## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Pfffff,wat moeilijk allemaal.  :-\
Ik denk dat je het beste helemaal over kan nemen,als je dat wilt.
Nu blijf je maar aan de gang met het bijpappen en yakult geven,bijna zonder resultaat.
Remy is nu 2,5 week dus een grote kans van slagen.
De belangrijkste voedingsstoffen heeft Remy ook al gehad van de ouders,toch?  :)
Ikzelf ga onze kleine luti ook uit het blok halen.  :-[
Ze wordt goed gevoerd,is aangekomen,maar het verschil van grootte tussen haar broers en zussen vind ik eng gaan worden.
Ze heeft al een krabbel in haar nekje.  :-\ 

Succes met het nemen van je beslissing !!

Wil je nu toch voor roodoog met roodoog gaan ??  ;D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Hoi Caroline,
Ik denk dat je geen andere optie hebt dan Remy bij pa en ma weghalen.
Hij/zij heeft natuurlijk wel de leeftijd om grotere zaadjes te eten. Pa en ma gaan er niet vanuit dat dit niet kan.
Heel veel succes met de beslissing nemen!!

Hi hi net als Yvon dacht ik fallow en fallow zijn twee roodogen ;)
Groetjes Anke





Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Weet je zeker dat ie die zaden niet verteerd?

Hier krijgen de bronzefallows ook hele zaadjes, hele volle tot knappen gepropte kropjes. s' morgens zijn ze niet leeg maar er wordt dan al gevoerd want de drie groten hebben dan al weer een bijna volle krop.

Ik geef de 4 jongsten dan een krop vol dunnen pap er overheen en verder lijkt het prima te gaan.

De jongen van Bingo en Belle zijn per definitie kleiner dan die van Blanco en Baukje dus het verschil is erg groot.

Marian

Citaat van: *Yvon op 12 juni 2009, 16:10:27
Ze heeft al een krabbel in haar nekje.  :-\ 

Groetjesssss Yvon



Wat bedoel je hiermee Yvon? :-[

Groetjes, Marian

*Yvon

Citaat van: Marian op 12 juni 2009, 16:30:47
Citaat van: *Yvon op 12 juni 2009, 16:10:27
Ze heeft al een krabbel in haar nekje.  :-\ 

Groetjesssss Yvon


Wat bedoel je hiermee Yvon? :-[

Groetjes, Marian

Mijn kleine lutinootje,waarschijnlijk van een broer of zus.

Caroline,de kleine luti van mij zit ook vol met zaadjes .
En dat was een aantal dagen geleden al.  :)
Volgens mij moeten ze dat wel aankunnen met verteren.

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline



Hoi hoi!!!!

Ja Bonnie, ik weet het zeker dat Remy de zaden nog niet verteerd .... als ze op haar ruggetje in mijn hand ligt, zie ik de zaadjes in de darmen zitten en ze poept ook onverteerde zaadjes, niet enkele maar bergen.  :-\

Misschien moet ik inderdaad nog een dagje proberen om 's morgens een flinke krop pap te geven en de rest van de dag mama Princess te laten voeren .... papa Armani heeft sowieso geen interesse meer in Remy, die is super broeds en wil wel weer .... maar mag niet.  :P

Gaat het morgen weer niet goed, zet ik hem apart.  ;)

Yvon en Anke, jeps .... fallow x fallow .... was sowieso altijd mijn bedoeling al hoor, mits een andere mutatie eerder een optie was.  ;) Cartier weegt rond de 135 gram, is een mega grote gezonde valk zonder kale kop, ik durf deze keuze wel aan hoor.  ;)

Het blijft een gok .... zijn de jongen niet zoals ik hoop, heb ik verkeerd gegokt en zal ik niet verder kweken met ze .... zijn de jongen prachtig .... heb ik goed gegokt.  ;D

Tuurlijk deel ik jullie mening dat je niet met 2 rood-oogjes met kale koppen en klein postuur moet kweken.  :-\

Bedankt ook voor het meedenken over Remy.  :)

Yvon, succes met je Luutje.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marian

Citaat van: *Yvon op 12 juni 2009, 16:48:42
Citaat van: Marian op 12 juni 2009, 16:30:47
Citaat van: *Yvon op 12 juni 2009, 16:10:27
Ze heeft al een krabbel in haar nekje.  :-\ 

Groetjesssss Yvon


Wat bedoel je hiermee Yvon? :-[

Groetjes, Marian

Mijn kleine lutinootje,waarschijnlijk van een broer of zus.

Groetjessss Yvon



Ach zo, oepsie, ik dacht dat je iets schreef over Remy :-[, maar nu snap ik 't ::) ;D

Koos

Citaat van: Caroline op 12 juni 2009, 15:15:08




Even een kleine uitleg voor de nieuwe lezers en voor degene waar het €-tje nog niet valt ....  ;) :D


Oh deze haal ik even naar mijzelf toe :P:) Ik zag er echt iets anders in* Schaam mij helemaal heen en weer hier  :-[
Citaat
Snappie??






Ja, nu wel ;)  :)

  Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

mila

heey caroline.

super nieuws als het een fallowtje is voor jou zeg.

ik hoop dat Remy beter gaat worden als jij zegt dat ie onverteerde zaden poept dat gaan bij mij altijd van die alarm belen rinkelen vanwege het KDS virus maar dat zal bij jou niet zijn...

groetjes
mila

•=Bonnie=•

oei, onverteerde zaden is niet okay... maar eh, als ze onverteerde zaden poepen is er wel degelijk passage van krop naar darm, en dan werkt dat kropje ook niet verkeerd in de zin van legen.

ik ben geen dierenarts maar dit lijkt op een ander probleem dan :-/

Caroline

Citaat van: mila op 12 juni 2009, 19:02:54
heey caroline.

super nieuws als het een fallowtje is voor jou zeg.

ik hoop dat Remy beter gaat worden als jij zegt dat ie onverteerde zaden poept dat gaan bij mij altijd van die alarm belen rinkelen vanwege het KDS virus maar dat zal bij jou niet zijn...

groetjes
mila

Jazeker, een fallowtje zou echt wel super zijn.  :D

KDS virus lijkt mij onwaarschijnlijk, punt 1 heb ik hier in huis helemaal geen vogels die ermee in aanraking zijn geweest, ze komen ook allemaal van een betrouwbaar adresje.  ;)

Daarnaast zijn de symptomen heel anders als van Remy. Remy braakt niet, draait zijn nekkie niet, mankeert niks aan zijn zenuwstelsel, loopt normaal en  .... is niet uitgehongerd.  ;)

Symptomen KDS virus, KLIK HIER

Maar even goed bedankt voor het meedenken.  :)


Citaat van: •=Bonnie=• op 12 juni 2009, 19:19:01
oei, onverteerde zaden is niet okay... maar eh, als ze onverteerde zaden poepen is er wel degelijk passage van krop naar darm, en dan werkt dat kropje ook niet verkeerd in de zin van legen.

ik ben geen dierenarts maar dit lijkt op een ander probleem dan :-/


Nee, is inderdaad niet oké maar ik herken het wel van jong 6 van Amor & DIégah, nu Indy van Marian, dit jong was 11 dagen jonger dan de oudste, de ouders voerde voor haar te grof voer, de krop leegde veel te langzaam en ze poepte zaadjes. Na een paar dagen Yakult en pap werkte alles weer prima.  :D

Remy's kropje werkte dus ook te langzaam en om het legen te versnellen gaf ik vandaag alleen warm water, hele dunne pap en yakult afwisselen .... nou geloof me, daar ging de boel wel van werken, ik moest bijna dweilen.  :o

Het kropje leek net redelijk schoon, ik heb pap gemaakt, Nutribird 1:2 1/2 water en hoop dat het nu beter gaat. Zo niet gaat het morgen apart onder de warme lamp en krijgt volledig pap.

Ik ben ook geen dierenarts maar vooralsnog, de kleine lijkt niet ziek, heeft geen echt ziekte symptomen. Remy groeit ook, al is het langzaam. Het woog vanmiddag 44 gram.  :D

PS. het snaveltje lijkt ietsje bij te trekken.  ::) Ben nu wel een beetje benieuwd.  ::)

Ik probeer straks weer eventjes een fotootje te "trekken"  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Mijn duimen blijven draaien hoor!!!
Hopelijk helpt de Yakult en de pap.
Kleine Remy moet het gewoon redden, met jouw goede zorg!
Ik vind het al heel positief dat het bekkie bij lijk te trekken :D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Hoi hoi Caroline,

Wat zou het leuk zijn voor jou en Cartier, dat er bij Bonnie en fallowtje geboren is....  :D :D :D
En jee... wat ben je weer druk in de weer met de kleine Remy. Ik hoop dat het snaveltje bijtrekt, en dat ie een gezond valkje gaat worden! :D :D
Onder jouw wakend oog en goede verzorging, gaat ie het vast redden  ;)

Liefs Manon

Mara

Hey Caroline

Heel veel sterkte met Remy, het zit je niet echt mee dit kweekseizoen...Hoop dat het helemaal goed gaat komen met Remy.

Ik heb hier iemand die je even hallo wilt zeggen. Pixel doet het prima, een paar van de andere mannetjes hebben het bouwvakkersfluitje overgenomen en ik heb Pixel ondertussen zo ver dat hij uit mijn hand komt eten.  ;D DAt vind ik al een grote overwinning hoor, haha.


Ik vind Pixel prachtig!

Groetjes

Mara

Caroline





Ik heb even wat fotootjes gemaakt van Remy, je ziet eigenlijk niet zoveel verschil met gisteren bedacht ik me net, hij is ook maar een paar gram zwaarder.  ;) ::)

Hij was net weer gevoerd door ma, ik ben benieuwd.  :) Terwijl hij bij me zat poepte hij en daarin zaten geen zaadjes meer.  :D Vanaf nu ga ik tot morgen even niks meer doen. Kijken hoe de nacht gaat verlopen.  ;)

De foto's.  :D





Lekker slapen bij het vrouwtje.  











Een dikke knipoog.    




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.