## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Caroline ...kwijl kwijl , die S-jes van jou. Wat fijn dat ze nu alle 3 zijn uitgevlogen he! Een goed gevoel is dat he! Fijn dat je de berekening even hebt geplaatst, is altijd leuk om eens te zien welke valkjes eruit kunnen komen van hen...hiih!

Aaach, ik heb weer genoten he ... slaapwel voor straks! Grtjs Ann



Gerdy

Hoi Caroline..je S jes zijn echt super mooi en fijn dat ze een huisje hebben gevonden..

wat heerlijk en super berekeningen voor de toekomst  ;D

hoe is het nu met de duim van Thomas?

gr Gerdy

Dierenfreackske




Caroline



Even weer een updeetje.  ;D

Ondanks de vakantie hebben we het best druk ....

Sowieso gaan we regelmatig weg, gisterenmiddag gingen we naar Wesel in Duitsland, wandelen en shoppen.  ;D Maar kom je dan 's avonds thuis kun je als huisvrouw aan de gang.  ::) :P

Vandaag is Ed weer begonnen na 4 dagen vrij, 2 ochtenddiensten (7-15), 2 middagdiensten (15-23), 2 nachten (23-7) en dan vanaf woensdag heeft hij weer 4 dagen vrij.  :D Dan nog 1 keer een cyclus van 6 dagen werken en dan heeft hij 3 1/2 week vrij.  8)

Thomas zijn duim gaat goed, de wond is nog niet dicht dus nog steeds dagelijks verschonen, weken in Soda en verbinden met Betadine. En vanmorgen mocht hij dus nog niet naar zwemles maar vanaf volgende week gaan we weer gewoon naar zwemles. Desnoods met een vingercondoom. ;D Gelukkig heeft hij er nagenoeg geen pijn aan.  :)

=======================================

Gisterenochtend zijn mijn logeetjes gebracht, Nathan en Neal, alias Snoefel en Gaffel, 2 zonen van het N-nest van Eros & Perle. Zij blijven een 2 ½ week hier in hun eigen kooi. Helaas vonden ze het een beetje griezelig en krijste ze een soort angstkreet bij binnenkomst. Mijn eigen valkjes in de kweekkamer schrokken hier zo van dat ze flink begonnen te fladderen. Eros, die flink in de rui is en enkele slagpennen mist sloeg hierbij zijn vleugelboog kapot, het bloedde eventjes flink maar na enkele minuutjes droogde het wondje gelukkig. Nadeel is een albinootje ziet er meteen niet meer uit. :-\


Links Neal, rechts Nathan.





=======================================

Peggy kwam gisteren knuffen met Remy en kijken welke kleur zij live het mooiste vindt voor een lutino bleekmasker. Ik weet welke keuze het is geworden maar laat het bekend maken aan haar over. ;) Het was weer gezellig, kleppen over onze hobby, onze valkjes. :D

Remy doet het trouwens goed. Eet al wat zaadjes zelf maar nog niet voldoende om volledig op gewicht te blijven, daarom krijgt hij nog steeds elke avond rond 22 uur een papmaaltijd van me. Remy is werkelijk supertam, hij hangt heel erg aan mij, ik ben natuurlijk zijn moeder, ik denk dus dat het fijn is dat Reem tot voorjaar 2010 binnen blijft bij Peggy voor zij/hij de buitenvolière ingaat.

=======================================

Sisi, Star en Silver krijgen ook minder te eten van pa en ma, op die manier dwingen zij hun kinderen om zelf op zoek naar eten te gaan. Sisi is bijna 6 weken en is alvast even wennen bij Remy in de kooi.








Remy bedelt tegen mij.


Maar ..... vindt Sisi ook erg apart. Op de manier kan Remy mooi aan valkjes wennen, doordat hij vanaf bijna week 1 door mij gevoed is, denkt hij dat ik zijn mama ben en heeft hij weinig ervaring met valkjes. Hij bedelde wel tegen Sisi trouwens.


Samen trosgierst eten. :D

Ik had het goed in geschat om bij Pablo & Coco het blok weg te halen, vanmorgen lag er een kapot eitje op de grond, naar beneden laten vallen. Hopelijk blijft het bij dit ene eitje, anders zal ik ze om de cyclus te doorbreken naar de huiskamer moeten verhuizen.

