## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Anja

Hij lijkt wel een beetje BI in zoverre dat kan ;D ;D ;D ;D ;D

liefs Anja

*Manon*

Hoi hoi,
Wat een mooie fotos van de nieuwelingen samen met de valkjes die je al had... leuk dat het direct ook zo klikt hé  ;D
Ik heb genoten van je updeetje en fijn dat je migraine wat zakt... wat een opluchting moet dat zijn.

fijn weekend  ;D ;D ;D

danielle

Hoi Caroline,
Gefeliciteerd met je twee nieuwe valkjes Jil en Anais.
Wat zijn ze al snel op hun gemak zeg. Je ziet ze nu al gewoon genieten  :D . Ze zien er echt prachtig uit!
Volgens mij hebben ze ook super leuke karaktertjes.
Fijn dat jullie zo van de efteling hebben genoten.

Groetjes Danielle

Kirsten

Hoi Caroline

Haha dat achterlopen ken ik,. ik ben ruim twee weken weinig online vanwege afronding op m'n werk en drukte en ik loop gelijk achter haha

Jill en Anais zijn op te zoenen natuurlijk!, geweldig ook dat ze zich gelijk zo op hun gemak in de groep voelen,.
en haha die Unique!,. komt vast goed en misschien wil hij hem enkel leren hoe de versierfluit gaat ;)

Groetjes en ook een superweekend!
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Gerdy

whoho wat een super foto s weer ..als je Jil en anais zo ziet zou je denken dat ze al jaren bij je zijn..zo vertrouwd..
zo bij zonder om te zien dat ze zich al thuis voelen.

gr gerdy

♪ Marlies

Zoals jullie weten is Caroline donderdag om Jil en Anaïs geweest.
Ondanks dat het maar even was hebben we wel even kunnen kletsen. :D
Jammer dat het al donker was, dus heeft ze niet veel van de valkjes kunnen zien. :-\

Doordat het allemaal best snel moest ( nog een flinke autorit voor de boeg en 4 kindertjes die naar bed moesten ) heeft Caroline de valkjes niet helemaal goed bekeken.

Bij thuiskomst bleek dat Anaïs dezelfde pootjes heeft als Joop.
Waarschijnlijk heeft zij ook een kalktekort gehad waardoor haar tenen krom zijn. :-\

Ik had wel gezien dat ze langere tenen had als Jil en Elmo, maar als Caroline het over " kromme pootjes " had dan dacht ik niet aan de tenen, maar aan de beentjes.
Als hier iemand o benen heeft, dan zeggen wij dat hij kromme poten heeft. ::)

Ik laat even een foto zien die Caroline mij heeft gestuurd om te laten zien dat Anaïs en Joop dus dezelfde tenen hebben.

Caroline heeft dus besloten dat ze niet met Anaïs kan gaan kweken. :-\
Zou ik ook niet doen.
Ze wil haar ook niet wegdoen, en het toeval wil dat Joop als een blok gevallen is voor Anaïs. :D
Anaïs blijft nu bij Caroline als vriendinnetje van Joop en krijgt de naam Jil omdat dat zo goed bij Joop past.

Jil, de opaline geelwang is zo goed vooruit gegaan dat je eigenlijk helemaal niet merkt dat ze in het begin zo'n achterstand had. :D
Dit valkje krijgt nu de naam Anaïs en mag als ze op leeftijd is gaan kweken.

Helaas voor Caroline moet ze nu de bleekmasker plannen even uitstellen.
:-\

Groetjes Marlies ;)

Kimm

hoi caroline,

he wat sneu voor je van anais. ik weet niet hoe jij eronder bent maar jou kennende pak je dit weer positief op  ;)  :-*

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Hoi Caroline,
Wat jammer dat Anaïs (nu Jil) dezelfde pootjes heeft als Joop.
Gelukkig klikt het dus als een bus met die twee, maar ik kan me goed voorstellen dat je met de bleekmasker andere doelen voor ogen had.
Gelukkig mag ze bij je blijven en heeft Joop een lief vriendinnetje en jij een heel erg mooi valkje  :-* :-*

Liefs Manon

Anja

Hoi Caroline,

Wat sneu van Anaís zeg. Maar van de andere kant heeft Joop nu wel een prachtig vriendinnetje hoor.
Zo komt het toch nog op de pootjes terecht. ;D ;D ;D ;D

Liefs Anja

Hermien

Het is inderdaad wel sneu voor Caroline dat ze nu niet ermee kweken kan. Aan de andere kant gun je zo'n lieverdje toch een prachtig leven en ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat ze dat bij Caroline ook gaat krijgen. Gelukkig heeft ze nog wel pootjes om op te staan...... ;D

Alleen moet ik nu wel weer ff heel erg omschakelen vanwege de naamswisseling. Dat maakt het dan weer even minder practisch en dank je wel Caroline dat je Mi Graine weer mijn kant hebt uitgestuurd..... :o ::) ;D ;)

Nou, hopelijk kun je deze teleurstelling wel verwerken? Geniet nou maar gewoon van je lieverdjes!

