## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Kaatje

Hoi Caroline,

Nu zie ik inderdaad dat ze okergeel zijn, het is inderdaad heel verschillend op foto's en helemaal als je een leek bent op dit gebied  ;)

Maar wat ik al schreef, Anaïs is en blijft schitterend, leuk dat hij al zo lekker aan het fluiten is, goed teken dat hij ( en hoe kan het ook anders ) het naar zijn zin heeft  :-*

Kimm

hoi caroline,

al wat nieuws over het andere eitje? ik hoop en duim dat hij er zonder problemen uitkomt. dat zou nu toch wel erg fijn zijn voor jou.

gaat het met magic allemaal goed?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Rust zacht, lieve kleine Macho.

Ik ben zo ontzettend verdrietig en boos.  :'( >:(

Mijn eerste gang was uiteraard vanmorgen naar het blok van Amor & Diégah, Diégah liet me niet toe maar ik heb haar toch even verwijderd, ik moest en zou eitje nummertje 4 zien .... de eerste aanblik vertelde me al genoeg, het was al helemaal donker.  :-\

Wat ik bij het openen aantrof deed me echt in tranen zetten .... het gele donsje (jep, weer een gele) was helemaal volgroeid, had de dooier tot zich genomen en had zelfs al gepoept.  :-[

:censuur :censuur :censuur

Had ik maar ....

Tuurlijk, ik weet dat ik niks meer had kunnen doen dan ik al had gedaan, ik maakte al een beginnetje, misschien had ik het beginnetje groter moeten maken maar dit durfde ik niet, het eitje is vandaag pas 17 dagen oud dus voor hetzelfde geld was ik veel te vroeg ....

Het doet zo'n pijn dat deze kleintje niet uit hun eitje kunnen komen door een fout van mij.  :'( :'( :'(

Omdat het donsje zo heeft gevochten kreeg het van mij de naam MACHO

Het donsje was zo volmaakt en door mijn tranen zag ik niks, dus van kleine Macho heb ik geen foto's gemaakt, ik kon het gewoon niet ......

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Eitje 5 zit nog leven in maar zoals jullie willen geloven heb ik hier ook geen vertrouwen in, vanaf maandag zijn de 4 eitjes van Eros & Perle uitgerekend, ook daarin zit nog volop leven.

Ik hoop zo dat de extra Calcium voor de eitjes van Eros & Perle geen kwaad heeft gedaan. Het feit dat ik nog tot 9 november dus langer dan een week om de dag een dood donsje uit een eitje moet halen .... het maakt mijn hobby even minder leuk.  :-\

Ik las gisteren de vraag, ik weet niet meer van wie:

Waarom gaf je Calcitat-50??

Vorig jaar had ik bij een nestje van Eros & Perle een albinomeisje, Iris, wat ruim 2 weken oud overleed.  :'( Dit heb ik opgestuurd naar Feldkliniek om sectie erop te laten verrichten. De uitslag was zware kalktekort en ik moest de rest van het nest meteen Calcitat-50 gaan geven wat ze me opstuurde en tijdens de kweekperiode gewoon al mijn koppels dit preventief geven, kon geen kwaad, zo vertelde Sophie, de assistente.

Dus op hun advies gaf ik de volgende 2 koppels, Pablo & Coco en Armani & Princess tijdens de kweek Calcitat-50.

Resultaat te harde eischillen, bij Pablo & Coco bleven maar 2 donsjes leven, 3 haalde ik dood uit het ei. DIt is een ervaren koppels, ik had eerder al gezonde grote nesten en ook toen ik hen bij hun tweede nest GEEN Calcitat-50 gaf kregen zij 6  :o gezonde jongen.  

Armani & Princess, een nieuw koppel hadden alle jongen (3) dood in het en bij een tweede ronde ZONDER Calcitat-50 kwamen Binky, Lou Lou en Rexie gezond te wereld.

