## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Rob S

He Caroline,

Jonge vogels zijn best wel sterk, en kunnen een lage temperatuur best goed hebben. Ik heb een aantal jaar terug ook jonge vogels gehad midden in de winter met vrieskou in een ongeïsoleerd houten schuurtje, en ze hebben het allemaal gered ;)
Mijn valken zitten nu ook allemaal buiten, terwijl ze gewoon het nachthok in kunnen, ze vallen echt niet zomaar dood neer ;)

Je hebt trouwens wel weer mooie jongen zie ik, en weer een heel aantal eieren die op punt van uitkomen staan, ik ben benieuwd!

Gr Rob

Sharon

Hoi Caroline

wat is het toch altijd weer lekker genieten in jouw boekje van alle updates en foto's. Heerlijk. Je hebt echt weer prachtige jongen. En weer een aantal eitjes die binnenkort uit gaan komen, lekker spannend dus weer. Hopelijk verloopt alles voorspoedig.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Caroline



Kijk mee!!!!!!

Hieronder even een paar foto's van Olly .... hij/zij heeft maar 3 iniminie grijze veertjes waaraan het geslacht te zien is.

Wildkleur is man, cinnamon is pop.


2 kuifveertjes, zo klein dat je er maar ééntje heel flauw ziet.


En ééntje onder het vleugeltje die ook nog eens gepareld is want Olly is gepareld.


Een uitsnede om het veertje iets te vergroten.


En Olly helemaal .... het is zo'n scheetje .... ik ben verliefd.  :-[ ::)

Maar .... ik kan hem/haar echt niet houden. En doe het ook niet.  ;)

Persoonlijk denk ik dat Olly wildkleur grijze veertjes krijgt, wat denken jullie??

PS> ik weet dat ik de veertjes op kan sturen, bij blijvende twijfel zal ik dit ook doen.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kimm

hoi caroline,

oh wat is hij/zij een schatje zeg.
helaas heb ik er geen verstand van ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Ik ben ook verliefd.... wat een koppie zeg!!!
Tja, wat zal ik zeggen..... ik wil donkere veertjes zien....
Maar volgens mij kun jij dat toch zelf het beste bepalen.... waren de veertjes van de popjes echt veel lichter dan deze veer van Olly?
Pfff ik vind het heel erg moeilijk, maar ik hoop toch zo ontzettend dat het een man is..... 

Misschien moeten er even wat experts komen kijken hier.... ik heb er niet zoveel verstand van  ::)

Peggy

Hai Caroline,

Mushu is echt een knapperd hoor...en als ik het goed begrepen heb gaat hij dus naar Jeanine  :D
Of Olly nu een manneke of een pop is,  ik zou het echt niet weten Caroline,   mooi en lief is ze iig.

Het gaat dus ook weer goed bij E&P.  leuk dat we rond dezelfde tijd donsjes verwachten...ben heel benieuwd.

Fijne dag!!

Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Caroline

Citaat van: *Manon* op  8 januari 2009, 11:11:38
Ik ben ook verliefd.... wat een koppie zeg!!!
Tja, wat zal ik zeggen..... ik wil donkere veertjes zien....
Maar volgens mij kun jij dat toch zelf het beste bepalen.... waren de veertjes van de popjes echt veel lichter dan deze veer van Olly?
Pfff ik vind het heel erg moeilijk, maar ik hoop toch zo ontzettend dat het een man is..... 

Misschien moeten er even wat experts komen kijken hier.... ik heb er niet zoveel verstand van  ::)


Hoi Manon, ik heb net gekeken of ik Olly samen met Orphan (cinnamon) op de foto kreeg en dan natuurlijk die ene veer van Olly maar hij zit op zijn lastige plek dat ik het niet voor elkaar krijg in mijn eentje .... en Olly vasthouden en zijn vleugeltjes omhoog en die ene veer tussen de gele veertjes omhoog leggen en Orphan er tegen aan houden en dan ook nog een foto maken. Pffffh, ging niet.  :-[

Wel heb ik ze beiden bekeken voor het raam in de kweekkamer, voor het raam in de huiskamer, in de keuken onder een peertje en onder de tl-buis en op alle 4 de plekken zie ik een grijze veer en geen cinnamon.  ::)

Zowel Olly als Orphan zijn beide gepareld dus kon ik mooi vergelijken maar die van Orphan zijn echt een heel stuk lichter.

Maar ik blijf erbij .... het is echt een iniminie veertje om het geslacht aan te bepalen .... op de foto zie je dat de helft nog een pennetje is, hopelijk zien we meer als het een heel veertje is .... blijf ik twijfelen zal alleen Gendika uitsluitsel kunnen geven.  ;)

Op dit moment zeg ik MAN maar .... ik wil je niet blij maken met een dooie mus .... of hoe noemen ze dat??  :P

Ik hou je op de hoogte.  ;)

In ieder geval een knuffeltje van Olly .... die trouwens net boos op me was, hij vind het niet leuk om steeds in allerlei rare houdingen te moeten gaan zitten met zijn vleugel.  ::) ;D

================

De O-tjes

Mushu = Omega heeft het uitvliegen helemaal uitgevonden nu, hij stapt zelf uit het blok en gaat er ook weer netjes terug in als hij wil.  :D

Olly is helemaal genezen van de Stafylokok-bacterie, "zijn" veertjes groeien nu weer netjes aan, zij het met een kleine achterstand wat logisch is want tijdens de huidinfectie staat de groei ervan stil en .... op de plek waar de veer nog in de huid zat, zit nu een zigzagje in elke veer, net als J'adore ook had. Na de eerste rui zullen alle veren weer netjes zijn.  ;)

