## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Caroline

Dit lees je natuurlijk pas vanavond of morgen, maar ik denk aan jullie vandaag. Heb twee kaarsjes branden hier.

Groetjes

Mara

Saar

Dierenfreackske

Hoi Caroline

Wordt maar gauw weer beter , kleine Sophy!
Hopelijk gaat het al iets beter .
Fijn dat Melodie is uitgevlogen  hoor en dat het goed gaat met de andere grut en de kaboutertjes!  Sterkte voor vandaag!
Ann

Anke

Hoi Caroline,
Hoe is het in de ziekenboeg?
Ook ben ik heel benieuwd hoe het met het onderzoek bij Jasper is gegaan.

Morgen kom ik kleine Floortje halen...
Haar kooi staat al klaar :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Caroline, hoe was het onderzoek vandaag van Jasper? Ik hoop dat alles goed is , veel plezier met Anke morgen die Floortje komt halen,  :D :D  grtjs Ann

Marian

Hoi Caroline,

Hoe is het gegaan vandaag?
Liefs Marian :)

Caroline

* Jasper *

Zo .... pffffh, ga net zitten en moest eerst even mijn Magnumijsje opeten voor ik kon typen.  ;D ;)

Zoals de meeste weten is Jasper (4 1/2 jr.) geboren met Down syndroom. Bijna de helft van de kindertjes met Down syndroom wordt geboren met een hartafwijking, variërend van licht tot zwaar. Jasper is geboren met een lichte hartafwijking en daarom onder controle van een kindercardioloog.

Hij is geboren met een ASD = Atrial(boezems) Septum(tussenschot) Defect --> dus een gaatje in het tussenschot tussen de linker en de rechter hartboezem.

Tot nu toe heeft Jasper er geen last van gehad en hopelijk blijft dit ook zo. In januari kreeg hij een hartfilmpje en vandaag een echografisch onderzoek. Hierbij wordt niet alleen gekeken naar de grote van het gaatje maar ook naar de doorstroming van het bloed in het hart en de verhoudingen van de grote van de boezems, een vergrote rechterboezem kan wijzen op toch te veel druk door de lek in het tussenschot.

Alle verhoudingen waren nog steeds netjes en het gaatje was net zo groot in mm's als 4 jaar geleden wat betekend dat het dus iets is dicht gegroeid want .... zijn hartje is natuurlijk in die 4 jaar wel gegroeid.  :D Goed nieuws dus.  :D :D

Was hij namelijk niet tevreden dan had de kindercardioloog het gaatje het liefst voor zijn zesde jaar gesloten. Nu gaan we kijken als Jasper 18 jaar is en uitgegroeid wat we gaan doen met het gaatje wat er dan nog zit.  ::)

Hij mag 4 jaar weg blijven. Over 4 jaar maken we eerst weer een hartfilmpje in Veghel, aangevuld door een echo in Nijmegen.  :D Dit is ter controle of er geen veranderingen in de vorm en verhoudingen van zijn hart ontstaan zijn. Deze controles blijven we sowieso houden tot zijn 18 de en daarnaast elke kwartaal de controle bij de kinderarts. Zal er voor Jasper zijn 18 de jaar toch wat gaan veranderen aan zijn hartje, conditie en/of bloedcirculatie zal het gaatje eerder worden gesloten. Afhankelijk van de grote en de toegankelijkheid wordt dit dan gedaan via Catheterisatie of via een open hart operatie.  :-\

Jasper heeft het geweldig gedaan, hij bleef keurig naar de video kijken, de Teletubbies hadden ze voor hem opgezet en de hartechografiste kon rustig haar werk doen.  :D

Doordat het ruim een uur uitliep door 2 pasgeboren babietjes die tussendoor moesten, was wel net onze eigen kindercarioloog klaar met opereren en na nog een half uurtje langer wachten hebben we hem kunnen spreken.  :D

Dit was wel even fijn natuurlijk.