=======================================

Verder weinig nieuws vanaf hier, het is helaas mijn week wat betekend veel hoofdpijn/migraine. :-\

Sanne zit de hele dag al te schilderen, Thomas en Jasper spelen afwisselend met de Lego of kijken TV en Sophy doet even een middagdutje. Zolang alles rustig is zal ik proberen om de foto's van afgelopen weekend te plaatsen. ;)

Tot later. :-*





Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

danielle

Hoi Caroline,
Wat een mooie foto's van de S'jes, ze zijn echt mooi geworden  :-* . Super dat ze alle drie een huisje krijgen. Fijn ook dat het zo goed met Remy gaat.

Ik wil jou en je familie nog een hele fijne vakantie wensen! Geniet er maar lekker van.
En beterschap voor de duim van Thomas, ik duim dat er snel weer een nagel aangroeit.

Groetjes Danielle

Ik zie dat je weer een nieuwe update hebt geplaatst, ga ik ook meteen lezen  :D

danielle

Ah leuke update  :D
Geniet lekker van je twee logeetjes  ;) . Mooie valkjes zijn het en leuk dat het eigen gekweekte valkjes zijn.

Leuk dat het gister zo gezellig was met Peggy.

Wat een schatje is die Remy toch  :-*

Caroline

30 juli 2009, 13:59:29 #5166 Last Edit: 30 juli 2009, 14:02:42 by Caroline


* Remy * Sisi * Star * SIlver *


Deze foto's zijn van zaterdag, enkele heb ik al geplaatst in het verhalenboekje, "De grote verhuizing" van Erik en Nynke, het nieuwe toekomstige baasje van Sisi, die ook zo blijft heten.  :D


Sisi


Sisi


Sisi


Star, die gaat verhuizen naar Duitsland.  :D Hij gaat wonen bij Luc, een vriend van mijn oudste broer Rick. Luc woont in Goch.  ;)


Star


Star


Silver gaat wonen bij Nancy, van het andere forum.  :D


Silver


Silver


Star met de vleugels van mama Coco, die wilde imponeren.  ;D


Star en Sisi


Star en Sisi, Silver was toen nog niet uitgevlogen.


Star en Sisi

De komende foto's van de S-jes zijn van dinsdag, toen was Silver ook uitgevlogen. :D


Silver


Silver


Sisi


Star








Remy, de foto's van afgelopen zaterdag.


Even op de ring zitten als vrouwtje de kooi verschoond.


Tussendoor even kroelen ....


De kooi is schoon, Remy mag opstappen en naar de schone kooi.


Uiteraard wil hij niet in de kooi ....


Dan maar even helpen!! :D ;D

Deel 2 volgt ....  bijna al mijn valkjes komen aan bod. ;)




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

30 juli 2009, 14:39:45 #5167 Last Edit: 30 juli 2009, 14:44:33 by Caroline


* Vakantieverhuizing *


Zoals ik al eerder schreef, afgelopen zaterdag heb ik de kooien een grote beurt gegeven en zijn 8 valkjes vanuit de huiskamer ook naar de kweekkamer verhuist om daar met 2 koppeltjes in 1 kweekkooi de vakantieweken door te brengen.  :D
Voor mij makkelijker verzorgen en los laten vliegen en minder rotzooi in de huismaker dus na een dagje weg niet eerst stofzuigen voor de kinderen op de grond kunnen spelen.  ;)

Ik heb geprobeert zo veel mogelijk valkjes op de foto te zetten, sommige mislukte om mooi op de foto te zetten en sommige ben ik gewoon vergeten.  :-[

De valkjes in de huiskamer, de 4 vrijgezelle dames en JOOP! & Jim staan niet op de foto en film, die komen de volgende keer aan de beurt.  8)


Dikke deur, Diégah, duidelijk weer helemaal herstel van de vorige kweekperiode, ze weegt op dit moment 158 gram!!!! :o :o


Even kroelen ....


