## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

christa

ha caroline
vraagje:vanaf welke dag ring jij je vogeltjes ik heb knijpringetjes maar nou zei er iemand dat ik nog een ander soort moest halen met een extra klemmetje?(aanknijpen en dan nog een klein stukje terug vouwen?)
groeten christa

Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

mila

Hoi caroline

ik heb weer even bijgelezen en gekeken..

geweldige foto's van je mooie valkjes..

groetjes
mila

Dierenfreackske

Hoi Caroline, het is stil zonder donsjes he! Ik hoop dat hier binnenkort het een en ander veranderd he, hihi! lol
Nee even serieux nu, ik mis je lieve schattige valkjes al , en hun eitjes of donsjes, dus ze mogen er dan beginnen werk van maken he  :D :D :D  liefs Ann

Caroline

Ja .... hoe is het hier??

Stil .......

Het is echt rustig rond de valkjes dan, tuurlijk zijn Melody, Pixel en Picasso nog bij me maar deze eten al zelf en gaan snel naar hun nieuwe baasjes. En uiteraard ben je met de verzorging en de aandacht van 23 valkjes + 3 P-tjes dagelijks wat uurtjes zoet en kan ik ook goed naar ze kijken als ze alleen al lekker hun eigen ding doen in de kooi maar het is toch heel anders dan een paar nestjes hebben en/of speciale verzorging hiervan.

Ik mis het echt, jonkies.  :-[

Ik heb net wel even samen met Ed voor zuster moeten spelen. Ik was aan het vertellen tegen Ed hoe onze Jasper zijn beetjes vandaag bijna onder zijn kont uit rende toen hij een berg af rende en niet meer kon stoppen.  ;D Ik zit dit wild na met mijn armen zwaaiend en de 15 valkjes hier in de huiskamer schrikken hier zo van in hun slaap dat ze zich letterlijk kapot fladderen.  :o Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan.  :-\ Rocky, Anaïs en Oilily zijn alle drie aan de vleugelbogen flink beschadigd en bij Oilily heb ik zelfs 2 stompjes van afgebroken veren moeten verwijderen, deze bleven bloeden. Oilily is mijn niet tamme lutino opvang popje, zij vond dit uiteraard niet fijn.  :-X Gelukkig is ze heel erg lief, ze krijst of ze vermoord wordt maar bijt me niet.  ;)

Nu zit alles weer rustig op zijn eigen slaapplaatsje, ik heb ze stuk voor stuk even na gekeken maar de schade valt gelukkig verder mee. Morgenochtend maar even wat druivensuiker door het water heen doen. Ik ga ze nu niet meer storen en drinken doen ze nu toch niet meer.  ;)

Verder zijn mijn 3 kweekkoppels in de 3 kweekkooien er helemaal klaar voor ....  :D

* Armani & Princess zijn flink broeds en maken nestjes op de bodem van de kooi en in de voerbak. Even ter herinnering, zij kregen pas een nestje met 1 windei en 2 eitjes met een te dunne schil. ZIj hebben nu een paar weken extra vitamine en extra calcium gekregen. Hopelijk zijn ze er nu wel klaar voor.  ;)

* Pablo & Coco zijn dagelijks aan de wip, Pablo is zo goed als helemaal in een nieuw verenpak dus ook zij kunnen niet wachten tot het blok hangt.

* Unique & Queenie, een nieuw koppel, Unique al bijna 3 jaar, Queenie wordt in mei 1 jaar. Ik wilde eigenlijk tot half april wachten  om de blokken op de hangen, speciaal voor Queenie maar zij zit nu al enkele weken de hele dag kippetje.  :P

Wat is dan wijsheid??

