## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

anika_en_spirit

Mooi Mooi Mooi & nog eens.... Mooi!  ;D
Ben benieuwd naar de rest, die zie ik morgen wel, moet nu toch echt naar bedje toe  ;)
Welterusten alvast.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Caroline



* Foto-updeetje *

< Deel 2 >




Zo .... pap zit er weer in, Remy woog na de pap 104 gram, 88 gram voor de pap ik denk dat hij/zij het morgen een dagje zonder pap mag gaan proberen. ;)

De rest van de foto's ....


Naomi, nu ook zwaar in de rui met op de achtergrond Nina Ricci.


Rocky, degene die me zo lelijk in mijn duim beet. >:(


Rocky, op deze foto kun je duidelijk zijn dat lutino's op een gegeven moment geen felrode ogen meer hebben, Rocky is bijna 4 jaar.


Rocky


Rocky


Rocky, sinds vorig jaar plukt zij zichzelf een beetje, eerst op haar stuitje maar nu zij elke week een douche krijgt met badzout laat ze daar alle veertjes staan helaas plukt ze nog een beetje onder haar vleugeltjes, hier zie je een klein kaal stukje. :-\


JOOP!


Mooie J'adore van Sanne zit lekker te dutten.


J'adore


J'adore, als je goed kijkt zie je mijn bloed op haar mooi getekende rugje zitten. ;D


J'adore kreeg na haar eerste rui deze pareltjes, hiervoor waren deze veertjes helemaal grijs. ???


Rocky, haar rechter vleugel is weer mooi aangegroeid, de vorige paniek verloor zij al haar slagpennen.


Eros, mijn lieve albinokereltje. Sinds zijn ex-vrouw, Chica, zie vorige fotoserie, hem tijdens hun relatie het hele jaar door voor 1/3 over zijn hele lijfje geplukt heeft, blijft hij kale plekjes houden al hij flink in de rui is, zijn verenkostuumpje heeft hier echt door te lijden gehad, hij is nooit meer zo mooi in de veren gekomen. Gelukkig zijn zijn schoudertjes na de rui wel weer mooi bekleed. :)


Eros, je ziet ook duidelijk dat er al nieuwe pennetjes doorkomen maar niet meer dicht bevederd.


Ik vertelde al dat Eros zichzelf kapot had gefladderd aan zijn vleugel toen zijn zonen, de logeetjes Nathan en Neal, zaterdag de kweekkamer binnen werden gebracht. Hij zit nog flink onder het opgedroogde bloed, dit weekend mag hij douchen, hopelijk ziet het er dan beter uit.


Aan Eros kun je ook goed zien dat albinomannetjes elk jaar na de rui weer beige van tint worden. Eros is nu 3 ½ jaar maar was echt spierwit toen hij hier kwam.


Eros lief fluiten tegen het vrouwtje. :-*


Perle, het nieuwe dametje van Eros. Perle is de oudste dochter van Pablo & Coco, een zus van Sisi, Star en Silver, ze heeft ook dezelfde mutatie als Silver. Zij is één van mijn eerste zelfgekweekte valkjes en eigenlijk van Sanne. ;)


Perle


Perle


Perle


Mooie landing tegen de Jockkooi.


Perle is eigenlijk niet tam, de eerste maanden nadat ze zelfstandig was heb ik haar helaas te weinig aandacht gegeven, mede door mijn zwangerschap van Sophy. Nu zij enkele nestjes heeft gehad en ik vaak een nestcontroles heb gedaan is nog steeds niet mijn aller tamste kippetje maar zo af en toe mag ik haar voorzichtig een kroeltje geven. :D


Perle


Vandaag stapte ze zelfs op en kon ik haar zo heel erg voorzichtig in de kooi zetten. Dit verbaasde mij zelf ook moet ik eerlijk bekennen. Ik kan haar wel met volle hand pakken, bijten doe ze me nooit. ;)

Zo, ik vond dit een mooie foto om me te eindigen. Deze week zagen jullie al mijn 25 valkjes één of meerdere keren op de foto voorbij komen, zo ook Remy, Sisi, Star en Silver en niet te vergeten, de logeetjes, Nathan & Neal alias Snoefel & Gaffel of andersom. :D :D Ze zijn niet echt uit elkaar te houden en Juriaan noemt ze ook beide Snoefel als ze lief zijn en Gaffel als ze ondeugend zijn. ;) Zelf kan ik ze nu wel uit elkaar houden, Neal heeft een aantal pennen uit zijn staartje verloren. Het zijn lieve en makkelijke valkjes, ze vermaken zich wel, eten en drinken goed en spelen veel met het speeltje wat ik in de kooi heb gehangen en ondanks dat ze alleen bij Juriaan wonen lijken ze zich niks aan te trekken van spelende kinderen naast hun kooi.

