## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline

Omdat het zo'n kleine veertje is, ver weg gestopt, ga ik aan mezelf twijfelen.  ::)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

maar denk ik dan te makkelijk door te zeggen... grijs is grijs en geen cinnamon.... dus ik ben blij?


bobbie

Hallo Caroline,

Op mijn scherm komt de kleur als cinnamon over, maar jij bent de enige die het echt kan beoordelen, jij zit er met je neus bovenop ;D ;).

Een beeldscherm vertekent ook weleens, dus ik hou wijselijk mijn mond verder :-X.

Het zijn poepies, prachtige valkjes. :-* En kleine Olly zo parmantig op je hand. :-*

En zieke kindjes, bah. Het heerst als een gek. Beterschap voor ze.

Groetjes, Nel :)

Caroline

Citaat van: *Manon* op 10 januari 2009, 14:50:02
maar denk ik dan te makkelijk door te zeggen... grijs is grijs en geen cinnamon.... dus ik ben blij?




Of ik denk te moeilijk.  ;)

Als ik een verkeerde "diagnose" stel, heb jij straks een "pottenstel".  :-[ ;D ;D

Ik zal even mijn dochter lief aan kijken of ze even mee wil helpen een paar foto's te maken onder de tl-buis.  ;)

Dus .... misschien tot zo.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

Citaat van: Caroline op 10 januari 2009, 19:14:24
Citaat van: *Manon* op 10 januari 2009, 14:50:02
maar denk ik dan te makkelijk door te zeggen... grijs is grijs en geen cinnamon.... dus ik ben blij?




Of ik denk te moeilijk.  ;)

Als ik een verkeerde "diagnose" stel, heb jij straks een "pottenstel".  :-[ ;D ;D

Ik zal even mijn dochter lief aan kijken of ze even mee wil helpen een paar foto's te maken onder de tl-buis.  ;)

Dus .... misschien tot zo.  ;)


Ik begrijp je heel goed hoor Caroline, en ik snap best dat het heel moeilijk is en je op een gegeven moment ook niet meer weet wat je ziet!
Het is heel raar, maar vanaf het moment dat je wist dat Olly helemaal geel zou zijn, dus er waarschijnlijk getest zou moeten worden, dacht ik al... ik hoop dat ik mag testen, want ik dacht direct dat het een mannetje was, en nu met die grijze veertjes, tenminste voor 85% zeker  :P, tja.. ik heb er gewoon een heel goed gevoel bij...

Ik hoop dat Sanne een beetje in 'the mood' is, om te helpen en anders wacht ik rustig af.
Ik vertrouw helemaal op jou en als je het niet zeker weet of zeker durft te zeggen... testen we gewoon  ;)

Liefs Manon

Caroline



Pfffffh, jeetje, het blijft toch elke keer weer puzzelen bij Amor & Diégah, ook al een keer eerder bij de witmaskertjes.

Waarom??

Ze hebben donkere wildkleurtjes en lichte wildkleurtjes en donkere cinnamons en lichte cinnamons en dan ook nog eens allemaal in één nest beide tinten zijn ook nog met en zonder parels aanwezig wat de tint ook weer beïnvloed.  :-\

Ik ga nu zelfs twijfelen of de paar veren van Floortje wel cinnamon zijn of wildkleur.  :-\

Maar goed, Sanne heeft me even meegeholpen, niet helemaal scherp maar hier de foto.


Links het enige veertje van Olly .... rechts de cinnamon veertjes van Oceane = Winky .... deze laatste is echt 100 % .... als ik live en op de foto de veertjes vergelijk zie ik:

Rechts echt cinnamon dus kaneel .... bruinige tint en links die ik dit echt niet.

Bij deze laat ik het aan jou over Manon. Als jij wilt ga ik veertjes opsturen. Ik stel voor dat we het een weekje aankijken.  ;)

PS. uiteraard heb ik helemaal geen vergelijkingsmateriaal hoe het zit met kuifveren maar de 2 kuifveertjes zijn in ieder geval ook niet bruin.  ;)

===================

Hier een foto van links Floortje en recht Winky = Oceane.

