## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Bello

Hoi Caroline,

Jeetje bij Yvon rollen de donsjes uit de eitjes....

bij jou rollen de eitjes uit de popjes.

Oh je kunt niet zonder donsjes, het is ook zo leuk om te zien hoe de ouders de donsjes verzorgen en hoe de donsjes groeien.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Caroline

* Morgen komt de kooi!! *

Pablo & Coco,

gisteren derde eitje.  :D

Gisteren vond ik dus het derde eitje.  :D Vanmiddag heb ik even de eerste eitjes van de koppeltjes geschouwd maar volgens mij is het eerste eitje van Pablo & Coco niet goed .... in plaats van 1 luchtkamer, had het 2 kleinere luchtkamers en ik zag geen adertjes wat ik nu al lang had moeten zien.  ;)
Eitje 2 zal ik morgen wat in moeten zien, deze is vandaag pas 3 dagen en bij dit koppel zie ik het toch meestal wat later.

Armani & Princess,

vanmiddag derde eitje.  :D

Ook in hun eerste eitje zag ik (nog) niks met de nadruk op (nog) want bij hen zag ik het de vorige keren ook pas heel erg laat. Vanmiddag vond ik het derde eitje, ik ben benieuwd of ze er nog meer gaan leggen, de vorige keren bleef het bij drie, ik dat geval krijgen ze twee eitjes van Unique & Queenie erbij.  ;)

Unique & Queenie,

vanmiddag derde eitje.  :D

Hebben nu 3 nepeitjes.  :P

Vanmiddag heb ik het derde eitje gevonden van Unique & Queenie en meteen weer omgewisseld voor een neppertje. Vijf dagen hebben ze geruzied, gevoetbalt en lopen hannesen in het blok, nu na het leggen van het derde eitje lijkt, Queenie eindelijk meer van zich af te gaan bijten en broedt ze op de nepeitjes.  :D Ze was gewoon veel te lief en Unique veel te dominant. Queenie mocht alleen maar in het blok om de eitjes te leggen, daarna beet hij haar in de kop, nek en pootjes.  >:( Gek, terwijl hij anders zo ontzettend lief voor haar is.  :-* Unique is ook echt mijn vriendje, altijd even bij me zitten, even kroelen, kusjes geven en mooi voor me fluiten maar de afgelopen week moest ik heb afleiden om de voerbakjes te kunnen vullen, ik kon de kkooi niet eens open krijgen zo hing hij in mijn vingers.  :o
Ik ben met hen ook vroegtijdig gestopt met het hennepzaad, dit werkt niet alleen om ze hitserig te maken, ze worden er ook agressiever van.  :-\ Misschien dat ze mede hierdoor nu ook meer rust hebben en liever voor elkaar en mij zijn.  ;)

Morgen en overmorgen ga ik de 2 hele eitjes van hen onder Pablo & Coco en Armani & Princess leggen. Deze liggen nu in een schaaltje met zaad op kamertemperatuur in de kast, de bolle kant naar boven. Op deze manier blijven ze zo'n 2 weken goed mits ze nog niet bebroed waren.  ;) Maar ik leg ze liever eerder onder pleegkoppels, dan weet ik of ze bevrucht zijn.

Ik heb Unique & Queenie ingefluisterd dat als ze netjes op de nepeitjes blijven broeden, ze over een week of 2 hun eigen eitjes terug krijgen in plaats van de neppertjes. Mits ze bevrucht zijn uiteraard. Deze zijn dan dus al die tijd bebroed door ervaren pleegkoppels en Unique & Queenie mogen dan de laatste dagen het broeden afmaken en als ze het kunnen hun eigen donsjes grootbrengen.  ;)

ZIjn ze niet bevrucht of gaan ze niet goed broeden gaan we over tot plan 2 maar dat vertel ik dan wel, niet tever op de feiten vooruit lopen.  :P

Verder baal ik wel een beetje.  :-\ Henry is schijnbaar beter in het zoeken dan ik, hij vond namelijk bij een internetwinkel nog 1 A22, de witte kooi waarvan ik er zo graag twee wilde hebben.  ::)

Helaas heb ik nu dus al een andere besteld en betaald.

Aangezien de A22 toevallig ook bij dit bedrijf in de aanbieding is, ga ik volgende week even kijken of ik de centjes niet toch bij elkaar kan krijgen, het is er immers maar 1, dan heb ik toch nu al mijn 2 kooien.  ::)
Maar uiteraard gaan de zomerschoentjes voor de kinderen voor.  ;)

Ik heb namelijk even geïnformeerd bij Dierenvilla en de kooi die morgen komt, De Birmingham, gaat ook uit de collectie wat betekend met een beetje pech, ik over een paar maanden beide kooien niet meer aan kan komen.  :o :'(

Vanmorgen belde Dierenvilla, het geld was binnen, dacht ik al, was een transactie naar dezelfde bank.  ;) Wanneer ik de kooi wilde hebben .... uiteraard morgen!!!!  ;D ;D

Dit was geen probleem .... ik kreeg 1 uur van te voren een belletje dat ze eraan komen.  :D Ik heb al veel in huis om hem in te richten, moet nog een paar dingetjes halen maar dit kan ook volgende week desnoods wel.  ;) Nu eerst sparen voor de andere kooi.  :P

Ik hou jullie op de hoogte. ;) :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerdy

Hoi Caroline...wat spannend dat je morgen je kooi al krijgt..

die A 22 van wel merk is dat..ik heb die vriend van mij gesproken maar hij wil graag het merk weten.

ze gaan wel heel gelijk bij je op met de eitjes..spannend allemaal weer

gr gerdy

Kaatje

Hoi Caroline,

Heerlijk dat je kweekseizoen van start is gegaan en er al redelijk wat eieren gelegd zijn. Ik hoop dat ze allemaal bevrucht zullen zijn en je een heel goed kweekseizoen zal hebben.