Het weekend mogen we voor de eerste keer uit de kooi, ik wilde ze eerst even laten wennen. Dan probeer ik nog wat foto's te maken. Ook Remy en de S-jes zal ik dan weer fotograferen voor de nieuwe baasjes. :D

Voor straks welterusten en voor iedereen een heel fijn weekend met lekker veel






Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Koos

OOohh!!! Wat een geweldige foto's weer zeg!! echt schitterend!

Ik ben benieuwd hoe het met remy gaat als hij zonder pap het leven in gaat  :D

( Ik blijf hem ook zo leuk vinden ! )

Fijne dag voor jou!

* groetjes en knuf van Lotje!  :-*

  Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

*Petra*

Hoi Caroline,

Nou, we hebben weer genoten!!
Als ik J'adore en Perle zie, dan smelt ik ook altijd..
En dan nog wel zelf beiden gekweekt, helemaal super  ;).

Groetjes en ook een fijn weekend !!

Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

*Manon*

Hoi hoi Carolin,

Wat een geweldige foto updeet... Je hebt supermooie valkjes en wat leuk dat ik de nu gescheiden ouders van  Tibeau weer eens zag  ;D

Ik wil je nogmaals heel hartelijk bedanken voor je advies toen ik je belde gisteravond!

Met de donsjes gaat het goed, ik leg ze nu steeds over, anders houden ze een mega mega volle krop  ;)

Liefs Manon

*Yvon

Hoi hoi

Wat heb je weer hele mooie foto's geplaatst !!  :-*  :D
Al zitten sommige valkjes niet zo mooi in hun prachtige verenpakje,ze zijn en blijven nog steeds mooi.
Bij Eros vind ik de beige gloed heel mooi.
Hopelijk krijgt onze Gwenith die ook.  :)
Helpt het badzout ook tegen plukken ??
Dan ga ik het zeker vaker gebruiken.  :)

Groetjessss Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

danielle

Hoi Caroline,
Ik lees in je titel 'foto- updeetje' , maar dit is toch geen updeetje, dit is een mega update  :D . Wouw super leuk dat je van al je valkjes foto's hebt gemaakt. Leuk om ze allemaal te zien, wat heb je toch veel valkjes. En allemaal zijn ze mooi en hebben ze iets aparts! Je hebt echt een prachtige collectie valkjes, mag je echt trots op zijn. Ben erg benieuwd naar je volgende kweekronde.  Vind het echt verbazend dat ook al heb je veel valkjes, ze toch zo tam en kroelerig zijn. Dat betekent toch dat je ontzettend veel tijd en aandacht aan ze besteed en dit goed kunt verdelen, super vind ik dat hoor.

Groetjes Danielle

hilde

super fotoooooossssssss caroline

groetjesssssssss

Marian

Hoi Caroline,

Mooie 2-de foto-update :D
Wat jammer dat Eros zo gehavend is :-\
Bij hem zie je een rozige gloed over zijn verenpak, kan dat kloppen?
Lieve foto met de kroelende Chica en Noa :-*
Kroeltje van ons meisje.

Fijne zondag, liefs Marian

Caroline



* Snoefel & Gaffel *
alias
* Nathan & Neal *


Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de vele en leuke reacties die jullie schreven over de foto's die ik afgelopen week heb geplaatst. Ik heb net nog eens even door de reacties heen gelezen maar het zijn er echt te veel om omstebeurt nog op te antwoorden.  :-[

Dus even voor jullie allemaal tegelijk, bedankt voor de complimenten en lieve woorden. 

De volgende 2 berichtjes wil ik even eruit halen want hier moet ik op antwoorden.  ;)


Citaat van: *Yvon op  1 augustus 2009, 16:50:55
Hoi hoi

Wat heb je weer hele mooie foto's geplaatst !!  :-*  :D
Al zitten sommige valkjes niet zo mooi in hun prachtige verenpakje,ze zijn en blijven nog steeds mooi.
Bij Eros vind ik de beige gloed heel mooi.
Hopelijk krijgt onze Gwenith die ook.  :)
Helpt het badzout ook tegen plukken ??
Dan ga ik het zeker vaker gebruiken.  :)

Groetjessss Yvon




Hoi Yvon,

jullie Gwenith is toch een popje??

