## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

*~Jeanine~*

Geweldig dat de kaboutertjes het zo goed doen.
Hoop voor je dat Picasso snel weer zelf gaat eten.

Melody en Pixel al helemaal zelfstandig. SUPER natuurlijk.

Ik hoor wel wanneer we Melody kunnen komen halen :D

We verheugen ons er enorm op. Als je ergens lang op wacht is het helemaal speciaal.
Heel begrijpelijk dat je Melody (de rest natuurlijk ook) wat langer bij je wil houden.

Ben trouwens wel benieuwd hoe Gorgi gaat reageren. Met Feline en Mushu merk je totaal niks. Ze maken wel allebei hetzelfde lieve geluidje met kroelen ;D

Liefs Jeanine

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Caroline,  ik duim dat het tweede nestje beter gaat van A&P  Ik duim heel hard voor je, grtjs Ann



Caroline



Hè hè, even zitten.  ;)

Iedereen bedankt voor het meeleven en de tips.  :-*

Vanmiddag ben ik even na de zwemles  van Thomas naar fa. Heesakkers gereden, de groothandel in vogelbenodigheden hier in de buurt.  ;) KIJK HIER

Ik was er zaterdag al maar vergat de beukensnippers .... vanmiddag vergat ik dat ze woensdag gesloten zijn.  :-\ Gelukkig maakte ze voor een trouwe klant even de deur los.  ;) Bij hen nam ik meteen Calci-lux van Versele-Laga mee. Ik weet dat div. kwekers dit preventief geven zonder problemen .... ik voel me er niet goed bij om nu toch Calcitat-50 van Dr. Feld te gaan geven. Stel dat Armani & Princess hierop dit jaar net zo reageren als vorig jaar het eerste nest, kunnen alle jongen van het volgende nest niet uit hun eitjes komen door een te dikke eischil.
Dit betekend dat van Armani & Princess dan dit jaar beide nestjes mislukt zijn, hier wil ik helemaal niet aan denken.

Aangezien meerdere mensen hier van het forum dit preventief gebruiken, heb ik hiervoor gekozen.  :D

Jammer alleen dat enkel op de gebruiksaanwijzing IN het doosje staat dat ze Calci-lux adviseren samen met Omni-vit. Deze laatste bezit vitamine D3, die ervoor zorgt dat het Calcium door het lichaam wordt opgenomen.

Dit las ik dus pas thuis en heb ik nu (nog) niet.  :-\ Morgen maar weer even terug.  ;)

Hopelijk is dit voldoende om ervoor te zorgen dat Armani & Princess toch nog een mooi nestje kunnen voort brengen.  :D

Gaat dit goed, dan ga ik alle valkjes preventief de onderhoudsdosering geven van Calci-lux.  ;)

Ik hou jullie op de hoogte.

Verder weinig nieuws.

Groetjessssssssssss



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Caroline, wat fijn dat je Calci-lux en dat andere ...??...al vergeten...heb meegebracht voor te proberen , het kan zeker geen kwaad he! Ik hoop dat je volgende nestje met hen wel goed gaat, ik duim heel hard hier hoor! Grtjs Ann :D :D



Kirsten

Hoi Caroline,

Het kweekseizoen staat ook hier weer voor de deur en het blijft altijd lastig wat je het beste kan doen.
Zoals je misschien weet verkoop ik ook calci-lux in m'n webwinkel, maar het er toch voor gekozen om er geen Omnivit in op te nemen.
Als ik heel eerlijk ben, vind ik sommige teksten ook echt verkooppraatjes, dit heeft Quiko ook waardoor ik bijna hun hele assortiment ingekocht had voor de webwinkel hahahaha
Je geeft er toch ook vitamines naast? Daar zit meestal ook de D3 in, zo ook in de vitamine die ik geef van Quiko.
Teveel is ook niet goed, want dan zorgt ervoor dat het ijzer moeilijker in het lichaam wordt opgenomen, wat juist voor de groei zorgt.
Overigens zit in ei ook vitamine d3, dus al met al meerdere keuzes,.

Ik duim mee!