--> Wachten met blokken ophangen tot Queenie 11 maanden is zodat ze bijna 1 jaar is eer ze eitjes gaat leggen. Ik wil namelijk alle drie de koppels tegelijk een blok geven zodat ze elkaars back-up kunnen zijn.  ;)

--> Aan de andere kant .... alle 6 de valkjes zijn nu zo broeds, wat als ik te lang wacht?? Met een beetje pech zijn ze straks niet meer broeds en vallen ze in de rui .... dan is mijn kweekseizoen voorbij.  :'(

Om dat risico niet te lopen ben ik afgelopen week gestart met hennepzaad extra door hun voer te doen en van de week ga ik de blokken ontsmetten en begin april ga ik ze ophangen .... die 2 weekjes maken denk ik ook niet meer uit voor Queenie denk ik.  ;)

DUs er komen hopelijk weer leuke spannende weken aan.  :D

Verder is het hier hectisch omtrent de kids, ze hebben rapporten gekregen dus rapportage gesprekken, er zit een sponsorloop aan te komen voor een goed doel, Thomas kijkles bij de zwemles, Sanne vanavond afzwemmen voor haar certificaat, ze is doorgegaan na haar diploma A-B-C. Verder ben ik erg druk voor Jasper, hij gaat nu voor 2 ochtenden naar het reguliere onderwijs maar is na de grote vakantie volledig leerplichtig. Hij gaat wel uitbreiden op school maar de school wil hem nog niet 100 %. Na de meivakantie stopt hij ook met de Early Bird, die is hij echt ontgroeid en .... zijn vaste begeleidster, al bijna 2 jaar Miranda, een vrijwilligster, gaat herintreden en heeft een mooie baan aangeboden gekregen vanaf 15 mei, wat betekend dat ik druk zoekende ben naar een plaatsvervanger --> zijn PGB en rugzak zijn daarvoor niet toereikend  dus ook dat moet geregeld worden. Om Jasper toch volledig naar school te kunnen laten gaan, zijn we ons nu aan het verdiepen in parttime regulier onderwijs/parttime speciaalonderwijs.

Kortom een gekkenhuis van gebel, gegoogle, gemail en heel veel praten met deskundige maar ook met kennissen en familie. Je wilt toch een bevestiging dat je het allemaal goed doet voor hem.  ::)

Ja en dan nog het gestress van de week omtrent Sophy .... pffffh.

Het is heerlijk weekend, ik ga ervan genieten.

Jullie ook allemaal een heel fijn weekend.  :-*

Tot gauw.  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Broedse koppeltjes..... dat betekent eitjes en donsjes ;D ;D
Geniet maar lekker van je weekend!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Citaat van: christa op 27 maart 2009, 21:56:10
ha caroline
vraagje:vanaf welke dag ring jij je vogeltjes ik heb knijpringetjes maar nou zei er iemand dat ik nog een ander soort moest halen met een extra klemmetje?(aanknijpen en dan nog een klein stukje terug vouwen?)
groeten christa

Hey Christa, jouw vraag even apart.  ;)

Zelf ring ik eerlijk gezegd een heel stukje op mijn gevoel. Op een gegeven moment heb je wel een beetje kijk op een pootje of het geringd kan worden of dat het nog te dun is.  ;)

Maar als ik kijk naar de gemiddelde leeftijd waarop ik ring is dit ongeveer dag 8-9. En op gewicht .... de meeste zijn tussen de 30-33 gram als ik ze ring. Dan gaat het nog net maar .... ze verliezen ze in ieder geval niet meer.  :D

Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik ze ring met officiële ringen van NBvV, maat 5.4 mm.

Knijp-ringetjes, ringetjes met een extra klemmetje .... eerlijk gezegd zeggen ze me helemaal niks, ik heb ze voor de valkparkiet nooit eerder gezien, weet dus helemaal de maat niet en heb er ook helemaal geen ervaring mee.

Sorry, ik hoop dat iemand je er wel mee kan helpen, succes.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Zyra

Hey Caroline,

Stilletjes he zo zonder die kleine donsjes.. Hier zijn er 2 druk bezig om uit hun dopjes te komen en hopelijk ook snel bij jou.
Ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt met het blok. 2 weekjes zal echt niet het verschil uitmaken hoor ;). Ik hoop dat de wondjes snel weer genezen bij je gevleugelde vriendjes, voortaan toch even wat meer opletten wat je wanneer doet denk ik ;). Zelf betrap ik me er ook steeds weer op hoor.. Doe ik even het licht aan in de bijkeuken en dan worden ze weer wakker, krijg ik echt hele boze blikken toegeworpen alsof ze willen zeggen 'hey joh doe dat licht uit we zaten te slapen!' misschien een briefje op de deur plakken dat we zachtjes moeten doen voor de vogels? ;D

Groetjes Dees

Caroline

Hoi hoi!!!