Diégah krijgt haar laatste nieuwe staartveren, daarna is de rui voorbij. Fijn, is ze mooi klaar als ze in september een blok mag. ;)


Tuttebel. Ik weet nog niet of ik Amor & Diégah 1 of 2 nestjes laat krijgen, ligt een beetje aan de grote van het eerste nest. Diégah geeft zich zo volledig tijdens een nest dat zij wel 40 gram afvalt tijdens deze periode. :-\


Haar ventje, mooie Amor.


Amor  :-*


Amor houdt ook nog wel van kroelen en ....


Inmiddels 3 jaar oud, stapt hij nog netjes op. :D


Amor(boven op de ring) & Diégah zitten in de eerste kweekkooi samen met hun oudste dochter Princess (zie onder in de ring) en Armani.


Dit is een fijne combinatie. Na de vakantie blijven Amor & Diégah in de kweekkooi, Armani & Princess gaan dan bij de vrijgezelle dames in de grote kooi in de huiskamer.


Links Princess en rechts Armani. Princess ziet er echt niet uit op dit moment, na 2 mislukte nestjes en een nestje met alleen Remy is zijn nu zwaar in de rui.  :o 


Armani & Princess zijn beide niet tam. Zjj kunnen wel los vliegen maar ik kan ze als ze los zijn niet echt fotograferen, ze vliegen dan van me weg.


Joehoe, wie ben jij??


Wie, ik??


Ik ben Coco, het kuifloze valkje. Mama van de S-jes.


Pablo, de papa van de S-jes plukt altijd mijn kuifje eraf.


Gelukkig liet hij dit kweekjaar alle veertjes op zijn jonkies zitten. :D
Pablo & Coco zitten nog in de tweede kweekkooi, samen met hun jongen Sisi, Star en Silver. Als deze zelfstandig gaan worden in de grote lummelkooi bij Remy, verhuizen Eros & Perle ook in deze kweekkooi. Na de vakantie blijven deze laatste 2 en Pablo & Coco verhuizen samen met andere koppeltjes/valkjes naar de huiskamer.

Deel 3 volgt met de rest van de valkjes, eerst even bammetjes eten met de kids en Sophy uit bedje halen.




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



* Vakantieverhuizing deel 2 *



Giorgio, geboren met gele wangetjes, inmiddels over 11 dagen 1 jaartje oud gaat hij met oranje wangen door het leven. ???

Hieronder een foto van een jonge Giorgio nog met gele wangen en pareltjes. ;)


Wat een verschil hè?? Gelukkig heeft hij sowieso het geelwang in zich, dus zijn vrouwelijke nakomelingetjes zullen ook gele wangen krijgen. Hopelijk wel blijvende. 8)


Alhoewel zijn meisje fijner kan kroelen, mag ik het ook af en toe nog even maar niet meer zo vaak. :'( ;)


Kijken of ik nog iets te eten onder mijn nagel heb. ;D ;D


Giorgio naar zijn poppetje, Anaïs, gevlogen. :D


Mooie Anaïs, dochter van Amor & Diégah, zij wordt in oktober een jaar en mag dan samen met Giorgio een nestje. Op dit moment wipwappen we dagelijks gewoon omdat het lekker is. :P


Anaïs


Ook Anaïs is het opstappen niet verleerd. :D


Giorgio & Anaïs zitten samen met Kouros & Lou Lou in kweekkooi 3. Na de vakantie blijven Kouros & Lou Lou in kweekkooi 3 MET blok, Giorgio & Anaïs verhuizen dan naar kweekkooi 4 en krijgen in oktober een blok. ;)


Anaïs en Lou Lou


Anaïs  en Giorgio

In kweekkooi 4 zitten nu nog de 3 dames, Cartier, Naomi en Nina Ricci, wachtend op een ventje. Na de vakantie gaan zij met een paar koppeltjes in de grote kooi in de huiskamer. Dan is kweekkooi 4 weer leeg voor gebruik door Giorgio & Anaïs. :D


Even 2 snelle fotootjes van dit drietal, zij stonden van de week al uitgebreid op de foto. ;)


Boven Naomi, links Cartier, rechts Nina Ricci


Mijn bonte witmasker koppeltjes, Unique & Queenie. Helaas kregen zij deze winter 2 nestjes met onbevruchte eitjes. Hopelijk veranderd dit in de toekomst. Unique had eerder met zijn overleden vrouwtje Fleur, wel bevruchte eitjes, helaas weer Queenie niet goed hoe ze kippetje moet gaan zitten voor Unique, ze zit met haar kont TEGEN de tralies. :-\ >:(