Maar je bent verder wel gaar na zo'n dag .... met wat tegenslagen in het verkeer ben je snel een uur aan het rijden, uiteraard moesten we Sophy nog even naar opa en oma brengen, daar verbleven Sanne en Thomas ook tussen de middag voor een boterham en we moesten mijn schoonmoeder ophalen. ZIj kreeg vorig jaar een niertransplantatie en moet elke 5 weken op controle in het Radboud in Nijmegen. Puur toeval was dit vandaag op dezelfde tijd als Jasper de afspraak had. Gekkenwerk dus om met 2 auto's te rijden.  ;) We gingen hier om 9 uur weg en waren rond half 3 thuis waarna al snel weer Sanne en Thomas gehaald moesten worden en ik met Thomas naar zwemles moest.  ;)

Ik verzend even mijn mega bericht .... sorry, ik weet het teveel off-topic.  :-[

Straks nog even .... dan over Sophy.  :-X :-\

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Oh wat fijn dat het goed gaat met hartje van Jasper!!!!
wat een opluchting zal dat zijn.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Gelukkig goed nieuws over Jasper en mag je 4 jaar wegblijven  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Kirsten

Ik heb veel aan je gedacht,.
Heerlijk om hier goed nieuws te lezen, dat geeft toch even wat rust.

Liefs!

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kaatje

Gefeliciteerd met dit hele goede nieuws Caroline, .... ik ben erg blij voor jullie en bedankt voor je lieve kaart  :-*

Caroline

* Sophy *

Helaas over onze Sophy minder goed nieuws .... haar situatie is nagenoeg onveranderd.  :-\

Ze eet de hele dag niks op een paar Mariakaakjes na. Maar een paar dagen eten was geen probleem. ORS en andere middeltjes (ook uit grootmoeders tijd) krijg ik er echt met geen enkele mogelijkheid in.  :-\

Het enige wat ze drinkt is Carvan Cavitan (=ranja). Toch wel een ml. of 800-1000 per dag, gelukkig.  :D

Vanmorgen bij opa en oma ging het gelukkig goed, op 1 beschaafde luier na .... eenmaal het hek van de dam blijft het lopen en eenmaal thuis heb ik haar weer 6 x volledig moeten verschonen.  :-\  :o

Gisteren was ik dus bij de huisartsenpost, ter controle voor uitdroging en toen vertelde hij me ook dat er niks tegen te krijgen is, het moet toch uitgeziekt worden, het mag best een paar dagen duren maar als het vandaag nog zo was moest ik morgen even contact op nemen met mijn eigen huisarts.

Donderdagavond is Sophy ziek geworden, dit betekend dat vandaag al dag 5 is.  :-\ Ik vind het mooi geweest en neem morgen dus contact op met mijn eigen huisarts.

Gelukkig is Sophy niet echt ziek ervan. Ze geeft zelf aan dat ze aan het poepen is maar dan nog ben ik te laat .... het loopt gelijk aan alle kanten uit de luier.  :o Uiteraard is ze wel ontzettend slap. Ze viel al een dikke kapotte blauwe lip en om haar tegen zichzelf te beschermen laten we haar nu zoveel mogelijk in bed of in de box, ze waggelt gwoon op haar beentjes.  :-\ Als je haar ook ziet  :'( ze heeft echt een dikke winterjas uitgetrokken.  :-\ Sophy is, nee was moet ik zeggen, een lekkere stevige baby met van die plooien in haar bovenbenen en armen .... ik bekeek haar net tijdens een verschoning en heel die plooien zijn gewoon helemaal weg.  :o Ze heeft echt dunne beentjes en armpjes en een heel bleek smal smoeltje met blauwe walletjes onder haar oogjes.  :'( Gelukkig blijft ze allert, ondanks het ziek zijn best vrolijk en kletst ze ons de oren van de kop. Hierdoor ben ik in ieder geval niet meteen vandaag weer naar de huisarts gerend.  ::)

Oh en koorts heeft ze ook niet .... hierdoor twijfel ik zelf nog steeds of ze niet gewoon de diarree heeft door het kiesjes krijgen. Zelf was ik als kind ook zo ontzettend ziek tijdens het krijgen van kiesjes.  ::) Mijn opa was ooit zo ongerust dat hij mijn moeder met me naar het ziekenhuis stuurde, hij verloor 75 jaar(uiteraard een hele andere tijd) geleden zijn zoontje door diarree en was als de dood mij ook hieraan te verliezen.  :-[

Maar aan de andere kant .... hier in Veghel zo vertelde ze op de huisartsenpost heerst het rotavirus.  :-\

De aandoening wordt gekenmerkt door:

- braken en waterige diarree gedurende drie tot acht dagen
- koorts
- buikpijn
- uitdroging, omdat bij braken en diarree veel vocht verloren wordt (kinderen kunnen zo heel snel lichaamsvocht kwijtraken en dat is vooral gevaarlijk voor kinderen onder de twee jaar).

Maar Sophy heeft maar 1 x gebraakt, heeft geen koorts en geeft geen buikpijn aan ....

Uitdroging wordt gekenmerkt door:

- een droge mond
- een aantal uren geen natte luier of ander teken dat het kind heeft geplast
- extreme lusteloosheid en zwakheid
- huilen zonder tranen.

Ook deze kenmerken vertoont ze niet, daarnaast is het ontzettend besmettelijk en wel binnen 1-3 dagen wat zou betekenen met nog 5 mensen hier in huis dat één van ons het dan toch ook al gehad moest hebben.  ::)

Dus .... wat de arts ook dacht .... hier denk ik eerlijk gezegd zelf niet aan maar .... wil in ieder geval dat er morgen weer uitgebreid naar Sophy wordt gekeken.  :-\

En nu .... heb ik migraine .... mijn spanningen komen eruit .... ik ga dus niet te laat naar mijn bedje .... morgen weer een druk dagje met dus een bezoekje huisarts, Jasper logopedie en uiteraard Anke .... die haar Floortje komt halen.  ;)

Iedereen bedankt voor het meeleven en jullie fijne reacties.
:-*

Tot gauw.  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Diaantje

16 februari 2009, 21:56:28 #3087 Last Edit: 16 februari 2009, 21:59:04 by Diaantje
Hoi Caroline,

Heb weer eea gemist lees ik...
Jeetje Sophy is wel heel erg ziek...o wat erg...het liefst zou je het dan van die kleintjes overnemen..

Wat fijn dat de uitslag van Jaspergoed was!!!

Superdat de kaboutertjes het zo goed doen, ik ben heel blij voor je dat het uiteindelijk toch allemaal is goed gekomen met ze!

dikke knuffel voor jou!

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

*Manon*

Heej Caroline,

Wat een dagje zeg!
Gelukkig goede berichten over Jasper  ;D ;D ;D
En nu Sophie nog... groot gelijk dat je morgen met haar naar de huisarts gaat, dit kan toch ook niet langer zo... het zou toch wel minder moeten worden hé!

Veel plezier morgen als Anke komt!
Slaap lekker voor straks, maar dat zal wel lukken denk ik na zo´n dag!!

Liefs Manon

bobbie

Hoi Caroline,

Fijn dat met Jasper alles goed gaat. Goed beschouwd is het dus inderdaad aan het dichtgroeien, het gaatje in het tussenschot. Te gek. Gefeliciteerd. :D

En arme Sophy. Het rota-adenovirus, bah. Dat hakt er zo in bij de kleintjes. Inderdaad letten op plasluiers, droge slijmvliezen, huilen met tranen, ingevallen buikje. :-\
Ik zou zeker morgen even naar de huisarts gaan, kan nooit kwaad.

Kan best wat je zegt, dat het gebitje ook een rol speelt. Moeders weten het vaak heel goed. Maar toch ............ effe checke ;), toch?

Groetjes, Nel :)