## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline



Bezoek vogelarts, Dr. v.d. *piep*, Veldhoven.



Ik schreef het eergisteren al, maandag hadden mijn ouders een afspraak in Veldhoven om de snavel en nagels bij te laten knippen van Lorre, onze Grijze roodstaart en hem (?) tevens te laten kortwieken.

In eerste instantie stond ik voor de verkeerde deur en bij een blik naar binnen draaide mijn maag al om .... dit was de ruimte waar alle "opgevangen" vogels volgens mij in quarantaine zaten. Er stond met grote letters "opvang" boven de deur. De meeste papegaaien zaten nog in de kooi waarin zij gedumpt waren. Buiten voor de deur stond een berg (zeker 15 stuks) ouwe roestige kooien, de ene nog smeriger als de andere. Ik kreeg een rilling bij het idee dat dit mogelijk kooien waren van overleden vogels. :'( Binnen zat helemaal vooraan een papegaai die zo ontzettend geplukt? c.q. kaal was dat ik niet eens het soort herkende, over zijn hele lijfje zaten wondjes en 1 pootje zat tot helemaal bovenaan in gespalkt en hij had een kap om zijn magere kale nekkie. Het beestje zat te bibberen van kou en/of ellende, zijn doffe oogjes bijna gesloten echt een vogelonwaardig leventje te lijden.  :'( Zo intens triest .....

De volgende deur bleek de juiste deur. Bij binnenkomst rilde ik weer even .... niet van kou maar van afschuw, gadver wat was het er smerig. Ik twijfelde even of ik wel op de vieze  houten latten die als bankje fungeerde zou gaan zetten en ook de bench met daarin Lorre stond op de grond in de viezigheid. Vrij snel waren we aan de beurt, we waren de enige, en Dr. v.d. *Piep* liep ons voor met haar 3 jarig dochtertje op de arm, door een openstaande deur. Ondanks dat het dus 's morgens vroeg was, een ongewassen in smerige kleertjes gestoken kindje. :-X Terwijl zij bezig was onze Lorre te knippen, jengelde het kind wanneer mama nu eindelijk eens klaar was. Sorry ik heb niks tegen kinderen, zoals bekend, ik heb zelf ook 4 kinderen maar vond het weinig professioneel zoals het daar met het kind in een bedrijf eraan toeging. Er was ook niks voor het kind aanwezig in de vorm van speelgoed of iets dergelijks. Mijn ouders wisten te vertellen dat de vorige keren dit kind er ook bij aanwezig was en ook ik heb haar in mijn telefonische consuls (2x) verschillende keren tegen het kind horen praten.  

De "spreekkamer" was mogelijk nog vuiler dan het wachtkamer/halletje. Overal lag het vol met papieren/dingen/doosjes/bakjes/potjes/boeken, niks geordend maar alles door elkaar, over elkaar heen, meer één grote berg zooi, zowel in als op de kasten, als op een soort van bureautje waarop ook een pc stond. De behandeltafel en grond lagen vol, echt vol, met div. kleuren afgeknipte veren en nagels en ook die van onze Lorre liet ze daar gewoon bij vallen zonder op te rapen/vegen. :o

Kijk dat je de tent draaiend moet houd van donaties, oké. Dat je daardoor geen geld hebt om in een mooi gebouw te gaan zitten met je praktijk maar min of meer verplicht bent om in een houten noodgebouwtje te moeten zitten, kan ik ook begrijpen maar .... dat je dit niet opruimt, schoon houdt en onderhoudt vind ik persoonlijk een kwalijke zaak. Hier komen vogels die ziek, zwak en ongezond zijn, in mijn ogen hoort dan hygiëne op de eerste plaats erg hoog te staan. En geloof me, ik veroordeel niemand, ik heb zelf ook een huis van 1963 wat nodig gerenoveerd moet worden, ook mijn meubeltjes zijn nodig aan vernieuwing toe maar daarom probeer ik de boel nog wel zoveel mogelijk op te ruimen en schoon te houden. Al valt dit niet altijd mee met mijn vele huisdieren en kinderen. :P

Ik overdrijf denk ik niet als ik zeg dat die ruimtes al zeker een paar maanden geen natte doek, dweil of sop hebben gezien. :o Je zag het ook aan de vuil op de grond, hooguit in het midden werd zo af en toe het ergste bij elkaar geveegd, daarbij randen en hoeken overgeslagen. Mijn garage is schoner, echt waar en daar wordt alleen af en toe een keer geveegd. ::)
Om die reden heb ik besloten om daar nooit of te nimmer met een ziek valkje naar toe te gaan, al is het vanuit Veghel de dichtst bij zijnde vogelarts.

