## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Als je je valkjes nu nog niet ken.....  ;) ;D
Als al je eitjes dan ook gelijktijdig gaan uitkomen,wat eigenlijk bijna niet ander kan,wordt het echt een donsjesregen bij jou.  :D
Spannend !!  :D

Groetjesssssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske

Hoi Caroline, gefeliciteerd met al de eitjes hoor! Gaaf , binnenkort ook drie nestjes hihi! Grtjs Ann

♪ Marlies

Dat is zeker een perfecte timing. :D

Ben benieuwd wat voor moois er nu weer uit gaat komen.

*Manon*

Wauwie wat een goed nieuws hier  :D :D :D

Allemaal eitjes, het lijkt al wel pasen bij jou  :P
helemaal geweldig ook dat het nu goed lijkt te gaan met de eitjes... ik hoop dat je een super kweek ronde gaat hebben... geniet er lekker van!

Wat balen dat Diego is weggevlogen bij Lynette.... en dan nog wel een oudere broer van Sil.... wat een ondernemersbloed stroomt er door hun lijfjes lijkt het  :-\

Ik hoop ook dat hij snel gevonden wordt, iig zit het weer meer, maar ja... nu hopen dat hij zich toch tussen de mensen bevindt.

Liefs Manon

Caroline

* Goed en slecht nieuws *

Pablo & Coco,

gisteren al tweede eitje. ???

Gisterenavond vond ik alweer het tweede eitje van Pablo & Coco .... het zou dus best kunnen dat het eerste eitje niet van 5 april maar van 4 april 's avonds is aangezien ik bij lege blokken alleen 's morgens nest controle doe.  ;) Eenmaal met eitjes kijk ik 's avonds ook nog een keer.  :)
Ze broeden goed, overdag neemt Pablo het regelmatig over als hij mag van Coco en de nacht worden de eitjes netjes warm gehouden door Coco.  :D

Armani & Princess,

gisteren eerste eitje.  :D

ZOals ik al schreef, gisteren het eerste eitje van Armani & Princess gevonden en dit is een goed eitje en de ouders broeden er ook al meteen de hele dag op en Princess de nacht.  :D

Unique & Queenie,

helaas .... eitje gesneuveld.  :-\

Ik was er al bang voor, zowel Unique als Queenie waren nog zo onhandig met het eitje, gisteren avond vond ik het kapot en leeg in het blok.  :-\
Ik heb het weggehaald en er een neppertje voor gegeven, kon ik mooi kijken wat ze nu precies ermee doen maar op dit moment nog niet veel meer dan een partijtje voetbal.  >:(

Toen ik vannacht toen ik naar bed ging even om de hoek gleurde zaten ze ook beide op een stok te slapen.  :-X

Maar Queenie is nog jong en onervaren en Unique is dan wel bijna 3 jaar maar ook hij heeft weinig ervaring.  ;) Hij kreeg met zijn overleden popje Fleur wel 2 nestjes met 3 bevruchte eitjes maar deze jongen kwamen niet levend uit het ei.  :-\ En hij mocht bijna niet meebroeden van Fleur. Nu is hij deuidelijk de baas en hij weet echt van gekkigheid niet wat hij moet doen.  ;D

Komt vast goed.  ;)

Eitje 2 wissel ik in ieder geval nog even om als ik het vind .... voetballen doen ze maar met neppertjes.  :P

Mochten ze het nu helemaal niet goed gaan doen deze ronde kan ik de eitjes vermoedenlijk wel onderbrengen bij de 2 andere koppeltjes. Armani & Princess kregen tot nu toe 3 x 3 eitjes, niet veel dus en .... Pablo & Coco brachten al 2 x zonder problemen 6 jongen groot.  :D

Ik hou jullie op de hoogte. ;) :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

* Nog meer minder leuk nieuws *

Zoals ik al eerder schreef en de meeste wel weten, wilde ik mijn kweekkamertje uitbreiden met nog 2x A22 kooien. Zie hieronder op de foto.

