## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

*Manon*

Hoi hoi Caroline,

Wat zit je met een moeilijk dilemma meid  :-\
Helemaal moeilijk nu de ene moet afvallen en de andere juist niet....
Je kunt er ook moeilijk de hele dag bij gaan zitten om te kijken hoeveel ze eet en wie er eet....

Op zich een mooi idee dat als ze zoals Paula schreeft, met een tussenschot van elkaar gescheiden worden, ze dan helemaal 'gek' worden... daardoor meer energie verbruiken en dus afvallen.....  :D maar ja, dan zitten ze weer bij elkaar... zijn ze weer happy en gaan dus eten.... maar ja... omdat Amor dus wel veel moet eten... kun je ook niet minder voer in de kooi hangen.... dus dat is ook geen optie... al is dit voor Diegah een goede manier van beweging, ook al levert het voor haar erg veel stress op en ook voor haar ventje helaas die dat niet nodig heeft....  :-\

Ik kan je op dit moment niet van raad voorzien.... hoe hard ik ook aan het meedenken ben... ik hoop dat je snel een oplossing kunt vinden...

Liefs Manon

Saar

Gerdy

wowieeeeeee wat is Tommy een mooi ventje..

en ook ik heb mee zitten denken met jou dilemma..maar ook ik zou het zo niet weten..

gr gerdy

Caroline

* Mijn 2 geelwangkoppels *

* Tommy & Naomi *

Zoals beloofd heb ik (geprobeerd) een paar foto's van mijn nieuwe aanwinst Tommy te maken maar helaas er zijn er veel bewogen of helemaal mislukt, zodra hij me ziet gaat ie bedelen en vliegt hij naar me toe .... ::) Ondanks dat heb ik toch een paar leuke foto's. ;)

Tuurlijk mocht ook zijn mooie meisje, Naomi, niet ontbreken, vanaf een afstandje maakte de toekomstige partners al een beetje kennis. :) Op dit moment zit Naomi nog bij JOOP! & Juicy, Nina en Vlinder in de kooi maar over een paar weken, na een mestonderzoek en een quarantaine van Tommy gaat zij bij Tommy in de kooi  wonen en blijven zij samen in een kweekkooi wonen in de hoop dat het een koppeltje wordt. 8)

Tommy is een heerlijk kereltje dat als ik in de kweekkamer ben, me al roept en het liefst lekker bij me in mijn nek zit. Hij houdt van kroelen en kusjes geven. :) Hij krijgt nog 3 x per dag pap, elke keer is hij voor de pap  82 gram en na 10 ml. pap 92 gram. Ik denk nog een paar daagjes en dan ga ik overstappen op 2 x per dag. ;)

De foto's ....

Tommy, net pap gehad maar toch nog bedelen tegen me. :-*

"Ik wil naar jou toe!!"

Tommy

Tommy

Tommy

Ik probeerde de andere kant ook nog op de foto te krijgen maar dit lukte me niet .... Helemaal aan het eind komt nog een filmpje van Tommy, dan kun je alle kanten zien. :P

Naomi

Naomi

Een prachtig mooi meisje wat ook een flink postuur heeft. ::)

Naomi :-*

* Dior & Cartier *

Ik ben zelf helemaal idolaat van gele wangen en bleekmaskertjes. :D Dit jaar kweekte ik mijn 3 eerste eigen gekweekte geelwangetjes, geboren uit Giorgio, een opaline wildkleur split geelwang MAN en Anaïs, een cinnamon opaline getekende POP. Hiervan hield ik Juicy, een opaline geelwang wildkleur POP. Hier volgen straks nog foto's van. Tommy & Naomi zal mijn tweede geelwangkoppel worden (hoop ik ;) ), mijn eerste geelwangkoppel is Dior & Cartier. Beide zijn cinnamon opaline geelwang bronze fallow, Cartier met parels en split bont en Dior split {X1 opaline}. Zij zitten al sinds november 2009 samen in een kweekkooi en zijn inmiddels een trouw koppeltje. :D In september mogen zij proberen samen een nestje te krijgen en groot te brengen. :)

