## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Marian

Hey Caroline,

Ik val zo weer even binnen hoor, na 'vakantie weg' te zijn geweest :D
Gefeliciteerd met Noa, maar ach, gelijk ook wat minder te horen dat je je zorgen om haar maakt :-\
Ik zie je zorgen wel, niet irrieel te denken aan opgebouwde voedings tekorten. Aan de andere kant staat wel jouw fantastische zorg en kennis!!
Ik hoop dat Noa gauw weer wat in gewicht aan gaat komen en nog vele jaren van jou, jullie en de valkenbende mag genieten!!

Ik probeer later nog je boekje bij te lezen ;)
En hoe is het met jou/ jullie vakantie??

Liefs, Marian

Dierenfreackske

Hoi Caroline ...ja, het is normaal he dat je je zorgen maakt, hou het maar goed in de gaten he! Ik hoop ook dat ze nog heel lang bij je mag blijven, ze is zooo mooi ! Grtjs. Ann



Caroline

Citaat van: ManjaV op 22 augustus 2009, 19:03:18
Hoi Caroline,

Lekker zeg, zo een vakantie.
En nog twee weekjes genieten van Reem dus :D
Komt het nog goed met zijn snaveltje of kan het nog verbeteren denk je?
Gelukkig dat hij zo goed heeft geleerd om zelfstandig te eten!
En wat lief zeg, van dat voeren... :-* hier doen Sunny en Dreamy dat ook bijelkaar.

Groetjes,
Manja

Hoi hoi Manja, even jouw vraagje apart beantwoorden.  ;)

Inderdaad super dat Reem nu lekker zelfstandig is. Het gewicht is nu 's avonds rond 22 uur, dus na een dagje eten 93-95 gram, een mooi gewicht voor een valkje wat zo ziek was en zo'n achterstand had.

Reem zijn snaveltje zal nooit meer goed komen of verbeteren. Met een beetje geluk zal Reem in de toekomst zlef de ondersnavel kunnen kort houden, zo niet zal Peggy dit voor Reem moeten doen.

In de update hierboven over Noa kun je goed lezen hoe een valkje kan leven met een "centenbakkie", het blijft afwachten.

Tot nu toe moet Reem zeker elke 10 dagen geknipt worden. Iets wat hij niet fijn vindt uiteraard maar wel goed toelaat.

En ja .... nog een weekje genieten van Reem .... dan is Peggy terug uit Texel en zal ze hem snel komen halen.

Missen ga ik hem .... heel erg.  :'(

Maar ik weet dat hij het super gaat krijgen, dit maakt het iets minder moeilijk.  ;)

Ik ga trouwens steeds meer denken dat Reem een ventje is, ik hoor namelijk steeds een valkje achter "oefenen op een fluitje" elke keer als ik ga kijken stopt het en Reem fluit dan zijn bedeltjesfluitje tegen me .... verder zitten er alleen maar volwassene mannetjes achter, het kan dus volgens mij alleen maar Reem zijn.  8)

Ik ga in een ander berichtje even verder.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

bobbie

Hoi Caroline,

Balen die zorgen om Noa haar snavel. :-\

Even ter info: mijn vogels eten al jaren Harrison's, van kanaries tot papegaaien.

Alleen: de Harrinson's met het groene etiket lusten ze niet, die met het oranje etiket vinden ze veel lekkerder en eten die zonder problemen. De gaaien krijgen er ook de grote brokken bij. Muis had ik binnen 2 dagen op de Harrison's (oranje etiket).
Die met het oranje etiket is wel duurder dan die met het groene etiket. Die met het oranje etiket heet:

High potency fine.

Ik hoop van harte dat je Noa een keer op de pellets krijgt, dat zou een hoop zorgen schelen.

groetjes, Nel :)

Kaatje

Hoi Caroline,

Jeetje, dat zal schrikken geweest zijn  :-\ Gelukkig is ze alweer wat grammetjes aangekomen en ook ik duim natuurlijk dat je haar op de pellets kan krijgen of dat het misschien net aan deze zak teurlings ligt en je haar met wat haver e.d toch de goede voedingstoffen kan geven.

