## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline

Het blijft hier maar doorgaan ....

Soms vraag ik me echt af, wanneer gaat het me een keertje  mee zitten??  :'(

Tegenslag na tegenslag na tegenslag .... een keer wordt het me teveel.  :-X :(

Vanmorgen kwam ik in de kweekkamer, zit heel de grote lummelkooi, alle speeltjes en de muur rondom de kooi vol met bloedvegen en spetters .... er is duidelijk paniek geweest, flinke paniek  :o .... de peutertjes Jasmijntje, Euro, Thunder en Sero zijn ergens flink van geschrokken en Sero en één van de meiden hebben een bloedveer gehad. Gehad want ik vind geen bloedende veer meer. En ik heb een grijze en een witte afgebroken veer gevonden en na controle zag ik dat de grijze veer afkomstig was van Sero .... de witte kan ik de herkomst niet van terug vinden. Beide mooie witte meisjes zitten vol met bloedvegen  :-\ en bij controle zie ik niet zo snel bij wie er één mist.

Jasmijn en Euro hadden gisteren zo netjes zelf gegeten dat ze gisteren geen pap hebben gekregen. Vanmorgen zaten ze toch allemaal wat beduusd in de kooi. Ik heb ze daarom alle 4 verwend met een lekker papje met druivensuiker.  ;) Morgen zal ik even staartveren en slagpennen tellen bij Jasmijn en Euro, dan weet ik ook wie er één mist.  :)

===

En of dit nog niet genoeg is ....

Hebben ze in hun paniek hun biologische ouders, Eros & Perle, meegenomen ....

Beiden waren van het blok af en mijn ervaring zegt al een flinke tijd .... ik trof 5 ijskoude eitjes waar geen beweging meer in zat.  :-\

Nu zag ik geen beweging maar wel nog adertjes, dus ik twijfelde nog even. Net op dat moment waren pa en ma samen aan het eten en dit doen ze sowieso samen, de eitjes liggen dan altijd koud maar dit is altijd voor een verantwoordelijke periode .... nu was er duidleijk meer aan de hand.  :-\

Ik heb mijn handen verwarmd aan een beker kokend water en heb de eitjes in mijn handen gehouden, dit heb ik 3 x herhaald. Na het opwarmen in mijn handen zag ik toch hier en daar een flauw beweginkje maar niet zoals het hoort te zijn.  ::) Vervolgens heb ik van alles geprobeert om Eros en/of Perle in het blok te krijgen, niks hielp. Toen heb ik beide even flink laten losvliegen in de hoop dat één van beide moe zou worden en in het blok op de eitjes ging dutten .... dit leek te helpen, eindelijk nam Perle haar taken weer op.  :)

Hoe de eitjes/donsjes zich verder ontwikkelen zal afwachten zijn, ik durfde na dit voorval niet meer te schouwen en heb ze lekker op het nest gelaten en Thomas heeft een verbod om in de vogelkamer met zijn trein te spelen, iets wat hij dagelijks doet. Ik wil ze even volledige rust geven ....  het eerste eitje is namelijk vanaf maandag al uitgerekend .... je moet er toch niet aan denken dat de donsjes een paar dagen voor ze geboren hadden moeten worden zijn afgestorven ....  :'(

===

Ook leuk nieuws hier .... Thomas mocht proberen zijn proefzwemmen voor diploma B vandaag te halen en hij heeft het gehaald!!!!  :D

En .... Fleurtje heeft geluk gehad en lijkt niks aan haar avontuur over te hebben gehouden.

KLIK HIER voor de update van vandaag.  ;)

Een fijn weekend allemaal, liefs Caroline  :-*

PS.Ik ben in heel veel boekjes al een tijdje niet geweest maar ben mezelf een beetje aan het voorbijlopen de laatste tijd dus probeer ik even ietsje meer tijd voor mezelf in te lassen. Sorry, het heeft niks te maken met geen interesse en de meeste boekjes heb ik ook gewoon gelezen maar ik kan vaak 's avonds alleen nog maar de puf vinden om te lezen en niet te antwoorden (lees:typen)  :-[

Maar .... komt weer goed hoor.  ;)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Heey meis,
Neem lekker de tijd voor jezelf.
Het forum loopt niet weg.. En ik zal duimen voor de eitjes :-*
Liefs Saar :-*

Kaatje

Jeetje Caroline,

Wat een nare berichten en dat al een paar keer achter elkaar  :( Vind het echt heel erg sneu allemaal en ik hoop werkelijk dat de ongeboren donsjes hier niks aan over zullen houden en gewoon geboren worden.

Waarom zo vaak paniek in de kweekkamer vraag je je af, wist je maar wat er scheelde, dan kan je proberen om maatregelen te treffen om op zo'n manier je valkjes te beschermen.

Ook ik reageer de laatste tijd wat minder maar dat heeft ook zeker niet met oninteresse te maken. Ook kan ik me voorstellen dat het je even teveel wordt als er zulke dingen achter elkaar gebeuren  :-\

Ik wens je heel erg veel geluk toe met de aankomende donsjes en ik hoop werkelijk dat alles goed zal komen.

Een dikke troostknuffel,

Liefs, Karin

carco

Jeetje balen van de paniek zeg :-\

Wat de eitjes betreft: duimen draaien, maar je weet bij Hagrid en Hedwig die zijn er toen 2 keer zo lang afgeweest en toch zijn er toen nog uitgekomen.
Dus moed houden.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Anja

Jeetje meis,

Het zit je echt niet mee de laatste tijd. ik ga duimen dat de ongeboren valkjes er niets aan over hebben gehouden en gewoon uit hun ei komen.

Neem jij alle tijd voor jezelf. Jij bent belangrijker dan het forum.

Dikke knuffel,

Anja

Bello

Hoi Caroline,

Meis denk ook aan je zelf en heb vertrouwen in je valkjes.

Een dikke  :-*

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Sally

Wat n verhalen hier allemaal Caroline.

Zal wel schrikken geweest zijn met kleine Fleur.
Gelukkig lijkt ze dr niks aan overgehouden te hebben!
Goed dat je zo snel hebt gehandelt!

En nu weer de problemen met paniek, ook niet prettig.
Ik hoop dat de ongeboren donsjes er niks aan overgehouden hebben, en ik duim heel erg hard mee dat ze gewoon mogen uitkomen!

Groetjes Sally!

Marian

Jeetje, Caroline, ik schrik van je laatste berichten hier...
Ben even niet online geweest, wat verschrikkelijk te lezen over Fleur en daarna over de paniek bij Thunder, Sero, Euro en Jasmijn. De eitjes van Eros en Perle...

Kan me voorstellen dat je soms momenten hebt dat het je teveel is. Pak de tijd voor jezelf Caroline, denk echt aan jezelf meid!
Jij bent het belangrijkste, je kinderen en al je lieve vogelvriendjes hebben jou nodig...

Het is krachtig te noemen zoals jij gehandeld hebt met Fleur, gelukkig is het goed afgelopen!
Paniek in de kweekkamer, tuurlijk, wisten we maar waardoor, maar misschien valt het gewoonweg ook niet altijd te 'voorkomen'.

Je gezin, je liefste hobby, ze geven je energie, maar 't kost ook energie. Het draait allemaal om balans en het is moeilijk die goed in evenwicht te houden.

De dagboekjes hier zijn kei leuk en gezellig en dat moet het vooral ook blijven. Het is hobby, vrije tijd en geen verplichting, hoe leuk je het ook vindt. Niemand zal het je kwalijk nemen wanneer je er wat minder bent.

Ik hoop dat je een beetje tot rust komt, en dat de eitjes het verder goed blijven doen. Ik hoop dat de lieverdjes in de lummelenkooi ook weer zijn bekomen en lekker doorgaan met wat knabbelen aan de zaadjes.

Als ik je ergens mee kan helpen, Caroline, mag je me bellen hoor!

Kusje en knuffeltje voor jou en voor Jasmijn! :-*
Liefs, Marian

amazingleeuwtje

Niks aan Marian der bericht toe te voegen..

Denk goed aan jezelf Caroline..

Liefs Syl

Dierenfreackske

Hoi Caroline ...wat jij nu meemaakt is echt vreselijk vervelend, dus is het niet erg dat je geen antwoordjes geeft in mijn boekje en anderen ?? Ik ben al blij dat je zo je best doet om alles en iedereen het zo goed mogelijk te doen, Aaaaaa, wat sneu van de eitjes, ik hoop dat je er op tijd nog bij was en ze toch weer gewoon broedden, en de eitjes uitkomen en gezonde donsjes komen ,  na Fleur nu dit, alsof je nog niet genoeg hebt gehad he  :-\ :-\ :-\
....dan moet je ook nog Thomasje uitleggen waarom hij niet met z'n trein in de vogelkamer kan spelen he ,  je hebt goed gedaan hoor, zeker de valkjes hebben rust nodig na wat er is gebeurd met de paniek he ....hoch meiss, dat je nog de tijd vind om je verslag te doen zo uitgebreidt...is al heel veel hoor, zo blijft toch iedereen op de hoogte ook he....Ik heb zo'n bewondering voor de manier waarop je alles zo aanpakt,  en dankzij je alertheid, komt het toch meestal goed ..ik duim zeker voor de donsjes, oo wat zou dat jammer zijn, alvast succes met het uitkomen van de eitjes.....ik brandt direct ook een kaarsje dat ze toch goed uitkomen, grtjs. Ann

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Hermien

Voor het gemak sluit ik me bij de vorige schrijfsters aan.
En een dikke knuf van kleine schavuit Binky. O, en eh.....kun je ondanks je drukte misschien toch nog even een mooie, scherpe foto mailen van jouw eerste Binky? De Binky naar wie mijn dondersteentje is vernoemd? Zou dat heel erg op prijs stellen.

Sterkte met alles!

:-*  :-*  :-*  :-*

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Even heel snel want ik moet in de auto springen met Sanne en Fleur .... puppy-babycursus.  :D

Maar ik heb net even de verlaten eitjes van Eros & Perle geschouwd die inmiddels weer volop worden bebroed door Perle.  :D :-*

In alle 5 de eitjes zie ik nog leven, of ze allemaal goed ontwikkelen blijft natuurlijk afwachten. Eitje 3 zie ik iets vreemds aan maar .... dit kan ook een albinomeisje zijn.  :P

Donsje 1 wordt sowieso een witmaskerjongetje, ik zag zijn donkere oogje al door de schil heen.  8)

Normaal had ik donsje 1 al in het eitje moeten horen tikken maar mogelijk heeft hij wat vertraging door de onderkoeling  ....  :-\

Op dit moment ben ik in ieder geval NIET negatief.  ;)

Fijne zondag allemaal, ik gaaaaa!!!!  ;D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

amazingleeuwtje

Heel veel plezier strakjesssss..

Toppie dat je leven ziet, zal een opluchting zijn voor je...

Laterrrrrrr....