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline



Bedankt Kirsten voor de tip.  :-*

Ik heb even gegoogled op div. sites o.a. Beaphar(Mulit-vit) en Versele-Gala (Omni-vit en Calci-lux) en ik kwam erachter dat de dosering vitamine D3 (nodig om de calcium in het lichaam op de nemen) in beide Multi-vitaminepreparaten exact hetzelfde is.  :D

Om dit reden maak ik gewoon mijn eigen Multi-vit van Beaphar op en kan daarna altijd nog kijken of ik een keer Omni-vit van Versele-Gala ga proberen van deze laatste weet ik dat ik het samen met Calci-lux door het water kan doen .... uiteraard durf ik dit niet met Multi-vit.  ;)

Nog even een laatste vraagje, nu ik je toch "spreek".  :P ;D

Ik weet dat jij ook Calci-lux  geeft, welke dosering en hoe vaak??

Nogmaals bedankt.  :-*




Even een paar vraagjes aan een ieder die me kan helpen.  ;)

Armani & Princess hebben het bij de 3 kapotte/windeitjes gelaten. De laatste gelegd 8 maart. Ze broeden nu op 1 nepeitje, wat is wijsheid??

* Uitkomen doet het natuurlijk nooit!! Dus in mijn ogen allemaal verspilde energie, dat broeden. Haal ik het weg?? sluit ik het blok een paar dagen, zodat ze over een paar daagjes helemaal opnieuw kunnen beginnen.

OF .....

* Laat ik ze op dit ene eitje broeden tot ze er zelf achter komen dat er niks uit komt?? Maar wat als Princess hier weken op heeft gebroed, ze broed immers al weken op enkel zaadsel.  :-\ Zal ze niet zoiets hebben van: mijn tijd zit er op, ik heb wel weer genoeg gebroed dit  jaar en niet meer starten voor een nieuw nestje.

Moeilijk hoor.  :-\ ???

Het zou zonde zijn als ze dit jaar geen jongen kregen, zeker omdat er vorig jaar ook al 1 nestje fout ging voor de Calcitat-50.v :-\ >:(

Ik weet dat ze het kunnen, ze zijn oud genoeg, ze worden allebei in april al 2 jaar.  ;)

ALvast bedankt voor de tips.  :-*




Giorgio & Anaïs

Mijn jongste koppeltje, Giorgio dinsdag 7 maanden geworden, Anaïs nu 4 1/2 maand, zijn vanaf het begin erg close. Ze zitten samen in een kooi met 3 andere koppeltjes maar hebben enkel oog voor elkaar.

Gisterenavond zaten we te eten aan de grote tafel en ik hoor vreemde wipgeluidjes .... kijk ik om zit Anaïs kippetje voor Giorgio in de voerbak en ze liet Giorgio netjes opstappen. Die laatste snapte er niet veel van en liep meer te dansen op haar rug.  :P

Toen kwam Van Gils, hun chaperonne, zich ermee bemoeien en viel Giorgio er vanaf.  ;D ;D

Toch niet normaal, zo jong, Anaïs maakt het nog erger dan haar moeder, Diégah was 6 maanden maar Amor, Anaïs' vader was ook pas 4 maanden en nu 3 jaar later nog steeds onafscheidelijk van elkaar.  ;)

Lief toch, dit wilde ik even met jullie delen, verder weinig nieuws hier.

Alleen over Picasso, die gaat echt de kant op van Harrie(Hagrid), hij weigert nu ook te eten, dwingt me om meer pap te geven door zich uit te hongeren.  >:( :( :o

Hij maakt het me moeilijk, ik weet dat hij het kan maar gisteren ging hij onder 70 gram. Onacceptabel dus.  :-\

Hij heeft gewonnen!!  :-[ Vanaf vandaag krijgt hij weer 2 x pap. Uiteraard ga ik met valkjes die zo'n slechte opstart hadden, geen risico's nemen. Dan maar wat langer hier.  ;)

Wel ga ik de verhouding pap veranderen. Kreeg hij tot nu toe Nutribird A21 gemengd met Nutribird pellets B14, 1:1. Vanaf vanaf vandaag ga ik 1:3 mengen.  :D

Ik was trouwens gisteren aan het neuzen op de site van Versele-Gala, de leverancier van o.a. ook Nutribird. De pellets B14 worden verkocht als zijnde grasparkieten zaadjes, G14 voor de valkparkiet, als je gaat zoeken op de site kun je ingeven welk voer er voor de valkparkiet gegeven kan worden, geven ze ook B14 aan. Als je dit in de winkel vraagt voor je valkje, vinden ze het maar vreemd.  :P ::)