Verder krijgt ze allerlei heerlijke tussendoortjes dus moet het eigenlijk wel goed komen. Gelukkig heb je het op tijd ontdekt en heb je gelijk in kunnen grijpen.

Lieve Noa, alsnog van harte gefeliciteerd met je 4de verjaardag en natuurlijk ook met de verjaardag van Rocky en Chica   :-*

Liefs, Karin

*Yvon

Hoi hoi

He wat vervelend dat Noa niet helemaal zichzelf is.
Je had het toch ook een poosje geleden hetzelfde met 1 van je mannen ??
Ook aan hem kon je niet ontdekken wat het was en was het na een paar dagen ook weer zo goed als over.
Hopelijk heeft zij ook gewoon zo'n dipje en is ze over een paar dagen erweer overheen.  :)

Groetjesssssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline



Even een updeetje ....

Zoals bekend hebben wij nog lekker vakantie, blijven we thuis maar maken we veel uitstapjes. We gingen deze vakantie al naar de Efteling en Altenahr in Duitsland waar je heerlijk in de bergen kunt wandelen en lekker kunt eten, ook in Duitsland gingen we naar  Wesel, Kleve, Goch en Mönchengladbach waar je leuk kunt shoppen en fijn kan wandelen, naar Trier, de oudste stad met prachtige bezienswaardigheden en waar je zo de grens over kunt naar Luxemburg. Die dag, vorig weekend, waren we in één dag in Duitsland, Luxemburg en via België reden we terug naar Nederland. :D Voor de kinderen een hele belevenis. Gelukkig kunnen onze kinderen goed wandelen, vooral voor Sanne en Thomas is een wandeling van 15 km  een peulenschilletje maar ook Jasper loopt al met gemak al zo'n 5 km. Maandag brachten we ook door in Duitsland en wel in Centro in Oberhausen, een groot overdekt winkelcentrum met veel merkwinkels en heel veel verschillende buitenlandse restaurantjes met gezellige terrasjes. Een uitkomst als het buiten 30 graden is. Dinsdag gingen we naar Amsterdam, de geboortestad van mijn vader. Om met name Thomas een plezier te doen gingen we met de trein vanaf 's-Hertogenbosch station. Tuurlijk maakte we rondvaart door de grachten zodat de kinderen ook gevaren hebben. Woensdag waren we een dagje thuis en hadden we 's avonds een feestje met BBQ bij Ed zijn petekind Nicky, die 26 werd.
Donderdag was ook weer bijzonder, die dag gingen we naar Maria Laach in Duitsland waar ze een prachtige meer hebben, ontstaan in een vroegere vulkaankrater. Zeker een wandeling  van een km of 10 om er om heen te lopen en heerlijk herder en warm water om in te zwemmen wat de kinderen dan ook lekker gedaan hebben. Voor kids werkt dit altijd, water en zand. :D
Vrijdag, gisteren dus was het de dag van de arbeid .... Bergen was die ik tussen de dagtrippen door wel gewassen had maar nog moest strijken en vouwen, uitgebreid de tijd genomen voor mijn valkjes, gepoetst, geruimd en de kids .... die hebben lekker de hele dag lopen keutelen in hun pyjama. ;D Ik heb voorbereidingen gemaakt voor mijn nieuwe kweekseizoen, die volgend weekend gaat starten. De 4 blokken die ik al heb, zijn geschrobd en ontsmet met Dettoloplossing, die staan nu te drogen, alle kooien zijn voorzien van een nieuw mineraalblok en een nieuwe sepia en ook de bakjes met grit en maagkiezel zijn extra aangevuld. Vanmiddag of maandag  moet ik nog even 2 blokken halen voor de nieuwe kweekkooien (Birminghams) en dan volgend weekend krijgen alle kooien buiten in de tuin een grote schoonmaakbeurt. Daarna gaan alle koppeltjes die aan de beurt zijn in een kweekkooi met blok en start mijn kweekseizoen 2009-2010. :D Ik heb er al weer zin in. ;)