Uiteraard ging in de auto het gesprek tussen mijn ouders en mij ook over het in opspraak zijn van deze papegaaienopvang en ik sprak uit dat ik het niet begreep dat zij haar goeie naam als vogelarts zo te grabbel liet gooien. Daarbij denkend aan het hoge sterfgehalte van de binnengekomen vogels. Mijn ouders wisten toen te vertellen dat Dr. v.d. * Piep *  de partner  is van de oprichter van de papegaaienopvang waar zij dus ook bij aangesloten is. Dit verklaarde natuurlijk een hoop. Dit wist ik niet .....

Over haar vakbekwaamheid als vogelarts kan ik niks zeggen maar door de indruk die het geheel bij me heeft achter gelaten kan ik alleen maar zeggen .... nee, daar ga ik met mijn valkjes nooit heen. Mijn ouders zijn erg tevreden over haar behandelingen ten op zichten van onze Lorre, tevens had zij in het begin ook erg fijne tips om hem zo goed mogelijk te verzorgen met zijn handicap, zijn afgebeten misvormde snavel. Hopelijk kunnen mijn ouders nog héééél lang zelf voor Lorre zorgen, dit betekend dat ze nog gezond genoeg zijn om op zich zelf te wonen maar mocht hij hier komen wonen zal ik de situatie daar zeker nogmaals gaan bekijken alvorens een besluit te nemen om dan "mijn" Lorre, daar nog te laten behandelen.

Tot hier mijn ervaring die ik met jullie wilde delen. ;)

De haast waarmee alles gebeurde, de ongeïnteresseerdheid waarmee ze naar mijn moeder luisterde en het gejengel van haar dochter zorgde ervoor dat ik de situatie van mijn Pablootje niet eens met haar besproken heb. Eenmaal daar bedacht ik me, dat ik liever even belde met Kliniek Broerdijk in Nijmegen en desnoods daar zelf naar toe reed maar gelukkig zat Pablo er gisteren bij mijn thuis komst al veel beter bij en toen hij me eenmaal los had laten zien dat hij weer kon vliegen als een straaljager heb ik dit telefoontje nog maar even op de lange baan geschoven. :D  



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: Dafrinja op 24 februari 2009, 20:07:41
Hoi Caroline!

Leuke filmpjes zeg! Vraagje: wie is het wildkleur achtige valkje die op t laatst (tussen de 20 en 10 sec voor t eind) in de middelste van de 3 ringen zit??
Een erg mooi valkje, een voormalig geparelde?

Groetjes!!!

Dafrinja


Dat is Giorgio, mijn opaline geelwang wildkleur MAN.  :D

Alleen op het filmpje zie je dat hij zijn pareltjes verliest, zijn gele koppie krijgt en .... onverklaarbaar, zijn gele wangen steeds meer oranje worden.  ???

Hier een foto van een tijdje geleden van Giorgio.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerdy

wat een heerlijke filmpjes..ze zitten echt te genieten bij jou..

en dan dat verhaal over dr piep..

wat erg..je zou zowat de dierenbescherming in gaan lichten..wat walgelijk als je daar met je zieke vogel heen zou gaan..je zou haast denken dat ze dan met meerdere ziektes terug komen..
ik kan me heel goed voorstellen dat dat geen plek is waar jij  met je valkjes heen zou gaan..zou ik ook niet doen..
wat erg dat er VA zijn die op die smerige manier werken.
bah bah en nog eens bah.

bedankt dat je het ons heb laten mee beleven

gr gerdy

Angel_Rob

Citaat van: Caroline op 24 februari 2009, 22:06:03


Bezoek vogelarts, Dr. v.d. *piep*, Veldhoven.