Unique schrikt van de flits. ;D ;D


Queenie


Unique


Unique & Queenie zitten samen met Van Gils & Oilily in de kweekkooi 5, de Jockkooi. Na de vakantie verhuizen Van Gils & Oilily naar de huiskamer, Unique & Queenie mogen nog een nestje proberen tegelijk met Giorgio & Anaïs in oktober. :D


Unique & Queenie en Van Gils & Oilily

En ik schreef het al, sommige koppeltjes vergat ik gewoon op de foto te zetten terwijl ze los waren. :-[  Zo ook Eros & Perle ....


Nog even snel een foto als ze al weer in de kooi zitten. Eros & Perle zitten tijdelijk in de toch leegstaande reservekooi, Ferplast Greta. Als de S-jongen van bij Remy in de kooi zitten om zelfstandig te worden, mogen Eros & Perle in kweekkooi 2 bij Pablo & Coco, waar zij na de vakantie een blok krijgen een 1 of 2 nestjes mogen. Ligt een beetje aan de verkoop van hun zonnen. Er is niet altijd veel vraag naar witmasker mannen. Helaas. Ze zijn zo mooi. 


Hier 2 van hun zonen, Neal en Nathan, de 2 logeetjes. Ook Hagrid van CarColine, Tibeau Tinco van Manon en Pixel van Mara zijn enkele "bekende" witmasker zonen van hen. 8) Dus bij voldoende animo, mogen ze 2 nestjes. :D Hun dochtertjes zullen albinootjes zijn, hier heb ik al wat reserveringen voor en .... zelf wil ik er ook erg graag ééntje van hen aanhouden voor mijn bleekmaskerplannen. :P Ik weet nog niet van dit kweekjaar of van volgend kweekjaar.  ;)

Kort samengevat betekend dit dus dat ik na de vakantie met 5 koppeltjes tegelijk ga kweken, voor de eerste keer. Ben erg benieuwd en vind het best spannend, 2 ervaren koppeltjes, 3 nieuwe jongen koppeltjes. :)

Als laatste nog eventjes een filmpje wat ik ook zaterdag heb gemaakt. Helaas bewoog ik de camera een beetje snel en vind ik mezelf altijd zo dom klinken  :-[ :P  Maar hier een voorstelronde door mijn kweekkamertje in vakantietijd. ;)





Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kimm

gave foto's hoor  :D
en sisi heeft ook een plekje gevonden , fijn hoor. komen zij uit sleen?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marian

Hoi Caroline,

Updeetje ??? ???
Zeg maar rustig en hele heuse UPDATE ;D ;D
En ik heb er van genoten hoor, mooie foto's en leuk ze, bijna :P, allemaal weer eens te zien.
Fijn dat alle s-jes inmiddels een thuis hebben gevonden.
Hihi, eentje gaat zelfs emigreren ;)

Groetjes, Marian

anika_en_spirit

Hoi Caroline,

Zoals beloofd, ik heb je dagboek doorgespit & zal hem blijven volgen, dus bij deze ook maar even een berichtje :)

Ten eerste: Wauw, wat een mooie valkjes heb je daar, echt stuk voor stuk super mooi!

Zo te lezen heb je mooie plannen voor het kweken vanaf september. Ik hoop dat er wat moois komt uit het nestje van Eros & Perle  ;D

Ach, dat nageltje van Thomas!  :-\ Ik zal duimen dat er snel weer een mooie nagel terug gaat groeien!

