## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

*Manon*

Nou echt balen hoor, denk je een goede aanvulling te hebben gevonden en nu dit  :-\
Mijn duimen draaien  :-*

Monky

:'(

Ik duim ook dat de overige donsjes het redden.

Liefs,
Monky

Anke

Hoi Caroline,
Ach wat naar dat Moppie in het ei is gestorven :'( :'( :'(
Je doet zo je best om het allerbeste voor je valkjes te doen en dan krijg je dit :'(
Zou het dan toch inderdaad het teveel aan kalk zijn...?
Ik geef hier ook pas calcitat als het eerste donsje is geboren.
Heel veel sterkte Caroline en uiteraard draaien mijn duimen hier overuren voor je aankomende donsjes!!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sharon

Hoi Caroline

ach, arme Moppie toch  :'( Rust zacht lieverd. Wat erg dat je nu bij dit koppel een dood donsje aantreft en ook vreest voor het andere donsje. Ik hoop echt dat de rest van de donsjes gewoon levend uit het ei kruipen hoor! En dan te bedenken dat je alleen maar goed wou doen...  :-\

Ik ga hard duimen dat de andere donsjes gewoon geboren worden hoor!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Wilma1



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Peggy

Hoi lieve Caroline,

Wat ontzettend erg dat het tweede donsje van a&d het niet gered heeft..sterkte meis met dit verlies  :-* Ik kan nu heel goed inkomen dat je stopt met het preventief geven van extra kalk.
Ik duim vanaf nu heel erg hard mee..ik hoop dat het helemaal goed komt met de andere donsjes die nog geboren moeten worden.

Wel wil ik je natuurlijk nog even feliciteren met het eerste gele donsje en met je twee nieuwe aanwinsten Jil en Anais.
Heb vanmorgen heel je boekje weer doorgelezen en ben weer helemaal op de hoogte. Jil&JOOP! een heus hecht koppeltje met dezelfde handicap; zo mooi om te zien.
Jil vind ik persoonlijk erg mooi trouwens,  wauw!!  :D  wat een heerlijk lekker ding zeg.
Snap goed dat JOOP! verliefd is geworden  ;)

Lou Lou vind ik trouwens ook echt een beauty..ik las net dat ze een naar ongelukje heeft gehad,   gelukkig was je thuis ja...je moet er toch niet aan denken wat er allemaal had kunnen gebeuren.

Helaas heb ik ook gelezen dat je het weer voor je kiezen hebt gehad wb het ziek zijn..mond en klauwzeer  :o  het moet niet gekker worden meis..gelukkig voel je je alweer wat beter maar ik heb het wel met je te doen hoor want volgens mij heb je enorm veel pijn gehad.  en wat is Jasper toch een dapper ventje..ook beterschap voor je kereltje hoor.

Ik probeer weer wat vaker hier te komen..zit effe niet zo lekker in mijn velleke en heb,denk ik, ook erge last van mijn hormonen..ben zo emotioneel als de pest  ::)

Liefs Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Caroline



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Magic
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~







~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Douchefoto's van.... 

Anaïs, Jil en JOOP!  ;D
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~











De valkjes in de huiskamer doe ik altijd in hun kooi douchen. Dan maak ik gelijk de stokken en speeltjes schoon. Daar zijn de muren met granool en trekt het water gewoon in.  ;)

In de kweekkamer zijn alle muren betegeld, het water loopt er dan vanaf wat met 5 kooien douchen een compleet waterballet veroorzaakt.  :P

Daar douchen de valkjes omstebeurt in een speciale douche-kooi.

Eerst Anaïs, Jil en JOOP!, daarna Van Gils, Oilily, Kouros en Lou Lou.

Elke dag hangen in alle kooien een bad, daar maken de "zwangere" dames dankbaar gebruik van. Die douchen niet mee als ze eitjes/donsjes hebben, willen ze toch de kooi niet uit.

Als je goed kijkt zie je groene druppels, van het badzout. Om deze reden krijgen ze dus allemaal elke week een douche, het badzout werkt tevens verzorgend.  ;) En .... niet alle valkjes badderen dus door 1 x per week te douchen komen ze toch allemaal een keer aan de beurt.  :D

Dank je wel voor het duimen en de lieve berichtjes.

Voor Peggy .... een dikke knuffel, jij ook sterkte meis.  :-*

Gelukkig gaat het Magic goed, zoals de foto's laten zien, hij woog net 9 gram.  ;D

Tot later.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



Nog even ....  ;)

Omdat er in de kweekkamer geen verwarming hangt staat daar een halogeenkacheltje .... hiernaast staat de douche-kooi tijdens het douchen en opdrogen .... dat vinden de valkjes wel lekker.  :D






Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kimm

wat een heerlijke foto's caroline!
genieten hoor en die badzout, dat bevalt jou goed he?

en magic is een super schatje, fijn dat hij het goed doet hoor ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

♥Debby♥

Een heuse campingkachel.. hihi.. wij hebben hem in de vouwwagen.. Die valkjes bij jou hebben het toch maar luxe hoor.. niet te geloven.. helemaal fantastisch.. Ik heb het badzout ook gekocht, moet alleen om een nieuwe plantenspuit.. heb hem gesloopt.. ::)

Ik duim overigens keihard voor eitje nr. 3.. dat de kleine maar gezond uit z'n eitje mag kruipen.. wat moet je je verdrietig voelen zeg.. zo balen.. je denkt alles goed te doen en dan dit..