De beige gloed krijgen alleen de mannelijke albino's en lutino met de jaren. Mijn Noa, een albinomeisje van bijna 4 jaar is nog spierwit.  ;)

En of het badzout ook tegen plukken helpt weet ik niet, alleen sinds ik wekelijks Rocky ermee douche plukt ze zich niet meer op de stuit. Of het door de douches met badzout komt of dat dit toeval is, weet ik niet.  ::)


Citaat van: Marian op  1 augustus 2009, 23:36:46
Hoi Caroline,

Mooie 2-de foto-update :D
Wat jammer dat Eros zo gehavend is :-\
Bij hem zie je een rozige gloed over zijn verenpak, kan dat kloppen?
Lieve foto met de kroelende Chica en Noa :-*
Kroeltje van ons meisje.

Fijne zondag, liefs Marian


Hoi Marian, jouw vraag beantwoordde ik al een beetje bij Yvon, Albino en lutino mannen worden elke jaar een beetje beiger van tint. Dit zie je inderdaad bij Eros ook op de foto.  ;) Hij is nu 3 1/2 jaar maar toen hij hier kwam wonen met 2 maandjes oud was hij net zo spierwit als Noa.  :)

Even over Remy ....

hij/zij vindt het niet echt leuk dat hij gisterenavond geen pap heeft gekregen van me, zodra hij me ziet wordt hij gillend  gek.    Helaas voor Remy .... ik weet dat hij/zij het kan, dus zal hij vandaag even honger moeten lijden, op die manier dwing ik hem om zelf te gaat eten. 

Tuurlijk hou ik hem goed in de gaten en laat ik hem niet verhongeren, als hij vanavond flink is afgevallen krijgt hij/zij gewoon weer pap en proberen we het over een paar dagen nog een keer. 

Sisi gaat ook al steeds meer zelf eten, zij zit overdag bij Remy en 's avonds en 's nachts nog bij haar ouders en zusjes. Vanavond mag ook zij laten zien dat ze het alleen kan. Gisteren was ze 6 weken.  :D Als ze morgen op gewicht is gebleven maar ze over een paar dagen verhuizen als ze deze dagen zichzelf op gewicht kan houden met alleen zaad. 

Snoefel en Gaffel, de 2 logeetjes maken het prima. Zij eten volledig pellets maar ik heb ze gisteren even verwend en tegelijk met mijn eigen valkjes een bak met noten - en meergranennrijst, volkoren spaghetti en macaroni, gekiemd zaad, eivoer en andijvie gegeven, ze vraten hun vleugeltjes erbij op.    ;D

Vanmorgen mochten zij voor de eerste keer los vliegen, dit is erg goed gegaann. Het leek wel of ze de kweekkamer waarin zij geboren zijn nog kende. Ze vlogen keurig hun rondjes, netjes landend op de speeltjes, schommels en ringen die her en der hangen.  :D


Uit de kooi gingen zij keurig op de vinger.  :D




Neal is nu even niet meer mijn vriendje, hij had toen hij hier kwam bijna al zijn staartveren afgebroken, ik heb net zo'n 7 stompies verwijderd  :o , kunnen er mooie nieuwe veren voor terug komen.  ;) Hij ging me even uit de weg maar na een paar kroeltjes waren we weer vriendjes. 








Heel erg lief om te zien is dat we werkelijk alles samen doen, ze slapen samen, eten samen en spelen samen en als ik met 1 om mijn hand weg loop, vliegt de andere op mijn hoofd, hou ik mijn hand met daarop het ene valkje bij mijn hoofd, stapt de andere ook op mijn hand erbij. 


Broederliefde. 

Verder weinig nieuws hier, het regent en de kids en ik hebben een hang dag, Ed is werken en vanavond eten de kids en ik lekker makkelijk .... we gaan naar de MAC. 

Fijne zondag, allemaal!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Ik liep weer flink achter hier :o
Maar ik heb genoten van je mega updeet(je) en van alle mooie foto's :)
Wat een rotweer he, echt weer voor een hangdag ;)
Veel plezier bij Mac ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Paauwtje

Hoi Caroline,

Leuk weer een update ze gaan toch wel in rap tempo en de lengte van de berichten er niet minder van worden.
We zullen in spanning afwachten ik hoop dat het allemaal goed zal gaan.
Het uittrekken van de staart veren, onze Snow heeft hier ook vaak last van Star enkel wanneer ze in de rui is (de veren die knakken verliest ze kort hierna).
Ik zit er over te denken om eens wat meer informatie hierover te zoeken.
Kan het kwaad wat zijn de risico's, misschien kan jij me al een beetje op weg helpen?