Let niet op hoe ze erop staan, het gaat even puur om zo dicht mogelijk bij elkaar op één foto i.v.m. hetzelfde lichtval.  ;)


Links is niet echt gepareld, rechts Winky wel .... deze is ook echt knapgeel, dan verkleurd sowieso de cinnamon nog lichter.  ;)

Snappen jullie nu mijn twijfels??

PS. Dit is Mushu, voorheen Omega.


ZOnder twijfel .... wildkleur.  :D

HEt blijft lastig.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Nou zover ik het kan zien en beoordelen,lijkt dat ene veertje
toch echt wel op een grijs veertje.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline



Is het hier in de omgeving niet mooi??



Foto is gemaakt door mijn broertje.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anja

Hoi Caroline,

Leuk om even met je gekletst te hebben.

Ik heb genoten van al het moois hier hoor. Prachtige valkjes. Helaas kan ik de twijfel niet bij je weg nemen.

Zo mooi is hier de omgeving ook.

Slaap lekker en morgen een fijne zondag. Beterschap voor Sanne en Jasper.

Dikke kus,

Anja

*Manon*

Bedankt voor de foto's Caroline en Sanne  :-*

Het verschil met Floortje en Mushu is wel duidelijk te zien he Caroline, Mushu is dus echt veel donkerder!
Maar ik kan me voorstellen dat je er een beetje van in de war raakt.....  ;D
Ik zie zelf ook eigenlijk een grijs veertje, ik heb mijn lapotp scherm op verschillende standen gezet.... wil ook nog wel eens een vertekend beeld geven... maar ik blijf een verschil in veer zien.
We wachten een weekje af of tot jij zegt dat het veertje er helemaal door is... en dan maken we een besluit of we gaan testen of niet.... ik denk zelf dat het niet hoeft.... maar wie ben ik???

Liefs Manon

*~Jeanine~*

Ik denk dat Olly een mannetje is.

Niet omdat ik het weet. Maar ik hoop het gewoon zo erg voor Manon :-[

Liefs Jeanine

Anke

Hoi,
Ik denk dat het veertje links een wildkleur veertje is.
Ik zie echt wel duidelijk verschil met de toch wat meer bruine veertjes bij het rechter valkje :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline



Hallo!!!!

Ik schreef al in mijn andere boekje bij 't  Buurthuis, ZIE HIER, dat ik met 2 zieken thuis zit.  :-\ Sanne en Jasper hebben beide flink de griep. Ed is werken en aansluitend naar een tennistoernooi van zijn werk en pas vanavond thuis als de kids op bed liggen, dus dit betekend voor mij lange dagen van kindjes verzorgen en niet weg kunnen.  ::) Nadat ik dat had gedaan, ben ik er even voor gaan zitten en heb ik de O-tjes maar weer eens op de foto gezet, het worden nu al hele valkjes en als pa of ma de oudste 3 roepen vanuit de kooi, vliegen ze al bij me weg.  :o 8)

Ik heb donderdag en zaterdag ook nog wat fotootjes gemaakt, die zal ik eerst even plaatsen.  ;) Sommige plaatste ik al eerder om veertjes te kijken en vergelijken maar die ga ik net tussen uit vissen, ik plaats alles gewoon nog een keer, dan scrollen jullie maar door als er eentje dubbel geplaatst is.

Als eerste nog even een kraamkamer-update:

* Eros & Perle hebben dus 5 bevruchte eitje. Ik heb ze gisteren geschouwd, ze ontwikkelen alle 5 keurig zoals het hoort. Het eerste eitje is woensdag 18 dagen geleden gelegd, van hun eerste nest kwamen de eerste 2 donsjes dag 19 en de andere 2 op dag 18 uit hun eitje, dus .... vanaf woensdag/donderdag hoop ik hier weer een nestje vol te krijgen met allemaal witte donsjes. Uiteraard, veel met rode oogjes.  8)