Omdat ze niet altijd op voorraad zijn en ze dan vanuit China of zoiets besteld moeten worden, wat inclusief verschepen maande kan duren, besloot ik gisterenavond om ze maar een vast te bestellen.

Ik heb tot nu toe deze 2 kooien en de 2 kooien in de huiskamer, de A23, een maatje groter, daar besteld. Het is een internetwinkel dus ik op de site kijken zijn ze niet meer te leveren.  :-\ :'(

Balen balen balen .... ik had zo graag 4 dezelfde kooien op een rijtje gehad.  :-\

Vervolgens ben ik gaan googlen en heb ik op Marktplaats gaan kijken maar ik kon zowel nieuw als gebruikt de kooien nergens meer krijgen.  :-\

Na een paar uurtjes tig sites van leveranciers uitgeplozen te hebben was er maar 1 kooi die en ongeveer dezelfde maten had en hetzelfde model.

De Birmingham van Dierenvilla.nl.

Waarom deze wensen??

a. Op de plaats waar nu mijn losse tafel/kast staat met 2 kleine kooien kunnen precies 2 kooien naast elkaar staan van 60 cm breed.

b. Het aanvliegdeurtje gebruik ik altijd voor de nestcontroles.

Aanvliegdeurtje van de Birmingham.

Hier zie je hoe ik de blokken heb hangen.

Daarnaast is zowel de diepte en de hoogte ongeveer  ;) net zo als de A22 vandaar deze keuze.

Alleen .... hij is wel een stuk (€ 50,= p. stuk) duurder.  :-\ Ik doe dit soort dingen(voer en dergelijk NIET  :P ) uit mijn valkenverkoopspaarpotje .... en ik had net voldoende gespaard voor 2 x de A22.  ::) Voor 2 kooien kom ik  dus € 100,= tekort.  :P

Zodoende heb ik nu voorlopig maar 1 besteld. Ik heb ze toch pas in september nodig.  ;)

Hopelijk blijven ze nog even in de aanbieding want .... anders zijn ze nog eens € 30,= duurder.  :-X

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Gefeliciteerd met de eitjes :)
Jammer van het ene eitje. Hopelijk pakken ze het nog op bij het volgende.
En anders komt de perfecte timing goed van pas :)

Zonde dat je niet meer dezelfde kooi kan krijgen.
Maar deze vind ik ook erg mooi hoor.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Zonde van het eitje van Unique en Queenie.
En balen van de kooi natuurlijk,maar deze is ook heel erg mooi hoor.

Enne, ik heb nog iets voor je  ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Geweldig!!!!  Ik krijg er gewoon een brok van in mijn keel.  :-[

Hij doet het echt super hè??!!

Geef hem maar een knuffie.  :-*

Bedankt!!  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Ik heb hier koppels die tot en met het derde ei 's avonds beiden op stok blijven zitten hoor  ;)  Als ze uiteindelijk maar gaan beginnen en blijven broeden maakt het niet uit. Wel jammer van je eitje zeg.

Anja

Wat jammer van het eitje. Wie weet pikken ze het nog wel op.

Zonde dat je niet meer dezelfde kooien kan bestellen maar de 2 vervangers mogen er ook wezen hoor. Prachtige kooien.

Liefs,

Anja

Mara

Hoi Caroline

DAt is balen dat die kooien niet meer geleverd worden.....

Gefeliciteerd met de eitjes.

Hoe is het met mijn lieverdje Pixel?

Sorry dat ik weinig online ben, heb de laatste tijd erg druk met andere dingen en internet schiet er dan nog wel eens bij in.

Nog bedankt voor de felicitatie voor het behaalde succes van Beau.

Groejtes

Mara

☺ Pita ☺

Mja is ff door sparen maar ik vind die andere nieuwe kooien toch ook wel mooi hoor :)
Komt best goed hoor ;)
En tja Pino en Elmo hadden ook 3 eitjes stuk .... :(
Groetjes Petra.

Caroline

* Gaat lekker, het eitjes leggen *

Armani & Princess,

alweer een eitje.  :D ;D

Ik voel me net een klein kind met Pasen .... elke keer als ik weer in een blok kijk, vind ik weer een nieuw eitje.  :D

Nu Armani & Princess gisterenmorgen en vanavond een eitje hadden, moet ik er eigenlijk wel vanuit gaan dat hun eerste eitje ook een dag eerder gelegd is in de avond, net als bij Pablo & Coco.  ;)

Unique & Queenie,

helaas .... eitje gesneuveld maar .....

nieuw eitje komt eraan.  :D

Ze blijven hannesen, Unique & Queenie .... in het blok uit het blok. Samen in het blok, Unique die Queenie uit het blok jaagt. Queenie die haar eitje in het blok probeert te leggen .... Queenie, uit het blok gejaard, een eitje proberen te leggen op de bodem van de kooi.  :-\ Netjes broeden, al het zaagsel uit het blok gooien.

Pffffh, ze blijven aan de gang.  :-X

En het neppertje .... dat heeft inmiddels alle hoeken van het blok gezien en ligt vervolgens weer een uurtje koud in een hoekje.  :-\

Grijs wordt ik van ze.  8)

Want .... ik loop maar op en neer .... wachten op het eitje wat gelegd moet worden, je ziet het helemaal zitten, dit moet namelijk zo snel mogelijk omgewisseld worden.  ;) Tegen hun lompe gedrag is een echt eitje niet bestand.  >:(

Verder weinig nieuws hier .... alle valkjes zitten lekker in hun velletje en de verdeling in de grote kooien op dit moment is prima, ze vermaken zich prima en er is wordt eigenlijk niet gemopperd tegen elkaar.

Ongeveer de helft in de huiskamer is nog in de rui maar het is al aan het afnemen, hier en daar nog wat slagpennen en staartveren en ze zitten weer allemaal strak in hun pak.  ;)

De P-tjes, Melody, Pixel en Picasso zijn nog steeds hier maar maken het goed.  :D

Ik ben wel op het moment veel minder met ze bezig want ik merkte dat ik ze eigenlijk niet meer weg wilde doen.  :-[ Door hun intente verzorging had ik natuurlijk een een nauwe band  met ze, Picasso is zelfs 2 keer ziek geweest en natuurlijk nog errrrug lang aan de pap geweest. Maar nu ze ook nog eens véééél langer bleven ging ik me echt veel te veel aan ze hechten.  :-X Met name Picasso, die hangt heel erg aan me en hangt in de tralies als hij me ziet. Als ik er aan denk dat hij zaterdagmiddag gaat verhuizen, krijg ik een brok in m'n keel.  :'(

Ze zijn dan ook volgende week alweer 3 maanden oud.  :o

Als het goed is verhuisd Melody ook dit weekend naar Jeanine en dan is het voor Pixel wachten tot we geen nachtvorst meer krijgen. Dan mag hij verhuizen naar de buitenvolière van Mara.  ;)

Ik zal proberen om vóór ze vertrekken nog een serie foto's van ze te maken.  :D

Proberen want .... het is hier wederom een druk weekje.  :P

Maar morgen ga ik eerst lekker shoppen met mijn schoonzusje in Den Bosch. We brengen Jasper naar de Early Bird in Rosmalen en gaan meteen door naar Den Bosch .... Ed heeft vrijgenomen en is met Sophy naar Sanne en Thomas om hen aan te moedigen op school, zij hebben sponsorloop om de school. Daarna rijdt hij door naar Rosmalen om Jasper op te halen en is dan weer net op tijd terug om Sanne en Thomas om half 1 te halen. Kan hij ook een keer zien hoe mijn dagen zijn.  :P En .... ik hoe niet op de klok te kijken.  ;)

Ik hou jullie op de hoogte over de eitjes.

Groetjessss

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Marian