## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Marian

Hoi Caroline,

5 eitjes, waarvan 5x50% kans op een albinootje = euhhh even rekenen.......dat is maar liefst 250% kans op een mooi ablino meisje....toch best veel??!! ;D ;D ;D ;)

Groetjes, Marian

*~Jeanine~*

Het zou toch een bak zijn als er nu alleen maar meisjes geboren zouden worden.

Hoop dat Eros goed heeft gemikt :P ;)

Ik weet dat het fifty fifty is. ::)

Bedoel alleen dat het toch niet zo zou zijn dat twee keer achter elkaar alleen maar jongens geboren worden. Het kan natuurlijk wel maar ik ga er niet vanuit ;D

Liefs Jeanine

Caroline



;D ;D ;D ;D ;D

Ik ook niet hoor .... tot nu toe waren er meestal albinomeisjes in elke nest behalve het laatste nest.

Eros had eerder met Chica 2 x een nest. Beide keren kwam er maar 1 levend jong, een witmasker man maar in beide nesten waren 5 bevr. eitjes en daarin zaten in ieder nest 2 albino meisjes.

Vorig jaar het eerste nest met Perle waar Harrie (Hagrid) uit kwam waren 3 bevr. eitjes, 3 witmasker mannetjes.

Hun tweede nest, 5 jongen met daarbij 2 albinomeisjes, Dorith en Melody.

En dan nu 4 witmasker mannetjes, de Ennetjes.

Bij elkaar op geteld is dit:

22 bevruchte eitjes met daarin:

---> 16 witmasker mannetjes

---> 6 albino poppetjes

Theoretisch gezien zou je zeggen, nu komen 5 albinomeisjes maar .... zo zaten we bij Amor & Diégah ook te rekenen voor Kouros look-a-likes en toen bleek de praktijk ook anders uit te vallen.  :P ::) ;D

Over 2 weken weten we meer.  8) ;)

================

Nog even een grappig verhaaltje .... vanmiddag zag ik Giorgio & Anaïs, een nieuw koppeltje wat gewoon bij anderen in de grote kooi zit, saampies kroelen en vanavond .... het moet niet gekker worden!! :o :o :o

Zat Anaïs, gisteren 10 weken oud, kippetje voor Girogio, die vervolgens de sterren van de hemel zong voor haar.  ;D ;D

Kind van haar ouders .... Amor was 4 maanden en Diégah 6 maanden toen ik beide betrapte op een heuse wip!!  :P

Verder weinig nieuws.  :D

Alleen het is hier glad!!!  :o Niet normaal meer.  :-\

Rij voorzichtig allemaal.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



Oeps ....  :-[

Vergeet ik helemaal dat ik toch nieuws had.  ::)

Mushu alias Omega was vandaag uitgevlogen .... ik vind het alleen veel te koud, dus heb ik hem na een kwartiertje weer terug gestopt.  ;)

Met een electrische radiator van 2000 Watt in mijn kweekkamertje wordt het wel boven de 15 ° C nu met - 15 ° vorst buiten. Maar de kooi van Amor & Diégah staat tegen een buitenmuur en in het blok is het natuurlijk superwarm met zijn vijfjes en ma die er nog steeds (weer  ;) ) lekker bij gaat liggen dus .... even rustig opbouwen.  :)

Ik had er nog 2 foto's van gemaakt maar ik vind ze niet zo heel bijzonder.  :-\

Pa en ma nemen allemaal stront van de jongen mee uit het blok als ze gevoerd hebben en smeren heel de voerbakken vol.  :-\ Deze worden dus elke ochtend afgewassen, zou je toch niet zeggen??  :-[

En de waterfles die toevallig net in beeld staat is helemaal verkleurd door wekelijks Appelciderazijn.  :P

Jammer maar ja, het gaat natuurlijk om Mushu en die staat superlief op de foto.  :-*





==================

En nog even over Orphan .... die blijft toch iets teveel achter naar mijn zin ondanks dat haar kropje de hele dag netjes propvol is maar de leegt hem iets langzamer dan de anderen.

Ze groeit gelukkig wel, is ook gewoon rond de 70 gram en ook maakt ze een actieve indruk en ze ruikt zeker niet zurig uit haar kropje, wat ook gewoon soepel aanvoelt.  ;)

Ik ben dus bang dat het aan de voeding van pa en ma ligt.  :-\

Jong 5 was overleden in het ei wat betekend dat Orphan dus jong 6 is, ruim 10 dagen jonger dan de oudste. De ouders gaan volgens hun instinct minder brood, macaroni en gekiemd zaad aan de jongen voeren en meer gewoon zaad, om ze daaraan te laten wennen. Dit merk ik duidelijk in de voerbakken, die ik nu 4 x per dag moet vullen. Voor de oudste klopt dit helemaal volgens schema maar voor Orphan, de benjamin is dit nog wat te vroeg, hij kan dit nog niet zo goed verteren. Daarom krijgt hij al een paar daagjes een paar keer per dag een beetje pap, niet volledig maar puur om de voeding in de krop wat te verdunnen en sinds vandaag geef ik ook 1 x daags 1,5 ml. Yakult voor de darmflora.  ;) Gisterenavond had ik dit nog niet in huis maar Fristi vond ze ook lekker.  :P ;D

Hopelijk kan ze dan het voer wat pa en ma erin stampen een beetje beter verwerken want die beginnen altijd bij de kleintjes en die zitten dan echt ramvol.  ;) Dus jammer als ik haar volledig moet gaan pappen. Over ruim een weekje kan ook zij de zaadjes beter verwerken, tot die tijd geef ik gewoon dagelijk wat pap en Yakult.  ;)

Verder echt geen nieuws.

Olly is helemaal genezen en groeit lekker, ongeacht het geslacht  ???

Floortje heeft nog steeds een lekker smoeltje al staat het een beetje scheef  :P

En Winky, is gewoon Winky, een lekker rustig meisje wat gewoon geniet als je haar aandacht geeft.  :-*

Dit was echt al mijn nieuws.  ;D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Caroline , wat fijn van de 5 bevruchte eitjes he , en Anais
is toch een schatje , hihi Georgio die de sterren van de hemel zingt voor haar , dat beloofd he ! Grtjs Ann

Gelukkig is het bij jou nog 15 in je kamertje, hier is het wel iets kouder in de voiliere dan , hij is wel helemaal dicht he, niks tocht en niet ijskoud maar wel redelijk koud he ! Jouw valkjes boffen maar met zo'n gezellig huis daar , allemaal lekker binnen , heerlijk ! Whaaaaauuuuuuuuuw , wat zijn de O-tjes ook al echt mooie he ! Whaahaaaaaaa, en er gaat er ook eentje naar Anke he , super hoor ! Grtjs Ann



Caroline



Ik heb net even gekeken maar nadat de radiator vandaag de hele dag op volle toeren (=2000 Watt) heeft aan gestaan is het nu toch 17 ° C in mijn kweekkamertje maar dit gaat in de nacht wel zakken naar 10 °. Ik durf als iklig te slapen namelijk niet die electrische radiator aan te laten.  :-[

Om die reden slapen JOOP! & Jil ook tijdens de vorst wel in hun slaapkooi maar die staat gewoon in de huiskamer. Ik vind voor hun namelijk de overgang van 22 ° in de huiskamer overdag naar 10 ° in de kweekkamer s´nachts en natuurlijk 2 x per dag zo´n wisseling een beetje teveel verschil.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Valerie

Hoi Caroline,

Ik heb mijn elektrische kacheltje in de garage continue aanstaan, maar dan op een heel lage stand. Zo verwarmd het toch een aantal graden en blijft het boven nul.
Kan je je kacheltje niet op heel lage stand zetten? Ik weet niet wat voor type je precies hebt?



*~Jeanine~*

Citaat van: Caroline op  6 januari 2009, 21:28:26


Oeps ....  :-[

Vergeet ik helemaal dat ik toch nieuws had.  ::)

Mushu alias Omega was vandaag uitgevlogen .... ik vind het alleen veel te koud, dus heb ik hem na een kwartiertje weer terug gestopt.  ;)


Jammer maar ja, het gaat natuurlijk om Mushu en die staat superlief op de foto.  :-*











OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Wat een prachtig kereltje is het toch.
Hij heeft echt een super lief koppie.

Liefs Jeanine

Caroline



Jawel hoor, Valerie, hij kan op hoofdschakelaar 1 of 2 en daarnaast nog op de standen 1 t/m 9. Normaal staat hij op 4-5 in hoofdstand 1 maar mijn kweekkamertje is aan huis verbonden, we hebben aan de huiskamer een open keuken, daarna een bijkeuken en daarachter zit mijn kweekkamer. Er zitten geen dichte deuren tussen dus is het sowieso prettiger als er daar een verwarming aan staat.

Daarnaast heb ik er nu een nestje met 5 jongen en een nestje met 5 eieren liggen, spelen de kinderen er graag op hun Nintendo DS en .... ik zit er zelf ook graag even met mijn valkjes los.  ;) Dus .... nu staat hoofdschakelaar op 2 en dan op stand 9.  ;) Als het er kouder wordt als 17 ° C moet je met je jas daar gaan zitten, is ook niet gezellig.

Buiten in een volière heb ik 3 grasparkietjes en een kanarie zitten en 3 konijnen, deze zitten allen alleen afgedekt met zeil om ze uit de wind te houden en ze vinden het heerlijk buiten.  :D We hebben de konijnen zelfs verplicht opgesloten, die bleven in de sneeuw rond banjeren en hadden gewoon ijsklompjes.  :o Nu zitten ze in een etage van de buitenvolière, 50 cm van de grond af en de vogeltjes 100 cm van de grond af.  ;) De konijnen hebben naast deze ruimte normaal een gedeelte van de tuin, zo'n 12-14 vierkante meter tot hun beschikking.  ;)

PS> heerlijk smoeltje, hè, Jeanine.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Caroline , ik vond het leuk om te lezen dat je ook vogeltjes heb buiten en met een zeil afgedekt ook , mijn valkjes net hetzelfde he, Uit de wind is prima, dat is het allerbelangrijkste denk ik, de winter zullen ze dan wel goed doorkomen he ! Liefs Ann



Valerie

Dan heb je (denk ik) net zo'n kacheltje als ik heb.
Die staat op 1 en dan stand 2 continue.
Met de temperatuur nu buiten is het daar 2 gr, bij lichte vorst is het er 6 gr.



Dierenfreackske

Hoi hoi , alles goed daar met de eitjes valkjes en de O-tjes, wat zijn je jonkies mooi altijd, ik ben al weer benieuwd wat Eros en Pearle gaan brengen van donsjes, wanneer verwacht je het eerste donsje ?  :D :D :D Grtjs Ann



Gerdy

gefeliciteerd met je vijf bevruchtte eitjes...blijft spannend bij jou..ik kijk al weer uit naar je donsjes..

de Nntjes zijn echt super mooi geworden.

gr gerdy

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Dierenfreackske

Hoi hoi , wat een goed gevoel moet dat zijn ,alls zo alle eitjes bevrucht zijn he , nu ga ik duimen dat er hele gezonde donsjes komen en ze er allemaal heel goed uit komen ,  ;D ;D,en groot mogen worden hoor ! Grtjs Ann :D :D