Nu we het toch over de pellets hebben .... ik heb zoals ik vertelde in elke kooi 1 voerbak leeggemaakt en daarin i.p.v. zaadjes, pellets B14 in gedaan. Voor elke valkje hangt er een bakje, 3 valkjes in de kooi, 3 bakjes, 7 valkjes, 7 bakjes enz. In de 2 grote kooien hangen er nu 2 met pellets. Op dit moment wordt in alle kooien pellets gegeten, uiteraard weet ik niet precies of ze het allemaal eten.  ;)

Wel merk ik dat er veel gruis in het bakje achterblijft. Je zich ze de pellets duidelijk doorslikken naar het doorbijten maar tijdens het doorbijten valt er poeder terug de bak in.  :-\ Wat doen jullie hiermee/aan??

Ik ga weer verder met de valkjes .... tot later.  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Vitamine D3 kan door het lichaam worden geproduceerd onder invloed van zonlicht. Mijn vogels zitten buiten en die geef ik dan ook naast de calci-lux geen extra vitamines. Ze krijgen fruit en groenvoer naast hun zaden en dat lijkt me genoeg.

Maar met vogels die het hele jaar door binnen zitten kan ik me voorstellen dat een enkeling hier  meer behoefte aan heeft. Zit in calcitat niet ook D3? In elk geval wel in die osteovit die Feld ook vaak gaf.

Tuurlijk hoef je niet perse de vitamines aanbevolen door een fabrikant te gebruiken, als je een andere vitamine geeft waar D in zit dan is dat ook okay.

http://www.vitamine-info.nl/vitamine_d

•=Bonnie=•

Wat betreft je koppel he, ik zou haar de normale periode laten broeden en haar ondertussen de calcium geven. Dan kan haar lichaam herstellen, eitjes produceren is een veel grotere aanslag op het gestel dan broeden.

Misschien daarna zelfs even een week of wat het blok weghalen?

*Yvon

Hoi hoi

Ook ik heb misschien wel een tip voor je.  ;)
Wij zijn een keertje via een zoektocht op uv lampen gestuit en daar ons in verdiept.
Het schijnt heel goed te zijn om bij binnen vogels treu-light lamp(en) op te hangen.
Wij hebben het ook voor in de berging aan geschaft.
Ik kwam net weer dit stukje tegen :

Voor vogels, maar ook voor mensen is UV heel belangrijk voor de opbouw van calcium voor sterke botten en tanden en vitamine D aanmaak,
Veel vogelkenners zullen dan ook herkennen dat de vogels graag onder het
licht zitten. Om via het schedeldak het zo broodnodige licht te krijgen
voor hun welzijn en gezondheid.

Misschien iets voor in je kweekkamertje ??
Baat het niet schaat het niet.

Groetjes Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

'k Heb ff een beetje bijgelezen en je kabouters gaan goed en zijn al op naar zelfstandigheid.

Jammer van de eitjes van Armani en Princess  :-\
Hopelijk de volgende eitjes dat het beter gaat.
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

•=Bonnie=•

Citaat van: *Yvon op 12 maart 2009, 09:50:30
Hoi hoi

Ook ik heb misschien wel een tip voor je.  ;)
Wij zijn een keertje via een zoektocht op uv lampen gestuit en daar ons in verdiept.
Het schijnt heel goed te zijn om bij binnen vogels treu-light lamp(en) op te hangen.
Wij hebben het ook voor in de berging aan geschaft.
Ik kwam net weer dit stukje tegen :

Voor vogels, maar ook voor mensen is UV heel belangrijk voor de opbouw van calcium voor sterke botten en tanden en vitamine D aanmaak,
Veel vogelkenners zullen dan ook herkennen dat de vogels graag onder het
licht zitten. Om via het schedeldak het zo broodnodige licht te krijgen
voor hun welzijn en gezondheid.

Misschien iets voor in je kweekkamertje ??
Baat het niet schaat het niet.

Groetjes Yvon





Ja dat is een goede tip Yvon, en stel UV daglichtlampen voor in de kweekkamer.

