## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

danielle

Hoi Caroline,
Het houdt inderdaad maar niet op bij jou. Genoeg is genoeg zou je zeggen  :-\  :-\Wat naar dat Pablo zich niet lekker voelt. Ik hoop echt dat hij snel weer opknapt, hoor en dat hij op gewicht blijft.

Interessant verslag van dr. Feld. Dank je wel voor de link.

Groetjes van Danielle

Anke

Hoi Caroline,
De valkjes houden je wel bezig he ::)
Gelukkig lijkt het met Pablo mee te vallen. Als hij ook zit te wippen....

Wat :censuur dat Eros niet ophoudt met plukken >:(
Je keus om de kabouters apart te zetten snap ik helemaal.

Met Floortje gaat het super. Ze heeft het prima naar haar zin.
Ze stuurt je een dikke knuffel :-*
En uiteraard stuurt je mooie witte meisje er ook een ;D :-*
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Gerdy

die Pablo is ook een rare hoor..zich ziek voordoen maar ondertussen zitten wipwappen..het lijkt mij ook dat als hij echt ziekjes zou zijn dat hij ook niet zou wipwappen.

wat super vervelend dat Eros zo blijft plukken..ik denk dat je een goed besluit hebt genomen om Eros en zijn popje bij de kaboutertjes weg te halen..je moet toch iets.

voor jou ook een fijn ..ontspannen weekend.

gr gerdy

Zyra

Hey caroline,

Het zit je ook niet mee he? steeds weer zetten je valkjes voor het blok met enorme vraagtekens boven je hoofd. Ook ik denk dat je het even aan moet kijken met Pablo, Lijkt mij namelijk ook dat hij niet zit te wippen als hij echt ziek is. Misschien even een verkoudheidje ofzo ??? Ik hoop dat ook hij snel weer de oude is en dat de kaboutertjes snel zelfstandig kunnen eten. Heel veel sterkte met Pablo en de kaboutertjes.

Groetjes Desire

Mara

Hoi Caroline

Ze houden je wel bezig zeg...

Ik heb even een vraagje. Je gaat de kaboutertjes nu pap geven van pellets. Maar krijgen ze straks ook zaad bij jou of zet je ze meteen op pelletes? Want daar moet ik natuurlijk rekening mee houden omdat ik hier in mijn voliére geen pellet eters heb zitten en dus ook geen pellets in huis heb (die zijn hier ook zo moeilijk te verkrijgen).

Groetjes en een fijn weekeinde.

Mara

Kaatje

Citaat van: Mara op 21 februari 2009, 12:27:46
Hoi Caroline

Ze houden je wel bezig zeg...

Ik heb even een vraagje. Je gaat de kaboutertjes nu pap geven van pellets. Maar krijgen ze straks ook zaad bij jou of zet je ze meteen op pelletes? Want daar moet ik natuurlijk rekening mee houden omdat ik hier in mijn voliére geen pellet eters heb zitten en dus ook geen pellets in huis heb (die zijn hier ook zo moeilijk te verkrijgen).

Groetjes en een fijn weekeinde.

Mara


Hoi Eugenie,

Ik praat misschien even voor mijn beurt, maar deze vraag heb ik ook al zo'n beetje gesteld, vandaar ! ( Alleen neem ik geen valkje maar kwam dit gewoon ter sprake )

Citaat van: Caroline op 20 februari 2009, 11:44:30


Dank je, Karin.

Ik ga geen valkjes via een streng schema op pellets zetten maar er hangt hier in de grote kooi voor ieder valkje 1 voerbak, zitten er 3 valkjes in de kooi hangen er 3 bakken, zitten er 7 in, hangen er 7 bakken zaad.  ::) In elke kooi heb ik nu 1 bak het zaad verwisseld voor pellets. Ze mogen het dus erbij snoepen, het is geen must.  ;)

In de grote lummelenkooi wil ik het in de toekomst ook standaard hangen, zodat de jongen er ook mee opgroeien.  ;)

Maar .... als hoofdmaaltijd, zeker voor 75 % of meer krijgen ze hier Teurlings hoor en hun dagelijkse bakken met macaroni, spaghetti, groente, kiemazaad e.d. .... ik vind het namelijk veel te leuk om ze zo lekker te zien knabbelen aan van alles en nog wat.  :D






Hoop dat je er wat aan hebt.