Waarschijnlijk hebben jouw valkjes, met de uistekende voeding die ze al krijgen die extra kalk gewoon helemaal niet nodig..

Het is alleen een Kei maar dan ook KEIHARDE leerschool op deze manier..

Een extra knuffel voor jou vandaag!

Oh, en superlieve douchefoto's natuurlijk.. gaaf hoor!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

Ik heb trouwens net in mijn boekje een vraagje gezet.. maar zal hem daar even weghalen en hier plaatsen..

Domino lijkt dezelfde pootjes te hebben als Jill en JOOP! kan ik hier nog iets tegen doen? ze krijgen Calcilux door het water en verder alle benodigde voedingsstoffen die ze zouden moeten hebben.. Ik zag het vanmorgen voor het eerst.. dus kan ik er nog iets mee of is het gewoon afwachten hoe het zich verder ontwikkeld?


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Hermien

Inderdaad stevig balen van het ongeboren donsje. Het blijkt wel dat er sowieso heel veel kennis nodig is om te kweken met valkjes en ondanks die kennis blijft het gewoon risico's met zich meebrengen. Het is triest en gelijkertijd hoort het er ook bij, hè? Voor alle nieuwe leven, mens èn dier blijft het toch een wonder als het goed ter wereld komt.

Sterkte met dit verlies en haal maar vreugde uit de kleine Magic.

Met een heerlijke kroel van Binky die hier in huis de laatste tijd het hoogste èn het laatste woord heeft.... ;D

Sharon

Hoi Caroline

wat een lieve foto's van Magic zeg. Wat een snoepie  :-*

Ik vroeg me eigenlijk iets af: als je nu bij de andere eitjes weer merkt dat het donsje grote moeite heeft om eruit te komen, en het hem/ haar waarschijnlijk niet zelf zal lukken, ga je dan ingrijpen? Ga je helpen het eitje open te krijgen? (Al is het maar een beetje)?

Misschien is het wel een hele stomme vraag hoor...  :-X

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Caroline



Dank je wel, allemaal voor jullie lieve woorden.  :-*

En ja .... ik ben inderdaad erg verdrietig maar heb ook zoiets van nee hè, niet weer wanneer houden mijn tegenslagen een keer op  :'( .... volgens mij steekt er iemand naalden in een blond poppetje. (lees=Voodoo)  >:(

Sharon .... geen stomme vraag hoor, een logische vraag.  ;) Helaas .... helpen gaat nagenoeg niet als er nog helemaal geen opening is .... tijdens het openen van het eitje en het eruit kruipen neemt het donsje namelijk de eidooier tot zich, dit is van de buitenkant niet te zien. Ook is er geen exacte tijd voor .... maak ik het eitje open terwijl die dooier niet is opgenomen sterf het donsje sowieso.

Mij rest dus niks anders dan geduldig afwachten. Zie ik nu bijv. dat meer dan de helft van het dopje al los is zou ik wel mee kunnen helpen maar .... meestal lukt dat laatste kleine stukje het donsje zelf wel, helpen is dus overbodig.  ;)

Balen is dat het vertouwen in een ervaren, fijn en goed koppel gelijk weg is .... zag ik dit nestje al zonder problemen ter wereld komen, nu durf ik amper te hopen dat er nog meer donsjes bij komen.  :'( :'(

Het maakt me erg onzeker, al weet ik door fouten leren we, het doet toch pijn .....



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: ♥Debby♥ op 28 oktober 2008, 12:12:04
Ik heb trouwens net in mijn boekje een vraagje gezet.. maar zal hem daar even weghalen en hier plaatsen..

Domino lijkt dezelfde pootjes te hebben als Jill en JOOP! kan ik hier nog iets tegen doen? ze krijgen Calcilux door het water en verder alle benodigde voedingsstoffen die ze zouden moeten hebben.. Ik zag het vanmorgen voor het eerst.. dus kan ik er nog iets mee of is het gewoon afwachten hoe het zich verder ontwikkeld?


Ships Deb, wat balen.  :-\

Weet je het zeker?? Het is nog erg vroeg, ze zijn nog erg jong en zetten op deze leeftijd nog wel vaker hun pootjes verkeerd.

Veel meer kun je niet doen dan je al doet, vanaf de geboorte Calcium geven.

Hopelijk trekt het nog een beetje bij, ik duim voor hem.

Heb je een foto van de pootjes??

Gelukkig kunnen ze met deze pootjes een fijn en gelukkig leventje lijden, met hier en daar een kleine aanpassing in de kooi.

Sterkte ermee.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.