Vandaag heb ik een rustig dagje, Ed is al vroeg vertrokken, hij heeft de hele dag een voetbaltoernooi, in Luyksgestel en is pas vanavond weer thuis. Sophy en Jasper zijn na een ontbijtje weer in slaap gevallen, Thomas speelt met zijn trein en Sanne met haar barbies, heb ik mooi de tijd om even mijn dagboekje bij te werken.

ON-TOPIC

Veel on-topic nieuws heb ik verder eigenlijk niet, ik vertelde al over Noa en Reem. Ook schreef ik al dat Star is verhuisd, zij heet nu Nina en woont met Boris een andere valkparkiet in Goch, Duitsland, bij een vriend van mijn broer Rick, volgens de laatste berichten doet ze het goed daar. Ook Silver is verhuisd, zij blijft gewoon Silver heten en woont bij Nancy van het andere forum bij een hoop andere valkjes. :D Vorige week ben ik een avond een beetje stom geweest, ik was vergeten de schakelaar om te zetten, ik had nog lekker een paar uurtjes buiten gezeten en bij ons zit de buitenverlichting op dezelfde stopcontact als de 7 Watt lamp die 24/7 brandt voor de valkjes in de huiskamer. Resultaat, de buitenverlichting brandde de hele nacht wat natuurlijk niet geeft maar de valkjes zaten in het pikkedonker, we hebben namelijk rolluiken. In combinatie met een grote dikke bromvlieg veroorzaakte dit om half 4 's nachts een flinke paniek. Gelukkig werd ik er wakker van en kon ik ze snel rustig krijgen en de schakelaar omzetten. Echte schade bleef beperkt tot een paar kleine wondjes bij JOOP! Op zijn vleugelbogen en een schrikrui bij Rocky die hierdoor aan één kant gekortwiekt is en dus een vliegverbod heeft van enkele weekjes. Stom stom stom van me.  

Verder kan ik terug kijken op een bewogen en soms erg verdrietig kweekjaar met veel tegenslagen maar ook een kweekjaar waarin ik als kweekster flink ben gegroeid qua kennis en veel heb geleerd door al die tegenslagen. Denk aan de 4 zieke kaboutertjes, samen hebben we zo gevochten en het resultaat mag er zijn, ze groeide op als mooie grote en gezonde valken. Helaas haalde hun kleine broertje Polly het niet, als enig jonkie dit seizoen. Maar door de sectie op hem hadden zijn 3 broertjes en zusje een kans op opleving. Veel onbevruchte eitjes, een nestje van Amor & Diégah waarvan 4 jongen niet levend uit het eitjes mochten komen, div. jongen die geholpen moesten worden om levend uit het eitje te komen, het misvormde snaveltje van Floortje, Tommie en Reem, het ontstoken heupgewrichtje van Quinny en natuurlijk niet te vergeten Sil .... 5 weken oud toen hij wegvloog nadat de jongen zelf de kooi hadden opengekregen terwijl ik boodschappen was doen en bij thuiskomst zo langs me heen naar buiten vloog, midden in de winter ....

Gelukkig ook veel mooie momenten, Anaïs bleef hier wonen en er vonden 19 valkjes een fijn adres, de meeste op één van de forums en kan ik nog fijn volgen. Ben er ook trots op dat er zo veel mensen vertrouwen in me hebben, ik heb geen enkele advertentie hoeven te plaatsen, ik heb niet met mijn jonkies hoeven leuren op 1 klein berichtje op de verkooppagina van deze site na. ;) Ook voor het volgende kweekseizoen staan er al weer diverse mensen op de wachtlijst, de meeste voor een specifieke mutatie.  ;)

Ik hoop op een fijn en  goed kweekjaar waarin ik weer eens lekker kan genieten van de mooie kanten van onze hobby en met prachtige gezonde jongen die ook weer een fijn plaatsje zullen krijgen. Tevens hoop ik dat voor mijn Cartier, Naomi en Nina Ricci de voor hen bedoelde partner geboren wordt en dat ik mijn eerste zelf gekweekte geelwangetje mag zien opgroeien.

