiast geworden.
Peggy had me al bij jou op de wachtlijst gezet en mailde mij vorige week dat er nieuwe geboren waren, en ik moet zeggen wat een schatjes en zelfs mijn zoontje vind ze helemaal geweldig!

Ga ze vanaf nu in de gaten houden!

groetjes Diana en de rest van de familie

monica

Hoihoi,

Ook ik kom weer even langs om bij te lezen :D
Fijn om te horen dat het inmiddels beter gaat met Thomas!

Groetjes monica.

Marian

Hoi Caroline,

Geen foto's? Nou, da's niet helemaal waar ;)
Enkelen van ons zijn giga verrast met 'fijn het weekend in gaan' foto's :D :D
Dus neem jezelf vooral niks kwalijk.

Fijn dat Thomas vandaag (vanochtend) naar school is kunnen gaan.
En wat goed dat je, ondanks 't slechte nieuws, hebt kunnen genieten van een wandeling in de natuur met je gezin! Ik hoop dat je  het verdrietige nieuws een goed plekje kunt geven :-*

Zo, de kleine hummeltjes hebben mogen genieten van een beetje pap ;)
Pfff, Thunder heeft een valkjesbewaarder 8), en wat spannend bij Erol & Perle, en Lou lou & Kouros.

Ik stuur je nog een immetje ivm morgenavond ;)

Fijne en rustige avond, liefs Marian