Cartier is een super de supertam meisje, Dior kwam met 8 weken rechtstreeks uit een buitenvolière. Hij was 2 x in de hand genomen, met 10 dagen om te ringen en met 6 weken om borstveertjes te plukken voor geslachtsbepaling. Met 8 weken is hij met een netje voor me uit de volière gevangen en tam is hij ondanks al mijn energie niet geworden. Gelukkig kan hij wel gewoon los en kan ik hem met een stokje terug in de kooi zetten of als hij goed gemutst is, via mijn vinger. :D Uit de kooi laat ik hem zelf doen door de bovenkant van de kooi open te zetten, heeft hij zin klimt hij eruit en vliegt hij een rondje, heeft hij geen zin, blijft hij erin.  :P Ik vind het prima .... Vandaag had hij geen zin, daarom een paar foto's, wel met de kooi boven open maar met Dior in de kooi. 8)

De foto's ....

Dior, 11 maanden en zwaar in de rui op het moment, dus niet echt op zijn mooist. ::)

Dior, je ziet zijn nieuwe pennetjes zitten. Hij wordt mooi beige nu door het bronze fallow.

Cartier, ook zwaar in de rui, de hele bodem van de kooi ligt gewoon helemaal vol. Ze mist een aantal slagpennen door de rui en kan niet goed vliegen nu. Ze krijgt weer prachtige pareltjes terug. ;)

Cartier :-*

Cartier

Cartier, nog niet egaal in de veren, je ziet dat de hier en daar nog een veertje met parel mist.

Weer samen in de kooi, ;D ;D Dior schrikt van de flits. :P

Later volgt er nog:  

*een serie van de jongen van het E-nest van Pablo & Coco. :D

* een serie van JOOP! & Juicy, Nina Ricci en Vlindertje :D

* een serie van Amor & Diégah en Sophy & Fleur :D

En als laatste een nog een filmpje van Tommy. :-*

Tot zo!!!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

TheaV

;D ;D ;D ;D
(On)Gewoon prachtig!!!!!!!!

zul je al wel heel vaak horen.......

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Agnes

Even stiekem tijdens de vakantie even spieken............... Tommy is mooooi :D

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Caroline

* Het E-nest *

* Elia * Enjoy * Elf *

Het E-nest, ze doen het goed. Elf leek een kleine achterstand op te lopen doordat het veel te grof gevoerd werd omdat ie zulke grote zussen heeft maar gelukkig heb ik dit door het voer op een bepaalde manier aan te bieden redelijk op kunnen vangen. Elf is keurig op kleur gebleven en is inmiddels geringd, heeft een kuifje, een witte ;D en is zijn of haar schade helemaal aan het inhalen. :D

Ze zijn nu: 25 - 21 - 17 dagen oud. :)

De foto's .... helaas waren er van Elia 2 mislukt. :-\

Elia, een cinnamon opaline witmasker POP

Elia

Elia :-*

Enjoy, een cinnamon opaline POP

Enjoy

Enjoy

Enjoy

Enjoy :-*

Elf, een bonte cinnamon witmasker POP (met parels) of MAN (zonder parels) ;)

Elf

Elf

Elf

Elf :-*

Ik weet niet of ik alle foto's vandaag nog geplaatst krijg .... toen ik net de tuinslang ging opruimen - ons badje staat weer gevuld klaar voor morgen ;) - begon onze buurvrouw een praatje, ze is zelf 3 jaar geleden weduwe geworden en nu, zo vertelde ze, heeft ze van de week haar broer ook verloren aan dezelfde ziekte als haar man, longkanker. :-\
Ja, dat kon ik niet afkappen natuurlijk, ging even voor foto's plaatsen. ;)

Maar ik probeer gewoon zoveel mogelijk foto's nu nog te plaatsen, de rest komt dan gewoon morgen. 8)

PS. ik heb een reservering voor een bontje en voor een popje dus is er nog 1 te reserveren, mocht je interesse hebben, hoor ik het GRAAG.  ;D ;D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

* JOOP! & Juicy * Nina * Vlinder *

Nog niet zo lang geleden kregen ze een nieuwe kooi, de Royal Kingdom. Ze vermaken zich hier prima in, de kooi hangt inmiddels helemaal vol met speeltjes, trappetjes, schommeltjes e.d. Met name JOOP! en Vlinder klimmen in de kooi en zal je nooit zien vliegen van de ene kant naar de andere, dus voor hen is de kooi helemaal ideaal.

De foto's met over ieder valkje een kleine update. ;)

JOOP! & Juicy

Zo'n lief stelletje samen. :-* :-* Jonkies mogen ze niet krijgen, JOOP! vanwege zijn gehandicapte pootjes en zijn slechte longetjes en Juicy omdat ik al 2 geelwangkoppeltjes heb maar zo samen is de perfecte oplossing. ;)

JOOP! & Juicy

JOOP! & Juicy

JOOP! doet het op het moment super met zijn voetjes. Het is al maanden geleden dat hij van zijn stok is gevallen en in paniek is geraakt. Zijn vleugeltjes zijn dan ook netjes genezen. :) Conditioneel is het een vaatdoek maar dat weten we, dit zal nooit meer worden. Zijn longetjes zijn door de longontsteking die hij had met 2 weken nu eenmaal voorgoed beschadigd. Maar ondanks zijn beperkingen kan hij een heerlijk en gelukkig leventje leiden en daar ben ik blij om. :D

Juicy, mijn eerste eigen gekweekte geelwang. :D

Ze wil niet op de foto, maar spelen met mijn armband.

Juicy is donderdag alweer een half jaar en op moment in haar eerste rui.

Als ik tegen haar praat, bedelt ze nog een beetje tegen me. :-*

Mooi meisje .... op de achtergrond zit JOOP! al terug in de kooi, wachtend tot zijn meisje komt. :)

Nina Ricci, mijn opaline lutino bleekmasker meisje. Ze is ook flink in de rui en was op haar koppie/nekje wat geplukt in de vorige kooi maar langzaam aan begint ze er weer steeds mooier uit te zien. 8)

Zoals bij de meeste wel bekend, Nina is zelf inmiddels 14 maanden en wacht op  een getekende (opaline) witmasker MAN. ;)

Weer heel anders dan een geelwang maar het heeft ook zeker een speciaal plekje bij me. :)

Net als Cartier ook gepareld maar het ziet er toch weer anders uit.

Mijn lieve meisje, Vlinder, volgende week alweer 8 maanden.

Hier wil ze alweer gaan fladderen, op de manier gaan keer op keer haar slagpennen kapot. :-\

Ondanks alles wat ik haar al allemaal heb aangedaan met haar vleugeltje (en dat is heel veel) is ze nog steeds lief en aanhankelijk en zit ze graag bij me.

De volgende foto laat haar slechte vleugel zien. Het ziet er al een stuk beter uit als dat het ooit heeft gedaan maar ik wil jullie toch voorbereiden, wil je het niet zien, scrol dan door.

^
^
^
^
^
^
^
^
^
^

^
Bovenop haar vleugeltje zie je een vergroeiing, een litteken wat ze overhield van het zware plukken wat haar vader deed.
Verder zie je dat er een nieuwe slagpen al zeker een cm of 5 is, echt een record, zo lang waren ze nog niet eerder aan deze vleugel. Helaas zie ernaast ook een slagpen waarvan de top is afgebroken. :-\
Het blijft haar zwakke plek en ze is er nog lang niet maar er is toch nog steeds elke keer een kleine verbetering. Ik heb nog steeds hoop dat het helemaal goed gaat komen met haar.