Ik ben zeker weer van de partij om je te volgen.

Fijn weekend alvast  :-*

Anke

Hoi Caroline,
Hoera nog meer eitjes :)
Jammer dat het eitje van Pablo en Coco niet goed is.

Hopelijk krijg je het geld voor de kooi die je wilt bij elkaar.
Altijd handig om ook nog die extra kooi te hebben ;)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Zo dat was weer een heel verhaal.  ;)
De eitjes komen mooi en netjes optijd en een beetje achter elkaar.
Dat is wel mooi.  :D
Nu keihard hopen dat de meeste dan ook wel bevrucht zijn en dat je over een weekje of 2,5 mooie,lieve,kleine donsjes in de blokken vindt.  :D
Zou ik helemaal geweldig voor je vinden.  ;)

Nu hopen dat je snel de 4de kooi kan aanschaffen.  :)

Groetjessssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Yes!!!!!

Ik heb net even om het hoekje gekeken en Unique zit netjes op een stokje en Queenie zit in het blok te broeden op de 3 nepeitjes.  :D

Ik ben trots om mijn kleine meisje.  :-*

Ik vier eigenlijk nooit de verjaardagen van de valkjes, met 23 valkjes blijf je vieren.  :P Maar vandaag is mijn mooie meisje, Diégah, jarig. Ze is ook alweer 3 jaar geworden.  :D

Bedankt voor de berichtjes ....

Yvon, ik hoop het ook. Inderdaad, ze leggen keurig om de dag en gaan bijna gelijk op. Alleen Pabo & Coco waren één dagje eerder begonnen.  ;) Het fijne is  ook dat ze bijna allemaal in de mei-vakantie geboren worden. Ben ik lekker veel thuis.  :D Alleen de 25 ste niet, dan gaan we naar Avifauna.  :-\ Maar och, met 2 ervaren koppels .... moet dat goed gaan, toch?? De eitjes zijn 18 dagen bebroed vanaf 22 april maar dit is dus het niet goede eitje, dus ik verwacht vanaf 23 april eitjes.  :D Spannuhnd!!!!  :P

Anke, op dit moment wordt het een (reserve) kooi waarin alvast Kouros & Lou Lou in mogen om nog closer te worden. In de tweede nieuwe kooi zouden Giorgio & Anaïs mogen, beide koppels krijgen in september een blok en ik heb ze liever eerst even een tijdje samen.  ;)

Dus nu zijn allebei de kooien nog geen must maar makkelijk maar in september moet ik ze hebben.  :)

Karin, ik hoop ook dat er in ieder geval wel een flink aantal bevrucht is. Zou wel een hele leuke afsluiting van mijn kweekseizoen 2008-2009 (van september-juni) zijn.

Jij ook een heel fijn lang weekend.  :D

Gerdy .... de A22 is van het merk GKN, goedkoper kan niet.  ;)

Voorheen hadden zij een webwinkel maar kon je de kooien ook bij div. dierenwinkels door het hele land kopen. Toen de zaken slechter gingen was de verkoop in de winkels ingetrokken en waren ze alleen nog maar via de webwinkel te bestellen en nu hebben ze daar nog maar enkele modellen, allemaal afgeprijst, de A22 staat er niet meer tussen.  :-\

Het staat niet op de site maar ik denk dat ze ermee stoppen.  ;)

Fijne avond allemaal nog.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

YES!!!!

Om half 11 werd de kooi gebracht .... ik was net met een grote schoonmaak en halve verbouwing in de kweekkamer van kast/tafel met kleine kooien, andere stoel, tafel e.d.

Bodems van de kweekkooien even lekker frisse beukensnippers ingedaan en toen ging de bel.  :D

Ik ben nu even koffie aan het drinken en dan ga ik weer aan de slag .... de kooi in elkaar zetten.  ;)

Oh en vanmorgen wilde ik alvast de A22 toch maar vast bestellen, ik dacht betalen kan altijd nog na de Pasen maar het hoefde al niet meer .... hij is al weg.  :'( :'(

Groetjesssssssssssss

PS> omdat je boven een bepaald bedrag besteld kreeg je een speelgoedpakket er gratis bij.  :D Dit was best veel, 3 grote dingen en een kleine speeltje. Allemaal hout gecombineerd met touw, wat er in de andere kooien ook zo'n beetje hangt.  ;) Verder nog 2 stokken en 4 voerbakken.  ;)

Foto's volgen later.  :) 

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Anke

Hoi Caroline,
Jammer dat de kooi al weg was :(
Veel plezier met het verbouwen en her inrichten van je kweekkamertje ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

☺ Pita ☺

Jha uuuh nog niet klaar?  :P
Ik wil foto's zien hoor  ;D
Felies met je nieuwe kooi , leuk he inrichten er van  :D
Groetjes Petra.

jeroenn

hey caroline,

wat leuk dat jij ook een nieuwe kooi hebt ik ook.
bevalt dierenvilla bij jullie ook goed?
wij hebben ook z'n pakket gekregen veel he?
bij mij vinden ze de speeltjes echt super.
ik hoop dat je snel foto's kan maken.

groetjes jeroen

carco

Nog thx voor het aanhoren van mijn geklets en voor je adviezen naar mij toe:-*
Ik heb inmiddels zere vingers van het sms-en ook ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Links nu de kast/tafel met bakken
en kleine kooien
en een andere stoel.  ;)

Rechts de kweekkooien.

Staat toch wel mooi.  ;)

Ik heb het hele kamertje ook nog gefilmd,
dit volgt later.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.