Hun zijn in Radar geweest en dat was ook zeker niet positief  :-\

http://www.trosradar.nl/index.php?id=262&tx_ttnews[backPid]=85&tx_ttnews[tt_news]=23292
Liefs Angèl en Damian


Angel_Rob

Moet de link even helemaal selecteren en dan kopieeren anders doet ie het niet  ;)
Liefs Angèl en Damian


Caroline



Dank je wel voor de link, Angèl.  :-*

Ik had het bij Radar gezien, er is hier op het forum ook een dicussie over gaande KLIK HIER  ;)

Om die reden heb ik ook besloten om verder geen namen te noemen maar wilde ik toch mijn verhaal doen.  ;)

De aflevering in Radar ging hoofdzakelijk over het opvangpark .... ik moet eerlijk bekennen dat ik meerdere malen daar heen ging en toen keer op keer wel heb genoten van de wandeling door het park.  ::)

Hoe het er verder aan toe gaat in het park weet ik ook niet, hierboven is puur mijn ervaring bij de vogelarts.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Angel_Rob

Ja ik ben er ook wel eens geweest, alweer aantal jaren geleden en vond het toen wel oke.
Maar ik vind het maar vreemd daar  :-[
Liefs Angèl en Damian


danielle

Ik ben er ook een aantal keer geweest. Ik herken wel een aantal dingen die je verteld. Gelukkig was het die keren wel iets schoner en maakte ze de tafel enzo ook nog goed schoon, alvorens ik naar binnen werd gelaten. Al die keren was haar dochter inderdaad ook in de praktijk. Dat er weinig te spelen was klopt, die keer was ze allemaal papieren op de grond aan het gooien weet ik nog.

Waar ik me vooral aan irriteer is haar gejaagdheid. Dat je bijna niets durft te vragen hierdoor of na te vragen wat ze bedoelt.

Mijn nekharen gaan wel overeind staan wat jij beschrijft bij de 'ziekenboeg'. Mijn valkje Tommie is daar opgenomen geweest toen hij zo ziek was  :'( . Hij heeft vandaar een kooi gekregen, omdat ik hem in een klein reis kooitje had vervoerd. Ik hoop wel dat hij een beetje een goede kooi heeft gekregen. Krijg er nu helemaal rillingen van.

Nee, ik laat nog eenmaal de ontlasting controleren, nadat de kuur bij mij is afgelopen, maar daarna ga ik ook naar een andere vogelarts.

Haar kundigheid zou inderdaad wel heel goed zijn en ze kan vogels inderdaad goed behandelen. Maar de hygiene, betrokkenheid vind ik toch wel heel belangrijk.

Groetjes van Danielle


♪ Marlies

Hoi Daniëlle,

Waarom ga jij niet naar Bastiaansen in Prinsenbeek. Dat is toch niet zo ver bij jou vandaan, of woon je niet meer in Tilburg?

Bij deze man is m'n zwager al enkele keren geweest met z'n grijze roodstaart en is daar goed geholpen. Deze man neemt echt de tijd voor je ook al zit z'n wachtkamer vol. Niet zo fijn als je zit te wachten, maar wel als je aan de beurt bent. ::)

Ik schrik echt van het verhaal van Caroline. Ik dacht echt dat het een zeer betrouwbaar adres was. :-\

Groetjes Marlies ;)

sabine

Wat erg :o Ik heb er geen woorden voor :-[
Wel jammer dat Rader misschien toch niet zo overdrijft ??? Maar wat nog erger is dat er kennelijk toch nog steeds niet voldoende naar het welzijn van de vogels gekeken wordt. :-\


Caroline, wat leuk om de filmpjes van je valkjes te zien ;D

Groetjes Sabine

Kimm

wat een verhaal zeg  :o

ik vind hygiene ook zeer belangrijk. en ik vind het ook heel erg apart dat je dit bent tegengekomen.
ik zou mij ook achter de oren krabben en ik weet ook niet of ik nog terug zou gaan. je moet toch een goed gevoel hebben bij een va vind ik persoonlijk.

fijne dag,
liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

☺ Pita ☺

Nou da's idd lekker zeg :( je zou idd eerder wat oplopen daar dan beter worden.
Mij zullen ze daar echt nooit zien.
En Radar is echt wel een betrouwbaar programma hoor.

Kaatje

Hmmm,

Dit zijn verhalen waar je nu niet echt vrolijk van wordt  :-\

Ik ben het dan ook helemaal eens met het feit dat het niet erg is als er geen geld is, en je daarom in een oud gebouw een praktijk hebt. Maar het is wel van essencieel belang dat de hygiëne hoog in het vaandel staat  ::)

Nadat ik tros radar heb gezien en nu dit bericht lees, kan ik me wel een kleine voorstelling maken hoe of dat jij zo geschrokken bent. Nee wat dat betreft ben ik het met je eens en zou ik hier ook niet met één van mijn valkjes naar toe gaan uit angst dat het hier juist wat op zou kunnen lopen.