Karin

Mara

Hoi Karin

Dank je wel, had er schijnbaar per ongeluk overheen gelezen.  :-* Dank je wel in elk geval.

Groetjes

mara

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

ManjaV

Hoi Caroline,

Ik hoop dat het snel beter gaat met Pablo. Ik heb het hier ook wel eens...dan zit valkje soms een paar dagen niet lekker in zijn velletje...gaat wel over met wat extra verwennerij en zo te lezen wordt hij lekker verwend door je. :D En dat hij toch zat te wippen...ja...voelt hij zich vast niet zo heel ziekjes. :D Of hij is weer aan het opknappen!

Groetjes,
Manja



MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline



Even een kleine update!!

We hebben vanmiddag met het hele gezin in de groep van onze school met de kindercarnavalsoptocht gelopen.  :D Was leuk, we waren allemaal verkleed als boeven.  ;D Na afloop zijn we even naar huis geweest om de kaboutertjes te pappen en meteen daarna doorgereden naar mijn schoonzusje en zwager, daar stond de erwtensoep met een broodmaaltijd klaar.  :D

Morgen gaan we nog met het hele gezin naar de grote optocht in  Veghel, ook altijd een flink spectakel met erg veel wagens.  :D

Voor ons zit dan de carnaval erop, vroeger waren zowel Ed als ik errrrug fanatieke carnavalvierders maar nu met eenmaal kinderen blijft het beperkt tot een paar dingen voor de kids.  ;) Veel plezier zonder bier.  :P Lust ik toch niet.  ;D

Pablo is nog steeds niet mijn eigen ouwe Pablo, vannacht sliep hij wel op 1 pootje, vanmorgen heeft hij lekker zitten eten van de verse notenrijst en meergranenrijst, meergranenmacaroni, kiemzaad, andijvie en zonnenbloempittenbrood.  :D Kroelen en zichtzelf poetsen doet hij ook nog steeds dus voor alsnog kijk ik het even aan, hij is nog steeds niet fit maar zeker niet ziek.  ::)

Melody, Pixel, Tommy en Picasso zijn zoals ik gisteren al schreef verhuisd naar de ouwe kooi van Harrie, ze hebben definitief afscheid genomen van hun ouders. Vanaf vandaag krijgen ze alleen nog maar Nutribird A 21 pap, half om half gemengd met gemalen pellets, Nutribird B14 voor grasparkietjes. Ik kijk straks na de pap even hoeveel ze wegen .... ik twijfel nog even of ik ze 3 x per dag ga voeren of toch beter 4 x, hun kropje is wel erg snel leeg en ik krijg er niet meer in dan een 7 ml. per keer.  ;) Melody en Pixel kregen vandaag de helft al via een spuitje, de andere helft en Tommy en Picasso krijgen nog volledig met kropnaald maar ik ben met hen wel aan het oefenen met spuitje. Maar meer dan 2 ml. krijg ik er nog niet in. Normaal denk ik dan .... als je honger hebt eet je vanzelf de volgende keer wel, bij mijn kaboutertjes ben ik hiermee uiteraard wat voorzichtiger en geef ze dan liever nog een keertje met de kropnaald.  ;)

Ik heb een fijne tip voor mensen die ook ooit de pellets willen malen. Ik haalde vanmiddag bij de Blokker een houten pepermolen voor € 5,= Ideaal!!!! Het komt er net zo fijn gemalen uit als de poeder van de pap is. Ik kan het dus makkelijk doseren. Uiteraard werkt dit alleen met Nutribird B14 omdat deze heel erg lijken op peperkorreltjes. Voor andere pellets die meer op kattenbrokjes lijken zal dit niet werken.  ;)

Eros & Perle zijn iets onrustiger nu hun jongen weg zijn .... logisch natuurlijk, ik kijk het morgen nog even aan en als dit blijft mogen ze maandag naar de grote kooi in de huiskamer, daarin hebben ze meer afleiding van andere valkjes en meer speelgoed en klimgelegenheden. En .... natuurlijk ons gezinnetje is daar meer aanwezig als in het kweekkamertje.  ;)

Ik hou jullie op de hoogte over Pablo en de kaboutertjes .... fijne zondag allemaal en voor degene die vakantie hebben, fijne vakantie.  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

sabine

Hoi Caroline,

Je mag wel uitkijken dan je niet de verkeerde pepermolen gebruikt voor je stukje vlees. Dat zal man lief vast niet waarderen ;) ;D

Wat leuk dat jullie met de kindercarnavaloptocht mee hebben gelopen.

