## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

christa


*Manon*

Wat een heerlijke update heb je geschreven Caroline  :D
En wat een verhaal eigenlijk he over de kaboutertjes... als je het zo achter elkaar leest, dan is het erg heftig geweest hé, maar je hebt ze er door gesleept en dat is erg dankbaar!!
en iets waar je ontzettend trots op mag zijn.

Wat een gekke valkjes heb je toch... Princess en Armani... broeden op zaagsel.. hebben ze een blok en dan gaan ze op de grond zitten???
Moet er wel om lachen hoor... nou ja.. misschien in het najaar heb je dan toch eindelijk eitjes van ze  :P :P :P :P

Liefs Manon

Kaatje

Heerlijke foto's !

Zowel van de valkjes als van de kinderen, echt lief  :-*  :-*

Caroline



Dank je wel, allemaal!!  :-*

Oh en Manon .... Armani & Princess broeden wel IN het blok hoor, alleen niet op eitjes maar op zaagsel.  ;)

Melody heeft vandaag weer flink aan de rode trosgierst gegeten en ook Pixel had was zaadjes in zijn kropje.  :D Beide eten de pap nog niet echt goed met de spuit. Dit is echt een waar gevecht, terwijl als ik de kropnaald in hun strotje doe, ze rustig blijven zitten.  ::) Ik combineer het een beetje nu.

Tommy wil helemaal geen pap met de spuit.  :-\ Dus dan maar met de kropnaald en kleine Picasso ... eet volledig met de spuit.  :D

Melody en Pixel zitten ook al netjes op de zittouw maar slapen 's nachts nog op de bodem van de kooi. Tommy en Picasso kunnen nog niet op het zittouw komen.  ;)

=================

Pablo .... zijn situatie blijft onveranderd. Het ene moment zit hij te sippen op 2 pootjes, gewoon niet echt lekker, het volgende moment maakt ie een wipje met Coco .... even later zit hij erbij dat je denkt, hey vriendje wat is er, het volgende moment slaapt hij op 1 poot. Zijn poepjes blijven goed, hij blijft op gewicht dus eet gewoon, hij zit niet bol.

Een aantal jaar geleden sprak eens met Dr. Feld zelf, over kweken, over donsjes die niet uit een ei kwamen, over van alles eigenlijk en toen gaf hij me de tip om preventief mijn valkjes 1 x per jaar een anitbiotica-kuur te geven. Bijv. 2 maanden voor de kweek. Sindsdien heb ik Baytrill in huis .... alleen nooit gebruikt. Ik stond er namelijk toch niet echt achter om mijn valkjes zomaar preventief elke jaar een abkuur te geven.  :-\

Toen ik van de week .... vrijdag dacht ik dat het was  ::) .... met Dr. Feldkliniek belde over Pablo, kwam dit gesprek nog even ter sprake en ik vroeg toen of het raadzaam was om dit nu Pablo preventief te geven. Vooral ook omdat hij geen echt beeld laat zien. Omdat het ook nog een shock kon zijn door de paniek 's nachts besloten we nog even een paar daagjes te wachten ....

Gisterenavond besloot ik hem toch voor de eerste keer te geven. Een kleine kuur van 5 dagen, volgens Feld baad het niet, het schaadt ook niet. Ben ik het niet helemaal mee eens, het dood namelijk ook goeie cellen.  :-\ Maar hopelijk is het voor Pablo net voldoende of een mogelijke kleine bacteriële infectie te genezen. Tevens krijgt hij na deze kuur, een week elke dag Appelciderazijn door het water. Dit maakt het water zuur, dus de omgeving in zijn spijsvertering ook, eventuele schimmels leven niet graag in de zure omgeving.  ;)

Mocht zijn situatie verergen of over enkele dagen onveranderd zijn maak ik sowieso een afspraak voor een consult maar op dit moment konden ze ook niks voor hem betekenen, zo vertelde ze me.  :-\

Sowieso heb ik vandaag ook besloten om als deze kuur voorbij is, ik een mestonderzoek laat doen van Pablo, dan weet ik ook zeker dat alles goed met hem is voor hij naar de kweekkamer verhuisd.

