## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Caroline

Opnieuw dankjewel voor je wensen in m'n boekje! Ik wens jou en iedereen die je liefhebt een jaar vol vreugde, liefde en gezondheid toe  :-*

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Caroline

Ow wat balen zeg.....Hoop dat Olly er idd verder niets aan overhoudt. Mooie mutatie zeg, clearpead.

mara

*~Jeanine~*

Hoi hoi,

De meeste van jullie weten wel dat Beauty voorheen Yabber bij mijn moeder woont. Een clearpead.
Net als zijn zus J'adore zit Beauty nu heel erg mooi in de veren.
Net alsof hij nooit gekartelde veertjes heeft gehad. :D
Het komt dus echt goed naar de eerste rui.

Liefs Jeanine

*Manon*

Hoi hoi Caroline,

Sjee zeg, wat balen, maar gelukkig ben je er op tijd bij en kun jij hem de allerbeste verzorging geven, je hebt immers ervaring.

Gelukkig komt het allemaal goed met de kleine Olly


Dierenfreackske

Hoi Caroline , hopelijk komt het goed met de kleine Olly, maar met jouw goede zorgen lukt het wel, grtjs Ann :D :D



Anke

Hoi Caroline,
Nee he... niet weer die staphylokokken infectie :(
Het zit je ook niet mee...
Gelukkig herkende je het en ben je er optijd bijgeweest.
Het is in ieder geval fijn dat het de rest van de Oootjes bespaard is gebleven.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Karin

Heet dit echt Clearpead of bedoel je clearpied ? Vervelend van die stafylokokken  :-\ Ik hoop dat het valkje er zelf niet teveel last van heeft.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anja

Hoi Caroline,

Niet weer. Wat  :censuur :censuur
Ik heb ook weer genoten van al je prachtige foto's.

Liefs Anja

Caroline

Citaat van: Karin op  2 januari 2009, 20:22:10
Heet dit echt Clearpead of bedoel je clearpied ?


Zoeken we even op.  ::)

Uiteraard een Clear pied.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Dus Olly is nog steeds helemaal geel ??
Nou ja op die 2 veertjes na dan,die ene zie je toch haast niet.  ;)  :D
Gelukkig weet je nu wel de kenmerken van de Stafylokok-bacterie en heb je gelijk in kunnen grijpen.
Het gaat allemaal wel goedkomen en Olly wordt gewoon een schitterend valkje,net als de andere.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Sally

Hoi Caroline,

Sneu voor Olly dat ie de Stafylokok-bacterie heeft. Maar goed dat je direkt wist wat het was, en dat je direkt hebt kunnen ingrijpen.
Ook leuk om te weten, dat alles toch goed komt met Olly en dat ie na de eerste rui er helemaal doorheen komt!

Ik vroeg me nog iets af.
Olly is toch een Clearpiet, dus zoals je uitgelegd hebt een bonte valkje zonder grijs.
Maar bij de mutatie staat dat ie opaline is?
Heeft ie dan in het gele gedeelte pareltjes? zoals een lutino die parels heeft?

Is wel speciaal hoor!

Groetjes!

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marian

Hoi Caroline,

"Olly = een Clear pied opaline MAN of POP" ---> gelukkig kwam de uitleg later nog ;), dank je wel voor je vraag Kim :D
Het zou ook leuk zijn als deze mutatie's met foto's verduidelijkt werd :o ;) ;D ;D
Wie weet komen deze nog, Caroline ??? :P
Er kan een hoop mis gaan heb ik in je dagboekje "geleerd", gelukkig kan een hoop ervaring weer goed doen ;) :D

Groetjes, Marian

Caroline



Even snel voor ik ga koken.  ;)

Alles gaat goed hier .... mijn eigen valkjes doen allemaal lekker hun ding.  :D

Van Gils en Oilily doen het goed in de grote kooi in de huiskamer samen met 3 andere koppeltjes. Het is alleen opletten, Van Gils springt constant op mijn arm of mijn lijf als ik de deur van de kooi open heb staan .... nu gaat de kooi nooit open als de buitendeur open staat maar de honden zijn wel in de huiskamer en de rolgordijnen zijn niet naar beneden elke keer als ik even in de kooi bezig ben. Mijn eigen valkjes komen nooit zomaar uit de kooi, alleen als ik ze pak of op laat stappen.  ;)

Ook Anaïs zit al in de grote kooi in de huiskamer, ze trekt veel op met Giorgio wat natuurlijk helemaal leuk is, dit wordt haar ventje.  ;) Eigenlijk wilde ik ze apart zetten maar ik was zo weinig thuis in de kerstvakantie dat ik ze niet meerdere keren per dag los kon doen en dan vind ik de grote lummelkooi toch te klein voor wat oudere valkjes, net uitgevlogen jonkies is toch iets anders.  ;)

Zolang in de grote kooi de juiste koppeltjes met elkaar optrekken en de jonge nieuwe koppeltjes niet aan partnerruil doen mogen ze in de grote kooi blijven.  :D Tot de tweede ploeg koppeltjes (Armani & Princess, Pablo & Coco en Unique & Queenie mogen krijgen dan een blok) naar de kweekkamer gaan. Hopelijk heb ik dan mijn 2 nieuwe kweekkooien ook en gaan Kouros & Lou Lou en Giorgio & Anaïs ieder apart in de kweekkooi.  ;)

JOOP! & Jil zijn nog steeds een close en knuffelig koppel alleen .... Jil fluit als een vent, loopt als een vent en tikt tegen dingen aan met haar of zal ik zeggen zijn snavel.  ::) ALs ik kijk hoe hier alle mannetjes reageren op Jil zou ik echt zeggen: het is een POP maar als ik kijk hoe Jil zich gedraagt .... geen twijfel mogelijk: 100 % MAN.  ???