Mijn mooie witte meisje. :-*

Ik ga mijn bedje opzoeken. De andere foto's houden jullie van me tegoed. ;)

Slaap lekker allemaal. :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Paula

Wow, het eerste deel van een mega update!
Ze zien er allemaal goed uit, ook Vlinder.
Mooie foto's.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

*Manon*

Prachtige valkjes heb je toch Caroline  :-* :-* :-*

Tommy en Naomi vormen een supergaaf koppel... nu maar hopen dat ze elkaar heel lief gaan vinden, maar dat zal vast wel goed komen!

Ik ben benieuwd naar de volgende lading foto's  ;D ;D ;D ;D ;D

Liefs Manon

Monky

Hey Caroline,

Ik ben weer eens op bezoek... Ik weet het ... veel te weinig, maar goed, door omstandigheden zullen we maar zeggen  :)

Maar wat ik wilde zeggen... Leuk dat je even al je valkjes onder de loep neemt. Ik was eerlijk gezegd de weg een beetje kwijt van welke valkjes je nu allemaal had, omdat ik je boekje niet consequent genoeg lees.

Ik vind je kleine vlindertje echt een beauty. Sneu van haar vleugeltje... maar ze heeft het getroffen dat ze bij jou geboren is... veel beter had ze het niet kunnen treffen  :-*

Ik zou bijna gaan overwegen om een mooie albinootje erbij te nemen... maar eerst de bonte witmasker man  :) en de dominant pastel EF witmasker (als die ooit geboren wordt)

Ik kijk uit naar de volgende reeks valkjes die je de revue gaat laten passeren  :D

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Woouuuwwww !!  :o Wat een schitterend update weer.  ;D
Daar zal je ook wel weer een poosje met pauzes mee bezig geweest zijn.  ;D
Naomi is ook een schitterend valkje met een hele mooie kuif.  :-*
Bij de laatste foto van Vlindertje dacht ik eerst dat ze met een pootje omhoog zat,had nog niet gelezen wat erboven stond.  ;) :D

Groetjessssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

anika_en_spirit

Hoi Caroline,

Yess, foto's! Daar ben ik toch zo gek op.
Je hebt daadwerkelijk een prachtige collectie.
Leuk om de geelwangetjes allemaal voorbij zien te komen.

Enne, ik vind dat Vlinder er nu super uitziet! Haar ''slechte'' kant is dan wel niet zo mooi, maar ik kan me ook nog wel andere foto's herinneren. Super!
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Caroline

Bedankt allemaal voor de leuke reacties.  :-*

De andere foto's volgen maar het is hier even een gekke huis, woensdag is onze Jasper 6 jaar geworden  :D en viert dat zowel woensdag als donderdag  :P en daarnaast zijn er allerlei activiteiten op de beide scholen van de kinderen want .... vrijdag om 12.30 uur hebben ze alle drie VAKANTIE!!!!!

Hieronder alvast een lief filmpje van mijn mooie Tommy, even dubbel op de foto klikken om het te bekijken.  ;)

Tommy is nu ruim 6 weken en krijgt sinds gisteren 2 x per dag pap en dit gaat goed  :) , 's morgens rond 11 uur zodat hij eerst zelf zijn zaadjes kan eten en 's avonds rond 22.00 uur zodat hij nimmer met een leeg buikje gaat slapen.  ;)

Het is een heerlijk ventje wat ook nog eens een superlief karaktertje heeft en niks liever doet als lekker bij me zitten om gekroeld en gekust te worden.  :-* :-*

Best apart voor een wild valkje uit een buitenvolière.  :D Wat dat betreft ben ik dus deze keer een bofkont en heb ik geluk gehad dat ik Tommy ietsje eerder mocht halen  8) want Dior, ook uit een buitenvolière, is nooit meer tam geworden. Hem haalde ik met een week of 8 dus ook nog erg jong.  ;)

Lekker slapen allemaal, ik ga ook mijn bedje opzoeken.  8)

:-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010