Bedankt voor de uitleg Caroline, wat zal jij inderdaad geschrokken zijn  :-*  :-*

Caroline



Hoi hoi!!

Even reageren op jullie reacties.  ;)

Wat mij dus ook verbaasde dat het er zo, in mijn ogen, onhygiënisch was, zeker na het programma Radar waar ze toch zeker niet al te betrouwbaar neer werden gezet, zou je verwachten dat de tent er op en top uit zou zien.  ::)

Maar aan de andere kant .... als je bloedeigen kind er al zo onfris uit ziet .... ???

En Danielle .... wat jij schrijft over gejaagdheid, dit herken ik ook heel erg, daarnaast ook de ongeïnteresseerdheid naar mijn moeder toe die daar trots aan het vertellen was hoe goed haar vriendje het tegenwoordig doet. Ze luisterde niet eens en nam niet de moeite om hier een vriendelijk woord als antwoord op te geven, dit is toch het minste wat ze kon doen. Dit was de reden dat ik mijn Pablo niet eens besprak.  ;)

En onprofessioneel vind ik ook de geen vaste openingstijden .... als zij tijd heeft kun je terecht. Zowel live als telefonisch. Ik moest ooit met een doodziek nest valkjes van 2 weken oud, 4 dagen wachten tot ik er terecht kon, toen ik aangaf dat ze dit niet haalde zo slecht waren ze er aan toe, kreeg ik als antwoord, dat is dan jammer, ik heb geen tijd.  :o Ik belde 's morgens vroeg, je zou toch denken dat er voor spoedgevalletjes altijd wel een gaatje ergens tussen te maken is.  :-\

Gelukkig kon ik toen een paar uurtjes later in Nijmegen terecht bij kliniek Broerdijk waar ik heel erg vakkundig ben geholpen in een schone steriele ruimte. Het hele nest(G-nest) en de ouders(Amor & Diégah) en 2 andere valkjes(Noa en J'adore) die ermee besmet waren, hebben het gered maar ik had geen dag later moeten komen, zo vertelde ze me in Nijmegen.  ::) Mijn eigen JOOP! is één van dat nest.  :D

Maar ja, aan de andere kant, heeft ze me wel ooit telefonisch geholpen met een tip(Biotex) voor J'adore, toen ik belde voor de huidinfectie. (Staffylokokbacterie) Alhoewel .... toen kon ik ook niet bij haar terecht, ging toen ook een weekend over heen en toen ik ooit belde voor een sectie van een jong vroeg ze me ook om dit naar een andere VA te sturen.  ???

Het blijft me verbazen hoe het er daar aan toe gaat .... als ik er nu dieper over na ga denken komen er steeds meer dingen bij me naar boven.  ::)

Maar  nogmaals .... over haar vakbekwaamdheid als vogelarts kan ik niks zeggen .... misschien is ze wel heel erg goed in haar vak maar is ze niet zo'n poetsmiep en is ze minder goed in het onderhouden van gesprekken.  ;)

Wel jammer.  :-\



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Aaahh... Fijn dat het weer goed gaat met Pablootje  :-*

En wat de vogelarts betreft... ik denk dat alles al wel gezegd is.
Er is geen excuus om je praktijk niet schoon te hebben. Dat hoort ook bij vakbekwaamheid... Wat dat betreft is er echt geen verschil tussen mens en dier. Je moet ze eens zien stijgeren als een operatie kamer in een ziekenhuis niet schoon en steriel genoeg is. Nee, dit keur ik echt niet goed... hoe goed ze een ook vogel behandelt. Dit kan echt niet.

Ik begin een klein beetje te begrijpen waarom er zoveel vogels bij aankomst sterven bij het NOP. Volgens mij kunnen ze best een schoonmaakbedrijf inhuren om het daar schoon te houden elke dag. Is eigenlijk nog niet voldoende, maar het is beter dan helemaal niet.

Sorry dat ik me ventileer in jouw boekje  :-[ Maar ik zit hier echt te klapperen met mijn oren  :-X

Gelukkig is verder alles goed gegaan en is de Lorre weer in tip top shape  :) En onze Pablootje gelukkig ook.

Groetjes,
Monky