Nou .... toch nog een hele update, als ik eenmaal ga typen, blijf ik typen, sorry.

Ik wil iedereen bedanken voor de lieve felicitaties voor mijn Chica, Rocky en Noa, die deze week 4 jaar werden, ik ga nu even wat doen maar kom later even jullie berichtjes apart beantwoorden. :D

Tot later!!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

amazingleeuwtje

Hoi Caroline,

Geen sorry hoor, juist leuk hoe jij schrijft ;)
Ik doe je het niet na hoor, ff paar berichten gelezen onder het genot van 3 bakkies koffie hahahaha...
Heerlijk om te lezen hoe jij met hart en ziel met je kinderen en beestjes bezig bent....

Zo ik duik nog ff snel het paleisje in kijk bijna het eerste donsje uit het eitje ;D

Dierenfreackske

Hoi, wat een fijne update, geniet nog van het weekend hoor!
Ben weer helemaal mee! Grtjs. Ann



Caroline



Citaat van: ManjaV op 28 augustus 2009, 16:05:52
Hey Caroline,

Allereerst gefeliciteerd met je lieve Noa.
En ik snap heel goed dat je je zorgen om haar maakt. Maar misschien is het tijdelijk. Zat ze even niet zo lekker in haar vel.
Ik hoop dat ze weer helemaal gaat bijkomen en dat haar gewicht ook weer de oude wordt.
Aan het voer ligt het volgens mij niet, ze krijgen van jou harstikke gevarieerd te eten.
Misschien dat het toch ook met de rui te maken heeft?

Groetjes,
Manja


Dank je Manja, ik hoop ook dat Noa weer snel de ouwe Noa is, verder merk ik gelukkig niks aan haar.

Citaat van: anika_en_spirit op 28 augustus 2009, 16:15:49
Hoi Hoi,

Gefeliciteerd met Noa. Ondanks haar centenbakkie heeft ze een onwijs lief snoetje! Misschien maakt haar centenbakkie haar snoetje wel zo onwijs lief  ;D.
Zo te lezen krijgt ze bij jou echt prima te eten zo, dus hopelijk is het allemaal tijdelijk & mag jij nog een paar fijne jaren doorbrengen met de lieverd.  :-*


Dank je, Anika.  Ik denk inderdaad ook dat haar centenbakkie haar snoetje zo lief maakt, Reem heeft dat ook en de mensen die Reem gezien hebben vallen ook allemaal voor haar smoeltje. :D

Citaat van: *Manon* op 28 augustus 2009, 16:18:11
Hoi Caroline,

Gefeliciteerd met Noa maar jeetje wat een zorgen ineens... ik kan me voorstellen dat je je rot schrok!

Ikhoop echt dat het met een plak brood en wat vaker macaroni e.d. weer goed komt met haar gewichtje en dat ze nog maar heel veel jaartjes mag genieten bij je.

Groetjes Manon


Dank je, Manon. Inderdaad een hoop zorgen, ik hoop echt dat ze snel weer goed kan eten, nu met brood e.d. lijkt het goed te gaan.

Citaat van: Hermien op 28 augustus 2009, 16:29:45
Het was weer een flinke update. Allereerst gefeliciteerd met Noa's verjaardag. Maar wat een gedoe, zeg. Kan me voorstellen dat je je nu zorgen gaat maken. Natuurlijk hoop ik dat er nog minstend 4 jaar voor Noa bij komen of meer. Aan jou zal het in ieder geval niet liggen.

Knuf van mij, mijn 'Vliegtuig' en onze huisclown Binky.