Groet en bedankt voor het verhaal..

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

hilde


*Yvon

Hoi hoi

Leuk je logeetjes zo in de picture.  :D
Alleen jammer voor diegene waar Snoefel&Gaffel van zijn.
(sorry,naam vergeten  :-[ )
Die krijgen valkjes terug zonder vleugels.  ::) ;D ;D
Hopelijk heeft/krijgt Reem het snel in de gaten dat hij toch eens zelf moet gaan eten.

En even terugkomen op het cinnamongloed op de inootjes.
Ook popjes die cinnamon zijn krijgen de beige gloed na de eerste of 2de rui.  ;)
Noa is denk ik dan ook geen cinnamon.  :)
Als voorbeeld kan ik Noo-Noo van Carcoline al aanwijzen.
Zij is een albino popje met een beige gloed.  :)
Ik kan niet zo snel een foto van haar vinden,moet ergens bij mutaties staan.  ;)
Onze lutino Tino kreeg ook naarmate die ouder word/werd een heeeeeel licht beige gloed.
En hij heeft niks van cinnamon inzich.  :)

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline



Citaat van: Anke op  2 augustus 2009, 16:09:15
Hoi Caroline,
Ik liep weer flink achter hier :o
Maar ik heb genoten van je mega updeet(je) en van alle mooie foto's :)
Wat een rotweer he, echt weer voor een hangdag ;)
Veel plezier bij Mac ;D
Groetjes Anke


Ja, inderdaad verschrikkelijk weer.  :-\

Maar .... het kan nog erger.  ::)

Vanmiddag een uur of 4, Ed was werken, heb ik toch maar even de kinderen in de auto gezet met het plan even naar mijn schoonzusje te rijden. Haar zus en zwager uit Luxemburg waren over met hun zoontje, altijd gezellig.  ;) Nog niet de straat uit merk ik al dat de auto "dweilt".  :-\ Nu mag je maar 30 bij ons in de straat maar eenmaal 2 straten verder, 50 km/uur rijdend moet ik echt de auto met 2 handen corrigeren, toch maar die ene km doorgereden naar mijn schoonzusje en jawel hoor, daar uitstappend werden mijn gedachten bevestigd .... ik had rechtsvoor een half slappe band.  :-\ >:(

Toch maar gezellig even een kopje thee gedronken onder de veranda terwijl de kids lekker in de tuin speelde, het was net even een uurtje droog. Daarna is mijn zwager meegereden naar de pomp en hebben we gekeken of het nut had om de band op te pompen. Bij de pomp zagen we het al meteen, er zat een flinke spijker in mijn band en de lucht  voelde je gewoon uit de band lopen ....

Nog geen 20 minuutjes, in de stromende regen, later bracht ik mijn super lieve  zwagertje  :-* weer thuis, had hij mijn reserveband even erop gelegd. De kids die in de auto zaten had ik op hun hart gedrukt terwijl de krik onder de auto stond, als jullie lief zijn en vooral stil zitten gaan we naar de MAC .... zoniet krijgen jullie een droge boterham voor je naar bed gaat.  :o ;D Dit hielp, ze hebben zich keurig gedragen.  :D

Nu ligt alles op bed en kan ik even genieten van de rust.  8)


Citaat van: Paauwtje op  2 augustus 2009, 16:18:16
Hoi Caroline,

Leuk weer een update ze gaan toch wel in rap tempo en de lengte van de berichten er niet minder van worden.
We zullen in spanning afwachten ik hoop dat het allemaal goed zal gaan.
Het uittrekken van de staart veren, onze Snow heeft hier ook vaak last van Star enkel wanneer ze in de rui is (de veren die knakken verliest ze kort hierna).
Ik zit er over te denken om eens wat meer informatie hierover te zoeken.
Kan het kwaad wat zijn de risico's, misschien kan jij me al een beetje op weg helpen?


Groet en bedankt voor het verhaal..