Groetjes Sabine

Caroline



Brrrrh, nee Sabine, daar moet je niet aan denken.  :P ;D ;D

Net de kaboutertjes gepapt .... Melody, de oudste 5 1/2 week oud, had haar kropje voor over de helft vol geknabbeld met rode trosgierst.  :D ;D :-* De andere helft heeft ze pap van me gekregen, via de spuit.

Pixel wilde vanavond niet via de spuit, hij kreeg dus onder dwang de kropnaald, hij MOET eten voor de nacht.  :-\

Meteen even je vraagje beantwoorden, Mara, al had je al een duidelijk berichtje van Karin.  ;)

In principe worden alle jongen gewoon zelfsstandig gemaakt met zaad. Er staat wel een bakje pellets maar het is niet de bedoeling dat ze dit als volledige voeding gaan eten.  ;)

Op dit moment krijgen we wel voor de helft gemalen pellets door de pap heen maar dit is puur omdat ik de pap niet echt vullend vind.  ;) En omdat ze nu niets meer van pa en ma krijgen geef ik ze graag iets met meer voedingswaarde dan de pap die ze ook al kregen toen ze 1 week oud waren.  :D

Tommy vind eten met een spuitje nog steeds niet zo bijzonder, hij moet van me het eerst proberen maar na anderhalve ml. is het echt gedaan, dit vind ik dus wel een probleem met jongen die de kropnaald kregen, het is even wat meer vechten om ze aan de spuit te krijgen.  :-\

Behalve .... kleine Picasso .... die had zo'n honger, die vrat de spuit bijna op en heeft keurig zijn pap via de spuit gegeten, netjes bedelend zoals het hoort.  :D ;D :-*

Nu hij geen voeding meer krijgt van pa en ma hoop ik dat hij ook snel een grote sterkte valkje gaat worden. Hij weegt weliswaar 85 gram maar dit is natuurlijk nog niet te vergelijken met zijn broers en zus, die boven de 100 gram uit komen en Tommy 96 gram.

Oh en nog als laatste voor ik ga slapen .... ze zijn vandaag alle vier met 3 voedingen op gewicht gebleven, misschien dat ik alleen Picassootje een nog een paar daagje 4 voedingen geef.  ;)

Trusten voor straks.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Saar

Fijn dat het met de kabouters goed gaat! Hopelijk is Pablo ook weer gauw de oude :)
Slaap lekker ;) :-*

Wilma1

Ga jij je leven beteren ???  ;D

Wat een "zielig" gezicht zo'n valkje in een hamsterkooi  ::)

Ik met vast ver terug lezen, maar waarom heten de kleintjes kaboutertjes ???

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline



Even een snele uitleg voor jou, Wilma.  ;)

Morgen 5 weken geleden nam ik 2 pleegdonsjes van een weekje oud in huis. Zij werden niet goed gevoerd door de ouders (dachten we) en ik had een koppel met 5 jongen van dezelfde leeftijd ongeveer liggen.

Bij deze pleegjongen kregen zowel de ouders, als de pleegouders (mijn koppel dus) als ik met een spuitje, geen druppel eten erin, hun strotjes en slokdarmpjes leken niet te werken.  :o Nog dezelfde nacht stierf de eerste en de volgende morgen ook de andere.  :'(

Wat we toen niet wisten en inmiddels wel was dat beide pleegkinders ziek waren.  :-\

Een week later vond ik mijn eigen jongen in zorgwekkende toestand. Nog dezelfde nacht overleed de jongste.  :'( Ook bij hen ging er geen voeding en vocht in en na overleg met Dr. Feld kliniek was de enige optie, de kropnaald.  :o  Ook moest ik Synulox, een AB bij een DA hier in de buurt halen, opsturen zou weer een dag schelen.

Voeren met een kropnaald had ik nog nooit gedaan en ik durfde het eigenlijk niet. Toch ben ik een kropnaald gaan halen en toen ik 's avonds mijn jongen bijna uitgedroogd zag zitten heb ik besloten voor ze te gaan vechten.