* Nick, hun oudste jong uit het eerste nest, is al een flinke knul. Het blijft een lief en rustig mannetje wat er helemaal niks aan vindt in zijn eentje in de kooi. Helaas voor hem is er even geen andere optie. In de grote kooien in de huiskamer kan ik hem niet de aandacht geven die ik hem nu kan geven. Daar springen namelijk al mijn eigen valkjes boven op me, als ik mijn arm in de kooi heb. Over een weekje, krijgt ie gezelschap, dan komt Mushu bij hem in de kooi.  ;)

* Anaïs, het enige jong van Amor & Diégah uit hun eerste nest trekt steeds meer met haar toekomstige ventje Giorgio, de geelwang op. Wel gaaf om te zien, ze zitten met 3 andere koppeltjes in 1 grote kooi maar hebben alleen oog voor elkaar. Ze kroelen vaak en Anaïs gaat zelfs kippetje voor Guirgio zitten. Helaas krijg ik ze niet zo goed saampies op de foto, Anaïs heeft pap van me gehad en gaat bedelen als ze me ziet en Giorgio springt voor m'n neus in de tralies als ik voor de kooi sta.  ::)

Hier één helaas wazige foto maar wel lief.



* De O-tjes.

- Olly .... al erg veel in beeld de laatste dagen.  ;) Volgens mij is het echt een grijs veertje.  8)

- Omega, nu Mushu, is al een hele vent en weet al goed de weg door de kooi .... nog even en hij gaat apart, mag hij zelf leren eten.

- Olympia, nu Floortje, het valkje met het misvormde ondersnaveltje is een erg dapper en bijdehand beestje, zo grappig om te zien hie zij overal het eerste mee is. Gisteren vloog ze zeker een meter of 4 door de kweekkamer hen.  :o Nu gaan er spannende week aanbreken, zal ze zelf kunnen eten?? ???

- Oceane, nu Winky, is een erg knap en rustig, niet aanwezig meisje. Daaraan  heeft je moeder vast weer een lief maatje, Jeanine. Vertel haar maar dat ze dezelfde kleur geel krijgt als haar grote zus, Feline, alleen met een iets andere tekening. Nagenoeg symmetrisch op haar ruggetje.  :D

- Orphan, als enige nog niet gereserveerd.  ;) Een meisje waar ik me best even zorgen over heb gemaakt, zeker toen haar kropje niet goed leek te legen en er een kropverzuring op de loer stond.  :-\ >:( Gelukkig lijk ik het allemaal te hebben overwonnen. De Yakult en de te dunne Nutribird een paar keer per dag in combinatie met het eten wat de ouders gewoon gaven en de warmte van haar broertjes en zusjes, hebben haar erdoor heen getrokken.  :D
Ze heeft wel een achterstand opgelopen deze periode maar die haalt ze vast weer in. Op dit moment krijgt ze geen pap en Yakult meer, Amor & Diégah voeren haar nog steeds goed en ook haar kropje lijkt weer goed te legen. Ze is levendig, druk zelfs .... ik hou haar nog even in de gaten maar als ze over een weekje nog zo is mag ook zij gereserveerd worden. Ik had van de week nog verschillende reactie gehad voor jonge valkjes dus ga ik dan rustig op zoek.  ;)

Door alle aandacht de afgelopen week ik ze wel heel erg naar mij toegetrokken .... als ze mij ziet, gaat ze meteen bedelen.  :P

Tot zo met de foto's .... ik ben even buiten de waterflessen ontdooien en dan ben ik weer terug.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

Hoi Caroline,

Beterschap voor je kindjes  :-*

Ik ga ook hopen voor veel witte donsjes met rode oogjes, zal leuk zijn.

Leuke update heb je geschreven, ben benieuwd naar de foto's van het hele stel!


Anke

Hoi Caroline,
Wat een heerlijke uitgebreide update weer :)
Fijn dat het met alle kleintjes goed gaat nu.
Hihi die Floortje gewoon even door de kweekkamer vliegen ;D
Zo'n pittig ding kan vast ook wel de snavel met handicap overwinnen :)
Ik kijk uit naar de foto's ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes