## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Gerdy

ik zie het bordje al hangen bij jou..

Welkom bij Carolien
speciaal voor jou
dus kom maar gauw

;D ;D ;D

maar zonder gekheid..ze weten je inderdaad te vinden ..gelukkig is het vogie al opgehaald.

gr gerdy

irma

Hoi Caroline,

Bij mijn buurman op zijn werk is er 4 weken geleden een valkparkiet (lutino) aan komen vliegen.
Nu zit hij bij mij sinds vandaag. :P Hij of zij heeft nog maar één staart en is gekortwiekt en heeft een blauw ringetje om FK 262? 08.
Weet jij toevallig hoe ik een oproep bij ANBV moet doen kan niks vinden op hun site?

Groetjes,
Irma



Gloria en Lujo

Caroline



Dank je wel, iedereen voor het mee denken.  :-*

Ik heb het bordje inmiddels maar uit de tuin gehaald .... ik heb het druk genoeg met mijn eigen vogeltjes.  :-* ;)

Mara, wat het bellen naar de dierenambulance precies kost weet ik niet. Ik hoorde van alles op genoemd worden, € 0,35 per minuut, gebruik van mobiele telefoon er bovenop .... ik weet niet wat nog allemaal, vervolgens div. menu's waar je doorheen moet ....

Maar .... het was het allemaal waard hoor, in deze maakt het me niet zo veel uit wat het gekost heeft, het beestje is er in ieder geval mooi mee geholpen geweest.  ;)

Irma, eerlijk gezegd weet ik niet hoe je navraag kunt doen over de kweker van een ringnummer. Ik zou gewoon een mailtje sturen naar het algemene info email-adres.  ;)

Hier op het forum bij het board Gevonden/vermist, opende Kirsten ooit een sticky topic waarin iedere kweker zijn kweeknummer kon opgeven, misschien staat deze ertussen.

KIJK HIER

Succes bij het terug vinden van het baasje.  :D

Hey Sassie, Magic en Twinkel, leuk dat jullie me hebben gevonden.  :D

Verder errrug weinig nieuws vanuit Veghel, alles loopt lekker zijn gangetje.  ;)

Foto's heb ik niet gemaakt.  :P Geen zin in gehad.  ;D

Er heerst hier een buikgriepje .... afgelopen donderdag moest ik Thomas ziek van school halen hij had overgegeven .... maandag op dinsdagnacht wordt ik wakker van een overgevende Sophy, tegen de muur omhoog, lekkere tijd ook, 1 uur 's nachts, om een kindje in bad te doen en een bed, muur en vloer te verschonen  ::) en vanmorgen werd Ed ziek wakker en een paar uur later Sanne op school maar die is daar gewoon gebleven. Het is een raar virusje. Je voelt een baksteen op je maag, vervolgens na verloop van tijd wordt je keel dicht geknepen en wordt je even echt beroerd, na een keer flink overgegeven te hebben, knap je weer op en heb je nergens geen last meer van. Alleen enkele dagen weinig eetlust.  ;) Jasper is 2 dagen hangerig geweest maar heeft gelukkig niet overgeven en ik heb na het eten wel wat maagpijn maar verder zet het ook niet door.  :D

Groetjessssssssssss



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne


irma

Citaat van: Rianne op  3 juni 2009, 20:59:55
Dit is het 'verzameltopic' over ringen: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,23878.0.html :)


Hoi Rianne en Caroline

Bedankt  ;)
Sorry hoor dat ik nu jou dagboekje gebruik, maar ik las je verhaal over het jonge kauwtje en moest mijn verhaal even kwijt.
Hij of zij staat inmiddels bij het topic vermist/gevonden en ik heb hem ook op marktplaats gezet en Amivedi gebeld.

Groetjes,
Irma


Gloria en Lujo

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Heb bah wat een vervelend buikgriepje......
Gelukkig waait het alweer over ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*


Hermien

Zeg, Carolien, heb jij ook het nieuws gezien? Nee, ik ga niet verder rijmen en dichten, daartoe kun je mij niet verplichten. Maar op het nieuws zag ik och arm,
de melding over een KAUWALARM!

Het is echt waar en nog wel
op RTL4 in Editie NL.

Het blijkt dat heel veel kauwen nesten op schoorstenen hebben en dat al heel veel jonge kauwtjes te vroeg proberen uit te vliegen. Wanneer ze op de grond vallen blijven de ouders vanaf het nest toezicht houden en moet je dus niet in de buurt komen. Want dat krijg je Alfred Hitchkocktaferelen! Had dat kauwtje het bij jou even goed uitgekiend om letterlijk en figuurlijk bij je BINNEN TE VALLEN!

Sterkte met alle zieken. Dus toch een KOUDJE gevat!  ;)

•=Bonnie=•

Citaat van: mariejj op  2 juni 2009, 21:27:14
Nog een foto gevonden hoe ze hier rondlopen  ;)  
Me moeder riep me een keer dat ze een roofvogel gevonden had,, was het dus dit kauwtje  ::)
Volgens mij zijn ze gewoon klaar om uit te vliegen dan, de jonge valkjes hier zitten in het begin ook steeds op de grond  :)



Dit is op geen stukken na groot genoeg uit te vliegen, die is eruit gezet of eruit gevallen. Deze is echt piepjong nog, nog geen drie weken schat ik.

Kauwtjes zijn geen nestvlieders, als ze het nest verlaten wordt er van ze verwacht dat ze kunnen vliegen. Ze kunnen de eerste dag op de grond belanden maar zijn dan wel zo vliegvlug dat ze laag over de grond weg vliegen maar net de kracht missen op te stijgen. In dat geval zijn ze vaak in staat nog voor de avond in een boom te vliegen.

Dat spul dat midden op een grasveld zit en pas weg gaat hippen als er een andere kauw alarm slaat hoort eigenlijk nog niet uit het nest.  Vaak zijn het ook de jongsten uit het nest die vast volgen terwijl ze er nog niet aan toe zijn.

Hier lees je er meer over, overigens doet dit stuk vermoeden dat de kauw de enige uitzondering op de regel is, maar dit is niet waar.

http://www.vogelopvangdestrandloper.nl/jonge-vogel

Mara

Hey Caroline

Beterschap met de zieken bij je thuis. Wel een raar virus zeg. Mam was er vandaag ook niet zo lekker aan....

Gelukkig dat het kauwtje bij jou naar binnen is gevallen en dat de ouders dus niets gezien hebben want als ik het verhaal van Hermien zo lees....daarom heb ik dus de film Birds nog nooit gezien....

Groetjes

mara

Marian

Hoi Caroline,

Heb ik gisteren het 'ziekte nieuws' gemist ::) :-\
Beterschap voor iedereen!!

Nog 2 nachtjes... ;D ;D

Liefs, Marian

monica

Geweldig dat het kauwtje naar de opvang is :D
Je ziet ze nu weer veel, het is de tijd ervoor.
Bij kauwen werkt het overigens zo, dat wanneer de jongen nog niet kunnen vliegen, de ouders ze wel beschermen, maar zolang ze op de grond blijven, practisch niet door de ouders gevoerd worden (ze volgen niet).
Daarom zijn de meeste van die vondelingetjes ook mager, die zitten dan reeds dagen rond te hippen.

Hier word ook erg veel gebracht, komt omdat ik jaren geleden zelf een opvang had.
Nu gaat nog steeds de telefoon, vaak van een da, die hebben dan weer wat, en dan haal ik het op.
Gisteren nog een jonge mus :-\
Maar soms ook vreemde gasten....


Grootoorvleermuis



Ijsvogel

Net binnen..





1 weekje later voor het vrijlaten, na een douchebeurt :D





Groetjes Monica.

lynette

Hoii caroline

Wat gaat jou boekie toch megahard  ;D en wat gaat het toch hard met jou jongen. Ik moet toch weer vaker op het forum komen. Wat echt zoveel bij te lezen en jou boekje bijna aan blz 300.....

:D groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

lynette



Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen