## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline

Eitjes-update!!  ;D

Vanmiddag om half 5 heb ik weer even gekeken, eitje 1 + 2 hadden toen een barstje van een halve cm, ook heb ik even gekeken met een schouwlampje en in beide eitjes is volop beweging. Horen kon ik niks .... mijn wasmachine was net aan het centrifuseren, Jasper en Sophy keken een DVD van Dora en Sanne en Thomas hadden beide hun Nintendo DS aan, inclusief het geluid  >:( ..... de valkjes waren net aan het ontwaken uit hun middagdutje dus lekker aan het roepen naar elkaar .... nou geloof me .... dan hoor je geen donsje tikken en/of piepen.  :-[

DUs nog even spannend.  ::) Ik probeer niet elke keer te gaan kijken maar ik denk dat ik weer wat meer vertrouwen heb als deze 2 donsjes veilig in het zaagsel liggen.  ;)

Ik hou jullie op de hoogte .... vanavond als ik zie dat Diégah nog even uit het blok is, zal ik nog een keer gaan kijken. Zie ik haar er niet af, wordt het pas morgen.  ;) Zoals bekend, met Diégah neem ik geen risico's .... die is zo ontzettend fel, ik ben veel te bang dat ze de eitjes kapot maakt in haar nijd.  ::)

JOOP! & Jil zijn weer lekker in hun slaapkooi in de kweekkamer en ik heb er een goed gevoel bij.  :D

De kooi met Anaïs heb ik in de huiskamer aan één van de grote kooien gehangen. In de huiskamer is het net iets warmer (22 ° C) dan in de kweekkamer (16/17 ° C) dus hoeft ze minder energie te gebruiken om op temperatuur te blijven en ze heeft ook meer contact met de valkjes daar, waaronder haar toekomstig ventje, Giorgio.  ;) Ze hangt namelijk ontzettend aan mij.  :o Ze bespringt me met 2 haar pootjes, haar vleugeltjes wijd, zo op mijn trui waarna ze naar boven klimt en in mijn nek gaat zitten en blijft zitten.  :-* Leuk, lief en snoezig maar ze mag natuurlijk niet vergeten dat het een valkje is.  :P Ik probeer haar dus ook goed te laten wennen aan andere valkjes.  ;) Als die toevallig los zijn als Anaïs pap krijgt of als ze bij me zit, bekijkt Anaïs de andere valkjes niet.  :-\

Sinds gisteren zie ik haar ook knabbelen aan de trosgierst en vandaag zag ik haar zaadjes pakken uit de voerbak.  :D Maar .... 3 x per dag pap heeft ze nog echt nodig.  ;)

Meer nieuws heb ik niet .... oh ja, alleen nog over de Ennetjes, die maken het goed.  :D ;D

Dank jullie allemaal voor jullie lieve woorden en steun en vertrouwen .... ik hoop dat jullie gelijk krijgen en dat dit hele nestje weer eens een keertje goed gaat.  ;)

Doeiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!  :P

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Ik vergeet nog helemaal de 3 filmpjes te plaatsen die ik van de week maakte tijdens het douchen.  ;)

Twee zusjes, Princess en J'adore (rechts).

Lou Lou

Nog meer douchende valkjes.  :D

Het zijn leuke niet al te lange filmpjes, de laatste met hier een daar een beweging maar het valt niet altijd mee om met één hand te douchen en de andere hand te filmen in een kooi waarvan ook nog eens 2 deurtjes open staan.  ::)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Petra*

Hoi Caroline,

Mooie filmpjes, wat genieten ze ervan !!
Enne .. knap gedaan hoor, met plantenspuit EN camera  ;).
Succes met de eitjes, het MOET gewoon goed gaan,
wij duimen met je mee  :-*.

Groetjes Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

*Yvon

Hoi hoi

Ik hoop zo dat we morgen kunnen lezen dat er 1 of 2 donsjes bij Amor & Diégah in het blok liggen. *duim duim duim *
Valkjes besproeien en tegelijkertijd foto's maken........ blijft een lastig iets.  :P ;D
Maar heel leuk om tezien als ze er lekker van genieten.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Nou .... het gaat nog steeds goed!!!!  :D

Ik heb net even geluisterd en gekeken en bij beide eitjes is het barstje weer wat groter en zowel donsje 1 als donsje 2 piept en tikt er flink op los .... ik hoop morgenochtend 2 donsjes aan te treffen.  ::)

Het moet gewoon!!  >:( :-[

Voor straks .... trusten!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Het gaat ze vast lukken !!  :D
Als de barstjes toch al meer is geworden,moet het ze ook gewoon lukken !!  :D

Slaapse !!

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

christa

ik ga voor je duimen.
de filmpjes kijk ik morgen mijn pc wil niet wat ik wil
weltrusten christa

*~Jeanine~*

Heb super genoten van je douchefilmpjes.
Volgens mij ging Coco ook helemaal uit haar dak ;D
Geweldig om te zien.

En ik heb bekans blauwe duimen van al het duimdraaien dus het moet gewoon dat je morgen twee prachtige donsjes in het blok vind.

Veel liefs Jeanine

Peggy

Ik hoop zo dat er morgen twee lieve donsjes liggen..ik duim mee hoor ( in mijn slaap )  ;)
Ik kan er wel inkomen hoor dat je vertrouwen af en toe weg is.

Fijn om te lezen dat het goed gaat met je ennetjes  :D

en slim,denk ik, om Jil&Joop 's nachts apart te zetten.