Dan moet je een keuze maken, Eros & Perle zouden het nodig hebben, zij kregen immers een jong met kalktekort dus toen ben ik het preventief 1 x per week gaan geven door het water en 2 weken voor ik de blokken op hing ben ik gestopt.

Zoals inmiddels bekend is dit dus nog teveel geweest, Amor & Diégah hadden eerder nestjes van 3-5-5 jongen, alle keren kwamen alle bevruchte eitjes uit.

Dit advies van Sophie, de assistente van Feldkliniek, heeft me nu 3 nesten en misschien zelf 4 nesten gekost, allemaal mooie volgroeide donsjes die vochten om uit hun eierdopje te komen maar dit niet voor elkaar kregen omdat de schil te hard was.  :-\

Laat het duidelijk wezen .... hier wordt geen Calcitat-50 meer gegeven, alleen nog de eerste week als de jongen geboren zijn.

Mijn valkjes zijn schijnbaar zo gezond, die hebben het niet nodig.

Helaas dit maakt de pijn niet minder.  :'(

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi caroline,

dit had ik niet verwacht. ik vind dit zwaar kl*te voor je!  :censuur

dikke knuffel kim  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

☺ Pita ☺

Hoi Caroline wat zonde van je eitjes zeg!!
Oow en ik wou je niet in twijfel brengen hoor over de wangetjes  :-[
Wat fijn dat je zoontje zich beter voelt.
Dan voel je jezelf ook gelijk beter he?
Ik ga vanmiddag eens foto's maken van mijn kroost , gisteren kon het niet want mijn batterijen waren leeg  :(
Veel liefs en groetjes Petra.

Saar

Agnes

Bah Caroline, wat naar!

Klim in de telefoon en ga even lekker tekeer tegen die Sophie >:(
het zal de pijn van het verlies niet verzachten, maar misschien lucht het op!

Sterkte :-*

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

*Yvon

Hoi hoi

Ahhhh,neeeeeee !!  :'(
Hoe kl*te het ook is,het is zeker niet jouw schuld !!
Geef je eigen hier niet de schuld van !!
Het ingrijpen/helpen is en blijft altijd een gok,je doet gewoon wat jou het beste lijkt op dat moment,meer kan je niet doen.
Miss is niet alleen de eierschaal te dik,maar ook het velletje te taai.  ???
Hopelijk komt het laatste donsje wel uit het eitje,desnoods met weer een beginnetje te maken.

Heel veel sterkte ermee !!  :-* :-*

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Hermien

Lieve Caroline.

Ik kan er helemaal inkomen hoe jij je nu voelt, maar toch wil ik zeggen....

Hoewel het wel een hele harde les is geweest, weet je nu gewoon wat je volgende keer wel of niet moet doen.

In Krimpen denkt een heel 'Vliegtuig' aan je hoor!

*~Jeanine~*

Hoi Caroline,

Wat is dit  :censuur :censuur :censuur

Eerlijk gezegd had ik het wel verwacht  :'(
Enkel en alléén gebasseerd op jou voorgevoel.

Toch blijf ik duimen dat er een klein wonder gebeurt (Miracle) en er een prachtig geel of wit donsje uit het eitje komt kruipen.
Je verdient het meid.

Heel erg veel sterkte met het verlies van Moppy, Maantje en Macho.

Zoeken Diégah en Amor ook naar de kleintjes of werkt dat bij valkjes niet zo ???

Nogmaals sterkte meid.
Denk aan je.

Liefs Jeanine

Kaatje

Hoi Caroline,

Ik ben werkelijk sprakeloos en eigenlijk ook ontzettend "boos" en verdrietig ! Ik vind het zo ontzettend oneerlijk dit, waarom nou toch !?

Nu weet ik het inderdaad weer, dit was ook mijn vraag over de calcistat, ... inderdaad mooie en lieve Iris had kalktekort. Jemig dit verwacht je toch ook helemaal niet op advies van een assistente  :(

Ik heb veel aan jou gedacht, veel aan deze dag gedacht in de hoop op positief nieuws en nu ik dit gelezen heb voel ik me gewoon down ! Drie gezonde donsjes die hebben gevochten, tot de dood toe, hier zijn ook geen woorden voor te vinden.

