## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

mariejj


Caroline



:D ;D :D ;D :D ;D :D ;D :D ;D :D

Dank je wel voor de leuke reacties .... ik ben echt in de zevende hemel .... een bleekmasker lutinootje .... stond niet eens op mijn verlanglijstje, hier droomde ik alleen van.  :-[ ::) En nu .... komt Anaïs mijn collectie verbreden.  :D

Ik werd vannacht ene paar keer wakker (door één van de kids) en mijn eerste gedachten waren steeds, yes!!!! Ik krijg een bleekmasker lutinootje.  :D En zag daarbij het lieve smoeltje van Anaïs voor me.  :-*

Verder wil ik tuurlijk tegen iedereen zeggen, leuk dat jullie mijn dagboekje weer hebben gevonden en lezen.  :-*

En nog even op een paar reacties antwoorden:

* Anke .... ik ben al met medewerking van Marlies aan het rekenen en nee .... geen bleekmasker mannetje .... wel een witmasker mannetje.  ;) Ik moet alleen nog even kijken welke mutatie precies en van welk koppel van mezelf .... ik kan namelijk met 5 koppeltjes witmaskerzonen kweken en misschien zelfs 6, als Van Gils split witmasker is.  ;)

Leuk detail .... de moeder van Anaïs komt van Mandy en is een zusje van mijn Noa, Chica en overleden Fleur.  :D Van deze 3 dames heb ik geen jongen aangehouden, dus geen familie verder.  ;)

--------------

* Marlies, inderdaad een nieuw boekje en uiteraard staat Anaïs al bij de voostelronde.  ;) :D

Ik heb ook besloten om mijn inleiding gewoon steeds bij te werken .... mijn andere dagboekje stond op bladzijde 1 dat ik 10 valkjes had en 3 kinderen en ik had nog nooit een nestje gehad. Klopt dus niet echt.  :-\

--------------

* Mandy, Amor heeft een mega kuif, net als zijn "Americaanse"  ;) oma.  ;D Hij geeft hem ook aan de meeste jongen door.  :D :D

En Noa, ja ze blijft bijzonder. Ze is ook zo ontzettend mooi op het moment, echt helemaal vol in de veren, spierwit en .... 113 gram!!!  :o Het kroelen en knuffelen heeft ze nooit verleerd.  :-*

--------------

* Verder iedereen .... BEDANKT!!!!  :-*

Ik schrijf even een updeetje in een nieuwe berichtje, Jasper zit regelmatig aan mijn laptop, ik moet er niet aan denken dat hij alles weg veegt.  :-X

Tot zo!!  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rob S

He Caroline!

Gaaf man, nog een lutino bleekmasker op het forum ;D! Volgend jaar zijn ze denk ik niet meer zo "zeldzaam" als dat ze nu zijn :P!

Caroline



Vannacht weer paniek!!  :-\


Naast het leuke nieuws ook minder leuk nieuws.  :-\ :'(

Vanmorgen kwam ik beneden en weer de hele huiskamer voor troep en veertjes. Er was weer paniek geweest. Gelukkig niet zo heftig als het vorig weekend maar .... de netjes ingedroogde wonden van Armani, Princess, Rocky en JOOP! zijn weer flink geraakt.  :-\ :'( Rocky en Princess hebben niet zo'n grote korsten van de vorige week en daar valt de schade van vannacht ook wel mee maar JOOP! zijn wonden/korsten hebben toch weer gebloed en Armani is echt verschrikkelijk om te zien. Hij had al aan beide vleugels alle slagpennen verloren en nu voor de tweede keer paniek .... hij heeft echt i.p.v. 2 vleugels, 2 bloederige stompies.  :o :-X Hij sliep net weer een paar daagjes op 1 pootje maar nu gebruikt hij ze weer beide tijdens het slapen.  :-\ Ik heb hem net even nagekeken en het is alweer bijna gedroogd in tegenstelling tot vanmorgen, ook fluit hij weer voor me en eet hij gelukkig ook normaal.

