## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi hoi, ik duim ook voor het volgende hoor, grtjs Ann



ManjaV

Hoi Caroline,

Je hebt een hele mooie update weer geplaatst.  :)
Blij te horen dat het met Pablo weer goed gaat.
Met de rui kunnen ze inderdaad soms wat rustiger zijn dus wie weet kwam het ook wel 'gewoon' door de rui.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

danielle

Hoi Caroline,
Leuke update heb je geschreven.
Balen dat het eerste eitje van Armani en princess kapot is. Ze hebben het denk ik idd aangevoeld dat het niet goed was. Met de volgende zal het vast goed gaan.
Fijn dat alles goed gaat met de andere valkjes en dat je langszaam aan je ritme begint te krijgen.

Een heel fijn weekend!

Groetjes van Danielle

☺ Pita ☺

Heeej Caroline alles goed? :)  PS Elmo is aan het broeden !!! kweet niet wat me overkomt :P

Marian

Hoi Caroline,

PFFF het wil niet lukken :-[
Foto's van Indy en de speelboom zijn gemaakt, apart in een mapje gezet.....maar het verkleinen lukt me niet...en dan kan ik niet uplouden :-\ ::)
Manlief is even niet thuis.....en ja daar ben ik in deze afhankelijk van :D
Maar wat in het vat zit, verzuurt niet ;D

Fijne avond, liefs Marian

Mandy

Hé Caroline, heb je mega grote dagboek niet helemaal gelezen, zo af en toe als ik voorbij kwam gesurft wel eea opgepikt en laatste paar keer een beetje. :)
Ben blij dat het met Pablo weer goed gaat! Misschien toch een ruidip gehad? Zie het hier ook wel eens.
Fijn ook dat het met de rest goed gaat. ;)
Gek eigenlijk dat Noa&Chica geen last hebben van hun hormonen, hebben ze ook nog nooit een ei gelegd?
Poppen die alleen zitten doen het vaak wel en soms extreem, zou het komen omdat ze met meer zitten ondanks dat ze geen partner hebben? ::)
Luna wordt 2 maar merk ik ook nog niks aan, maar die trekt ook alleen naar mij en moet niks hebben van Sol of andere valkjes.
En zo'n gek ei zie ik hier ook wel eens, meestal bij een eerste leg maar ook wel eens bij ervaren koppels. Vorig jaar had Roos een mini-ei gelegd, was ook vreemd, kwam uiteraard niks uit. ;)
Succes verder!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

aad


Caroline

Citaat van: Mandy op  7 maart 2009, 23:04:39
Gek eigenlijk dat Noa&Chica geen last hebben van hun hormonen, hebben ze ook nog nooit een ei gelegd?
Poppen die alleen zitten doen het vaak wel en soms extreem, zou het komen omdat ze met meer zitten ondanks dat ze geen partner hebben? ::)
Luna wordt 2 maar merk ik ook nog niks aan, maar die trekt ook alleen naar mij en moet niks hebben van Sol of andere valkjes.


Chica heeft natuurlijk al 2 x een nestje gehad met Eros maar omdat zij Eros het hele jaar door voor 1/3 van zijn lijfje kaal plukt en ook haar jongen plukte en na 2 weken minder ging voeren heb ik hun vorig jaar gescheiden en Chica bij haar zusje Noa in de vrijgezelle dameskooi gezet en heeft Eros een nieuw popje gekregen. Het was echt niet normaal hoe zwaar zij plukte, Eros zijn wangen, kin, nekje rond om, zijn achterhoofd, onder zijn vleugeltjes en zijn stuitje en halve rugje. Dit vond ik niet meer acceptabel.  >:( :-\

Meteen dezelfde dag zat ze weer ouderwets te kroelen met haar zusje Noa. Ze zijn echt gek op elkaar, net een koppeltje, ze kroelen samen, slapen samen, eten samen en waar de één is, is de andere ook te vinden maar .... er wordt geen kippetje gezeten door beide dames en ook geen eitjes gelegd.  :D Trouwens geen enkel valkje legt hier zomaar eitjes bij mij, ook de andere vrijgezelle dames die de hele dag in de voerbak kippetje zitten, doen alleen aan zelfbevrediging maar leggen, gelukkig, geen eitjes.  ;)

Alleen Perle , het nieuwe popje van Eros, liet van de week 2 eitjes van de stok af naar beneden vallen maar zij hadden in de kweekkooi na 2 nesten nog gewipwapt en meteen daarna heb ik de jongen, 5 weken, apart gezet en het blok verwijderd. De volgende dag zijn ze verhuisd naar de grote kooi in de huiskamer, die 2 eitjes waren duidelijk nog in de maak.  ;)

Groetjes

PS. Aad, jij ook trusten voor straks  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Hoe is het nu met het tweede eitje?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi hoi, alles goed daar met de eitjes? En valkjes ? Grtjs Ann



Caroline

Citaat van: Chico op  7 maart 2009, 19:46:19
Hoi Caroline,

PFFF het wil niet lukken :-[
Foto's van Indy en de speelboom zijn gemaakt, apart in een mapje gezet.....maar het verkleinen lukt me niet...en dan kan ik niet uplouden :-\ ::)
Manlief is even niet thuis.....en ja daar ben ik in deze afhankelijk van :D
Maar wat in het vat zit, verzuurt niet ;D

Fijne avond, liefs Marian


Hey meis, ik kijk uit naar je foto's!!  :D

KLIK HIER voor een programma om je foto's te verkleinen.  ;)

KLIK HIER voor de link van Photobucket, een programma waar je, je foto's kunt oploaden. Je krijgt dan de link die je in de dagboekjes kunt plaatsen zodat wij je foto's zien.  ;)

Lukt het je echt niet mag je me ook de foto's mailen, plaats ik ze hier voor je.  :D

Groetjes en knuffie voor Indy.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



Armani & Princess

In kweekkooi met blok: februari - juni




Armani: bont split voor {X1:  cinnamon} {X2: opaline}
Princess: bont witmasker cinnamon   

Zonen:
50% bont cinnamon split voor witmasker
50% bont split voor witmasker {X1:  opaline} {X2: cinnamon} 

Dochter:
50% bont cinnamon split voor witmasker
50% bont opaline split voor witmasker

Bijna al hun jongen zijn getekend(primrose).





Even een update ....

Hoop ik tenminste want in mijn haast druk ik tot 3 x toe het volledige berichtje weg.  :censuur >:( :'(

Het gaat niet zo lekker, het eitjes leggen bij Armani & Princess.

Eitje 1 --> 4 maart, gelegd in het blok, een halve dag later gevonden op de bodem van de kooi, kapot.  :-\

Eitje 2 --> 7 maart, gelegd in het blok, hier wordt gewoon op gebroed. :D

Eitje 3 --> 8 maart, gevonden op de bodem van de kooi. Toen ik het wilde op pakken miste is iets, de schil, het was een windei.  :-\

Dit had ik nog niet eerder, wel las ik er regelmatig over, dat dit wel eens problemen veroorzaakt in de vorm van legnood.  :o Gelukkig heeft mijn mooie witte meisje dit eitje zonder problemen "uitgepoept".  :D

De oorzaak kan zijn, Calcium-tekort, ik heb ze dus meteen wat Calcitat-50 door het water heen gedaan. Ik durfde dit niet te veel te doen, vorig jaar konden hun eerste jongen niet uit hun eitje komen. Deze schillen waren te dik, mogelijk door teveel Calcitat-50.  :-\

Hopelijk gaat de rest van het ei leggen voorspoediger.

=============

De kaboutertjes

Melody en Pixel zijn sinds 2 dagen van de pap af en doen het prima.

Tommy gaat ook steeds beter zaadjes eten, ondanks zijn centenbakkie, super dus.

Picasso, verrekt het om zaadjes te eten. Hij krijst als een bezetene om pap .... het is net zijn oudere broer, Hagrid.  ::)

Omdat ik weet dat hij het wel kan ben ik nu wat strenger, hij krijgt net als Tommy ng maar 1 x per dag pap wat hij me niet in dank afneemt.  :-[

===================

Verder gaat alles hier zijn gangetje .... ik probeer nog steeds een ritme te vinden in mijn werkzaamheden in combi met Ed zijn nieuwe werktijden, nu dus overdag. Maar dit betekend toch dat er meer op mijn schoudertjes terecht komt en ik dus minder actief kan zijn op het forum.  :'( Vaak moet ik 's avonds nog klusjes doen die overdag zijn blijven liggen.  :-\ Ook aankomende week is weer zo'n lekker weekje, Ed moet ook nog 5 avonden weg.  :-\ Leuk hoor, geef mij maar de 5-ploegen, gelukkig is het allemaal maar voor een jaar.  ;)

Ik probeer zoveel mogelijk overal bij te lezen en uiteraard mogen jullie me altijd immen, mailen of bellen met vragen of probleempjes.  ;)

Tot gauw, liefs Caroline  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Randy

hej caroline 8)

dat is idd wel ff :censuur dat het zo gaat met de eitjes.......
soms weet je tog niet WAT er mis is, of wat je er aan kunt doen :-X

jij doet je best dus daar kan het niet aan liggen ;)

lijkt wel of de koppels die niet mogen kweken, hun uiterste best doen en steeds bevruchte eitjes krijgen en de koppels waarvan je zooo graag wilt dat het lukt,....dat het steeds niet goed lukt.....heb k zelf nu ook  :-\

maar we houwe de moed erin, kweekseizoen is nog lang niet voorbij ;D

suc6 en groetjes Randy  ;)
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

mila

hoi  caroline

zo weer even snel bijgelezen en lees dat het met de kabouters heel goed gaat gelukkig maar...

jammer van de eitjes van armani en princess je snapt het soms toch niet zo gaat het jaren goed en zo gaat het achter elkaar fout......

succes met de kweek verder

groetjes

Marian

Hey Caroline,

Wat lief dat je me wilt helpen :-*
Jouw links zal ik zeker gaan bekijken :D
Ondertussen is manlief voor mij aan de slag gegaan en heb ik ze EINDELIJK hier kunnen plaatsen ;D ;D
Meteen maar een heel aantal foto's zodat je Indy en haar vriendinnetjes een beetje kunt volgen :P ;) :-*

Hoe leuk.....twee van hetzelfde...


En ja hoor....prinsheerlijk in de kooi...


Indy in het speelbakje...


En deze vind ik zoó mooiiii :-*


Indy belt om aandacht...


Indy haar favourite speeltje...


Indy + Guusje haar kroelvriendinnetje


Oh, wat is ze moe...


Indy met Guusje en Gijsje --> euh...Mijsje (ze is een popje)


Hoezo verwaand?!...


Een close-up van mooie, lieve Indy...


En weer spelen met Mijsje erbij...


Wat is ze toch mooi ;D


Lekker schommelen op de nieuwe speelboom...


Wij genieten hier volop van Indy :D :D
Ze is erg lief en heeft een zacht karaktertje, maar ze laat niet over haar heenlopen 8)
Ze komt graag bij je en je kunt haar overal kussen...ze houdt alleen niet van kroelen in haar nekje....dat doet Guusje bij haar :D
De bedelende geluidjes zijn veel minder geworden.....dus ze wordt nu een grote meid ;) ;D
Vliegt ook steeds beter door de woonkamer, keuken door naar de eetkamer....geweldig ::)
Ach zo kan ik blijven kletsen, maar ik ga zo een kopje koffie drinken.....met stukje taart ;) ;D

Fijne avond en kusje en knuffeltje van Indy terug,
liefs Marian