Morgenochtend heeft mijn moeder een afspraak met Dr. v.d. Horst in Veldhoven (NOP). Zij gaat daar altijd heen met "onze" Lorre, de Grijze roodstaart.  :D







Lorre is 6 1/2 jaar en in het nest door zijn ouders verminkt, zij vraten de helft van zijn snaveltje eraf en dit is niet meer helemaal goed gekomen.  :o :'(

Gelukkig heeft hij er alles mee leren doen, hij eet pellets en op die manier krijgt hij toch alles binnen en hij leidt sinds het overlijden van mijn oom, 2 1/2 jaar geleden, een fijn leventje bij mijn ouders. Hij praat echt heel erg goed en heel erg veel, hele zinnen en antwoorden krijg je van hem/haar. Kortom een scheetje, die als mijn ouders niet meer voor hem kunnen zorgen bij ons komt wonen en hier oud mag worden.  ;)

Zijn snaveltje kan hij zelf niet in model houden, dit wordt nu dus door Dr. v.d. Horst gedaan zo 1 x per kwartaal. Als het nodig is wordt hij tevens gekortwiekt en zijn nageltjes geknipt. Omdat ik best een hoop kan en durf met vogels maar met een Grijze roodstaart helemaal geen ervaring heb ga ik morgen mee, kijken hoe zij hem vast houdt, hoe zij hem kortwiekt en hoe zij zijn snaveltje en nageltjes bij knipt. Ik hoop het dan ook in de toekomst te kunnen.  ;)

Aangezien ik dus morgen toch bij een vogelarts ben, wil ik gelijk even haar mening vragen over Pablo.  ;) :D Als zij vindt dat ik hem beter even kan laten zien, rij ik waarschijnlijk nog even op en neer. maar mijn vorige telefonische ervaringen met haar waren meestal tips en adviezen.  ;)

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte, hierover.

Ik ga even mijn valkjes verwennen .... heb net volkorenmacaroni voor ze gekookt, vinden ze lekker met rauwe andijvie en gekiemd kiemzaad.  :P :D ;D

FIjne avond.

PS> Ik was de groepsfoto van de kids vergeten te plaatsen zag ik net.  :-[

DUs nog even een offtopic-foto.  :P




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

danielle

Hoi Caroline,
Ik heb altijd te horen gekregen dat je nooit antibiotica en appelcider azijn tegelijk mag geven. Het aanzuren van het water zorgt ervoor dat de antibiotica niet goed zijn werk kan doen.

Caroline



Bedankt voor je tip Danielle, dit wist ik niet.  ::)

Is dit ook als je de AB in de bek geeft?? ???

Ze krijgen hier namelijk de Appelciderazijn sowieso 2 x per week door het water.  ;)

Eros & Perle en de kaboutertjes hebben tijdens hun abkuur, Synulox, ook gewoon 2 x per week Appelciderazijn door hun water heen gekregen.  :-[ :-X

Nogmaals bedankt, ik haal het water er gelijk uit.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

danielle

Citaat van: Caroline op 22 februari 2009, 17:52:21


Bedankt voor je tip Danielle, dit wist ik niet.  ::)

Is dit ook als je de AB in de bek geeft?? ???

Ze krijgen hier namelijk de Appelciderazijn sowieso 2 x per week door het water.  ;)

Eros & Perle en de kaboutertjes hebben tijdens hun abkuur, Synulox, ook gewoon 2 x per week Appelciderazijn door hun water heen gekregen.  :-[ :-X

Nogmaals bedankt, ik haal het water er gelijk uit.  ;)






Graag gedaan hoor  ;)
De vogelarts vertelde mij dit een jaar geleden, toen ik ook antibiotica moest geven, aangezien ik ook het water altijd aanzuur. Dat geldt ook als ze het via hun snavel krijgen. Wat precies de reden is weet ik niet meer, maar volgens mij was dat de antibiotica dan minder goed zijn werk kan doen. Het was ook dat ik toevallig aangaf dat ik het water altijd aanzuur, de vogelartsen vertellen dit niet uit zichzelf. Nu kreeg ik dit ook niet te horen. Het is dus niet gek dat je dit niet wist.

Groetjes van Danielle


Anke

Hoi Caroline,
Ik heb weer genoten van de foto's van je gevederde en niet gevederde kinderen ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Gerdy

wat heb je toch altijd lekkere lange up dates..
wat vervelend zo met Pablo..je kan er geen vinger op leggen wat hij nou wel heeft..ik vind het verstandig van je dat je zijn poepje laat onderzoeken

heerlijk..aan het broeden op zaagsel..het ene koppeltje broed op van alles en nog wat en het andere koppeltje moet broeden maar dan laten ze het weer afweten..lekkere snuiters zijn het ook.

wat een heerlijke foto's van je kinderen..je mag trots op je viertal zijn

ik hoop dat jullie een fijne carnaval middag hebben gehad.



gr gerdy

danielle

Hoi Caroline
Vergeet ik om te vertellen dat ik genoten heb van je update's en de mooie foto's.
Veel succes morgen ook bij het kijken en leren hoe Lorre zijn snavel wordt bijgewerkt en gekortwiekt wordt, zou inderdaad fijn zijn als jij dat in de toekomst kan doen. Hopelijk krijg je ook goede tips wat betreft Pablo.