                               :-*   :-*   :-*     :-*


Dank je Hermien. Ik hoop ook dat Noa nog minimal 4 jaar bij me blijft hoor. Het is een lief aanhankelijk en makkelijk valkje wat lekker bij je kan zitten maar het ook heerlijk vind om als een straaljager door de kamer te gaan, een genot om te zien. :D

Knuffe terug.


Citaat van: hilde op 28 augustus 2009, 17:12:18
gefeliciteerd met Noa

groetjesssssssss


Dank je Hilde. :)

Citaat van: Dierenfreackske op 28 augustus 2009, 18:54:28
Hoi Caroline .....aaaaaaaaach, gefeliciteerd meiss met Noa, wat een lieve en sterke meid he, toch al zo ver geraakt , wel ik denk dat ze heel wat doet met haar beperkingen van haar snaveltje hoor, en als ze dan in de rui of zich wat minder voelt dat dan ook wat moeilijker gaat gaan om die zaadjes te eten he , dat denk ik he! En dan gewoon extra in het oog gaat houden, heel attent van je dat je er altijd zo oplettend voor bent of hoe zeg je dat he....ik vind dat jij ook heel erg een pluim verdiend dat je er altijd zo attent bij bent hoor! Noa voelt zich de koningin te rijk bij je, en daardoor heeft ze het al zo ver gebracht he!
Ze zal nog heel oud worden , wacht maar af he! Jij doet echt alles voor je valkjes om ze gezond en fit te houden, fijn hoor, ik moet er veel van opsteken hoor nog! Grtjs. Ann

HAPPY BIRTHDAY NOA !!


Dank je Ann, voor je ontzettende lieve woorden.

Ik ga bijna blozen.


Citaat van: •=Bonnie=• op 28 augustus 2009, 20:14:42
Misschien moet je nogmaals proberen Noa aan de pellets te krijgen, merk maakt natuurlijk ook een boel uit. Ik heb hier Harrisons liggen, als je dat proberen wilt stuur ik je er wat van op?

Overigens moeten de valkjes hier dat ook niet hoor, de papegaaien daarentegen vinden die grote brokken die ze in hun knuisten moeten eten helemaal top. (ze krijgen ook nog zaden maar eten die brokken als taart zo lekker vinden ze ze.)

*lach* Hooi ff mazzel, was mijn bezoek niet helemaal voor nop ;)


Dank je Bonnie, als het niet te veel moeite is, ik wil het graag nog eens proberen, Noa op de pellets. Ik wacht even tot ze boven de 90 gram weegt en wil haar dan tijdelijk apart zetten met alleen pellets. Ze mag natuurlijk niet nog meer afvallen en hierdoor verzwakken.

Alvast bedankt.


Citaat van: Kimm op 28 augustus 2009, 20:56:43
hoi caroline,

he bah wat een zorgen.
wel heeft de vogelarts mij verteld dat als ze heel veel gaan eten ze dan ook ziek kunnen zijn. dus hou het maar erg goed in de gaten. ik hoop het niet natuurlijk.

liefs kim


Klopt Kim, dit vertelde Frank Feld mij ook een aantal jaar geleden toen mijn Binky overleed. Een valkje(of vogel) die ziek is gaat zich vaak overeten aan iets. Soms aan zijn eigen eten, soms aan bijv. grit of sepia of zelf beukensnippers. Mijn Binky deed het helaas aan de broccoli wat een zware diarree veroorzaakte die hem zo uitdroogte dat hij binnen een paar uur hieraan overleed.

Maar bij Noa is het anders, die lijkt gewoon minder voeding uit de zaadbak te kunnen halen.


Citaat van: Marian op 28 augustus 2009, 21:02:26
Hey Caroline,

Ik val zo weer even binnen hoor, na 'vakantie weg' te zijn geweest :D
Gefeliciteerd met Noa, maar ach, gelijk ook wat minder te horen dat je je zorgen om haar maakt :-\
Ik zie je zorgen wel, niet irrieel te denken aan opgebouwde voedings tekorten. Aan de andere kant staat wel jouw fantastische zorg en kennis!!
Ik hoop dat Noa gauw weer wat in gewicht aan gaat komen en nog vele jaren van jou, jullie en de valkenbende mag genieten!!