Floortje = Olympia heb ik de afgelopen dagen helemaal niks aan haar snaveltje gedaan en ga ik voorlopig ook niet doen. Het is scheef en ik heb er alles aan gedaan om het recht te krijgen wat me niet is gelukt.  :-\ Het belangrijkste is nu dat ik straks een reëel beeld krijg hoe het snaveltje is en hoe en wat ze er zelf mee kan eten. Dit beeld mag niet verstoord worden doordat ik het bijv. net geknipt heb of gevijld. Het moet natuurlijk zijn.  ;) Wel krijgt ze al een weekje tegelijk als Orphan pap krijgt, een hapje pap mee. Stel ze kan er voorlopig niet zelf mee eten, is het wel makkelijk als ze de smaak van pap al kent. Op deze leeftijd eten ze makkelijker pap dan op bijv. met 5-6 weken voor de eerste keer.  ;)

Winky = Oceane staat eigenlijk heel erg weinig in beeld.  ::) Vooral omdat ze het zo goed doet.  ;) Jammer eigenlijk want ze is zo mooi en lief.  :-* Maar ja, met een zorgen nestje heb je dat toch, Olly heeft zijn Stafylokok gehad, Mushu=Omega is de grootste en doet daardoor alles als eerste waardoor hij opvalt, Floortje=Olympia heeft een scheef bekkie en Orphan blijft als benjamin wat achter. Gaat wel weer lekker dit nest trouwens.  :-\ Gelukkig gaat alles nu met allemaal weer goed.  :D

Orphan blijft wat achter maar is wel constant netjes gevuld als eerste. Van mij krijgt het 's morgens en 's avonds Yakult voor zijn darmflora en ook beide keren wat pap om op die manier de zaadjesvoeding die zij van pa en ma krijgt wat makkelijker verteerbaar te maken. Op dit moment is ze pas 3 1/2 week dus vind ik de voeding van pa en ma nog erg belangrijk mogelijk ga ik haar over een weekje volledig voeren. Mits ze moeite blijft houden met verteren. Ik heb haar ook nog niet laten gereserveren, ik wil eerst even kijken hoe ze zich verder gaat ontwikkelen.  ;) Gelukkig gaat dit op het moment nog normaal. Ze oogt gezond, is superfit, de veertjes groeien mooi en gelijkmatig en haar pootjes/teentjes staan nog steeds netjes recht.  ::) Vooral dit laatste ben ik natuurlijk bang voor, om die reden krijgt ze naast de Nutribird en de Yakult ook 3 x per week Calcitat-50 door de pap en natuurlijk krijgt zij via de voeding van pa en ma ook de multivitamine en Appelciderazijn die wekelijks door het drinkwater van de ouders zit. Tevens krijgen de ouders nog steeds elke dag een 10-granenboterham, gekookte meergranenmacaroni, verse groente en gekiemd zaad dus aan de voeding zal het niet liggen.  ;)

Omdat ma al weer 2 nachten in het blok heeft geslapen heb ik vanmorgen alle jongen wat pap gegeven om eraan te wennen, mochten pa en ma een nieuw nestje beginnen en hierdoor de interesse in het voeren verliezen, kennen de jongen in ieder geval pap en hoef ik ze niet onder dwang te gaan pappen.  ;)

EVEN VOOR DE DUIDELIJK: Ze MOGEN GEEN nestje meer hoor, gaan ze eitjes leggen, wissel ik ze om voor neppertjes.  :P

Jullie zijn weer helemaal op de hoogte.  ;)

PS> Girogio & Anaïs trekken steeds meer samen op, ze kroelen nu elke dag wel een paar keer en Anaïs (de sloerie) gaat regelmatig kippetje zitten.  :o 10 weken oud.  :P



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

Hoi Caroline,

Ik heb een briljant idee  8) 8) 8)
Als je nu één veertje bij Orphan eruit trekt......  8) 8) 8)
en die naast het veertje van Olly legt.....  8) 8) 8)
dan zul je misschien wel verschil zien  :-X :-X :-X

Ohooo ik schaam me diep  :-[ :-[

Ik heb je een IM gestuurd  :P

Monky

Nou Caroline,

Als ik die kooi zou winnen, dan wist ik het wel  ;D ;D ;D

Wat is Olly een schatje  :-* :-* :-* Vooral op deze foto  :)


Groetjes,
Monky

Dierenfreackske

Hoi Caroline  mooi hoor , ik heb weer genoten , wat goed dat Olly van de bacterie verlost is nu , en wat super dat Floortje een heel goed huisje gaat krijgen , hihi!
Ik ben zo blij dat het zo goed gaat met de O-tjes,  ik hoop dat Olympia goed kan eten ook , het komt wel goed ook he, Grtjs Ann



Anke

Hoi Caroline,
wat een schattige foto's van Mushu;
En Olly... oh lekker bekkie :-*
Uiteraard ben ik heel benieuwd hoe het verder zal gaan met het bekkie van Floortje ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline



Kijk eens wie ik vanavond bij haar grote broer uit het blok vond ....



Kleine dappere Floortje!!!!  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

christa


Anke

Hoi Caroline,
Zeker dapper van kleine Floortje ;D ;D
Wat een lief gezicht zo samen met haar grote broer :-*
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Gave foto zeg, wat een schatjes zo samen!
Maar nog even over die veertjes....als ik het laagste veertje van Mushu zo bekijk.... lijkt die kleur enorm veel op het veertje van Floortje.... nu ga ik niet zeggen dat Mushu geen man is, maar wel dat het ontiegelijk moeilijk zal zijn om te bekijken wat één veertje doet qua geslacht....  ::)
Wat een klus!!
maar dit stel ziet er prachtig uit!!  :-*