Erik


Nee, nu Ed is werken en de kids veel thuis spelen vind ik regelmatig even een gaatje om wat te typen.  ;) Een update typ ik sowieso in Word dus ik kan opslaan en stoppen en uiteraard ook plaatsen wanneer ik wil, zo ook met de foto's.  :D
Maar .... als Ed straks 4 daagjes vrij is gaan we er weer meer op uit en betekend dit automatisch minder updeetjes en minder foto's.  :-[

Wat betreft de staartveren, is Snow toevallig een albino?? Die staan er namelijk wel om bekend om wat zwakkere veren te hebben en zeker vlak voor de rui, dus als de veren op hun eind zijn, willen ze nogal eens breken, zeker bij brokkenpilootjes.  ;)
Afgebroken veren kun je natuurlijk laten zitten maar als je ze er met een kort rukje uit trekt hebben ze binnen een week of 5-6 weer een nieuwe veer ervoor in de plaatst. Nu maakt 1 staartveer niet zoveel uit maar gaat het zoals bij Neal om bijna alle staartveren kun je ze beter verwijderen, dan heeft hij zo snel mogelijk weer een nieuwe staart. Zonder staart hebben ze namelijk heel weinig evenwicht tijdens het vliegen.  :-\


Citaat van: hilde op  2 augustus 2009, 18:11:41
weer een mooie updeet caroline

groetjessssss


Bedankt!!!!  :D

Citaat van: *Yvon op  2 augustus 2009, 19:06:51
Hoi hoi

Leuk je logeetjes zo in de picture.  :D
Alleen jammer voor diegene waar Snoefel&Gaffel van zijn.
(sorry,naam vergeten  :-[ )
Die krijgen valkjes terug zonder vleugels.  ::) ;D ;D
Groetjesssss Yvon



Zijn naam is Juriaan.  ;) En hij laat me helemaal vrij wat betreft de valkjes de komende 2 1/2 week. Uiteraard had ik anders nooit de afgebroken staartveren verwijderd.  ::) ;)

Staartveren dus .... hij krijgt zijn valkjes sowieso terug met vleugels.  ;D


Citaat van: *Yvon op  2 augustus 2009, 19:06:51
Hoi hoi

En even terugkomen op het cinnamongloed op de inootjes.
Ook popjes die cinnamon zijn krijgen de beige gloed na de eerste of 2de rui.  ;)
Noa is denk ik dan ook geen cinnamon.  :)
Als voorbeeld kan ik Noo-Noo van Carcoline al aanwijzen.
Zij is een albino popje met een beige gloed.  :)
Ik kan niet zo snel een foto van haar vinden,moet ergens bij mutaties staan.  ;)
Onze lutino Tino kreeg ook naarmate die ouder word/werd een heeeeeel licht beige gloed.
En hij heeft niks van cinnamon inzich.  :)

Groetjesssss Yvon



Klopt een cinnamon albino en een cinnamon lutino (=lacewing) krijgt ook na het eerste jaar de beige gloed maar bij albino en lutino mannen heeft het niks met cinnamon te maken, deze krijgen de beige gloed zomaar.  ;) En elk jaar ene beetje meer.

En mijn Noa is inderdaad geen cinnamon lutino witmasker (= cinnamon albino), zij is een bonte lutino witmasker (= bonte albino).  :D

Eros is een lutino witmasker dus een gewone albino maar door zijn man zijn wordt hij dus elk jaar meer beige.

Noo-Noo van Carcoline is zover ik weet een cinnamon lutino witmasker, dus cinnamon albino = lacewing.  :D Zij heeft dus de beige tint door het cinnamon.

Welke mutatie is jullie Gwenith??

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-==-=-=-=

Sisi is een hele grote meid geweest, zij heeft voldoende gegeten om 1 gram meer te wegen dan vanmorgen, zij blijft dus vannacht in de kooi bij Remy.  :D

Remy was helaas 3 gram lichter dan vanmorgen wat betekend dat het voor hem/haar nog te vroeg is om volledig te stoppen met de pap.  :-\ Ik mag natuurlijk niet vergeten dat hij ook nog een centenbakkie heeft, mijn eigen Noa was ook pas met 10 weken volledig van de pap af.  ;)

Over een uurtje maak ik dus een heerlijke spuit Nutribird A21-pap gemengd met gemalen B12-pellets, de laatste ook van Nutribrid.  :)

Zo .... nu ga ik even mijn één na laatst wasje uit de wasmachine halen en de laatste voor vandaag erin doen. En dan nog even dagboekjes van jullie bijlezen.  8)

Fijne avond nog ....



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.