Hij/zij is nu een beetje in de rui .... als "ze" straks volledig van veren verwisseld is, met een maand of 10 (juni), zal ik het geslacht weten. Het is een lutino split bleekmasker wat betekend dat als het een pop is, de gele spots op de slagpennen terug komen en het gele visgraatmotief in de staartveren. Zullen beide niet meer zichtbaar zijn op de nieuwe veren, is het een ventje.  ;) Spannend dus.  :D

Nick, het enige N-jong wat nog tijdelijk hier woont vindt het helemaal niet gezellig in zijn eentje in de kooi, hij mist duidelijk zijn 3 broertjes Migo, Nathan en Neal die afgelopen week zijn verhuisd naar hun nieuwe baasjes.  :-X
Hij moet er maar even aan wennen .... over een paar weekjes komen de O-tjes omstebeurt bij hem in de kooi om zelfstandig te leren eten, dan heeft ie weer gezelfschap en hij kan hen een voorbeeld geven hoe ze moeten eten.  ;)

Olly is genezen van de huidinfectie veroorzaakt door het Stafylokok-bacterie. Alle ontstekinkjes zijn mooi ingedroogd en "hij" is vandaag ook niet in een Biotexbadje geweest. ZIjn veertjes groeien nu ook weer door, terwijl de huid ontstoken is, staat de groei hiervan even stil weet ik uit ervaring.  ::) Dat ze weer doorgroeien is dus een goed teken. Als "hij" straks volledig in de veren zit, mag hij ook gewoon verhuizen.  ;)

Omega (MAN) is een lekker ding wat al volledig in de veren zit .... ik hoor hem al flink klapwieken en verwacht hem binnenkort wel op een stok aan te treffen.  ;)

Olypmia (POP) haar snaveltje blijft scheef staan, ik zal morgen proberen er een foto van te maken. Tot nu toe geeft het geen problemen, hopelijk kan ze er straks gewoon mee eten. Als het snaveltje blijft zoals het is, wat ik eerlijk gezegd wel verwacht, krijgt zij een fijn adresje als vriendinnetje van een ander kneusje, hier bij iemand van het forum.  ;)

Oceane (POP) is een getekend cinnanon opaline met een mooie tekening op beide vleugeltjes. Ze doet het erg goed en lijkt niks aan haar avontuur over te hebben gehouden.

Orphan (POP) is ook een getekend cinnamon opaline met een mooie tekening op beiede vleugeltjes. Ook zij groeit gewoon.  :D

Beide dames hebben waarschijnlijk ook een fijn adresje, ik heb verschillend mensen op de lijst staan voor zo'n popje.  ;)

Eros & Perle hebben vandaag hun vijfde eitjes gelegd, in de eerste 4 zie ik adertjes, deze zijn dus bevrucht.  :D
Het eerste donsje verwacht ik vanaf 14 januari.  ;)

Unique & Queenie hebben het gezellig samen in de kweekkooi .... ik verwacht dat dit in de toekomst wel een koppeltje zal worden.  :D Eind april krijgen ze een blok, half mei wordt Queenie 1 jaar, Unique is dan al 3 jaar. Hij is de weduwnaar van Fleur.  :'(

Zo .... jullie zijn helemaal op de hoogte.  :D

Met ons gezinnetje is alles goed, Ed is werken en pas om half 12 thuis en Sanne is met ome Peter en tante Josée, winkelen en uit eten in Leiden om vervolgens nicht Desley om 21 uur bij een universiteit daar op te halen.  ;) Dus ook laat thuis.  :o

Ik maak een grote pan Macaroni voor 2 dagen en ga met Thomas, Jasper en Sophy zo eten. Als zij op bed liggen kruip ik lekker met een dekentje op de bank, wachtend op Ed en Sanne. Het is er echt weer voor.  ;)

FIjn weekend allemaal, liefsssssssssss  :-*

PS> Er kan inderdaad een helehoop fout gaan tijdens het kweken, Marian .... mijn vogelarts zei me van de week nog dat ik doordat ik alles in huis heb en vaak even kijk, best een hoop kan redden maar dat deze natuurlijk wel een flinke klap hebben opgelopen die even de tijd nodig hebben om hiervan bij te komen. Maar och, als je bedenkt dat ze in een buitenvolière allemaal waren overleden .... och, wat is dan nu 1 jong met een huidinfectie die binnen 2 dagen weer genezen is.  ;)

"Gelukkig" (figuurlijk) lees ik bij mijn mede kweekvriendinnen hier op het forum dat er bij hen ook van alles fout gaat, dit maakt het verwerken van de kweektegenslagen weer iets makkelijker verwerken.  ;)

FOto's van de O-tjes maak ik morgen, dan wordt hun blok weer eens flink ontsmet en in de tussentijd zet ik ze even omstebeurt op de foto. Uiteraard zal dan ook te zien zijn wat een Clear pied is.  :P



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Wat een heerlijke update weer ;D
Fijn dat het allemaal goed gaat bij jou.
Wow 4 eitjes bevrucht van Eros en Perle.... gaaf hoor!
Ik ben al benieuwd naar de foto's van de ukjes :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes