## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Caroline, wat gaaf, alweer een eitje erbij, hihi! Wat spannend hier en wat gaat het hard ook he! Heerlijk! Grtjs. Ann



Always look..

Leuk hoor zoveel eitjes bevrucht!
misschien een domme vraag hoor maar laat je ok de onbevruchte eitjes liggen of haal je die  weg?

xx

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: Always look.. op 28 september 2009, 11:19:40
Leuk hoor zoveel eitjes bevrucht!
misschien een domme vraag hoor maar laat je ok de onbevruchte eitjes liggen of haal je die  weg?

xx



Geen stomme vraag hoor, Sanne.  ;)

Het antwoord is ja .... ik laat ook de onbevruchte eitjes liggen of wissel deze als ze beschadigd zijn om voor een nepeitje. Valkjes kunnen een beetje tellen  ;) ze weten ongeveer hoeveel eitjes ze hebben gelegd. Haal je de (onbevruchte) eitjes weg zullen ze nieuwe eitjes blijven leggen, resultaat poppetjes raken oververmoeid en de kwaliteit van de eitjes gaat achteruit. Ook is het belangrijk om als alle eitjes onbevrucht zijn deze ook gewoon "uit te laten broeden". ALs je deze weg zou halen raken de valkjes uit hun cyclus.  ;)

Daarom wissel ik zo dat in ieder geval elk koppel nog net zoveel eitjes heeft als ze gelegd hebben en ik let er natuurlijk op dat de datum dat de donsjes eruit komen ook klopt.  :D

Wat wel zou kunnen is er nog 1 of 2 eitjes van een ander koppel bij leggen.  Zelf doe ik dit altijd tot maximaal 5 eitjes.  :D

En uiteraard vereist het een goeie boekhouding.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

H&H

Goh zo leer ik nog eens wat. Ik heb een popje die nu samen met een mannetje in een kooi zit, maar het mannetje is nog maar 5 maanden. Maar ook voorheen legde mijn popje steeds eitjes. Ooit had ik het advies gekregen om na 3 weken steeds om de anderste dag een eitje weg te nemen. (Toch onbevrucht).
Nu heeft ze weer 7 eitjes op de bodem van de kooi, ook onbevrucht (mannetje is nog te jong). Maar ik laat ze nu maar liggen, totdat ze er genoeg van heeft. Ik wist niet dat valkjes zo'n beetje kunnen tellen.
Helaas kan dat heel lang duren voordat ze er genoeg van krijgt.

Dierenfreackske

Hoi, gaat goed daar bij jou he, leuk , al 6 eitjes bevrucht, SUPER!!
Grtjs. Ann



hilde

al 6 eitjes bevrucht  ik sta al te popelen op donsjesfotookessssss


hier wacht ik ook geduldig hoeveel donsjes er gaan uitkomen  ;)

carco

Leuk : al zoveel bevruchte eitjes.

Hoe gaat het met je as. nieuwe aanwinst: gaat dat nog door?
Volgens mij heb ik inmiddels wel een idee waar hij vandaan komt  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Anke

Hoi Caroline,
Het regent eitjes bij jou ;D
Fijn dat het allemaal zo goed gaat!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

JOEPIE  DONSJES BINNENKORT!!  KIJK ER NAAR UIT WEER!!

Ze zijn altijd zo mooi en ben al benieuwd hoe je ze deze keer laat zien weer
,  :D :D :D :D :D  :-* :-* :-* ga vast weer smelten als ik naar je foto's gaat kijken...grtjs. Ann



Caroline



Kweekkamernieuws, 28-09-2009





* Unique & Queenie *

Vanavond hun eerste eitje.  :D :D


Mijn gevoel was juist, ik schreef vanmorgen, ik verwacht snel hun eerste eitje en jawel vanavond had ook het vierde koppel met blok een eitje.  :D

Eitje 1 --> 28 sept. gelegd = ??

Iedereen weer bedankt voor de leuke berichtjes!!  :-*

PS. Caroline, mijn as. nieuwe aanwinst gaat als alles goed is nog geweoon door hoor. We hebben nog steeds mailcontact. De valkjes zijn uitgevlogen en als het goed is zijn het afgelopen weekend de veertjes opgestuurd voor geslachtsbepaling, helaas niet naar Gendika dus de uitslagen laten denk ik wel even op zich wachten.  :-\ Daarna weten we meer. De DNA-analyse is puur voor de zekerheid omdat er crossing-overs in het nest zitten, volgens de berekeningen zijn het mannen.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marian

Hoi Caroline,

Gaat goed hier! :D
Laat de donsjes maar komen :P
Gezellige foto's van jullie afleidingsmanouvre ;)
Kan me goed voorstellen dat Sanne geen oog meer dicht doet totdat Fleur er is :D

Groetjes, Marian

Caroline



Weinig nieuws vandaag ....

In 5 kweekkooien wordt druk gewipt en/of gebroed.

Best wel spannend en ik ben best wel benieuwd naar de eitjes van de 2 nieuwe koppeltjes, zullen ze bevrucht zijn, zullen ze goed uitgebroed worden, zullen er jonkies uitkomen??

Morgen verwacht ik in ieder geval bij Kouros & Lou Lou en bij Unique & QUeenie allebei hun tweede eitje.

Zodra ik meer weet kom ik even updaten.  ;)

JOOP! & Jim slapen weer als vanouds in de kweekkamer, vanaf een uur of 9 's avonds gaan ze daar naar toe.  ;) Hopelijk helpt dit om de paniek in de huiskamer tegen te gaan.

Verder maken alle valkjes het goed in de huiskamer. De koppeltjes die in rust zitten zijn flink in de rui en bij Pablo brengt dat met zich mee dat hij weer eventjes in een dipje zit. Nu ik het vorig jaar ook al mee maakte tijdens de rui probeer ik het maar gewoon te negeren en me er niet teveel zorgen over te maken. Uiteraard houd ik hem wel in de gaten.  ;)

Ik ga kinderen naar school brengen en even shoppen voor mijn valkjes bij Fa. Heesakkers, altijd leuk!!

Tot later, groetjessssssssss



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Sally

Hoi Caroline.

het gaat daar goed met de eitjes leggen. En er zijn dr ook al 6 bevrucht.
Spannend weer zeg!
Ik ga duimen dat alles helemaal goed mag gaan dit kweek-seizoen.

En wat leuk ook bij de 2 onervaren koppeltjes een eitje, ben benieuwt.

Vrijdag Fleur ophalen?
Ze is een echt schatje zeg! Wat een lief snoetje!


Groetjes!!

Kaatje

Jeetje wat ontzettend spannend hier en uiteraard ben ik ook heel erg nieuwsgierig naar de eerste jongen van Koeros en Lou Lou  :D

Het gaat lekker bij je, fijn meid  :-*