Ik heb trouwens nog even opgezocht over de appelazijn en antibiotica. Kan eigenlijk alleen bij dit forum, bij het topic ziektens onder het kopje megabacterien, terug vinden at je het niet mag combineren met medicijnen of vitaminen.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,27618.0.html
Maar of het dan ook gaat over medicijnen via de bek, weet ik niet 100 procent. Misschien kun je het nog voor de zekerheid navragen. Ik kan het op internet namelijk niet vinden. En ik kan me niet meer helemaal naar voren halen wat Hedwig een jaar geleden aan mij hierover vertelde.

Groetjes van Danielle

Caroline



Bedankt Danielle voor het opzoeken.  :-*

Ik maak er inderdaad uit op dat het niet uitmaakt, in de bek of door het water, in ieder geval de komende dagen voor Pablo & Coco geen vitamines en Appelciderazijn door het water.  :D Ik heb de fles al ververst met schoon water.  ;)

Verder iedereen bedankt voor de compimentjes en leuke reacties.  :D :-*

En onze carnavalsoptocht ....  ::)

Ik heb er niks van gezien.  :P

Het was zo'n rot weer, van die vieze miezerregen waar je drijfnat van wordt.  :-\ De kinderen mochten kiezen .... unaniem werd het yoggingpak aan na hun bad en bouwen met de lego.  ;D ;D

Uiteraard werd dit ruzie, 1 huiskamer, 1 bak(wel mega groot)  met lego en 4 kinderen in div. leeftijden.  ::) :P De 2 kleintjes slopen steeds alle gebouwde dingen van de 2 grootste.  ;D Toen ze elkaar bijna de koppen insloegen ;) is Ed met de 2 jongens naar de bossen gegaan, lekker even rennen en klimmen (zandverstuivingen), Sophy haar middagdutje gaan doen en Sanne heeft Lion King 3 zitten kijken.  :D Kon ik mooi even de was vouwen, strijken en in de kasten leggen.  ;)

Dus voor ons dit jaar alleen de kinderoptocht gisteren en uiteraard schoolcarnaval afgelopen donderdag. En .... niemand lijkt iets gemist te hebben, vanmiddag.  ;)

Oh .... en trots ben ik hoor!!!!  :D :D :D Zowel op mijn ongevederde als gevederde kinderen.  :-*


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kaatje

Citaat van: danielle op 22 februari 2009, 17:45:24
Hoi Caroline,
Ik heb altijd te horen gekregen dat je nooit antibiotica en appelcider azijn tegelijk mag geven. Het aanzuren van het water zorgt ervoor dat de antibiotica niet goed zijn werk kan doen.


Hoi Caroline,

Dit klopt,

Toen Paco in de kliniek zat bij Dr Verstappen en antibioca kreeg heb ik het ook over de appelcider gehad, maar kreeg hetzelfde als Danielle te horen.

Heb je overigens geen foto van Pablo gemaakt terwijl hij er sipjes bij zit en dan weer normaal lijkt !?

Liefs, Karin

Caroline



Telepathie?? ???

Terwijl jij dit berichtje plaatst, Karin, maak ik een foto van een wippende Pablo .... met de bedoeling om inderdaad ook een foto van een sippe Pablo te maken.  ;) De wipfoto is helaas een verstoorde wipfoto geworden.  ::)

Ik ga nu de foto's op de laptop zetten.  ;)

Tot zo.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kaatje


Caroline



Het viel niet mee om hem in beide posities op de foto te zetten maar het is me redelijk gelukt.  ::)


Helaas .... geschrokken van elkaar afstappend na een wip.


Even later niet echt bol maar ook niet straks zittend, zijn oogjes waren dicht, duttend op 2 pootjes.  :-\


Van voren een niet fit foto.  ;)


Weer fit trosgierst eten.


Hier weer strakker in zijn pak en boos op me omdat hij niet van foto's maken houdt.

Nu ook zit hij weer gewoon lekker uit de voerbak te eten.


ZIjn poepjes, wel een beetje met trosgierstzaadjes maar zien er gewoon goed uit.

Ik zal morgen nog eens foto's proberen te maken .... het is heel erg moeilijk om het op foto te zetten, als ik voor de kooi ga staan, kijkt hij al anders uit zijn oogjes.  ::)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.