Het gekke is dat ik eigenlijk helemaal niet rustig hoef te doen .... mijn valkjes zijn niet zo heel erg schrikachtig. Kan ik ook niet anders natuurlijk, er spelen en rennen hier 4 kinderen door het huis, op enkele cm van de kooien af, Sophy speelt "piano" op de tralies met een blokje Lego (mag ze niet hoor maar doet het wel  ;) ), al het speelgoed maakt tegenwoordig geluid  en .... de trein van Thomas die hij om en onder de kooien heen legt. Oh en niet te vergeten, 2 honden die blaffend langs de kooien lopen als de bel gaat en waarvan er één 's avonds bijna naast de kooi slaapt.  ;)

Dus nee, rekening houden met ze hoef ik niet echt, ze kunnen wel tegen een stootje.

Gisterenavond zat ik ook nog eens een meter of 5-6 van ze vandaan, ik denk dus eerlijk gezegd dat er eentje in zijn slaap schrok van mijn beweging en de rest met zich mee nam in zijn paniek of dat het puur toeval was dat ik net gek deed met mijn armen op het moment dat er eentje een droom had of zo.  :o Het was in ieder geval echt even heftig en ik kon ze in de rechterkooi niet snel gerust stellen omdat Rocky in de linkerkooi op één of andere manier op de boden van de kooi zat en haar vleugel tussen de tralies naar buiten had geslagen en om een tralie heen daarna weer terug naar binnen. Ze zat dus echt helemaal vast met die vleugel en in haar paniek fladderde ze met de rest van haar lijfje zich helemaal kapot.  :o

Mijn eerste zorg was dus haar losmaken .... daarna kon ik pas beginnen met geruststellen.

Maar .... achteraf gezien is de schade bij allemaal beperkt gebleven, hier en daar een klein wondje op de vleugelbogen en ik schreef het al, 2 bloedpennetjes waarvan ik de stompjes heb moeten verwijderen bij Oilily.

Qua gedrag en conditie zie ik niks apart aan allemaal vanmorgen, ze hebben op dit moment praatjes genoeg, ze krijgen ook geen druivensuiker .... ik verwen ze wel lekker met een snoepstaaf.  ;)

Ik ga weer gauw wat doen, mijn koffie is op, mijn plicht roept.  :P

Tot laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Zyra

Fijn dat de schade toch beperkt is gebleven. En wow hoe krijgt ze dat voor elkaar met een vleugel om de tralies slaan :o schrikken zeg. Ben blij dat het toch wel goed met ze gaat.

Tot laterrr  ;D

Anke

Hoi Caroline,
Fijn dat de schade bij de valkjes meevalt.
Succes met het drukke weekend schema!!
Prettig weekend :)
Groetjes Anke

Dierenfreackske

Hoi Caroline, wow, gelukkig is de schade meegevallen , wat zal jij ook geschrokken zijn toen je ze zo zag fladderen eh, maar gelukkig valt het mee he! Ach , meiss, ik ben zo benieuwd naar je foto's alweer, gelukkig gaat het ook wel goed met je en de kindjes en valkjes, grtjs Ann

Randy

hej caroline 8)

ook hier kom k weer ffies kijken ;D
wat een gedoe zeg, dat ze schrokken.....
maar gelukkig hebben ze niks ergs!!!

sterkte en suc6 met je valkjes...  :-*  randy
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Gerdy

gelukkig is de schade erg beperkt gebleven..je weet alleen nu wel waardoor de paniek werd veroorzaakt..al was dit niet je bedoeling.

spannend als je straks de blokken weer op gaat hangen..

fijn weekend

gr gerdy

Kaatje

Hoi Caroline,

Wat zal jij bij jezelf gedacht hebben  ::) Maar goed, dit verwacht je natuurlijk ook helemaal niet want de valkjes zijn aardig wat gewend.

Gelukkig is het "mee" gevallen op de stompies van Oilily na en had het nog erger gekund, maar wat zal jij geschrokken zijn toen je zag dat Rocky haar vleugel uit de tralie stak.

Gelukkig heb je de boel daarna kunnen sussen en konden ze weer lekker gaan slapen, en ook erg belangrijk, jij ook  ;)

Ik wens je nog een hele fijne zondag  :-*

Liefs, Karin