Dat verhaal van Van Gils deed mijn lachspieren ook heel goed.

Knuf van vliegmaatschappij GGS&B!

;D   ;D   ;D   ;D

Anke

Hoi Caroline,
Wat een prachtige foto's heb je weer geplaats van je prachtige valkjes :-*

Ach wat sneu nou dat je bleekmaskertje rare pootjes heeft :(
Maar het is natuurlijk wel een hele goede partner voor Joop.
Dan kunnen ze samen van hun stok lazeren ;)

Wel fijn dat het met de achterstand van het geelwangetje meevalt, want dat is echt een knap meisje om mee te kweken :)

Goed he, een heel verhaal zonder de namen te hoeven noemen, want van die namen ruil raak ik ook in de war ;)

Hopelijk verdwijnt de migraine straks helemaal!

Prettig weekend!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*~Jeanine~*

Hoi Caroline,

Wat jammer van de pootjes van Jil  :'(
De bleekmasker wens dus maar even in de ijskast :-\  :'(

Het blijft een prachtige dame en gelukkig is JOOP het daar helemaal mee eens.

Gaaf alweer twee eitjes bij Eros en Perle ze willen zeker Amor en Diégah ga inhalen ;D

Is je migraine al een beetje gezakt?

Ondanks de migraine een fijn weekend.

Liefs Jeanine

Caroline

Zo .... ik heb eerst even mijn weekendschoonmaak gehouden. Kooien een grote poetsbeurt, valkjes een douche met badzout, voerbakken uitschrobben .... jullie kennen het wel.  ;)

Valkjes zitten overal lekker te knarsen op één pootje  ;) ik zal proberen even te reageren op het berichtje van Marlies.  :-\

Als eerste even .... ik neem Marlies niks kwalijk en weet dat zij net zo ervan baalt als ik.  :-\

Ik noem vanaf nu meteen de goeie naam. Sorry voor deze verwarring.

Zoals jullie weten zijn wij donderdag eerst naar de Efteling geweest om vervolgens door te rijden naar Marlies, nog eens 78 km verderop.  ;)

Daar aangekomen natuurlijk meteen Jil en Anaïs bewonderd terwijl Jasper druk op een neer liep.  ::) Waarschijnlijk door de drukte van onze kinderen heb ik dus niet goed opgelet .....

Maar goed .... na een lange reis .... vervolgens eerst even snel de kinderen op bed gelegd, liet ik rond een uur of 22.00 uur Anaïs, de opaline geelwang wildkleur opstappen in het reismandje. Na even bij me te hebben gezeten, maakte ik nog wat foto's en mocht "zij" de kooi verkennen. Toen was het de beurt aan Jil .... meteen 1 seconde nadat ze op was gestapt voelde ik het al .... ik kreeg het warm en kippenvel tegelijk, ik herkende meteen de losse manier van vasthouden van JOOP! JOOP! Zijn teentjes klemmen niet om een stok of je vinger, ze liggen min of meer op de stok of je vinger. Zie ook de foto hieronder en bovenaan dit berichtje.

Even ter vergelijking, hier ook een foto met links Anaïs erbij. Dan kun je goed zien hoe de teentjes horen te zijn.

Ja, dan ga je vanuit je stoel haar observeren, kijken hoe ze haar pootjes neer zet en gebruikt en dan herken je dezelfde houterige manier van schuifelen over de stok, klimmen en klauteren met hoofdzakelijk alles goed vasthoudend met haar snaveltje van JOOP! Je ziet haar met grote regelmaat naar beneden lazeren en jep dan zie je een droom, zelf bleekmaskers kweken, als water voor de zon verdwijnen. :'( :'(

Ik heb toen rond half 12 mijn eerste van vele immetjes naar Marlies gestuurd met de volgende foto's en dan begint het denken en overwegen want uiteindelijk moet er een beslissing genomen worden, wat ga ik met Jil doen?? 

We wisten het even allebei niet meer en besloten er een nachtje over te gaan slapen.
Waarna ik gisteren uiteraard prompt wakker werd met Mevr. Migraine.

Marlies bood me gelijk al aan dat ik haar terug mocht brengen. Maar na goed beredeneren was dat al geen optie, alleen aan reistijd (3 ½ uur) en benzine ( 1:8 ) ben ik meer kwijt.

Ja en dan ga je puzzelen, hoeveel ruimte heb ik nog in mijn kooien, wat wil ik eigenlijk en is in al die plannen nog wel plaats voor Jil??

~°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°~

Mijn allereerste reactie toen ik Anaïs zag was ..... je ziet helemaal niets meer van de achterstand. Ze woog vanmorgen 85 gram en is daarmee net zo groot al mijn Armani, J'adore, Amor, Pablo en Van Gils, die allen meestal schommelen tussen 83-93 gram. Haar pootjes zijn normaal ontwikkeld, haar veertjes zijn normaal gegroeid, kortom eigenlijk een gewoon normaal valkjes.

~°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°~

Toen JOOP! zich gisteren ook nog eens ging lopen uitsloven voor Jil, het bleekmaskertje, wist ik het.

Net als voor de opvangvalkjes, Rocky, Coco, Oilily en Van Gils, probleemvalkje Chica en "kneusjes" Noa, J'adore en JOOP! is er ook voor Jil een plaatsje bij ## Binky's friends ##

Dan voorlopig maar niet zelf bleekmaskertje kweken. Voorlopig want .... ik heb wel meteen een lutino bleekmaskertje bij Marlies gereserveerd voor in de toekomst. ;)

Jil vindt JOOP! ook best wel lief.

Net doen of ze elkaar niet zien. 8)

JOOP! & Jil mogen samen oud worden als ze willen. Ik weet niet 100 % zeker of Jil een pop is maar JOOP! denk van wel. ;) Jil brabbelt voor het slapen gaan wat maar ook popjes kletsen wel eens .... de tijd zal het misschien uitwijzen. Eigenlijk wilde ik veertjes opsturen omdat ik natuurlijk wel het geslacht van een eventuele partner moest weten maar nu dit niet meer relevant is, haal ik voor die € 21,= liever een zal Teurlings. Of .... ik moet ooit zo nieuwsgierig worden ....

En Jil heeft nog een vriendinnetje ....

Anaïs trekt wel naar Jil toe maar eenmaal los, speelt ze graag alleen.

Over een week of 6 zal Anaïs haar veertjes verwisselen, dan zal ik ook het geslacht weten van Anaïs. Krijgt ze pareltjes terug, is het een popje, verdwijnen de pareltjes, zal het een ventje zijn en om het nog makkelijker te maken .... zal hij dan weer een andere naam krijgen. ;)

Weet ik eenmaal het geslacht ga ik op mijn dooie gemakkie uitpluizen  wat voor een partner hij/zij gaat krijgen, het allerallerbelangrijkste nu is, dat beide valkjes zich thuis gaan voelen en gelukkig gaan worden binnen mijn collectie valkjes.

Nakletsen over de douche.

JOOP! heeft duidelijk Jil weer opgezocht.

Anaïs, Jil en JOOP! zitten  nu samen in de grote lummelenkooi en hebben het daar erg gezellig samen. Voorlopig heb ik deze kooi niet nodig, pas weer over een maandje of 2 voor de jongen van Amor & Diégah. Dan zie ik wel weer verder.

Nu ga ik voorlopig genieten van ze.

Want laten ik even wel wezen, tuurlijk vind ik het superk*t dat mijn bleekmaskerkweekplannen in het water zijn gevallen .... ik ben wel nog steeds verliefd op Jil en hartstikke blij dat ik een lutino bleekmaskertje in mijn collectie heb.

Het is een heel verhaal geworden maar dit zijn jullie wel van me gewend. Ik ga gauw weer wat doen, bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Fijn weekend, allemaal. 

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Wat heb je het verhaal van Jill en Joop! weer mooi op papier gezet :)
Tijdens het lezen voel ik het helemaal met je mee.

Super dat Jill nu lekker samen met Joop! mag gaan wonen, het is een heel mooi stelletje om te zien.
En al kan je dan niet met haar kweken, het oog wil ook wat :)

Aaah en Sanne staat er weer heel lief op zo samen met Jill :-*
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Gerdy

Hoi Caroline..ik kan me heel goed voorstellen dat je baald dat Jil kromme teentjes heeft ..maar ik kan o zo goed begrijpen dat je haar nu niet meer weg wil doen..je bent meteen verliefd op zo'n wurmpie
het is wel super dat Joop Jil zo opzoekt..het zal een super vriendschap paartje worden

gr gerdy