Mijn overleden jong heb ik dinsdag meteen opgestuurd voor sectie en ik zou pas vrijdag de uitslag krijgen.  :-\ Ze gaven de jongen erg weinig kans en ook de grote kweker anex groothandel vogelbenodigdheden waar ik de kropnaald haalde gaf ze nog geen 1 % kans dat ik ze er door heen zou slepen.  :-\

Ik gaf ze 4-5 x per dag pap met de kropnaald, tevens Yakult om de krop en de darmpjes weer te laten werken, 2 x daags Synulox, de AB en ze waren zo stoer, zo dapper dat ze al snel de naam kregen kleine dappere kaboutertjes omdat ze zo klein waren. De oudste 2 weken de jongste 1 week oud en woog op een gegeven moment nog maar 12 gram.  :-\ 

DOnderdag overlegde ik met Kirsten en samen kwamen we tot de conclusie dat het leeg of ze ook een schimmelinfectie bij zich droegen in hun bekkie en keeltje .... hiervoor vroeg ik Dr. Feld een receptje uit te schrijven en te faxen naar mijn eigen apotheek voor Nystatine Labaz. Dit is een geneesmiddel tegen schimmels en wordt o.a. uitgeschreven voor babies met spruw. Vrijdag kon ik dit bij mijn apotheek ophalen en vanaf die dag kregen ze geen Yakult meer maar 2 x daags Nystatine labaz.

Diezelfde middag kon ik Dr. Feldkliniek bellen voor de uitslag van de sectie. Het overleden jong en dus ook de jongen, inmiddels dus bekend op het forum als de dappere kaboutertjes om hun vechtlust droegen een bacteriële infectie (E-coli) bij zich en een schimmelinfecite, tevens hadden ze een kalktekort en waren uitgehongerd. De 2 laatste door hun ziekte.

Ik moest doorgaan met de Synulox en de Nystatine labaz en daarnaast ook 2 x daags een druppel Calcitat-50 rechtstreeks geven. Uiteraard ook Nutribird A21 pap. Ik heb ervoor gekozen om de jongen bij de ouders te laten, zij probeerde ze wel te voeden maar kregen er geen druppel in.  :-\ Een week nadat ze ziek werden, konden pa en ma ze weer voeren, en kon ik het voeren met de kropnaald afbouwen.

Inmiddels 5 weken verder heb ik ze er allemaal door heen gekregen. Van de achterstand zie je nagenoeg niks meer, alleen Tommy heeft een centenbakkie eraan overgehouden.  :-\

Ondanks dat ze nu al flink gegroeid zijn, rond de 100 gram en de 2 oudste zelfs 110 gram worden ze nog steeds de kaboutertjes genoemd.  ::) ;D

Dit was de beknopte versie, wil je de volledige versie lezen dat kan vanaf KLIK HIER  ;)

================================

Ik had van de week nog foto gemaakt van de kaboutertjes en alleen pas de close-upjes geplaatst .... hier nog even de groepsfoto's.  :D







Vooruit omdat ze zo lief zijn .... nog een keer de close-upjes.  ;D


Melody van Jeanine


Pixel van Mara


Tommy .... blijft voorlopig nog even hier tot hij zelfstandig kan eten met zijn snaveltje maar hij heeft aan div. aanbiedingen gekregen om een fijn leventje te gaan leiden.  ;)


Picasso van Henry


Melody bedelen bij haar moeder, Perle


:-*


Omdat papa Eros zo zwaar de ruggetjes plukt zitten de jongen nu in de hamsterkooi .... hierin kunnen ze net zo hoog klimmen, dus ook niet naar beneden vallen.  ;) Over een weekje mogen ze in een echt kooi.  :D

=====================


Princess broedend op .... tot nu toe zaagsel.  ;D


Haar ventje Armani bewaakt het zaagsel ook meteen.  ;D


Wat een mooie kuif hè.  :-*

======================

ALs laatste nog even een paar foto's van de kids.

Even op de foto zodat papa die naar België was voor de "zaak"  :P toch kon zien hoe zijn kotertjes eruit zagen op schoolcarnaval.


Voorzichtig lachen anders valt de make-up eraf.  ;D ;D


Thomas vindt het helemaal niks al die rotzooi.  :-\


Jasper vindt het helemaal geweldig.  :D Alleen had hij een flinke buikgriep.  :-\


Sophy, ook een flink feestbeest alleen nog wat sipjes, zij had net een week de buikgriep gehad.  :o

Ik plaatst dit berichtje even, en kom zometeen even updaten over de kaboutertjes en Pablo.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.