Fijne vakantie.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Anke

Hoi Caroline,
Ik had weer heel wat bij te lezen en te kijken hier ;D
Ik heb genoten van alle foto's van je grote en kleine valkjes.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Citaat van: Kimm op 30 juli 2009, 17:49:53
gave foto's hoor  :D
en sisi heeft ook een plekje gevonden , fijn hoor. komen zij uit sleen?

liefs kim


Klopt Kim, zij komen bij jou uit de buurt.  ;)

Citaat van: Marian op 30 juli 2009, 18:09:08
Hoi Caroline,

Updeetje ??? ???
Zeg maar rustig en hele heuse UPDATE ;D ;D
En ik heb er van genoten hoor, mooie foto's en leuk ze, bijna :P, allemaal weer eens te zien.
Fijn dat alle s-jes inmiddels een thuis hebben gevonden.
Hihi, eentje gaat zelfs emigreren ;)

Groetjes, Marian


Dank je Marian, inderdaad, eentje gaat over de grens.  ;D ;D

De eerste.  :D


Citaat van: anika_en_spirit op 30 juli 2009, 18:40:12
Hoi Caroline,

Zoals beloofd, ik heb je dagboek doorgespit & zal hem blijven volgen, dus bij deze ook maar even een berichtje :)

Ten eerste: Wauw, wat een mooie valkjes heb je daar, echt stuk voor stuk super mooi!

Zo te lezen heb je mooie plannen voor het kweken vanaf september. Ik hoop dat er wat moois komt uit het nestje van Eros & Perle  ;D

Ach, dat nageltje van Thomas!  :-\ Ik zal duimen dat er snel weer een mooie nagel terug gaat groeien!

Fijne vakantie.


Dank je wel voor de wensen en de complimentjes Anika, leuk dat je een berichtje in mijn boekje hebt achtergelaten.  :D

Tuurlijk duimen we voor een mooie knappe vent van Eros & Perle.  ;)


Citaat van: danielle op 30 juli 2009, 13:38:59
Ah leuke update  :D
Geniet lekker van je twee logeetjes  ;) . Mooie valkjes zijn het en leuk dat het eigen gekweekte valkjes zijn.

Leuk dat het gister zo gezellig was met Peggy.

Wat een schatje is die Remy toch  :-*


Jij ook dank je wel, Danielle, voor je compimentjes en leuke berichtjeS.  ;D


Citaat van: Anke op 30 juli 2009, 18:48:33
Hoi Caroline,
Ik had weer heel wat bij te lezen en te kijken hier ;D
Ik heb genoten van alle foto's van je grote en kleine valkjes.
Groetjes Anke


Dank je wel, Anke. Ja .... ik had nog een hoop foto's te plaatsen.  :-[ Het maken is vaak zo gebeurt maar het verkleinen, uploaden en plaatsen met tekst is vaak een ander verhaal.  ::)

Van de week nog eventjes de 4 vrijgezelle dames, Chica, Noa, Rocky en J'adore en de kneusjes JOOP! & Jim dan laat ik Eros & Perle tegelijk met hen los, dan staan ze allemaal weer een keer op de gevoelige plaat.  8)

Ik was gisteren aan het tellen .... mijn eigen valkjes, inclusief nu 3 S-jes, Remy en 2 logeetjes, ik heb nu tijdelijk 31 valkjes hier.  :o ;D

========================  

PS. Remy en Sisi hebben het best gezellig gehad samen, van eten is nog weinig gekomen, daarom is Sisi nog even lekker terug naar de kooi met haar ouders en zusjes, kan ze een  beetje bijtanken. Morgen mag ze weer een dagje bij Remy en dan ga ik haar ook van te voren en naderhand wegen.  ;)

We gaan nu de kindertjes in hun badje doen en naar hun bedje brengen .... heb ik ook nog een beetje rust vandaag.  ;)

Tot laterssssss.  8)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kaatje

Hoi Caroline,

Dat beloofd wat, komend kweekseizoen met maar liefst 5 koppeltjes  :D Kan me voorstellen dat je het erg spannend vind.

Zelf vind ik witmasker mannen ontzettend mooi en zou er graag nog één bij hebben gehad als mijn kwartet niet compleet zou zijn, wat zijn Nathan en Neal toch beauty's  :-*

De gehele update is geweldig en het filmpje ook, volgens mij moet je zelf soms ook even goed denken voor de namen, hehehe sommige lijken ook zo op elkaar en nee hoor, je hebt geen rare stem  ;D

Fijn dat alle Sjes weer een fijn tehuisje hebben gevonden. Ik ben echt ontzettend benieuwd als er straks geelwangetjes gekweekt gaan worden, al zal dat nog even duren.

Een beterschapsknuffel voor Thomas en een hele fijne vakantie gewenst  :-*