Voor de zekerheid heb ik vandaag maar weer druivensuiker door het water gedaan. EIgenlijk had ik allemaal lekkers in huis gehald voor morgen, dierendag maar och, dat is het hier bijna iedere dag dus heb ik ze het net maar gewoon gegeven. Mie, soepgroente, andijvie, gepelde zonnebloempitjes, brood, eivoer, gedroogd fruit en een bakje onkruidzaad.  :D :P

Uiteraard houd ik de wonden goed in de gaten, met name of er geen infecties op treden. Meer kan ik nu niet voor ze doen. Morgen krijgen ze een douche met badzout (speciaal voor vogels  ;) ), dan kunnen de andere valkjes het bloed van de andere eraf wassen.  ;)

Wat ik er nou toch tegen zou kunnen doen??  :-\ :-X

Ze zijn zoveel gewend hier met de honden en 4 rondrennende en spelende kinderen. Overdag schrikken ze eigenlijk zelden tot nooit. De meeste zijn supertam en absoluut niet bang, een enkeling is wat angstig voor handen maar niet bang in zijn geheel. 24/7 brandt er een lampje van 7 Watt naar de kooi dus donker is het nooit.

Zou een plaid erover heen voor de nacht misschien helpen??

WIe heeft daar ervaring mee??

ALvast bedankt.  :D

Ik kom straks nog even terug met een kort verslagje uit de kweekkamer.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

mariejj

"EIgenlijk had ik allemaal lekkers in huis gehald voor morgen, dierendag maar och, dat is het hier bijna iedere dag dus heb ik ze het net maar gewoon gegeven. "

Het IS vandaag dierendag!  :o ;D ;D

Caroline



Oh ja ....  ;D ;D ;D ;D

Ik weet ook niet hoe ik er bij kom .... ik dacht de hele tijd dat het morgen 4 oktober was.  :-[

Ben ik toch netjes op tijd.  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline





Ik wist dat ik het plaatje nog ergens had opgeslagen.

"Anaïs Anaïs" de parfum waarnaar het bleekmasker lutinootje is vernoemd.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kimm

hoi caroline

wat vervelend zeg dat er weer paniek is geweest. bah!!!

ik heb geen ervaring met een doek over de kooi. bij mij gebeurde het met lampje en zonder lampje, dus het maakte qua licht of donker niet uit. je kan het gaan uitproberen. wat wel kan is dat er eentje per ongeluk van zijn stokkie donderd en de anderen ervan schrikken. ik noem maar wat hoor ;)  ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline



Ja Kim, heb ik ook al aan zitten denken. JOOP! zit niet zo heel stevig met zijn gehandicapte pootjes en valt best weleens naar beneden maar och, gebeurt dit overdag verblikken of verblozen ze niet.  ::) En .... het vallen gebeurt eigenlijk juist tijdens het klimmen en klauteren, dan heeft hij niet voldoende houvast, zijn teentjes liggen op de stok, ze kunnen de stok niet omklemmen zeg maar. Eerlijk gezegd heb ik hem nog niet zien vallen tijdens het slapen. Dan zit hij ook gewoon op 1 pootje en gaat zeg maar op de stok liggen.  ;)

Maar .... bedankt voor het meedenken.  :-*

Het gekke is ook dat het steeds in de huiskamer gebeurt, niet in de kweekruimte. Want ook al heb ik mijn kamertje pas sinds kort, er stonden in dezelfde ruimte al zeker 1 jaar kweekkooien. De hele vorige kweek is er geboren.  ;) ;)
Het gekke is ook dat de valkjes rouleren, de meeste valkjes zitten niet het hele jaar in dezelfde ruimte. De kweekkoppeltjes zitten tijdens hun kweekmaanden in de kweekkamer en in rust hebben ze een eigen plekje in één van de grote kooien in de huiskamer. Behalve de op dit moment 5 vrijgezelle dames en JOOP!

Ik had het er net nog op het andere forum over ....

De vorige keer, dus niet vorige week maar een paar maandjes geleden werd ik wel wakker van het flinke gefladder, toen kreeg de buurvrouw midden in de nacht telefoon, waarschijnlijk vanuit Australië, waar ze familie heeft wonen. Dit is de muur waartegen de valkjes staan en ik hoorde haar toen heel duidelijk praten. De 2 x deze week, ben ik overal door heen geslapen. Ik weet dus niet of de buuv weer telefoon heeft gehad vannacht.

Ed was vanmorgen om half 6 op om te gaan werken en toen was het al gebeurt zei hij me net.

Ik zal waarschijnlijk wel nooit te weten komen wat er is gebeurt, je hoort verhalen over een bromvlieg, of een spin maar aan de andere kant .... je hebt buitenvolières met wilde valkjes en daar lopen de muizen doorheen en dan gebuert er niks.  :-\




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kimm

nee klopt overdag hebben ze nergens last van. soms gaat het tijden goed en dan heb je zo een paar nachten achter elkaar de paniek.

ik denk eigenlijk dat je er nooit achter zal komen waar ze van schrikken, helaas....
ik heb al geen lampje meer branden s'nachts, omdat het niet helpt. en ik denk dat ze s;nachts toch veel dieper in slaap zijn dan overdag en dat ze s;nachts sneller van hun apropo zijn als er wat gebeurd.

ik weet wel dat dit erg vervelend is want toen ik het heb gehad, ging ik de dagen erna eigenlijk een beetje met een rot gevoel naar bed, want die verwondingen kunnen best wel erg zijn en het is zo naar gezicht etc..

in ieder geval hoop ik dat je valkjes weer tijd krijgen om bij te komen met hun vleugels en dat het nu rustig zal blijven.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

mariejj

Citaat van: Caroline op  4 oktober 2008, 16:16:09




Ik wist dat ik het plaatje nog ergens had opgeslagen.

"Anaïs Anaïs" de parfum waarnaar het bleekmasker lutinootje is vernoemd.  ;)






wauw, de kleur van het plaatje is ook zo 'zacht' netzoals je bleekmaskertje!  Past goed erbij!  :D

Sharon

Hoi Caroline

je hebt weer eens een prachtige naam gevonden voor je nieuwe Lutino bleekmaskertje: Anaïs. Echt ontzettend mooi en past goed bij haar!

Hè bah... alweer paniek geweest in de kooien  :-\  :'( Wat erg dat de wondjes weer terug open zijn gegaan. En die arme Armani, zo erg eraan toe  :'( Wat vind ik dit ontzettend erg en zielig zeg.

Wisten we maar van ze zo van schrikken 's nachts, dan konden we iets doen voor ze. Maar vaak weet je het gewoon niet en ik denk dat het ook van niets kan zijn. Ik heb de kooi op mijn slaapkamer staan, en ik heb het al twee keer meegemaakt dat er 's nachts paniek uitbrak in de kooi zonder enige aanwijsbare reden  :-\ Echt heel erg vreemd is het.

Veel beterschap voor je schatjes  :-*

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Hermien

De enkele keer (tot nu toe dan, h1e/// ;D) dat er hier paniek in de kooi was heb ik het maar toegeschreven aan een valkje met een nachtmerrie. Tja, als alles lekker in dromenland verkeert en één krijgt het op zijn heupen van een nare droom, is dat voor de anderen natuurlijk ook even heel er kl :censuur wakkerschrikken. Zouden wij ook hebben als we met ons allen in één bed liggen en Kimm begint ineens te schreeuwen...... ;D

Wel heel vervelend, maar een doek zal hier geen oplossing geven, denk ik. In de tijd dat ik slechts twee valkjes bezat en deze in een veel kleinere kooi woonden, legde ik er altijd 's nachts een doek over de kooi. Maar ook toén kwam er wel paniek voor hoor.

Misschien zou je JOOP eens een poosje apart moeten zetten, want het zou heel goed mogelijk zijn dat hij de oorzaak van alle ellende is.

Stertke meid, want dit is allemaal weer niet echt leuk voor je.

Met een warme vleugel om je schouders van ons:

BINKY, Gabber, Goofy, Silvo en IKKE!

            ;D   ;D   ;D   ;D

Kimm

 ;D  ;D  ;D  ;D ik zie het al voor mij ;D  ;D  ;D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline





Klopt, Marie en Sharon.

Ik google meestal eens in de zoveel tijd op zoek naar leuke parfumnamen. Deze naam stond al een tijdje op mijn lijstje maar steeds geen valkje waar ik het bij vond passen.

Cartier ----> wilde ik een combinatie van sieraden en parfum.

J'adore ----> is Sanne's valkje en zij vond J'adore leuker.

Queenie ----> met haar bijna zwarte en witte contrast, vond ik de naam helemaal niet bij passen

Lou Lou ----> geboren in het L-nest en droeg deze naam al, het was een parfumnaam en ik vond hem erg mooi dus bleef ze zo heten.

Jil ----> vond ik erg mooi passen bij JOOP! beide kort en krachtig en beide met een J.

En nu .... ik wist het meteen, hoefde er niet over na te denken, deze naam is helemaal perfect voor een bleekmasker lutinootje.  :D

------------------------

Ik ga even koken en eten met de kids, Ed is  voetballen.  ;)

Als de hele bubs vanavond schoongewassen op bed ligt kom ik nog even terug om mijn kweekverslagje te brengen.  :D

Smakelijk allemaal!!  :P

PS. JOOP! is gisteren 8 maanden geworden, paniek in de huiskamer was er ook toen hij er nog niet was of toen hij samen met Kouros en Unique in de kweekkamer in een kooi zat/



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.