Caroline



Telephatie??

Ik zit 5 minuten geleden hetzelfde te vertellen tegen Ed.  :o

Dat ik weleens heb gelezen en gehoord over TL-buizen die daglicht simuleren, dat dit misschien een optie was om op zoek naar te gaan.

Er hangt nu al een tl-verlichting, het zoeken is dus alleen naar de juiste buis.  ;)

Bedankt voor het meedenken.  :D

En Bonnie, bedankt voor het meedenken over het broedend koppeltjes op een neppertje. Ik had zelf al een beetje hetzelfde gevoel hierover.  ;)

Maar .... heb graag bevestiging.  :P

Ik laat Armani & Princess nog even lekker broeden op hun neppertje.  ;)

Verder zit ik hier lekker te genieten van mijn valkjes.  :D Ze krijgen morgen schone bodems, dan krijgen ze altijd torsgierst, rode en gele. Waarom alleen dan, ik vind het namelijk zo'n troep.  :o Ze struine hier graag op de bodems, als ze dan omhoog fladderen, liggen alle trosgierstschilfertjes naar de kooi i.p.v. erin.  :-\ Je blijft stofzuigen. Maar .... ze genieten er zo van, ze hangen met een paar tegelijk in de trossen.  :D Dus voor één dagje, geeft het niks, morgen even verse bodems en het probleem is opgelost.  ;D

Verder kregen ze vandaag een bak met:

* rauwe andijvie
* gekiemd kiemzaad
* eivoer
* gekookte volkoren macaroni
* gepelde zonnenbloempitjes

Dit is genieten en gaat er wel in. Vanavond nog een sneetje "zeebonk" dat is heel donker brood met allerlei, grote granen, zaden en weet ik veel wat.

Wij eten dit vandaag en de sneetjes die overblijven worden vanavond verdeeld over de kooien.  ;)

Ze zijn helemaal door het dolle heen. Omdat ik elke dag de "groente/snoepbakken" verwissel van inhoud, is het altijd een verrassing voor ze wat er in zit. Ze krijgen om de dag een bak "groente/snoep", de andere dag zit er gewoon water in om te badderen. Dan moet je die smoeltjes zien als ik ze in de kooi hang.  ;D ;D

Ik had nog foto's van volgens mij al 2 weken geleden .... ik had ze nog steeds niet geplaatst.  :-[


Toen stonden de bakjes op de tafel om klaar gemaakt te worden, Sanne was de voerbakken aan het afwassen dus .... dat was in de carnavalsvakantie.  ;)


Even ééntje ingezoomd .... de bakjes zijn zo'n 12 cm doorsnee dus ze kunnen er lekker met een paar tegelijk in zitten smullen of alleel lekker in badderen.  ;)


Wachtend op de "groente/snoepbakken".


Onder, J'adore, Noa en daarachter Jil, rechts Chica en JOOP!


Chica en JOOP!


J'adore, Jil en Noa.


IN de andere kooi, Anaïs en Giorgio en vanaf de onderkant komt Lou Lou erbij.  ;)


Perle en Eros.


Lou Lou en Eros


Unique & Queenie in de kweekkooi.


Armani & Princess, ook in een kweekkooi.


De kweekkooi die klaar stond voor Pablo & Coco, inmiddels zitten ze er al 2 weekjes in, ZONDER blok.  ;)

ALs laatste nog een "oud" filmpje van Unique & Queenie met zomerkriebels.  :P



Ik zal zo even neuzen want volgens mij had ik nog meer "ouwe" foto's ge-upload maar nog niet geplaatst.  :-[ ::) :P

ZOja, dan tot later.  ;)




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoihoi

Leuke foto's van de smullende valkjes !! ;D
Sta jij ook zo te genieten als je al die kleurrijke gezonde balkjes staat te vullen ?  ;D
Ik voel me dan net een keukenprinses als ik het sta te doen.  ;) :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Klopt .... ik hou helemaal niet van koken maar ik ik voor mijn beestjes bezig ben sta ik helemaal te genieten.  :D

Misschien wel omdat ze zo dankbaar zijn en de kinderen meteen zoiets hebben van blk, dat lus ik nie.  >:( ;D

Terwijl de uiteindelijk toch alle 4 hun bordje leeg eten trouwens.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.