Ja, ik ben er echt van onderste boven en heb met je te doen, en met Magic die zijn broertjes of zusjes moet missen, maar natuurlijk ook met de ouders.

Ik kan nog uren schrijven, het zit me hoog want je leeft zo mee en kijkt er net zo naar uit.

Ik stop met schrijven want ik maak het er voor jou ook niet beter op. Blijf alsjeblieft hoop houden, al zal dat nu ontzettend moeilijk zijn. Weet dat er enorm met je meegeleefd wordt !!

Liefs, Karin

Peggy

Ach meid toch wat verschrikkelijk.  ik vind het echt zo kl*te voor je..heel veel sterkte  :'(

liefs Peggy en een dikke knufffff van ons Joepke

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

*Manon*

Hoi hoi Caroline,

Wat een bericht weer  :'( :'( :'(
Er is al zoveel gezegd, maar ook ik wil je laten weten dat ik aan je denk, dat ik je sterkte wens en dat ik het ook heel erg verdrietig vind.
Arme donsjes en arme jij..... denk je een goed advies op te volgen... krijg je dit hé  :'(
Misschien een idee om Feld te bellen, dat ze misschien dit advies niet meer adviseren aan anderen... zou jammer zijn  :(

Liefs Manon

Sharon

Hoi Caroline

er is al zoveel gezegd door iedereen, en ik sluit me daar echt volledig bij aan. Ik weet gewoon echt even niet wat te zeggen. Wat is dit vreselijk voor jou, de donsjes en de ouders zeg. Dit had gewoon niet mogen gebeuren  :'( Ik hoop echt uit het allerdiepste van mijn hart dat het laatste donsje wel uit het ei kan komen, dat er zoals Jeanine zegt, een kleine Miracle wordt geboren! Nu ik dit allemaal zo lees vind ik het gewoon super knap dat Magic wel uit het eitje is gerkopen. Dat bewijst toch maar wat een ontzettend sterk valkje hij/ zij is!

Misschien is het idd wel een goed idee om naar Feld te bellen om te zeggen dat ze dat advies niet meer moeten geven, omdat de eierschalen te hard worden.

Ik hoop uit het diepste van mijn hart dat je dit verdriet nooit meer hoeft mee te maken! Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn voor je.

Ik kan niets anders doen dan je een vituele knuffel en  :-* geven en je veel sterkte wensen!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Dierenfreackske

Hoi lieve Caroline , het is zoooo verschrikkelmijk voor je , je hebt zo de raag opgevolgd van een medewerker van Feld en dan zijn de schelpen te dit en kunnen ze er niet meer uit , whow , meid , ik gelmoof best dat je zo boos en tergelijkertijd verdrietig bent !
Je kan er echt niks aan doen hoor meid , het ligt zeker niet aan jou , je kon het toch ook niet weten , o meis , ik vind het zo rot voor je dat je dan zo'n donsje aantreft die helemaal volgroeid is en zo gevochten heeft om er uit te komen en dat het niet is gelukt , dat maakt een mens echt verdrietig hoor ! Het moet ook wel rot zijn voor Pearl en Eros he ! Ze hebben dan zo hun best gedaan he ! Maar  ach , het leven kan soms zo hard zijn , ook bij dieren he !
Je zal er vast kapot van zijn !
Misschien dat het 5 de eitje het nog kan halen ? Ik hoop het alvast ! Ik zal zo hard duimen tot ik er bij val (  bij wijze van spreken he)
Ik wens je heel veel sterkte meid en dat je je hobby weer kan hervatten met vol nieuwe moed , nu is het zo oneerlijk , maar de vaolgende zal je weer blij maken he! Veel succezs met het 5 de eitje ! De moed niet opgeven he meid ! Veel sterkte nog ! Grtjs Ann