Succes met de eitjes..ik kom morgen tussen alle drukte door even hier kijken hoor.
Truste voor straks en heel veel plezier morgen !

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

♪ Marlies

Ook hier draaien de duimpjes hoor. :D

Morgenochtend om 6 uur zul je nog wel geen nieuws hebben, maar dan zie ik 's avonds wel of er al donsjes zijn.

Jammer dat Joop weer gewond is. Een wijs besluit om ze voor de nacht in een kleinere kooi te doen.

Hoe is het eigenlijk afgelopen met je sollicitatie bij de Mars ?

Groetjes Marlies ;)

Caroline

Bedankt meiden!!  :-*

Marlies .... over de sollicitatie had ik KLIK HIER geschreven, in mijn andere topic.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Goedemorgen Caroline,

Wat een verfrissende filmpjes. Heerlijk.

En................................is/zijn er al een/twee donsje(s)? Ik hoop het zo voor je.

Liefs Anja

Caroline

Ze houden het nog even spannend ....

Zo, ik heb eerst even mijn lieverds verzorgd, kooien in de huiskamer lekker verschoont, een heerlijk maaltijdje gekookte en gemaakt, waterflessen en voerbakken uitgeschrobt, het is weer spik en span.  ;)

ZOals jullie wel begrijpen zijn er nog geen donsjes, dan had ik het wel van de daken geschreeuwd.  ;D ;)

Maar ..... ik heb er nog geen slecht gevoel over hoor, de donsjes in eitje 1 en 2 zijn vandaag 18 en 19 dagen, de eitjes zijn niet meteen bebroed na het leggen en pas sinds gisteren hoor ik ze piepen en tikken.

Vanmorgen waren beide luid en druk aan het piepen en tikken en de deukjes/barstjes waren ietsje verder dan gisterenavond dus allemaal aanwijzingen dat het goed kan gaan.  ;)

Het is alleen balen dat het de vorige keer fout ging nadat ik ze al had horen piepen en tikken en nadat ze al een beginnetje hebben gemaakt, je hebt dan deze ronde gewoon helemaal niks om je aan vast te houden dat het nu wel goed gaat.  :-\

Ik heb wel al voor mezelf besloten dat mocht het toch fout gaan  :-[ ik in ieder geval een eitje met dood donsje niet openbreek maar opstuur voor sectie naar Dr. Feld. Dit moet een gesloten eitje zijn want dan kan Dr. Feld bij het openen ervan zien hoe het donsje in het eitje zit, hoe het vlies is en .... een valkje blijft wel even goed als ie het op stuurt maar een donsje wat je opstuurt is na 1 dag weinig meer dan over om sectie op te verrichten.  ;)

Maar laten we hopen dat het niet nodig is en ik binnen nu en een week 6 prachtige donzige bolletjes heb.  :D

Ik hou jullie op de hoogte.

PS> vandaag precies 1 jaar geleden kreeg ik ook een donsje van Amor & Diégah op pakjesavond .... ik noemde haar Ecco (schoenmerk) omdat ik haar "in mijn schoen" had gekregen.  :D Nu gaat zij door het lezen als J'adore, Sanne haar valkje.

Gefeliciteerd, J'adore en Sanne natuurlijk ook een beetje.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*~Jeanine~*

Hoi hoi,

wilde al niet te vroeg komen kijken :P
Zijn ze nog aan het werk.
Misschien willen ze gewoon als hun oudere zus J'adore op pakjes avond hun bolletje laten zien. Zou wel leuk zijn als er dan een J'adore look a like erbij zou zitten.
Maar ik loop weer eens veels te hard van stapel.
Ik duim gewoon verder dat er prachtige dosnjes worden geboren en je niks naar Feld hoeft te sturen.

Gefeliciteerd met J'adore haar eerste verjaardag.

Sanne meid jij natuurlijk ook gefeliciteerd met de verjaardag van je prachtige valkje J'adore. Geef je haar een extra kroeltje van me.

Veel liefs Jeanine :-*

Caroline

HELP!!! Ik durf niks te doen.  :-[ :-X :-\

Ik heb net even gekeken en geschouwd met een lampje .... donsje 2 tikt en piept, donsje 3, jawel, 3 al, is ook aan het tikken en heeft al barstjes gemaakt waar ik me zorgen om maak is donsje 1.  :'( :'(

Toen ik net ging kijken piept en tikte dit donsje maar het eitje keek heel erg donker. Dichterbij zag ik dat er al een gaatje in het eierdopje zit, ook zit er al een klein gaatje in het vlies .... volgens mij heeft dit de donkere buitenkant van het eitje veroorzaakt, tijdens het schouwen met lampje lijkt het of het donsje wat gebloed heeft bij de navelstreng ( ??? in ieder geval niet bij het kopje) wat betekend dat de dooier nog niet (volledig) is opgenomen. Het piept en tikt nog wel maar eerlijk gezegd weet ik niet wat ik moet doen.  :-X :-\

Helpen durf ik niet, doordat ik het bloed?? heb gezien, niks doen, dan is de vraag .... zal de kleine wel uit het eitje kunnen komen??

Dit is trouwens wel een heel klein eitje, echt het formaat van een nepeitje. Veel kleiner dan de andere 5 eitjes.

Het drama zal zich toch niet opnieuw herhalen??

Wie weet raad??  :'( :'(

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.