Ik probeer later nog je boekje bij te lezen ;)
En hoe is het met jou/ jullie vakantie??

Liefs, Marian


Ha die Marian, je bent er weerm gezellig.

Jij ook bedankt voor het meeleven en denken en de felicitaties voor Noa.

En de vakantie .... we genieten optimaal maar het weer is dan ook super natuurlijk!!! :D


Citaat van: bobbie op 29 augustus 2009, 10:35:37
Hoi Caroline,

Balen die zorgen om Noa haar snavel. :-\

Even ter info: mijn vogels eten al jaren Harrison's, van kanaries tot papegaaien.

Alleen: de Harrinson's met het groene etiket lusten ze niet, die met het oranje etiket vinden ze veel lekkerder en eten die zonder problemen. De gaaien krijgen er ook de grote brokken bij. Muis had ik binnen 2 dagen op de Harrison's (oranje etiket).
Die met het oranje etiket is wel duurder dan die met het groene etiket. Die met het oranje etiket heet:

High potency fine.

Ik hoop van harte dat je Noa een keer op de pellets krijgt, dat zou een hoop zorgen schelen.

groetjes, Nel :)


Dank je Nel, voor je info over de pellets.

Ik hoop ook dat ik Noa ooit op pellets krijg. Speciaal voor haar haalde ik vorig jaar pellets in huis. In elke kooi (ik heb er 10) hangt sindsdien een bakje met pellets. Ik heb ze niet verplicht om pellets te eten, ze mogen hier pellets eten. Bijna al mijn valkjes zie ik regelmatig van de pellets eten de enige die ik dit nog niet zag doen is uitgerekend Noa.

Ik weet niet of de pellets misschien te hard voor haar zijn, met haar centenbakkie pelt zij zaadjes ook heel anders.

Het is inderdaad een idee zoals Bonnie al aangaf om div. merken te proberen, ik geef nu Nutribird B14 voor grasjes. Die voor valkjes krijgt zij waarschijnlijk helemaal niet kapot.

Maar ze moet nu eerst nog een paar grammetjes aan komen.


Citaat van: Kaatje op 29 augustus 2009, 11:21:33
Hoi Caroline,

Jeetje, dat zal schrikken geweest zijn  :-\ Gelukkig is ze alweer wat grammetjes aangekomen en ook ik duim natuurlijk dat je haar op de pellets kan krijgen of dat het misschien net aan deze zak teurlings ligt en je haar met wat haver e.d toch de goede voedingstoffen kan geven.

Verder krijgt ze allerlei heerlijke tussendoortjes dus moet het eigenlijk wel goed komen. Gelukkig heb je het op tijd ontdekt en heb je gelijk in kunnen grijpen.

Lieve Noa, alsnog van harte gefeliciteerd met je 4de verjaardag en natuurlijk ook met de verjaardag van Rocky en Chica   :-*

Liefs, Karin


Dank je Karin.

Inderdaad balen zeker als je niet weet waar het door komt. Hopelijk kan ik haar er door heen slepen met wat aanvullingen en ligt het inderdaad aan deze zak Teurlings. Is dit niet het geval en ligt het echt aan haar, zal ik haar apart moeten gaan zetten. Zij zit nu in de kooi samen met andere vrijgezelle dames en de kneusjes JOOP! & Jim. Uiteraard is deze vetrijke voeding niet goed voor hen allemaal. Een tijdje is niet zo erg maar mocht het definitief nodig zijn moet ik toch een oplossing gaan zoeken. Uiteraard gaat dit ook wel weer lukken. ;)


Citaat van: *Yvon op 29 augustus 2009, 11:42:05
Hoi hoi

He wat vervelend dat Noa niet helemaal zichzelf is.
Je had het toch ook een poosje geleden hetzelfde met 1 van je mannen ??
Ook aan hem kon je niet ontdekken wat het was en was het na een paar dagen ook weer zo goed als over.
Hopelijk heeft zij ook gewoon zo'n dipje en is ze over een paar dagen erweer overheen.  :)

Groetjesssssss Yvon



Dank je Yvon voor het meedenken maar nee, een tijdje terug met Unique was echt heel anders. Die was inderdaad in de rui ook heel erg afgevallen maar die at ook heel slecht tot bijna niet, zat op 2 pootjes, een beetje bollig, speelde niet was niet ondeugend en vloog nagenoeg niet. Allemaal symptomen die Noa niet laat zien, zij is gewoon zichzelf, het lijkt alleen dat ze uit het zaadmengsel niet voldoende voor haar eetbare zaden en pitten kan halen. Ze rent echt van het ene bakje naar het andere bakje, zoekend naar voor haar eetbare zaden en pitten. Haar nekkie zit vol met nieuwe pennetjes dus ze in net in de rui gegaan maar ze speelt, vliegt, zit niet bol en slaapt gewoon en net zoveel als normaal op 1 pootje.

Ze lijkt echt niet goed te kunnen eten van het zaadmengsel.


Citaat van: sylvia59 op 29 augustus 2009, 12:27:08
Hoi Caroline,

Geen sorry hoor, juist leuk hoe jij schrijft ;)
Ik doe je het niet na hoor, ff paar berichten gelezen onder het genot van 3 bakkies koffie hahahaha...
Heerlijk om te lezen hoe jij met hart en ziel met je kinderen en beestjes bezig bent....

Zo ik duik nog ff snel het paleisje in kijk bijna het eerste donsje uit het eitje ;D


Dank je Silvia.

Ik ben erg benieuwd of er een donsje geboren is bij je, ik hou je boekje in de gaten hoor. ;)

Heel veel plezier en succes met je eerste nestje. :D


Citaat van: Dierenfreackske op 29 augustus 2009, 14:33:38
Hoi, wat een fijne update, geniet nog van het weekend hoor!
Ben weer helemaal mee! Grtjs. Ann


Dank je wel Ann.

Ik ben weer helemaal bij .... sorry, ik heb alleen de berichtjes van afgelopen dagen beantwoord, het was teveel werk om nog verder terug te gaan. Mocht iemand me een vraag hebben gesteld en hier toch graag antwoord op hebben, stel me die dan nog even of stuur me even een mailtje of immetje. Die loop ik in de vakantie nog wel allemaal na en beantwoord ze zo snel mogelijk. ;)

Voor iedereen, bedankt voor jullie leuke lieve en meedenkende berichtjes en een heel fijn weekend.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Ik liep weer wat achter... maar nu ben ik weer helemaal geupdate ;D

Eén van jouw kweekproducten van dit jaar is hier nu gezellig aan het losvliegen :)
Floortje blijft een geval apart.
Hij vertoont duidelijk manlijk gedrag,compleet met vleugels wijd en fluiten.
Maar.... hij versiert alleen maar mannen :o :o :o

Je krijgt een dikke knuf van Floor en uitraard ook een dikke knuf van Dorith :-* :-* :-* :-*
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hahaha ...die Floor toch ...of is het Floris a??     Grtjs. Ann



Caroline



22 augustus 2009 Trier - Duitsland



Mijn grootste bezit.  :-* :-* :-* :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

☺ Pita ☺

Jeetje mina wat groeien die hard zeg!!!
Stelletje knapperds hoor :D leuke foto..

ManjaV

Hoi Caroline,

Wat een prachtige foto zeg van je kinderen :D

En je hebt echt een leuke update geschreven, ik geniet altijd van je verhalen, je schrijft leuk.

Ik kan me voorstellen dat je Reem heeeeel erg gaat missen.
Hij is nu al zo lang bij je!
En ik hoop dat het snel weer beter gaat met Noa.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki